quote:Maar staat het onomstotelijk vast dat dit dus 'geesten' zijn, of zou er een andere mogelijkheid zijn...
Voel je vrij bij te dragen, alleen maak het dan wel nuttig aub. Ik zete de bewuste term met opzet tussen haakjes, omdat mensen dat woord altijd associeren met Hollywood achtige dingen...quote:
Kreeg voornamelijk dingen te horen die we zelf wel wisten. Maar wel dingen die een ander aan de tafel niet kon weten, daardoor ook uitsluitend dat iemand aan de tafel het glas zou bewegen, zou dat al mogelijk zijn om te doen.quote:Op maandag 30 januari 2006 04:48 schreef NanKing het volgende:
Wat kreeg je door?
En hopelijk ken je de gevaren van glaasje draaien?
Hebben we gevraagd, maar helaas dat gebeurde niet. Ik weet niet precies waarom, mijn bestek verdwijnt wel op miraculeuze wijze..quote:Op maandag 30 januari 2006 04:50 schreef Orealo het volgende:
vraag het het glas zou ik zeggen
Of vraag 'm 't licht te laten knipperen, of iets anders te laten doen, om te bewijzen dat hij echt is
Dat heb ik gelezen, heb je daar naar gevraagd?quote:Op maandag 30 januari 2006 04:56 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Hebben we gevraagd, maar helaas dat gebeurde niet. Ik weet niet precies waarom, mijn bestek verdwijnt wel op miraculeuze wijze..
Verdwijnend bestek...
De laatste keer dat ik glaasje draaien is al heel lang geleden, in ieder geval een jaar alquote:Op maandag 30 januari 2006 04:58 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, heb je daar naar gevraagd?
Ik weet er niet superveel vanaf want ik heb totaal geen behoefte om zelf glaasje te draaien.quote:Op maandag 30 januari 2006 04:55 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Kreeg voornamelijk dingen te horen die we zelf wel wisten. Maar wel dingen die een ander aan de tafel niet kon weten, daardoor ook uitsluitend dat iemand aan de tafel het glas zou bewegen, zou dat al mogelijk zijn om te doen.
Natuurlijk werden er ook vragen gesteld over dingen die komen gingen, maar daar had ik weinig vertrouwen in.
Ik ken de gevaren, dat wil zeggen ik ken de verhalen over dingen die vreselijk mis zijn gegaan naar het schijnt. Maar verder zijn er geen nare dingen gebeurd, behalve een wat vreemd gevoel als je alleen in je bedje ligt vlak erna
Maar goed, ik vraag me dus nog steeds ernstig af wat het glas bewoog en hoe de juiste antwoorden tot stand zijn gekomen... de antwoorden waren niet ALTIJD juist, maar vaak wel.
Daarom zal ik het ook nooit thuis doen bij mij, alhoewel ik wel de verhalen ken dat mensen desondanks narigheid krijgen. Van die verhalen weet je natuurlijk nooit wat er waar van is.quote:Op maandag 30 januari 2006 05:01 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik weet er niet superveel vanaf want ik heb totaal geen behoefte om zelf glaasje te draaien.
Ik wil je alleen waarschuwen voor een aantal dingen (sorry als ik als een zeikerd over kom).
De bedoeling van glaasje draaien natuurlijk dingen vragen, je vraagt dingen aan personen die over zijn. Het probleem is alleen je weet niet wat je in huis haalt. Er zijn veel 'geesten' die zich anders voor kunnen doen, en zie jij er maar vanaf te komen als je klaar bent met glaasje draaien.
Dat zou verklaren waarom er geen lichten aan en uit gingen toen wij daarom vroegen...quote:Op maandag 30 januari 2006 05:07 schreef NanKing het volgende:
Het is jullie energie dat het glas verplaatst. Hoe meer mensen hoe meer energie.
Er zijn mensen die een dusdanige energie uitstralen dat glazen spontaan van plek kunnen veranderen, Of ze 't zelf ook in de hand hebben is de grote vraag.quote:Op maandag 30 januari 2006 05:06 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Daarom zal ik het ook nooit thuis doen bij mij, alhoewel ik wel de verhalen ken dat mensen desondanks narigheid krijgen. Van die verhalen weet je natuurlijk nooit wat er waar van is.
En volgens mij speelt je eigen geestelijke toestand ook een grote rol hierin.
Maar goed hier ging het eigenlijk niet om, het gaat erom wat het is dat dat glas beweegt.
Hoe komt het bv. dat als maar 1 persoon het glas aanraakt, zoals bij ons het geval was, het glas heeeeel moeizaam vooruit ging. Een willekeurig 2e persoon erbij en het ging al vlotter, een 3e persoon erbij en het ging weer beter...
Het zijn geen geesten uit een fles hoor, die commando's voor je uitvoerenquote:Op maandag 30 januari 2006 05:08 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Dat zou verklaren waarom er geen lichten aan en uit gingen toen wij daarom vroegen...
Alhoewel je misschien kan redeneren dat dat dan ook via onze energie zou kunnen..
Heb je dat van horen zeggen of heb je dat zel weleens gedaan ?quote:Op maandag 30 januari 2006 05:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het zijn geen geesten uit een fles hoor, die commando's voor je uitvoeren.
Je kunt trouwens met je eigen energie wel lichten aan en uit doen, maar dat is een ander verhaal.
zonder op het knopje te drukken overigens![]()
Gedaan.quote:Op maandag 30 januari 2006 05:12 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Heb je dat van horen zeggen of heb je dat zel weleens gedaan ?
Nou je mag het me uitleggen hoor, ik ben benieuwdquote:Op maandag 30 januari 2006 05:16 schreef NanKing het volgende:
Maar als ik dan het licht uit doe, is de lamp ook gelijk kapot![]()
Dat klopt, maar kon je 't ook sturen?quote:Op maandag 30 januari 2006 05:23 schreef NanKing het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit al de laatste paar jaar niet heb gedaan.
Ik deed dit altijd als puber als ik boos was op mijn ouders. Ik was nogal een puber met wat energie in me. Als ik dan heel erg boos was liet ik de stoppen eruit springen, of een lamp kapot springen.
Het klinkt nogal vreemd dat geloof ik graag.
Dat bedoel ik dus. Je kunt gewoon bewust van alles laten springen dan.quote:Op maandag 30 januari 2006 05:31 schreef NanKing het volgende:
Hoe bedoel je sturen precies? Ik deed het expres de stoppen laten door slaan en/of lampen kapot laten springen als je dat bedoelt.
Hmm, maar moet ik het zien als je ergens heel erg op focussen? Het je voor stellen dat iets kapot springt en je daar op concentreren?quote:Op maandag 30 januari 2006 05:35 schreef NanKing het volgende:
Ja dat zou ik wel kunnen. Ik denk dat ik het nog wel kan. Maar vroeger was ik een lichtelijk ongeleid projectiel qua energie. Ik voelde me nl. ook heel erg opgelucht als ik weer iets had laten springen
.
Het is nog wel dat ik een bonk energie ben (niet in de zin van erg druk zijn) maar heb het iets meer onder controle.
Ja als je dat kan vinden graag, ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort dingenquote:Op maandag 30 januari 2006 05:48 schreef NanKing het volgende:
Probeer eerst een te spelen met je eigen energie voordat je zoiets gaat proberen. Want ik denk je dat je geen idee hebt hoe en wat je nou eigenlijk probeert dan.
Ik heb hier een boekje dat heet volgens mij 'spelen met energie' oid. Ik zal even kijken wie de schrijver is, misschien kun je daar wat mee.
Staan er ook zulke verhalen op internet toevallig? Ik zou er wel over willen lezen. (Ik geloof overigens niet in geesten)quote:Op maandag 30 januari 2006 09:35 schreef danielluh het volgende:
ik heb ook vaker glaasje gedraait, en ook het glas bewoog uit zich zelf
heb er ook enge dingen meegemaakt, zoals boze geesten, daar moet je echt heel goed mee uitkijken
hoop dat je veel informatie heb gelezen over wat de spelregels zijn.
Het is heel gevaarlijk om te doen, heb ooit eens een boekje gelezen waarin verhalen over mensen stonden die dat gedaan hadden en totaal zijn afgedraait, dat was voor mij de reden om ermee te stoppen.
Zou iedereen zoiets kunnen overkomen? Of denk je dat sommige mensen misschien vatbaarder zijn voor de invloed van 'geesten'?quote:Op maandag 30 januari 2006 10:40 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Iemand die ik ken heeft in het verleden ook glaasje gedraaid, en is nu 'schizofreen'. Ze hoort stemmen, doet aan automutilatie en kan soms voorspellen wanneer iemand doodgaat. Ze zag ook wanneer Bart de Graaf zou komen te overlijden.
Ze is er niet bepaald blij mee dat ze glaasje heeft gedraaid, want dit heeft haar leven op de kop gezet!
Ja, mensen die een 'lek' in hun aura hebben bijvoorbeeld, of mensen die er open voor staan, mensen die depressief zijn etcquote:Op maandag 30 januari 2006 11:08 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Zou iedereen zoiets kunnen overkomen? Of denk je dat sommige mensen misschien vatbaarder zijn voor de invloed van 'geesten'?
Man lul toch niet zo slap, ik denk dat weet ik het hoeveel mensen kunnen beamen dat glaasje draaien wel degelijk echt is!quote:Op maandag 30 januari 2006 12:55 schreef partyyboyy het volgende:
Ik geloof er helemaal niks van.
Waarom is het nog nooit onderzocht door de wetenschap?
Juist, omdat het niet bestaat.
En dan de zin: 'waarom is het nog nooit door de wetenschap onderzocht? Juist, omdat het niet bestaat'quote:Op maandag 30 januari 2006 13:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Man lul toch niet zo slap, ik denk dat weet ik het hoeveel mensen kunnen beamen dat glaasje draaien wel degelijk echt is!
Heb je zelf weleens de moeite genomen met een paar vrienden (indien aanwezig), het uit te proberen? Of voel je je voor lul zitten, als je met je vinger op een glas, in de lucht vragen zit te stellen?![]()
Ge-wel-dig!quote:Op maandag 30 januari 2006 14:25 schreef Jeweet het volgende:
Damn, dat mensen het glaasje draaien gelijk geloven...
Als een geest wel al je vragen kan beantwoorden, maar je kan alleen maar in contact met hem komen door middel van een bord met een glaasje, dan is dat wel heel erg vreemd. Ik vind het ook erg vreemd dat mensen beweren dat het echt is, terwijl er nog nooit enig bewijs voor geleverd is, behalve dan enkele getuigenverklaringen van mensen die ook graag willen dat ze in contact staan met geesten.
Het idee dat geesten bestaan duidt sowiezo al op een geringe wetenschappelijke kennis. Maargoed ik ga niet precies alles uitleggen waarom ik er zo over denk, dat heeft bij believers toch al weinig zin...
moet dat niet zijn:quote:Het idee dat geesten bestaan duidt sowiezo al op een geringe wetenschappelijke kennis
quote:Op maandag 30 januari 2006 14:25 schreef Jeweet het volgende:
Damn, dat mensen het glaasje draaien gelijk geloven...
Als een geest wel al je vragen kan beantwoorden, maar je kan alleen maar in contact met hem komen door middel van een bord met een glaasje, dan is dat wel heel erg vreemd. Ik vind het ook erg vreemd dat mensen beweren dat het echt is, terwijl er nog nooit enig bewijs voor geleverd is, behalve dan enkele getuigenverklaringen van mensen die ook graag willen dat ze in contact staan met geesten.
Het idee dat geesten bestaan duidt sowiezo al op een geringe wetenschappelijke kennis. Maargoed ik ga niet precies alles uitleggen waarom ik er zo over denk, dat heeft bij believers toch al weinig zin...
Wat voor enge dingen heb je meegemaakt? Ik ben zeer geinteresseerd in dit onderwerp. Het heb zelf nooit gedurfd namelijk..quote:Op maandag 30 januari 2006 09:35 schreef danielluh het volgende:
ik heb ook vaker glaasje gedraait, en ook het glas bewoog uit zich zelf
heb er ook enge dingen meegemaakt, zoals boze geesten, daar moet je echt heel goed mee uitkijken
hoop dat je veel informatie heb gelezen over wat de spelregels zijn.
Het is heel gevaarlijk om te doen, heb ooit eens een boekje gelezen waarin verhalen over mensen stonden die dat gedaan hadden en totaal zijn afgedraait, dat was voor mij de reden om ermee te stoppen.
ik denk dat het jou dun door de broek zou lopen beste onemangang, als je je eens aan zoiets waagt en je merkt dat er wel degelijk iets aanwezig is.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:41 schreef onemangang het volgende:
Misschien moet er hier nog maar eens op Derren Brown - Seance gewezen worden?
Ook daarin werd glaasje gedraaid en ook daarin meenden alle deelnemers dat hier sprake was van een geest. Bekijk die aflevering eens voordat je gaat roepen dat glaasje draaien iets met 'geesten' te maken heeft. Hier wordt toch wel heel erg duidelijk gemaakt dat het wel degelijk allemaal tussen onze oren zit.
Ik had ooit een vriendin, die heel gevoelig was voor het paranormale (aura's kunnen zien, overleden etc.). Zij trok dit ook aan op de een of andere manier, waardoor er op een avond opeens alle kaarsen uitgingen (ramen waren dicht). Ook voelde ik een zeer gespannen sfeer, en zag ik een donkere schim in de hoek van de kamer. Dit hield zo'n halve minuut aan, en opeens was alles weer "normaal". Ik zal die avond nooit meer vergeten, maar het dun liep inderdaad aardig door mijn broekquote:Op maandag 30 januari 2006 14:41 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wat voor enge dingen heb je meegemaakt? Ik ben zeer geinteresseerd in dit onderwerp. Het heb zelf nooit gedurfd namelijk..
Inderdaad, ik ben geen echte "believer" en heb het daarom een jaar of 5 geleden gewoon uit nieuwsgierig geprobeerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik denk dat het jou dun door de broek zou lopen beste onemangang, als je je eens aan zoiets waagt en je merkt dat er wel degelijk iets aanwezig is.
bedoel je wat er daarna gebeurde op dat kerkhof? If so, mag ik vragen wat er dan gebeurde? Of bedoel je het glaasje draaien zelf?quote:Op maandag 30 januari 2006 14:51 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben geen echte "believer" en heb het daarom een jaar of 5 geleden gewoon uit nieuwsgierig geprobeerd.
En geloof me, het liep inderdaad zowat dun door de broek.
Erg vreemd was ook dat er alleen gezegd werd " ga maar naar je plekje".
Eerst wist ik niet wat er bedoeld werd maar later realiseerde ik me dat ze het plekje bedoelden waar ik altijd naar toe ga als ik even rust wil, een oud afgelegen kerkhof.
Nee, niet om daar geesten te ontmoeten maar gewoon omdat daar bijna nooit geen mensen komen, dus rust, alleen het fluiten van de vogels.
Ik heb dat toen gedaan en wat er daar gebeurde kan ik nu nog steeds niet verklaren.
Kennelijk heb je Derren Brown - Seance niet gezien? Het liep bij die deelnemers inderdaad ook dun door de broek. En ze waren er allemaal van overtuigd dat ze contact hadden met een geest van een overleden meisje dat zelfmoord had gepleegd.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik denk dat het jou dun door de broek zou lopen beste onemangang, als je je eens aan zoiets waagt en je merkt dat er wel degelijk iets aanwezig is.
dat vind ik wel bijzonder ja. Alsof het zo moest zijn! Koester die herinneringquote:Op maandag 30 januari 2006 15:02 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Na de zoveelste operatie, die weer niet het resultaat opgeleverd had wat ik ervan verwacht had, ging ik naar dat kerkhof, even uithuilen.
Er kwam toen een boer aanlopen, hij ging op een bankje even verderop zitten en we begonnen een gewoon allerdaags gesprek, zo van; lekker weertje enzo.
Op een gegeven moment draaide hij het gesprek in de richting van "tegenslagen in het leven".
Hij zei tegen mij dat ik het allemaal wel zwart in zag maar dat ik moed moest houden en vertrouwen hebben in de toekomst.
Op de een of andere manier werd ik weer wat vrolijker tijdens dat gesprek.
Na een minuut of tien stond hij op, groette en liep weer weg.
Een week na die dag ben ik terug gegaan omdat ik die man wilde bedanken voor zijn opbeurende gesprek, het had echt geholpen.
Echter niemand uit de omgeving wist over wie ik het had, hadden hem ook nooit gezien.
Ik heb toen nog nagevraagd of er soms iemand die week was overleden maar dat was ook niet het geval.
Ik heb die man ook nooit meer gezien.
Kijk even heel goed naar de openings post, staat duidelijk in dat dit topic alleen voor mensen is die er ervaring mee hebben, aangezien het niet te doen is iemand te overtuigen met woorden, je moet het meegemaakt hebben...quote:Op maandag 30 januari 2006 12:55 schreef partyyboyy het volgende:
Ik geloof er helemaal niks van.
Waarom is het nog nooit onderzocht door de wetenschap?
Juist, omdat het niet bestaat.
Hier kan ik weinig mee, vertel dan even duidelijk wat daar aangetoond is en op welke wijze, of geef een link naar het filmpje zelf zodat ik het zelf kan bekijkenquote:Op maandag 30 januari 2006 14:41 schreef onemangang het volgende:
Misschien moet er hier nog maar eens op Derren Brown - Seance gewezen worden?
Ook daarin werd glaasje gedraaid en ook daarin meenden alle deelnemers dat hier sprake was van een geest. Bekijk die aflevering eens voordat je gaat roepen dat glaasje draaien iets met 'geesten' te maken heeft. Hier wordt toch wel heel erg duidelijk gemaakt dat het wel degelijk allemaal tussen onze oren zit.
Waar is het bewijs dan?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Man lul toch niet zo slap, ik denk dat weet ik het hoeveel mensen kunnen beamen dat glaasje draaien wel degelijk echt is!
Heb je zelf weleens de moeite genomen met een paar vrienden (indien aanwezig), het uit te proberen? Of voel je je voor lul zitten, als je met je vinger op een glas, in de lucht vragen zit te stellen?![]()
Enige onderbouwing misschien op deze nutteloze reactie van je.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:06 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
En dan de zin: 'waarom is het nog nooit door de wetenschap onderzocht? Juist, omdat het niet bestaat'![]()
Ik zou dat weleens in details willen lezen, heb je een link of kun je er meer over vertellen?quote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef onemangang het volgende:
[..]
Kennelijk heb je Derren Brown - Seance niet gezien? Het liep bij die deelnemers inderdaad ook dun door de broek. En ze waren er allemaal van overtuigd dat ze contact hadden met een geest van een overleden meisje dat zelfmoord had gepleegd.
Alleen leefde dat meisje nog.
Het lijkt me de enige plausibele verklaring, als je zonder geestverruimende middelen al spoken ziet moet je eens naar de psychiater.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:23 schreef een modje het volgende:
-gejank-
de blauwe lettertjes aanklikken schatquote:Op maandag 30 januari 2006 18:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ik zou dat weleens in details willen lezen, heb je een link of kun je er meer over vertellen?
Probeer het zelf eens een keer serieus, dan heb je vanavond nog bewijsquote:Op maandag 30 januari 2006 18:26 schreef partyyboyy het volgende:
Lever mij het bewijs en ik geloof het.
Die site doet het niet...quote:Op maandag 30 januari 2006 18:52 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
de blauwe lettertjes aanklikken schat![]()
Ik heb het al een keer geprobeerd en er gebeurde helemaal niks.quote:Op maandag 30 januari 2006 18:53 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Probeer het zelf eens een keer serieus, dan heb je vanavond nog bewijs
Oké, nou dan is dus de conclusie voor jou dat het niet waar is en is dit topic niet voor jou bedoeldquote:Op maandag 30 januari 2006 18:57 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ik heb het al een keer geprobeerd en er gebeurde helemaal niks.
Ik hoop hier nog antwoord op te krijgenquote:Op maandag 30 januari 2006 05:48 schreef NanKing het volgende:
Ik zal even kijken wie de schrijver is, misschien kun je daar wat mee.
Ik laat je lekker in de waan dat het echt is.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:00 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Ik wéét dat het wel echt is, want ik heb het zelf meerdere keren gedaan,
en ik wéét dat het uitgesloten is dat iemand het glas met zijn pink over de hele tafel bewoog, klaar
Even serieus, denk je dat ik er over zou liegen? Serieuze vraag.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:03 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ik laat je lekker in de waan dat het echt is.![]()
Ja zou er over kunnen liegen ja.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:04 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Even serieus, denk je dat ik er over zou liegen? Serieuze vraag.
Als je denkt dat ik niet lieg, wat denk je dan dat ik heb gezien?
Nou ja ik zou niet weten wat ik ermee zou winnen als ik zou liegen, dus dat is dan ook echt niet het geval.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:16 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ja zou er over kunnen liegen ja.
Maar als je niet zou liegen........
Hoever bewoog het glas en hoe kun je zeker weten dat niemand anders het glas bewoog?
quote:Op maandag 30 januari 2006 19:23 schreef sasser het volgende:
Kijk allemaal eens naar Derren Brown Seance daarin doet hij dat met een groep van 12 studenten.
*kuch*
Kuchquote:Op maandag 30 januari 2006 18:54 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
nu wel dus maar moet je een torrent progrmma voor hebben..
Kan niemand em even ergens anders neerzetten?
Als je er zo heilig van overtuigd bent dan wil ik dat wel eens meemaken.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:26 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Nou ja ik zou niet weten wat ik ermee zou winnen als ik zou liegen, dus dat is dan ook echt niet het geval.
Je moet je een tafel voorstellen met daarop een grote cirkel met alle letters en cijfers, daarin staat het glas. Het glas bewoog zich vrij snel en vloeiend naar de letters die vervolgens woorden vormden.
Ongeveer 5 man met hun pink op het randje van het glas. Ik zou zeggen probeer jij maar eens met het topje van je pink een glas vloeiend over een tafel te bewegen en dan ook nog kloppende woorden maken.
Ik sta echt geen leugens te verkopen hier, ik heb het meegemaakt, meerdere keren en vraag me gewoon af hoe het glas voortbewogen wordt en door wat, en waarom is er aanraking nodig, enz.
Ideomotorquote:Op maandag 30 januari 2006 19:26 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Nou ja ik zou niet weten wat ik ermee zou winnen als ik zou liegen, dus dat is dan ook echt niet het geval.
Je moet je een tafel voorstellen met daarop een grote cirkel met alle letters en cijfers, daarin staat het glas. Het glas bewoog zich vrij snel en vloeiend naar de letters die vervolgens woorden vormden.
Ongeveer 5 man met hun pink op het randje van het glas. Ik zou zeggen probeer jij maar eens met het topje van je pink een glas vloeiend over een tafel te bewegen en dan ook nog kloppende woorden maken.
Ik sta echt geen leugens te verkopen hier, ik heb het meegemaakt, meerdere keren en vraag me gewoon af hoe het glas voortbewogen wordt en door wat, en waarom is er aanraking nodig, enz.
Ik denk dat hier wel mensen voor te porren zijn, ik alleen niet. Ik ben ook wel zo iemand die vind dat je er eigenlijk niet mee moet 'spelen' alhoewel ik dat dus wel gedaan heb.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:30 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Als je er zo heilig van overtuigd bent dan wil ik dat wel eens meemaken.
Dan regelen we een meeting met mensen die het geloven en niet geloven.
Ja maar volgens deze theorie? Hoe is het mogelijk dat 5 afzonderlijke mensen een woord spellen als antwoord op een vraag die maar 1 persoon weet. En degene die het antwoord weet was niet steeds dezelfde, dus dat zou betekenen dat wij alle 5 elkaar besodemieteren?quote:Op maandag 30 januari 2006 19:34 schreef Armalite het volgende:
[..]
Ideomotor
De reden dat je het glas aan moet raken staat in de link. Dit is wetenschappelijk aangetoond volgens het artikel. Hoe en wat heb ik verder niet nagezocht.
Neeeeeee, mensen die alleen hun geest kunnen verruimen door gebruik te maken van geestverruimende middelen hebben een probleemquote:Op maandag 30 januari 2006 18:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het lijkt me de enige plausibele verklaring, als je zonder geestverruimende middelen al spoken ziet moet je eens naar de psychiater.
Wat jij wenselijk vindt interesseert me sowieso geen zak, ik geef gewoon m'n mening en als iemand geen andere inzichten dan zijn eigen wil lezen moet 'ie hier niet komen.
Mensen die waanbeelden voor werkelijkheid aanzien, zul je bedoelen.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Neeeeeee, mensen die alleen hun geest kunnen verruimen door gebruik te maken van geestverruimende middelen hebben een probleem![]()
Als iets wetenschappelijk bewezen is is het geen theorie meer.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:05 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Ja maar volgens deze theorie? Hoe is het mogelijk dat 5 afzonderlijke mensen een woord spellen als antwoord op een vraag die maar 1 persoon weet. En degene die het antwoord weet was niet steeds dezelfde, dus dat zou betekenen dat wij alle 5 elkaar besodemieteren?
En hoe krijg je het voor elkaar om in je eentje een glas voort te bewegen met het topje van je pink, de hele tafel rond?
Oh ja? Probeer een glas dan maar eens naar je toe te halen met het topje van je pink, dus echt het laatste kootje... ik garandeer je dat lukt je niet vloeiendquote:Op maandag 30 januari 2006 20:16 schreef Armalite het volgende:
[..]
Als iets wetenschappelijk bewezen is is het geen theorie meer.
Je moest een weten hoe vaak per dag je besodemietert wordt door je eigen onderbewustzijn![]()
Pak een glas, zet het op tafel en kijk maar eens hoeveel kracht je nodig hebt om het glas te bewegen met je pink....Das bijna niks. En daarnaast, stel dat het een geest was....hoe zou die dan het glas moeten bewegen via je pink??? Dat lijkt me geen verschil maken.
Dat is inderdaad niet zo makkelijk. Ik ken trouwens ook geen verhalen van mensen die alleen glaasje draaien. Als je samen bent lukt het prima.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:19 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Oh ja? Probeer een glas dan maar eens naar je toe te halen met het topje van je pink, dus echt het laatste kootje... ik garandeer je dat lukt je niet vloeiend![]()
En ja, hoe zo'n 'geest' dat nu doet via je pink, dáár probeer ik nu achter te komen.
Daarom zitten er meerdere mensen omheen, zodat er altijd iemand kan duwen.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:19 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
Oh ja? Probeer een glas dan maar eens naar je toe te halen met het topje van je pink, dus echt het laatste kootje... ik garandeer je dat lukt je niet vloeiend![]()
Ja maar, waarom zouden we met z'n 5-en dat glas gaan voortduwen, houden we elkaar dus voor de gek, en als maar 1 persoon een antwoord weet, hoe moet de rest er dan voor zorgen dat het glas het goede woord vormt...quote:Op maandag 30 januari 2006 20:44 schreef Rasing het volgende:
[..]
Daarom zitten er meerdere mensen omheen, zodat er altijd iemand kan duwen.
Gewoon ff bitcomet downloaden, dan kan je hem binnenhalen. De aflevering is namelijk 358 MB groot en duurt ruim een uur. Tenzij iemand een gratis server weet waar je bestanden kan dumpen groter dan 250 MB. (het is opgenomen van channel 4, waarschijnlijk geen copyright? er zit zelfs reclame tussen)quote:Op maandag 30 januari 2006 18:54 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
...maar moet je een torrent progrmma voor hebben..
Kan niemand em even ergens anders neerzetten?
Dat gaat onbewust...zo moeilijk is dat niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:47 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Ja maar, waarom zouden we met z'n 5-en dat glas gaan voortduwen, houden we elkaar dus voor de gek, en als maar 1 persoon een antwoord weet, hoe moet de rest er dan voor zorgen dat het glas het goede woord vormt...
http://www.yousendit.com/quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:33 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Gewoon ff bitcomet downloaden, dan kan je hem binnenhalen. De aflevering is namelijk 358 MB groot en duurt ruim een uur. Tenzij iemand een gratis server weet waar je bestanden kan dumpen groter dan 250 MB. (het is opgenomen van channel 4, waarschijnlijk geen copyright? er zit zelfs reclame tussen)
quote:The effect is extremely powerful and many subjects cannot be convinced that their actions are originating solely in their own minds.
Joh maak jij dat dus regelmatig mee? Of heb je er gewoon veel ervaring mee?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:49 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Dat gaat onbewust...zo moeilijk is dat niet.
Nee joh, die heb je toch pas, wanneer je in het paranormale gelooft?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh maak jij dat dus regelmatig mee? Of heb je er gewoon veel ervaring mee?
Ik bedoel, dat je jezelf dus onbewust voor de gek houdt hé?
Beetje eng eigenlijk, misschien is dat wel een stoornis.
Met alle respect voor je gevoelens hoor, maar dit verhaal noem jij een "onverklaarbare ervaring" en schrijf je toe aan de werking van een geest?quote:Op maandag 30 januari 2006 15:02 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Na de zoveelste operatie, die weer niet het resultaat opgeleverd had wat ik ervan verwacht had, ging ik naar dat kerkhof, even uithuilen.
Er kwam toen een boer aanlopen, hij ging op een bankje even verderop zitten en we begonnen een gewoon allerdaags gesprek, zo van; lekker weertje enzo.
Op een gegeven moment draaide hij het gesprek in de richting van "tegenslagen in het leven".
Hij zei tegen mij dat ik het allemaal wel zwart in zag maar dat ik moed moest houden en vertrouwen hebben in de toekomst.
Op de een of andere manier werd ik weer wat vrolijker tijdens dat gesprek.
Na een minuut of tien stond hij op, groette en liep weer weg.
Een week na die dag ben ik terug gegaan omdat ik die man wilde bedanken voor zijn opbeurende gesprek, het had echt geholpen.
Echter niemand uit de omgeving wist over wie ik het had, hadden hem ook nooit gezien.
Ik heb toen nog nagevraagd of er soms iemand die week was overleden maar dat was ook niet het geval.
Ik heb die man ook nooit meer gezien.
zie mijn posts het is een wetenschapelijk feit, er is zelfs een naam voor.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat er niet gereageerd wordt op mijn vraag, dus nog maar een keer..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:02 schreef blackmage het volgende:
[..]
zie mijn posts het is een wetenschapelijk feit, er is zelfs een naam voor.
Als je weet dat dat kerkhof midden in de polder ligt, aan het eind van een "straat" met 7 boerderijen en de eerst volgende boerderij pas 4 km verderop ligt, ik ook alle boeren die daar wonen ken, die bewuste boer de 70 al gepaseerd was dus het niet aanneembaar is dat hij 10 km "wandelt" (is het eerst volgende dorp) mag je toch spreken van een "onverklaarbare" ervaring.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:54 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Met alle respect voor je gevoelens hoor, maar dit verhaal noem jij een "onverklaarbare ervaring" en schrijf je toe aan de werking van een geest?
Je hebt gewoon op het kerkhof een praatje geslagen met een boer, dat praatje is je goed bevallen, maar toen je naderhand aan mensen vroeg of iemand wist over wie je het had, was dat niet het geval. Wat is daar "buitengewoon" aan, een gesprek met een onbekende?
Dat je al uit eigen beweging bent gaan rondvragen of er die week "toevallig iemand was overleden" maakt het wel helemaal duidelijk dat je eigenlijk al bij voorbaat in iets doodnormaals (een gesprek met een onbekende) iets buitengewoons wilde zien (een ontmoeting met een overledene).
Ik kan me voorstellen dat je misschien treurig was in die periode, maar met alle respect: als dát dan die zogenaamde paranormale ervaringen zijn waar we over spreken, dan weet ik het wel. Volgende keer als ik een onbekende tegenkom op straat, kan ik dan ook claimen iets "paranormaals" te hebben ervaren.
Nee jullie volk heeft er juist meer ervaring mee, vandaar dat jullie geloven...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als één iemand bepaalt (bewust, dan wel onbewust) waar dat glas heen gaat, dan kunnen de anderen die beweging versterken, ook al denken zij dat zij passief hun vingers op het glas houden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:45 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
Er is een fenomeen dat heet Ideomotor, oké prima.
Maar je hebt 5 mensen, die elkaar niet voor de gek zitten te houden, waaronder ook een enkele scepticus. Deze 5 mensen zouden dus het voor elkaar krijgen om samen een woord te vormen dat het antwoord is op een vraag, en dat antwoord weet maar 1 van die 5 personen...
Dit alles met het topje van een pink, en zonder dat het opvalt dat we schijnbaar alle 5 de boel aan het flessen zijn, aangezien je het nooit voor elkaar krijgt om in je eentje met het topje van je pink een glas soepel over een tafel te bewegen en dan ook nog eens een goed woord te vormen..
Blackimage: je schermt met wetenschappelijke feiten maar het zijn nota bene artikelen uit boeken. Volgens mij weet je niet dat boeken niet direct beschouwd worden als primaire bron van wetenschappelijk bewijs. Auteurs van boeken kunnen veel onzin lullen en dingen uit hun verband trekken, zoals jij deed. Als je met echt bewijs wilt komen dan moet je met iets beters komen dan Wikipedia. Er staat nota bene bij het dat het artikel een stud is.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:02 schreef blackmage het volgende:
zie mijn posts het is een wetenschapelijk feit, er is zelfs een naam voor.
Ik heb het filmpje helaas nog steeds niet kunnen zien, dus ik kan ook niet zien hoe zij het hebben gedaan, en hoe deze theorie bewezen is.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:02 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als één iemand bepaalt (bewust, dan wel onbewust) waar dat glas heen gaat, dan kunnen de anderen die beweging versterken, ook al denken zij dat zij passief hun vingers op het glas houden.
Waarom zou een eventuele geest juist op deze manier zijn aanwezigheid kenbaar maken? Als hij tafels kan doen bewegen, kan hij ook een pen oppakken of een toetsenbord bedienen.
OKé als je het zou vinden zou ik dat leuk vinden, anders pech gehad hoorquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:54 schreef NanKing het volgende:
@ Blue eyed boy.
Grrrrrrr ik heb mijn hele boekenkast al op zn kop gezet en kan het boekje niet vinden. Ik zoek nog even door in huis, en zodra ik m heb geef ik het ISBN nummer.
Zucht, zucht, zuchtquote:Op maandag 30 januari 2006 19:03 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ik laat je lekker in de waan dat het echt is.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |