abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:51:52 #251
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34744212
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:44 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Absoluut niet? Heb je de dan vreemd zien gaan? Vooralsnog kan je er vanuit gaan dat hij er wel gewoon is.
Zó krijg je problemen ja. Je moet in je achterhoofd houden, gezien het prille karakter van de relatie en de impact die een kind op je relatie heeft, dat het fout zou kunnen gaan. Dat is zeker geen garantie, maar in dit geval is het raadzaam dat wél te overwegen. En dan sta je daar met je kind.

En voor het geval er niets aan de hand is: ook dan heb je als moeder verantwoordelijkheid naar een kind toe. Je kunt niet alles op de vader schuiven (net als dat overigens andersom het geval is, het is niet zo dat zij de volledige zorg op zich moet nemen). Moeder zijn is nou eenmaal een 24/7 taak, die mijns inziens absoluut niet te combineren is met een zangcarrière die opgestart wordt en dus veel energie vereist.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:52:45 #252
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34744253
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:49 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Waarschijnlijk.
Waarschijnlijk krijg ik later kanker. Ach, ik kan maar beter meteen een einde aan mijn leven maken, dood ga ik toch.
Je hebt een kans van 1 op 5. Dus als je ouders en je buren het niet hebben, dan kun je wel vast aan je polsen beginnen.
Zerg schreef:
pi_34744282
Het blijft in ieder geval speculeren.
That's all folks!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:54:17 #254
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_34744311
en zo komen roddels de wereld in:

Raffa is zwanger van Henk Jan. Daarom onziet hij haar ook iin zijn commentaar....
pi_34744319
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zó krijg je problemen ja. Je moet in je achterhoofd houden, gezien het prille karakter van de relatie en de impact die een kind op je relatie heeft, dat het fout zou kunnen gaan. Dat is zeker geen garantie, maar in dit geval is het raadzaam dat wél te overwegen. En dan sta je daar met je kind.

En voor het geval er niets aan de hand is: ook dan heb je als moeder verantwoordelijkheid naar een kind toe. Je kunt niet alles op de vader schuiven (net als dat overigens andersom het geval is, het is niet zo dat zij de volledige zorg op zich moet nemen). Moeder zijn is nou eenmaal een 24/7 taak, die mijns inziens absoluut niet te combineren is met een zangcarrière die opgestart wordt en dus veel energie vereist.
Zwanger zijn zou ook fout kunnen gaan.
We kunnen eigenlijk maar beter nooit aan kinderen beginnen. Want het kan altijd fout gaan
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:55:48 #256
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34744399
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:50 schreef Marble het volgende:
[..]

Nogmaals, wat weet jíj daar in godsnaam vanaf? Ben je zelf wel eens een zwangere vrouw geweest met een beginnende zangcarrière? De vader is er ook nog, de vriendenkring en familie van de beide ouders en ga zo maar door. Er is altijd wel iemand die op dat hummeltje wil oppassen als zijn of haar moeder een avondje op het podium staat.
Je hebt als ouders een taak naar je kind toe. Een opvoedingstaak. Die taak is fulltime voor jou, en die kun je af en toe eens tijdelijk uitbesteden aan vrienden of familie. Op het moment dat jij constant moet gaan lopen leuren met je kind omdat je weer eens ergens op moet treden of geen tijd hebt voor je kind, dan moet je toch eens bij jezelf na gaan denken.

Volgens mij denk je te licht over ouderschap. Het is niet zomaar iets. Je zegt het op zo'n gemakje van: joh, dat komt altijd wel goed. Realiseer jezelf eens dat zo'n kind volledig afhankelijk is van jouw goede zorg, dag in dag uit. Zo'n kind heeft een patroon nodig en heeft rust nodig in een vertrouwde omgeving. Als je dat niet kan bieden, begin er dan niet aan.
Zerg schreef:
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:56:17 #257
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_34744417
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

.

Ik ben met m'n 21 jaar inderdaad ontzettend jaloers dat ik nog geen kind heb. Ik probeer het ook al vijf jaar. Stiekem. Kom op zeg, denk eens na joh, tut. .
Laten we het dan maar op je onvolwassenheid gooien. Laten we hopen dat je ooit nog eens enige vorm van fatsoen leert, al is het maar een klein beetje.
quote:
Het is nou eenmaal zo dat ik ivm mijn studie nogal veel met dit soort opvoedingsproblematiek te maken krijg en dus genoeg literatuur heb gelezen om te kunnen stellen dat deze situatie waarschijnlijk problemen gaat opleveren.
Ja, dat maakt je echt meteen dé expert op het gebied van opvoeding. Ik denk dat je eerder zélf nogal een belabberde opvoeding genoten hebt, afgaande aan de manier waarop je over andere mensen praat. Was jouw moeder toevallig ook zwanger toen ze een zangcarrière op wilde starten? Want dan heb je inderdaad gelijk dat er dan niet veel van het kind terecht komt. .
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:57:29 #258
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34744465
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:54 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Zwanger zijn zou ook fout kunnen gaan.
We kunnen eigenlijk maar beter nooit aan kinderen beginnen. Want het kan altijd fout gaan
.
Jij hebt het over natuurwetten waar je redelijkerwijs geen invloed op hebt (tenzij je weer op het punt van alcohol uitkomt).

Ik zeg dat er nu een kans bestaat omdat dit geen zeer sterke situatie is, in dat geval moet je het overwegen.

Ga hier nou niet zitten kleineren of bagatelliseren, maar kom óf met een goed standpunt, óf hou je mond dicht.
Zerg schreef:
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:01:11 #259
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34744601
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:56 schreef Marble het volgende:

[..]

Laten we het dan maar op je onvolwassenheid gooien. laten we hopen dat je ooit nog eens enige vorm van fatsoen leert, al is het maar een klein beetje.
Gut, gut, wat zijn we toch weer de volwassen, belerende, alwetende vrouw :')
quote:
[..]

Ja, dat maakt je echt meteen dé expert op het gebied van opvoeding.
Ik zeg absoluut niet dat ik expert ben, ik zeg alleen dat ik over té veel wetenschappelijke ervaring heb gelezen en dat ik daaruit heb opgemaakt dat dit geen goede situatie is voor een kind.
quote:
Ik denk dat je eerder zélf nogal een belabberde opvoeding genoten hebt, afgaande aan de manier waarop je over andere mensen praat. Was jouw moeder toevallig ook zwanger toen ze een zangcarrière op wilde starten? Want dan heb je inderdaad gelijk dat er dan niet veel van het kind terecht komt. .
Dit is het ultieme zwaktebod van een discussie. Je moet ingaan op de argumenten van een ander. Niet op de man spelen. Dat is irrelevant en niet constructief. Ik kan nu ook wel van alles gaan roepen over jou of je moeder of weet ik veel wat, maar dat is inhoudelijk totaal niet belangrijk en dus ook niet relevant voor een discussie. Wist je dat kleine kinderen dit soort zwakteboden juist heel vaak gebruiken omdat ze niets anders kunnen?
Zerg schreef:
pi_34744648
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:57 schreef Mikkie het volgende:

[..]

.
Jij hebt het over natuurwetten waar je redelijkerwijs geen invloed op hebt (tenzij je weer op het punt van alcohol uitkomt).

Ik zeg dat er nu een kans bestaat omdat dit geen zeer sterke situatie is, in dat geval moet je het overwegen.

Ga hier nou niet zitten kleineren of bagatelliseren, maar kom óf met een goed standpunt, óf hou je mond dicht.
Een kind hebben zonder een carriere kan ook al fout gaan.
Dus kom jij nou eerst eens met een goed standpunt, want de punten die ik nu heb gezien zijn gewoon bull.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:03:30 #261
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34744684
Jammer dat de discussie nu troebel wordt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:07:03 #262
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34744827
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:02 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Een kind hebben zonder een carriere kan ook al fout gaan.
Dus kom jij nou eerst eens met een goed standpunt, want de punten die ik nu heb gezien zijn gewoon bull.
Dus moet je maar helemaal geen kinderen meer krijgen.

Ik heb het erover dat statistisch en wetenschappelijk bewezen is dat drukke (en extreme, minder alledaagse) carrières over het algemeen niet samen gaan met het opvoeden van kinderen. En al helemaal geen zangcarrière die in de kinderschoenen staat en veel aandacht vereist.
Zerg schreef:
pi_34744904
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dus moet je maar helemaal geen kinderen meer krijgen.

Ik heb het erover dat statistisch en wetenschappelijk bewezen is dat drukke (en extreme, minder alledaagse) carrières over het algemeen niet samen gaan met het opvoeden van kinderen. En al helemaal geen zangcarrière die in de kinderschoenen staat en veel aandacht vereist.
Dan mag haast niemand meer kinderen hebben.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:10:07 #264
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34744912
Dat ze het zwaar krijgt is wel zeker, maar ze hoeft nu nog niet te stoppen met zingen, als ze dat al gaat doen. Ze is nog maar net zwanger dus nu moet ze het er nog gewoon van nemen.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:27:51 #265
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34745456
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:09 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Dan mag haast niemand meer kinderen hebben.
Je leest niet wat ik zeg. Duidelijker kan ik het niet brengen.
Zerg schreef:
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:29:19 #266
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34745509
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat ze het zwaar krijgt is wel zeker, maar ze hoeft nu nog niet te stoppen met zingen, als ze dat al gaat doen. Ze is nog maar net zwanger dus nu moet ze het er nog gewoon van nemen.
Nee, vooral doorgaan met Idols, wellicht (hoewel ik 't me niet voor kan stellen) de finale winnen en vast zitten aan een contract. Want daar werkt Idols mee. Het is niet vrijblijvend. En daar zit je dan met je contract. En je kind.

Doorgaan met Idols heeft alleen zin als je na de winst ook verder wilt en kan gaan. Anders kan ze net zo goed nu stoppen.
Zerg schreef:
pi_34745553
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:27 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je leest niet wat ik zeg. Duidelijker kan ik het niet brengen.
Jawel.

Tegenwoordig werken in gezinnen de mama en de papa.
Mogen ze dan geen kinderen hebben? Er zijn er anders genoeg die het doen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:30:56 #268
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34745554
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nee, vooral doorgaan met Idols, wellicht (hoewel ik \'t me niet voor kan stellen) de finale winnen en vast zitten aan een contract. Want daar werkt Idols mee. Het is niet vrijblijvend. En daar zit je dan met je contract. En je kind.

Doorgaan met Idols heeft alleen zin als je na de winst ook verder wilt en kan gaan. Anders kan ze net zo goed nu stoppen.
Werk je niet bij alle banen onder een contract, dan moeten moeders dus altijd maar stoppen met werken als ze net een carriere willen beginnen
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:34:46 #269
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34745682
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Jawel.

Tegenwoordig werken in gezinnen de mama en de papa.
Mogen ze dan geen kinderen hebben? Er zijn er anders genoeg die het doen.
Dus jij vind een zangcarrière een normale baan? Ook vergelijkbaar qua uren enzo?
Zerg schreef:
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:35:48 #270
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34745723
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:30 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Werk je niet bij alle banen onder een contract, dan moeten moeders dus altijd maar stoppen met werken als ze net een carriere willen beginnen
Jezus wat zijn jullie vermoeiend zeg. Doen jullie nou alsof jullie zo achterlijk zijn of is het echt zo?
Zerg schreef:
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:37:07 #271
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_34745761
Raf treedt 's avonds op als kleine Raf ligt te slapen, andere moeders werken overdag wanneer de kleine aandacht nodig heeft.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:37:14 #272
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34745769
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jezus wat zijn jullie vermoeiend zeg. Doen jullie nou alsof jullie zo achterlijk zijn of is het echt zo?
En dan eerst zeggen dat iemand niet op de man moet spelen, maar zelf met zo'n opmerking komen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34745775
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:34 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dus jij vind een zangcarrière een normale baan? Ook vergelijkbaar qua uren enzo?
Ik heb geen idee, want ik heb daar geen ervaring mee.

En jij vast ook niet.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:45:30 #274
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_34746019
Ik vond een beetje belachelijk hoe HJ reageerde
pff kwal
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:46:39 #275
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_34746059
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:37 schreef BVO het volgende:
Raf treedt 's avonds op als kleine Raf ligt te slapen, andere moeders werken overdag wanneer de kleine aandacht nodig heeft.
Idd, het is eigenlijk nog béter te combineren dan een gewone 9 tot 5 baan (al slaapt de baby, zeker op zeer jonge leeftijd, dan ook nog een hoop).

Het enige waar ik eventueel belemmeringen zou kunnen zien is de periode tussen de finale van Idols en haar bevalling, en dan met name de laatste maanden als ze echt hoogzwanger is en de periode net na de geboorte. Want dan lijkt het me niet echt fijn swingen en uit je dak gaan on stage. Maar dat valt ook wel te overbruggen, bij vorige Idols zaten er ook wel eens hele lange periodes tussen de finale en wanneer we ze weer terugzagen.

Mocht ze winnen dan is het misschien een idee om de eerste single vast snel na de finale uit te brengen zodat ze die nog kan promoten en dan met de tweede even een tijdje te wachten zodat ze zich daar na afloop weer volledig op kan storten. .
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')