Toont weer hoe weinig je er vanaf weetquote:Op maandag 13 maart 2006 15:00 schreef rudeonline het volgende:
Antimaterie is dus gewoon straling. Knap hoor..
Als de zwaartekracht een gevolg is van de kromming van tijd/ruimte en zwaartekracht is een gevolg van energie, is dan de zwaartekrachtgolf dat wat energie bevat.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, zwaartekracht is een gevolg van energie. Alleen, je hebt wel zoiets als zwaartekrachtsgolven, en die bezitten energie. Er is bij dubbelsterren gemeten hoe de omloop na verloop van tijd verandert, doordat er energie wordt afgevoerd. Die berekening staat in de meeste teksten over algemene relativiteit, maar ik ben er zelf nog niet helemaal over uit hoe je dit nou concreet kunt beschrijven. Maar zwaartekracht is in principe in staat om arbeid uit te voeren, net als een elektromagnetisch veld. Dus daarin verschillen ze weinig. Maar je hebt idd een heel goed punt te pakken.
Zwaartekracht koppelt aan zichzelf. De ART gebruikt geen deeltjes om zwaartekracht te beschrijven, maar doe je dat wel, dan betekent dat dat die deeltjes, gravitonen genaamd, met elkaar interacteren. Elektromagnetische fotonen doen dat bijvoorbeeld niet, en de Maxwellvergelijkingen zijn dan ook lineair, in tegenstelling tot de veldvergelijkingen van de ART : 2 oplossingen kun je daar niet optellen om tot een derde te komen.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als de zwaartekracht een gevolg is van de kromming van tijd/ruimte en zwaartekracht is een gevolg van energie, is dan de zwaartekrachtgolf dat wat energie bevat.
Kan je dan niet beter stellen dat energie ontstaat door de kromming ruimte/tijd en dat de zwaartekracht een product van die energie is?
komt van dit topic http://forum.fok.nl/edit/37289724/1/50
maar mijn vraag kan denk ik beter hier.
thanks, zal het doorlezen!quote:Op donderdag 27 april 2006 10:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zwaartekracht koppelt aan zichzelf. De ART gebruikt geen deeltjes om zwaartekracht te beschrijven, maar doe je dat wel, dan betekent dat dat die deeltjes, gravitonen genaamd, met elkaar interacteren. Elektromagnetische fotonen doen dat bijvoorbeeld niet, en de Maxwellvergelijkingen zijn dan ook lineair, in tegenstelling tot de veldvergelijkingen van de ART : 2 oplossingen kun je daar niet optellen om tot een derde te komen.
Er zit een hele fysische denkwijze achter waarom zwaartekracht niet een kracht opzich is, maar beschreven wordt door niet euclidische meetkunde, en waarom je voor het desbetreffende oppervlak ( of "manifold") de ruimte-tijd gebruikt. Die redenatie zou redelijk teniet worden gedaan door jouw idee. Sean Carroll heeft hier een mooi stukje over in zijn dictaat; hoewel het dictaat vrij wiskundig is, kun je in Hoofdstuk 4 een leuke niet-zo-wiskundige redenatie hiervoor vinden:
en dan ff zoeken op blz 97
Ik denk dat je daar wel een goed antwoord kunt vinden op je vraag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |