Na weer een heerlijke wedstrijd wordt het maar eens even tijd om een balans op te brengen.
De resultaten onder Blind zijn diep en diep triest.
Wat hebben we nou bereikt onder hem?- Een 2e plaats, met een betere selectie dan nu en een simpel programma na PSV en Heerenveen, dat had zelfs met Dirk_Kuijt als coach van Ajax nog gekund.
- Een plaats bij de laatste 16 in de Champions League, Maar wat stelt dat nou voor als je tegen het relatief gezien zwakke FC Thun en Sparta Praag speelt. De wedstrijden waar het echt om ging, die tegen Arsenal, waren niet geweldig, maar goed, die 2e plaats werd afgedwongen. We zien het nog wel tegen Inter Milaan. Ik heb m'n twijfels met deze selectie.
Wat deed die goed?-Eigenlijk niet zo heel veel. De huur van Juanfran kan je op de conto van Van Geel zetten. Juanfran speelde in het begin niet lekker, maar speelt de laatste paar weken degelijk.
- Rosenberg en Charisteas die aardig samenspeelden. Rosenberg pakt zichtbaar elke week zijn doelpuntje wel mee, je kan zien dat er progressie in die jongen zit.
Aan/verkoop beleidEven een rijtje, sinds Blind trainer is zijn of gaan weg:
Verkochte of verhuurde Spelers:- Nigel de Jong, HSV.
- Hatem Trabelsi, Club nog onbekend.
- Rafael van der Vaart, HSV.
- Steven Pienaar, Borussia Dortmund.
- Tomás Galasek, Club nog onbekend.
- Maxwell, Waarschijnlijk Inter Milaan.
- Yannis Anastasiou, Club nog onbekend.
- Bogdan Lobont, Fiorentina.
- Julien Escudé, Sevilla.
- Nourdin Bouhkari, Club nog onbekend.
- Viktor Sikora, verhuurd aan NAC.
- Tom de Mul, Verhuurd aan Vitesse.
- Rasmus Lindgren, Verhuurd aan FC Groningen.
Als ik nog iemand ben vergeten moet je het even zeggen.
gekochte of gehuurde Spelers: - Markus Rosenberg, komt van Mälmo.
- Juanfran, Gehuurd van Besiktas, Optie top koop wordt vast wel gelicht.
- Klaas Jan Huntelaar, Heerenveen.
- Olaf Lindenbergh, AZ.
- Derk Boerrigter, FV Twente jeugd.
Verder lopen er nog een paar jeugdspelers soms mee met het eerste.
Blind loopt maar wat blind te gokken voor een geschikte opstelling, veel helpt het niet, voor elke opstelling is er wel een kanttekening te bedenken waarom het niet zou moeten, omdat we er simpelweg de spelers er niet voor hebben,of juist teveel spelers voor 1 positie.
Aangaande dat er met 4-3-3 op dit moment niet gespeeld kan worden vanwege een gebrek aan een paar echte buitenspelers, zal 4-4-2 een betere opstelling zijn.
Ik zou, als alle spelers goed in vorm zouden zijn, kiezen voor de volgende opstelling:
Doel : Stekelenburg, Ondanks zijn soms twijfelachtige indruk is hij qua potentie 1 van de betere keepers in de Nederlandse Eredivisie.
Verdediging: v.l.n.r.; Heitinga, Grygera, Vermaelen, Juanfran. Heitinga ja, Trabelsi gaat toch weg, dus heb je er niets aan, hij wordt toch niet meer verkocht in deze transferperiode. De rest spreekt vrijwel voor zich lijkt me.
Middenveld: Je hebt 2 keuzes, of je speelt zoals Dick Advocaat in een ruit, of met z'n 4en op 1 lijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een ruit, omdat je dan,als je moet omschakelen, altijd minimaal 3 man achterin houdt, dit aangaande dat Juanfran en Heitinga op zo'n moment mee naar voor zullen gaan. Zodoende speel je in pressie een soort 3-4-3.
Dit ziet er standaard zo uit:
Let even niet op de verschillende groottes etc. Mijn painting is niet zo goed ![]()
Krijg je een pressie aanval gebeurt er dit:
![]()
Je houdt zekerheid achterin, terwijl je voorin ook genoeg mankracht hebt.
Dit doe je met Galasek of Lindenbergh als Verdedigende Middevelder, Emanuelson als linksmid en als rechtsmid Maduro. Op "10" Sneijder.
Aanval :Rosenberg, Laatste weken goed bezig met scoren.
Huntelaar, Je koopt hem niet voor niets, we weten dat hij het kan.
Stel 1 van de 2 is niet zo goed bezig, heb je altijd nog Charisteas.
Aan toekomstvoorspellingen doe ik niet, je kan wel gaan zeggen we moeten Jenner of weet ik veel wie kopen, maar dit is slechts een momentopname. Dit zien we wel in de zomer.