Het is heus niet dat ik er wakker van lig maar de voorlichting over babyvoeding is wel erg op 1 ding gericht vind ik. En nogal dwingend ook.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:31 schreef just me het volgende:
Schuldgevoel laat je je toch ook aanpraten? Als jij de beste beslissing hebt genomen hoef je je er toch niet schuldig om te voelen?
Ik durfde het bij de 2e in eerste instantie ook niet aan om borstvoeding te geven. De borstvoeding bij de eerste ging ook helemaal niet goed (en heb me daar erg schuldig over gevoeld, nu niet meer). Tijdens de zwangerschap van de 2e heb ik een borstvoedingscursus voor zwangeren gevolgd, omdat ik eigenlijk wilde weten wat er eerst mis was gegaan en hoe ik dat kon voorkomen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:37 schreef Xanthe het volgende:
Nu bij het volgende kindje wist ik aan het begin van mijn zwangerschap zeker dat ik geen bv zou gaan geven , totdat het heel erg begon te knagen. Ik wil het toch gaan proberen. Maar ik leg de lat niet zo hoog als de vorige keer. Ik probeer het gaat het net zoals de vorige keer bij Isis dan stappen we over op de kv. Ik wil niet dat het weer mijn hele dagen gaat beheersen , dat kan ook niet omdat ik nu ook nog een dreumes heb rond lopen die ook aandacht wil en moet hebben.
Dit had ik dus ook allemaal, maar wilde het toch proberen. uiteindelijk is het heel goed gegaan en had ik er helemaal geen problemen mee. zelfs mijn man mocht er in die tijd aanzitten (en daarna tot zijn grote verdriet niet meer). De gêne was ik na de bevalling toch al voorbij...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:53 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Ik ben dan wel niet zwanger, maar ik weet al wel dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven.
Omdat ik het gewoon echt geen fijn gevoel vind (nu ook al) als er iemand aan mijn borsten zit, laat staan zuigt, het gevoel van een kindje dat eraan zuigt en eventueel per ongeluk bijt lijkt me echt totaal helemaal niks. En in de 2de plaats omdat ik echt geen bv in het openbaar zou willen geven, gewoon een gevoel van schaamte ook al zou je het misschien niet eens zien met een lange trui erover..
En je kindje wordt ook harstikke goed groot op flesvoeding![]()
dubbel-au !quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:17 schreef phileine het volgende:
En het is nou ook niet zo dat je je kind iets (potentieel) vreselijks aandoet door geen bv te geven, het is niet zoiets als stug doorroken tijdens je zwangerschap waarbij je je kind willens en wetens in gevaar brengt. maar da's een wespennest-opmerking, dat weet ik ook
En dat is voor mij dus een reden om het toch weer te gaan proberen. Dit kindje is anders dan de 1e dus de kans dat de bv wel goed gaat is aanwezig.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:06 schreef Grijs het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de 2e 14 maanden borstvoeding gehad. Vanaf het begin ging het al beter dan bij de 1e.
En vanuit jouw overtuiging en ervaring is dat ook niet te snappen of te bevattenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:25 schreef Jelief het volgende:
Wat ik mij (vanuit mijn overtuiging en ervaring) afvraag is waarom iemand geen bv wil geven. En dan niet om te oordelen,dat is niet aan mij, maar omdat ik die keuze gewoonweg niet snap, niet kan volgen.
Precies! De discussies en oordelen (ook door mijquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:05 schreef _evenstar_ het volgende:
de rede waarom is voor mij heel duidelijk en ik vind niet dat iemand anders het recht heeft omdat te vragen en ja dat gebeurt veel!! en ik vind het oneerlijk als mensen je dan scheef aankijken. maar goed dat gebeurt wel met meer dingen![]()
Ja dat heb ik ook weleens gelezen. Dat lijkt me toch vreemd, ik bedoel een orgasme heb je niet ineens van het één op het andere moment, toch? Dat voel je aankomen, dan kan je bijv toch even stoppen met voeden of i.d. Niet dat het iets is om je schuldig over te voelen als het gebeurt, maar mij lijkt de associatie persoonlijk niet prettig.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:37 schreef Moonah het volgende:
<knip>
Oh, en over die evt opwinding waar het ook even over ging. ik heb wel eens gelezen dat sommige vrouwen zelfs een orgasme zouden hebben tijdens het voeden. Dat lijkt me wel vreemd, maar niet iets om me schuldig over te voelen. Tepels zíjn nu eenmaal (in veel gevallen) sexueel gevoelig.
Nou, soms kan het wel eens heel snel gaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:48 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook weleens gelezen. Dat lijkt me toch vreemd, ik bedoel een orgasme heb je niet ineens van het één op het andere moment, toch? Dat voel je aankomen, dan kan je bijv toch even stoppen met voeden of i.d. Niet dat het iets is om je schuldig over te voelen als het gebeurt, maar mij lijkt de associatie persoonlijk niet prettig.
er zijn inderdaad genoeg redenen waarom iemand geen borstvoeding kan geven!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:53 schreef _evenstar_ het volgende:
jelief het is niet dat iemand niet wil, maar om wat voor reden dan ook niet kan
Nou, uh...Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ik het niet kan, ik wil domweg om diverse redenen niet. En zelfs dat moet afdoende zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:53 schreef _evenstar_ het volgende:
jelief het is niet dat iemand niet wil, maar om wat voor reden dan ook niet kan
Zal ik dan maar met m'n billen bloot enzo.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:25 schreef Jelief het volgende:
En dan niet om te oordelen,dat is niet aan mij, maar omdat ik die keuze gewoonweg niet snap, niet kan volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |