Leuk voor Castelen en Kalouquote:Op maandag 30 januari 2006 16:18 schreef JeroenV het volgende:
Juanfran kan gewoon spelen zondag. Hij had geen geel gekregen, lees ik net op voetbal.nl
deze week:quote:Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als iedereen fit zou zijn op dit moment, hoe zou dan de opstelling bij Ajax zijn?
Wel langs Juanfran dusquote:Op maandag 30 januari 2006 16:19 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Kastelen komt nog niet voorbij een lantaarnpaal
Dat is alleen mogelijk als er basistalent aanwezig is en ik denk dat het dáár aan schort. Buitenspelers behoren tot het verleden denk ik en Ajax zoekt het onmogelijke.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat te denken van Finidi George! Maar goed, iedere speler van Ajax wordt vergeleken met zijn voorgangers, dus je moet óf heel goed inkopen óf heel goed opleiden.
Meen je dit serieus?quote:Op maandag 30 januari 2006 12:59 schreef cultheld het volgende:
Ajax wil Landzaat en Mathijsen ook halen in de zomer.
Misschien moet er ook maar eens stevig gesaneerd worden in de top en moet er niet geschuwd worden om heilige huisjes aan te vallen.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:18 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Blind. Maar het lag ook ook aan Olsen, Wouters, Adriaanse en Koeman. Maar dus niet alleen. Ajax zit al 10 jaar in een neerwaartse spiraal die paradoxaal genoeg begonnen is met het succes in 1995. Daarna is Ajax een bedrijf geworden dat mensen aantrok die dachten dat de bomen elk jaar tot de hemel zouden groeien. De rust en continuïteit in de organisatie zijn verdwenen. En daar kan een trainer dan ook niet veel mee. Blind niet en al zijn voorgangers ook niet.
MO en RK wonnen de dubbel tenminste nog en de prestaties van CA zijn ondergewaardeerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:18 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Blind. Maar het lag ook ook aan Olsen, Wouters, Adriaanse en Koeman. Maar dus niet alleen. Ajax zit al 10 jaar in een neerwaartse spiraal die paradoxaal genoeg begonnen is met het succes in 1995. Daarna is Ajax een bedrijf geworden dat mensen aantrok die dachten dat de bomen elk jaar tot de hemel zouden groeien. De rust en continuïteit in de organisatie zijn verdwenen. En daar kan een trainer dan ook niet veel mee. Blind niet en al zijn voorgangers ook niet.
Ik hoop van harte dat die 2 komenquote:Op maandag 30 januari 2006 16:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nu van Geel er zit lijkt me dat niet geheel onlogisch eigenlijk.
Dat denk ik ook ja, al is het de vraag of hij ze uberhaupt zal laten gaan. Als die spelers vertrekken wat voor nut heeft het dan nog om een nieuw stadion te bouwen?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat die 2 komen. Het zal moeilijk worden, want Scheringa zal een fortuin vragen.
Okee, maar Olsen had nog een lading superspelers (Blind, De Boer, Laudrup, Litmanen) en Koeman had wel succes, maar heeft met zijn politieke spelletjes een ontzettende negatieve sfeer in de selectie bewerkstelligd en had ook lak aan de Ajax-cultuur.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
MO en RK wonnen de dubbel tenminste nog en de prestaties van CA zijn ondergewaardeerd.
Nee, in 2007.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Landzaat zn contract loopt dit seizoen toch af?
vd vaart stokte niet in zijn ontwikkeling, die jongen is gewoon TE snel belangrijk geworden. Er rustte teveel op zijn schouders, en toen het even wat minder met hem ging, wat niet zo gek is voor een jonge speler, is het snel bergafwaarts gegaan. Met betere begeleiding was het nooit zover gekomen.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:30 schreef Soul79 het volgende:
De jaren 2002 en 2003 waren trouwens de enige jaren in de afgelopen 10 jaar dat het er even mooi uit zag. Dat was een goeie mix van jong en oud, veel talent en veel ouderwetse Amsterdamse bluf.
Helaas is dat nooit doorgezet. Van der Vaart stokte in zijn ontwikkeling, overige talenten haalden het niet of gingen weg en Chivu was ook niet te houden.
Jong Belgie.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
-Vermaelen (International dacht ik???)
Individueel zijn het allemaal topspelers, inderdaad. Als team komt er niets uit.quote:En dat staat momenteel 7de![]()
Stuk voor stuk goede voetballers maar bakken er als team nog geen taart van
In Italië meldt men dat het om AC Milan of Fiorentina gaat, ik denk dat het de laatste is.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:34 schreef Utrecht het volgende:
Welke italiaanse club had trouwens interesse in Babel???
Oranje kent dit probleem nu ook al tientallen jaren op '88 na.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:37 schreef Nashje het volgende:
Individueel zijn het allemaal topspelers, inderdaad. Als team komt er niets uit.
Maar misschien is er ook wel geen balans in te vinden en is hij genoodzaakt om gerichte aankopen te doen, daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:37 schreef HeatWave het volgende:
Dat is dus het probleem! De spelers zijn individueel prima opzich, maar Blind kan er geen team van maken blijkbaar.
Van Basten kon dat wel aan, maar goed, dat is flauw. Idd was het beter geweest als Van der Vaart meer rust en tijd had gehad. Bergkamp ging ook kopje onder toen Ajax er slecht voor stond, in 1989 en 1990. Pas toen onder Beenhakker de rust was teruggekeerd kwam hij tot bloei.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
vd vaart stokte niet in zijn ontwikkeling, die jongen is gewoon TE snel belangrijk geworden. Er rustte teveel op zijn schouders, en toen het even wat minder met hem ging, wat niet zo gek is voor een jonge speler, is het snel bergafwaarts gegaan. Met betere begeleiding was het nooit zover gekomen.
Chivu was idd niet houdbaar, Zlatan ook niet denk ik, maar de manier waarop is altijd jammer..
Ja, ik zeg niet omdat ik het hoop of zo. Het is gewoon zo. En met 1 ding gaan jullie allemaal compleet de mist in (wat ik wel begrijp omdat de media dat beeld scheppen):quote:
Als je ze ziet spelen dan weet je dat het daar niet alleen aan kan liggen. Als je als Ajax speler niet eens fatsoenlijk een bal in kan spelen op een medespeler, dan is er iets anders aan de hand. Ajax voetbal is de tegenstander doltikken, niet lange ballen naar voren gooien. Traint Blind uberhaupt wel eens op driehoekjes?? Of op stilstaande situaties??quote:Op maandag 30 januari 2006 16:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar misschien is er ook wel geen balans in te vinden en is hij genoodzaakt om gerichte aankopen te doen, daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in.
Aankopen is gewoon lastig op dit moment.. Dat blijkt.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar misschien is er ook wel geen balans in te vinden en is hij genoodzaakt om gerichte aankopen te doen, daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in.
Er is meer aan de hand en dit is niet alleen Blinds probleem. Ook de andere trainers hadden individueel heel goede spelers, maar als team was het niks. Wouters had goddomme de beschikking over Brian Laudrup, een van de grootste talenten van de jaren '90. Maar bij Ajax was hetquote:Op maandag 30 januari 2006 16:37 schreef HeatWave het volgende:
Dat is dus het probleem! De spelers zijn individueel prima opzich, maar Blind kan er geen team van maken blijkbaar.
Tuurlijk, Scheringa heeft zijn imperium opgebouwd door keihard zaken te doen ipv de principiele clown uit te hangen zoals nu weleens wordt gesuggereerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij heeft echt geen Ajax-fatwa uitgesproken of iets dergelijks. Tegen keiharde euro's is geen voorzitter bestand.
Dus gewoon Leo terug!quote:Op maandag 30 januari 2006 16:43 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Van Basten kon dat wel aan, maar goed, dat is flauw. Idd was het beter geweest als Van der Vaart meer rust en tijd had gehad. Bergkamp ging ook kopje onder toen Ajax er slecht voor stond, in 1989 en 1990. Pas toen onder Beenhakker de rust was teruggekeerd kwam hij tot bloei.
Waar hangt Jesper Gronkjaer eigenlijk uit?
Dat is echt onzin, er zijn mischien een paar provincialen die liever naar psv zouden gaan omdat ze bang zijn voor de randstad, maar de meerderheid wil echt wel bij Ajax voetballen.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aankopen is gewoon lastig op dit moment.. Dat blijkt.
ten eerste zijn de spelers die we willen bij de "verkeerde' club in dienst
ten tweede zijn er maar weinig spelers die in dit Ajax willen stappen, ze kunnen bijna alleen maar mislukken (dat denken ze dan) Dan gaan ze dus liever naar psv of f'noord.
Bron?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, er zijn mischien een paar provincialen die liever naar psv zouden gaan omdat ze bang zijn voor de randstad, maar de meerderheid wil echt wel bij Ajax voetballen.
Luirink, Vlaar, Perez etc.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bron?
En voorbeelden? Op KJH na....
Tijdens de warming-up voor de wedstrijd oefenen ze altijd driehoekjesquote:Op maandag 30 januari 2006 16:46 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als je ze ziet spelen dan weet je dat het daar niet alleen aan kan liggen. Als je als Ajax speler niet eens fatsoenlijk een bal in kan spelen op een medespeler, dan is er iets anders aan de hand. Ajax voetbal is de tegenstander doltikken, niet lange ballen naar voren gooien. Traint Blind uberhaupt wel eens op driehoekjes?? Of op stilstaande situaties??
Ajax heeft natuurlijk nog naam en is een mooie grote club die momenteel in zwaar weer verkeert. Ik denk dat het zeer persoonlijk is voor een speler of deze uit zou willen komen vor Ajax, Feyenoord danwel PSV, dat is niet alleen afhankelijk van de plaats waar hij vandaan komt.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, er zijn mischien een paar provincialen die liever naar psv zouden gaan omdat ze bang zijn voor de randstad, maar de meerderheid wil echt wel bij Ajax voetballen.
Spelen die al bij ons dan?quote:
dat was wel zo, maar ik vraag me af of dat nog steeds zo is. ik weet niet of er veel spelers zin hebben in een avontuur bij ajax op het moment.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |