abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34588460
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:32 schreef MrBean het volgende:

[..]

Je lult dus gewoon maar uit je nek.
Met deze post wel, ja:
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:42 schreef 14.gif het volgende:

[..]

In het westen lopen geen rijke negers rond...
De rest was wel serieus
pi_34588466
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:19 schreef Esc het volgende:

[..]

nee, er komen meer nobelprijswinnaars uit amerika, dat zegt weinig over de bevolking in z'n algemeenheid, in amerika krijgt talent en ambitie meer ruimte dan hier
Juistem. En zwarten hebben nog maar sinds een paar decennia de volle ruimte om hun ambitie en talent te laten zien.
quote:
maargoed, ander voorbeeld. Hoeveel door zwarten bestuurde landen in de wereld hebben een welvarende, democratische rechtstaat? Bij een voorbeeld als dit kun je wel weer het argument gebruiken dat zwarten onderdrukt zijn en zich daarom nooit hebben kunnen ontwikkelen, maar neem nou een land als liberie, nooit onderdrukt, en gevormd door zwarten die na hun verblijf in amerika zijn teruggekeerd naar afrika, met alle kennis die ze hebben opgedaan. Toch wordt het land net zo'n zootje als de rest van afrika.
Ik ken de geschiedenis van Liberia niet.
quote:
Je kunt natuurlijk bij elk voorbeeld een reden verzinnen waarom het aan iets anders ligt dan ras, maar persoonlijk vind ik het wel wat ver gezocht.
Waarom? Omdat jij graag je racistische vermoedens bevestigd wil zien?
pi_34588485
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:36 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Met deze post wel, ja:
[..]

De rest was wel serieus
De rest wat jij gezegd hebt heeft iedereen hier ook al afgeblazen.
pi_34588675
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:37 schreef MrBean het volgende:

[..]

De rest wat jij gezegd hebt heeft iedereen hier ook al afgeblazen.
Wat een onzin
pi_34589101
ik wil eerst wat slagen om de arm nemen. ook al staat vast dat negers gemiddeld dommer zijn dan blanken, dan heb je daar eigenlijk weinig aan. het zijn gemiddeldes, ze zeggen niets over de enkele neger. het gemiddelde iq van een nederlander is, zeg 100, maar dat betekent dus niet dat je wel kunt schudden dat er ooit een nederlander de nobelprijs wint.

zulk soort conclusies worden echter wel snel genomen, vandaar dat het onderwerp zo gevoelig is. dat zijn echter domme conclusies. met dus deze wetenschap, zal ik het volgende zeggen.

het zou me niet verbazen als er een genetische component is die mede een rol speelt bij intelligentie. we weten dat intelligentie wel deels erfelijk bepaald is: slimme kinderen hebben vaak ook slimme ouders, en vice versa. ook dit is statistisch, en geen wet van meden en perzen. verder zien we dat er best bij 'rassen' (alhoewel dat een wat vage term toch is) bepaalde genen-clusters aan te wijzen zijn.

in het geval van sport zal niemand er echt een probleem van maken als je opmerkt dat kenianen best wel hard kunnen lopen. dat donkere mensen vaak beter zijn in sprint-afstanden. of dat mannen gemiddeld langer zijn dan vrouwen. dat zijn allemaal eigenschappen die we gerust aan genen toeschrijven. ook minder fysieke eigenschappen, zoals seksuele voorkeur worden toegeschreven aan genen. volgens mij zijn er weinigen die daar racisme in zien.

gezien al die aspecten, zou het met echt niet verbazen dat intelligentie deels ook genetisch bepaald is. dat sociale omstandigheden wel een rol spelen is waar, maar die verklaren niet alles. dan nog blijken aziaten het vaak beter te doen dan donkere en blanken in dezelfde klassen. of kijk naar nobelprijswinnaars, nog geen twee tiende van de wereldbevolking is joods, maar ze hebben 22% van de nobelprijzen gewonnen.

allemaal aanwijzingen dat er wel degelijk verbanden zijn tussen intelligentie en ras. maar goed, wat heb je eraan? niets. wij gaan niet naar ethiopie om een willekeurige ethiopier van straat te pakken met de conclusie: jij gaat een marathon winnen. dat vrouwen langer zijn dan mannen betekent niet dat als ik een vrouw heb, dat elke man langer is. 'nee, natuurlijk niet!' zul je zeggen, maar toch zijn dat redenaties die enerzijds door extreem rechts expliciet getrokken worden, en anderzijds door de linkse partijen impliciet; want die zijn er meestal bij om je als de kippen van racisme te beschuldigen.

zo bezien lijkt het me dus ook niet echt een issue of blanken nou wel of niet dommer zijn dan aziaten, of slimmer dan zwarten; de curves zijn zo breed dat ze niets over een enkele persoon zeggen. hooguit kun je zeggen dat als je een minderhedenbeleid hebt waarbij je wilt dat er evenredige deelname van een groep op bijvoorbeeld een universiteit is, dat beleid wellicht irreeel is, aangezien er statistisch valt te verwachten dat er bovenproportioneel veel aziaten en joden zullen zijn.

ook in dit topic is het wel weer typisch hoe snel men over racisme spreekt. ik zie nieteens wat het mij aan meerwaarde zou geven dat ik toevallig tot een ras of etnische groep, of hoe je het wilt noemen, behoor die gemiddeld, let wel, gemiddeld slimmer is. als ik me daar blij om voel, dan ben ik toch achterlijk? of niet dan.
lastertongen en kwaadsprekers die mij woorden en denkbeelden in de mond leiden die mij vreemd zijn joegen mij weg. tot een volgend leven.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:24:07 #156
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34591662
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:20 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Chris Rock had een mooi voorbeeld over rijk en rijk.

Shaquille O'Neal is rich... The white guy who signs his cheques is wealthy
geloof je het zelf. Jordan, O'Neal, Woods, zijn veruit rijker dan gemiddelde CEO of club eigenaar.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 29 januari 2006 @ 20:27:59 #157
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34591784
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:33 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja, maar omgekeerd geldt het niet. Beta wetenschappers zijn intelligent, maar niet alle intelligente mensen zijn beta wetenschapper.
ik stel voor dat we de predikatenlogica achterwege laten en even reeel blijven. Indiers, blanken, latino's, aziaten. We hebben er beta wetenschappers van. Alleen de negers doen er niks aan. Hoe komt dat? Zou het het gebrek aan intelligentie zijn?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 29 januari 2006 @ 20:31:13 #158
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34591915
quote:
wij gaan niet naar ethiopie om een willekeurige ethiopier van straat te pakken met de conclusie: jij gaat een marathon winnen
ze zijn zo goed, dat dit nog best wel realistisch is.
Het zweeds hardloop team werd er met gemak uitgelopen door paktisch de hele middelbare school daar
  zondag 29 januari 2006 @ 20:31:23 #159
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34591920
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

geloof je het zelf. Jordan, O'Neal, Woods, zijn veruit rijker dan gemiddelde CEO of club eigenaar.
Hoeveel geld heeft Shaquille O'Neal dan?
  zondag 29 januari 2006 @ 20:32:13 #160
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34591950
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:31 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hoeveel geld heeft Shaquille O'Neal dan?
het gaat er om hoeveel hij verdient heeft. Dat hij het met bakken uitgeeft is iets anders
Of neem anders LeBron
  zondag 29 januari 2006 @ 20:35:07 #161
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34592048
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:32 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het gaat er om hoeveel hij verdient heeft. Dat hij het met bakken uitgeeft is iets anders
Of neem anders LeBron
LeBron kan ook geen team kopen... weet je wel hoeveel een NBA team gemiddeld waard is?

LeBron, Kobe en Shaquille kunnen misschien samen een team kopen
  zondag 29 januari 2006 @ 20:38:03 #162
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34592163
oh wat ben je toch dom
we zijn individuele personen aan het vergelijken. Niet clubs met individuele personen,
pi_34592249
  zondag 29 januari 2006 @ 20:41:11 #164
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34592295
Overigens, Zwarte Nobelprijswinnaars:

The first Nobel Prizes were awarded in 1901, it was not until 1950 that a Black person was a recipient. An African American from Detroit, Dr. Ralph J. Bunche was the first black man to receive the distinguished prize for his work as a United Nations mediator; his efforts led to the 1949 Arab-Israeli armistice agreement.

ten other remarkable Blacks have received a Nobel: Albert John Luthuli, 1960 Peace Prize; Martin Luther King Jr., 1964 Peace Prize; Sir William Arthur Lewis, 1979 Economics Prize; Bishop Desmond Tutu, 1984 Peace Prize; Wole Soyinka, 1986 Literature Prize; Derek Walcott, 1992 Literature Prize; Toni Morrison, 1993 Literature Prize; Nelson Mandela, 1993 Peace Prize, Kofi Annan 2001 Peace Prize and Wangari Maathai, 2004. Nobel Prize winners receive a cash award, a gold medal, and a diploma.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:43:02 #165
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34592390
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:38 schreef McCarthy het volgende:
oh wat ben je toch dom
we zijn individuele personen aan het vergelijken. Niet clubs met individuele personen,
Ik ben dom? Jij zegt dat Shaq een club kan kopen, maar je weet niet eens hoeveel geld hij heeft of hoeveel een club waard is. Kortzichtig ben je en totaal niet op de hoogte. Dus voordat je mij dom noemt stel ik voor dat jij je even inleest.

zondag 29 januari 2006 @ 20:44:20 #166
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34592455
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:43 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik ben dom? Jij zegt dat Shaq een club kan kopen,
waar zeg ik dat dan.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:45:39 #167
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34592508
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

waar zeg ik dat dan.
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:24 schreef McCarthy het volgende:

pi_34592653
Zoals zo vaak worden etnischiteit en culturele achtergrond weer met elkaar verward. Nou is het wel zo dat etnischiteit en culturele achtergrond elkaar vaak en veel overlappen, maar culturele achtergrond (met de daarbij hebbende directe en indirecte gevolgen voor de score van een IQ-test) ligt absoluut niet vastgelegd in de genen!

Dat is alles wat ik hierover te zeggen heb.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:51:40 #169
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34592765
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:45 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

[..]
en je bent nog diyIslecKtisCh ook.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:52:27 #170
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_34592797
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:51 schreef McCarthy het volgende:

[..]

en je bent nog diyIslecKtisCh ook.
pi_34592800
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:48 schreef P-Style het volgende:
Zoals zo vaak worden etnischiteit en culturele achtergrond weer met elkaar verward. Nou is het wel zo dat etnischiteit en culturele achtergrond elkaar vaak en veel overlappen, maar culturele achtergrond (met de daarbij hebbende directe en indirecte gevolgen voor de score van een IQ-test) ligt absoluut niet vastgelegd in de genen!

Dat is alles wat ik hierover te zeggen heb.
nee, maar, dat sluit niet uit dat er geen genetische factor is.
lastertongen en kwaadsprekers die mij woorden en denkbeelden in de mond leiden die mij vreemd zijn joegen mij weg. tot een volgend leven.
pi_34592947
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:52 schreef egoipse het volgende:
nee, maar, dat sluit niet uit dat er geen genetische factor is.
Als je enig verstand hebt van de genetische diversiteit binnen de mensheid en de invloed van genen op zoiets verschrikkelijk complex als de hersenen en als je rekening houdt met het gebrek aan absolute definitie van het begrip "intelligentie"... dan is genetische factor voor mij uitgesloten in ieder geval.
pi_34593074
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:55 schreef P-Style het volgende:
Als je enig verstand hebt van de genetische diversiteit binnen de mensheid en de invloed van genen op zoiets verschrikkelijk complex als de hersenen en als je rekening houdt met het gebrek aan absolute definitie van het begrip "intelligentie"... dan is genetische factor voor mij uitgesloten in ieder geval.
nee, heb ik niet. althans nu even niet. doe me het eens uit de doeken. niet weer drogredenen gebruiken he.
pi_34593095
Dus iedereen die onder de omstandigheden opgroeit waaronder ik ben opgegroeid worden even intelligent als ik?
pi_34593183
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:59 schreef 14.gif het volgende:
Dus iedereen die onder de omstandigheden opgroeit waaronder ik ben opgegroeid worden even intelligent als ik?
blijkbaar is dat 'voor iedereen die er enig verstand' van heeft duidelijk. het iq van je vader en moeder maakt niet uit, althans, 'volgens iedereen die er enig verstand van heeft'. ik zie dat jij er ook al niet enig verstand van hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')