abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34612996
Mijn God, alsof dit ook maar ene reet helpt. Zelfs als je heel Nederland onder staatscontrole stelt kun je nooit alle terroristen tegenhouden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_34613080
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:18 schreef Mephisto-Gent het volgende:
Wat is nu precies de moraal van uw verhaal, behalve een betoog voor het fatalistische "they, the pigs, are ruling us"?
Angst is een slechte raadgever?

Als leiders te ver gaan in zelf-verrijking en -verheerlijking, krijg je vanzelf een correctie. Dat zagen we in Frankrijk, met de Franse Revolutie. In Rusland, met de Bolsjewieken en in Spanje, met de val van Franco. Genoeg = genoeg, en dat zal deze keer ook wel weer gelden [hoop ik toch].

Simpelweg een moordcommando dat de grootste eikels opruimt en een globaal tribunaal dat de rest van de varkens veroordeelt.

Liever dat dan het doemscenario van 1984 of anderszins beschermde elite hier op aarde, in glazen huisjes, hoog boven de mensheid verheven..
Wie moeten er dan in het globale tribunaal komen te zitten? Wie moeten er veroordeelt worden? Vertel mij het maar!

Ik ben het met je eens dat de real bad guys veroordeelt moeten worden, maar hoe? Zolang zij nog aan de macht zijn, schuilt er m.i. altijd het gevaar van een 1984-achtig scenario... En dat het dan een beetje doemdenken is.. ach, dat moet je maar voor lief nemen

Mijn kern was/is dat wij tegenwoordig als mensheid alleen nog maar lijken te reageren op angstsignalen --> 'ik durf de straat niet meer op, want die hangjongeren dit, hangjongeren dat' 'ooh die terroristen toch' 'vogelgriep' 'waaah.. klimaatsverandering'
Ik wil dit alles rustig relativeren. Er is namelijk helemaal niet zo veel aan de hand. Zeker hier in Europa niet. Dus waarom trapt iedereen in de toch wel erg doorzichtige val welke telkens weer prachtig wordt verdraaid in de politiek en de media? Als mensen zich niet zo schaapachtig door de angst zouden laten 'verleiden', zou dit kabinet (en de meeste wereldwijd) allang niet meer in het zadel zitten.. Maar ja... we zitten in een War on Terror

Even de definitie er bij gepakt van het woord terrorism:
The unlawful use or threatened use of force or violence by a person or an organized group against people or property with the intention of intimidating or coercing societies or governments, often for ideological or political reasons.

Ik zie hier genoeg politieke redenen om dit voorstel in het kader van psychologisch geweld 'terrorism' te noemen, U ook?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34614402
Nog een ander leuk onderzoek laatst: er zijn sinds de twin tower aanslagen minder slachtoffers door terrorisme gevallen dan de jaren daarvoor. (weet de exacte jaartallen niet precies).
Ik ga nog even op zoek naar het artikel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 30 januari 2006 @ 15:29:58 #154
140340 Mephisto-Gent
Van leven ga je dood..
pi_34614722
@Boswachtertje: mee eens.
En is de staatsgeleide oorlogsmachinerie van de VS niet hèt grote voorbeeld van terrorisme op grote schaal?
Zoals de Romeinen al zeiden: Verdeel & Heers (maar dan in het Latijn, waarschijnlijk).
http://www.aidsorigins.com: Het ontstaan van AIDS - belangrijk!
Meer moet dat niet zijn..
pi_34614727
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Mephisto-Gent het volgende:

[..]

Je kunt ook zèlf in de politiek gaan. Actief meewerken aan een andere invulling van de wijze waarop de belangen van de burger het best kunnen worden behartigd. Toch?
heb ik al een lange tijd geleden overwogen en ik ben er achter gekomen dat dat zo een ongeloofelijke klus is, dat ik daar voor mijn studie op zou moeten geven. misschien is het wel iets voor na mijn studie, maar voorlopig zit dit er nog niet in. en of het echt zou helpen? zonder op z'n minst 20 zetels kom je tegenwoordig nergens meer binnen politiek nederland.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_34636069
quote:
CDA-senator onderscheiden voor verzet tegen bewaarplicht

Maandag 30 januari 2006, 07:05 - Hans Franken, Eerste-Kamerlid voor het CDA, heeft de Winston Award ontvangen voor zijn verzet tegen de invoering van de bewaarplicht.

Door Maarten Reijnders

Franken ontving de prijs zaterdag tijdens de uitreiking van de Big Brother Awards in de Amsterdamse Melkweg. Het was voor het eerst dat de organisatie van de Big Brother Awards ook een positieve prijs uitreikte. De Winston Award is genoemd naar Winston Smith, de hoofdpersoon uit het boek '1984' van George Orwell.

Juryvoorzitster Karin Spaink herinnerde er bij de uitreiking aan dat Xs4all-oprichter Rop Gonggrijp Franken eind jaren tachtig nog een 'naïef vertrouwen in de rechtsstaat' verweet. Franken was de architect van de Wet Computercriminaliteit.

Afgelopen jaar viel Franken op door zijn verzet tegen de bewaarplicht. "Daarbij heeft hij minister Donner herhaaldelijk op fouten weten te betrappen. Franken is heel secuur, heel grondig", aldus Spaink.

Franken wees er tijdens zijn dankwoord op dat de strijd over de bewaarplicht nog niet voorbij is. "De bewaarplicht is een slecht voorstel, maar we zijn er nog niet. We moeten ervoor zorgen dat er geen toeters en bellen aan worden gehangen."

Hoewel Franken toegaf dat hij nog altijd een 'naïef vertrouwen in de rechtsstaat' heeft, waarschuwde hij wel voor een 'slippery slope', waarbij burgerrechten onder druk staan. "Fundamentele rechten worden stap voor stap onder het mom van veiligheid en terrorismebestrijding afgebroken." [eind]
http://www.webwereld.nl/articles/39513
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:46:58 #157
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34639453
quote:
Op maandag 30 januari 2006 02:32 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je weet dat de meerderheid van de ingevoerde wetten in de Patriot Act tijdelijk was, en eind 2005 afliepen en niet verlengd zijn?

Die in NL en de EU zijn voor onbepaalde tijd, voor eeuwig dus. Je bent in NL en de EU een stuk minder vrij!
Hij heeft hier wel een puntje. De FBI / CIA zijn groot, maar de organisaties vanuit het publiek zijn ook niet klein te noemen. Waar wij een kleine bits of freedom hebben, www.bof.nl , hebben de USA een Electronic Frontier Foundation, www.eff.org en een American Civil Liberties Union.
Oftwel, http://www.aclu.com/ . Daarnaast is er nog een wet op openheid van informatie, wat betekent dat een stuk meer documenten openbaar gemaakt moeten worden. Ja, dit is heel lastig voor de overheid, maar 'als ze niks te verbergen hebben' is er niks aan de hand. (O.a. op deze manier kwam de omstreden 'electroshock therapie' naar boven.)

Tevens is er een behoorlijk groot deel van de USA die nog steeds het witte huis ziet alszijnde 'we the people'. Met andere woorden, het witte huis zijn dezelfde mensen als de burgers, en het witte huis is in dienst van het volk. Het volk is niet in dienst van de overheid of van 'het systeem'.

Dat zijn hele flinke verschillen tussen de USA en de EU, waar we alles maar goed 'geregeld' willen hebben. Waar we een paar wetboeken willen hebben over het bouwen van dakkapellen en bomen kappen in je eigen tuin.
quote:
1984-spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: kleine toevoeging.
Valt het bijvoorbeeld niet op dat de USA geen gigantische internetverkeersgegevensopslag-wet heeft? En ook niet aan gaat beginnen? En als men illegaal telefoons af gaat luisteren, er rechters afstappen omdat de president de grondwet overtreden heeft? Terwijl wij hier juist een wet doorvoeren welke in staat stelt om alle gegevens omtrent telefoonverkeer op te slaan. Wat dus vele malen verder gaat.
Wel makkelijk hoor, soms, om de USA te bashen omdat ze zo 'slecht' met burgervrijheden omgaan. Dat komt, denk ik, alleen maar omdat amerikanen wél om vrijheid geven, en het dus groot maken. Een hoop mensen trappen dan fijn mee, maar realiseren zich niet hoeveel telefoontaps er in Nederland plaats vinden...

[ Bericht 10% gewijzigd door Yildiz op 31-01-2006 09:02:54 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_34639522
@Ceased2Be: fan van Don Hertzfeldt blijkbaar?
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:57:17 #159
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_34668503
ik ben er gloeiend bij!
pi_34688630
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:46 schreef Yildiz het volgende:

Edit: kleine toevoeging.
Valt het bijvoorbeeld niet op dat de USA geen gigantische internetverkeersgegevensopslag-wet heeft? En ook niet aan gaat beginnen? En als men illegaal telefoons af gaat luisteren, er rechters afstappen omdat de president de grondwet overtreden heeft? Terwijl wij hier juist een wet doorvoeren welke in staat stelt om alle gegevens omtrent telefoonverkeer op te slaan. Wat dus vele malen verder gaat.
Wel makkelijk hoor, soms, om de USA te bashen omdat ze zo 'slecht' met burgervrijheden omgaan. Dat komt, denk ik, alleen maar omdat amerikanen wél om vrijheid geven, en het dus groot maken. Een hoop mensen trappen dan fijn mee, maar realiseren zich niet hoeveel telefoontaps er in Nederland plaats vinden...
Een reden dus om naar ons zelf te kijken en dit voorstel dan ook kritisch bekijken.

Overigens ben ik wel beniwud of Boswachtertje al antwoord heeft van de SP?.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34707812
Nee, alsof ze het weten.. geen reactie tot nu toe en dat vind ik eigenlijk wel schandalig.. Zal ze nog eens gaan mailen, anders moeten er nog een aantal mailen -->

http://www.sp.nl/interact/e-alarm/
http://www.ad.nl/binnenland/article121210.ece

emailalert SP en het AD artikel.. als er nou een paar mailen, moet er toch een reactie komen..
pi_34765485
heb ook ff gemaild
  zondag 5 februari 2006 @ 20:02:03 #163
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34771253
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:23 schreef Aurelianus het volgende:
[afbeelding]

Op naar de politiestaat. Bedankt voor de schijnveiligheid, Minister Donner.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34779141
zonder Hitler-snor(tm)(c)(r) ziet ie er al lelijk genoeg uit hoor
  zondag 5 februari 2006 @ 23:35:07 #165
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34779545
:p
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34780082
trouwens:

Bewakingscamera in staat om agressie op straat te detecteren

Bewakingscamera's in de binnenstad van Groningen worden binnenkort mogelijk voorzien van detectieapparatuur voor geluid. De nieuwe apparaten zijn in staat lawaai van agressie op straat te registreren. Daarmee kan de kwaliteit van het cameratoezicht worden verbeterd.

Zodra de microfoons herrie van bijvoorbeeld vechtpartijen waarnemen, gaat een signaal naar de controleruimte waar de camerabeelden door de politie worden bekeken. Zo kan sneller worden ingegrepen. De gemeente, de politie en beveiligingsbedrijf Sound Intelligence overleggen momenteel over de mogelijkheden van de nieuwe technologie. De politie staat in principe welwillend tegenover de camera's en hoopt dat het systeem zal helpen bij de bestrijding van agressie in de binnenstad.

De NS en ProRail testten de apparatuur eerder dit jaar uit in een treinstel. Het systeem bleek goed te werken en de NS en ProRail reageerden enthousiast. Sound Intelligence wil de technologie nu ook uittesten in het Ommelanderhuis, een opvanghuis voor daklozen.
Sound Intelligence werkte jaren aan de zogenaamde 'agressiedetector': een microfoon die fysische eigenschappen van geluiden registreert. Aan de hand van de tijdsdynamiek herkent het systeem agressie en geeft dit door aan de controleruimte van de politie.

Tot nu toe gebruikte het bedrijf de apparatuur alleen op luchthaven Schiphol om vliegtuiglawaai te registreren. Als de gemeente Groningen de camera's aanschaft betekent dat een doorbraak voor de onderneming.
pi_34908247
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:07 schreef NgInE het volgende:
heb ook ff gemaild
ik ook.
Iemand al reactie? Ik namelijk nog niet. En ik heber verder nergens meer wat van gehoord.
Was het een proefballon of gaat het snel even ingevoerd worden?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34912176
ook ik nog steeds niks gehoord. en die wet is zeer zeker geen proefbalon.
pi_34920504
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:10 schreef NgInE het volgende:
ook ik nog steeds niks gehoord. en die wet is zeer zeker geen proefbalon.
Hebben we geen journalist onder ons..
Om een artikel te schrijven. Ook al kunnen we zelf ook naar kranten ingezonden stukjes schrijven. Die worden ook geplaatst.
And that is the news.''
pi_34955881
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Hebben we geen journalist onder ons..
Om een artikel te schrijven. Ook al kunnen we zelf ook naar kranten ingezonden stukjes schrijven. Die worden ook geplaatst.
tegenwoordig is het helaas zo dat bijna alleen maar berichten van het ANP in de krant/op het nieuws komen. journalisten zijn tegenwoordig daardoor een stuk luier geworden, wat er dus voor zorgt dat het ook niet meer echt uitmaakt welke krant je leest: het nieuws is overal in grote lijnen het zelfde. soms zie je b.v. in twee verschillende kranten, precies hetzelfde bericht staan.
en aangezien de meeste mensen alleen iets geloven/belangrijk vinden wanneer het in het nieuws is geweest, hebben we een probleem

maar idd, we kunnen stukjes naar brievenpagina's toesturen, maar ik ben bang dat je hiermee geen bergen zal verzetten. wel zullen er hierdoor misschien weer iets meer mensen wakker worden en wat beter naar de wereld om zich heen kijken.
pi_34978450
Ik denk meer dat de eindredacteuren de inhoud bepalen, maar iig klopt het idd wel dat in Nederland (miss. wel in de gehele westerse wereld) de berichten 'goed' op elkaar zijn afgestemd.

Wanneer wij mensen goed blijven opletten op dit soort berichten, er aandacht aan besteden en er aandacht voor besteden, moet het wel een keer worden opgepikt (zie ook de zaak Taida en wat de klas allemaal heeft gedaan om aandacht te zoeken). Misschien moeten we met dit artikel ook maar een ludieke actie uithalen, om het onder de aandacht te brengen..
pi_34985372
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:37 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik denk meer dat de eindredacteuren de inhoud bepalen, maar iig klopt het idd wel dat in Nederland (miss. wel in de gehele westerse wereld) de berichten 'goed' op elkaar zijn afgestemd.

Wanneer wij mensen goed blijven opletten op dit soort berichten, er aandacht aan besteden en er aandacht voor besteden, moet het wel een keer worden opgepikt (zie ook de zaak Taida en wat de klas allemaal heeft gedaan om aandacht te zoeken). Misschien moeten we met dit artikel ook maar een ludieke actie uithalen, om het onder de aandacht te brengen..
klinkt goed... meer mensen zin om eens een keer niet apathisch te zijn?
  zondag 12 februari 2006 @ 13:13:24 #173
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34995444
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

klinkt goed... meer mensen zin om eens een keer niet apathisch te zijn?
Ligt eraan wat natuurlijk. Denk dat je eerst moet weten in hoeverre de plannen worden verzwegen. Als het inde politiek algemeen bekend is en er een debat gepland staat maak je wel een flater als je een actie gaat doen.
And that is the news.''
  zondag 12 februari 2006 @ 14:48:35 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34999067
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:28 schreef Repeat het volgende:
Welkom in Amerika, ik mag toch niet hopen dat we echt die kant opgaan, lijkt wel alsof ze godver alles kopieren.
Het is in NL vele malen erger dan in de VS, knul
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35004891
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is in NL vele malen erger dan in de VS, knul
Las vandaag inderdaad een stuk in de Volkskrant van zaterdag de 11e, waarin stond dat Nederland koploper is qua het afluisteren... De minister geeft bij elk verzoek zijn handtekening (er waren geen gevallen van weigering bekend) en er hoeft hier niets te worden verantwoord voor een rechtbank.. En dat het afluisteren met de 'dreiging van het terrorisme' alleen maar zal toenemen..

Dus het lijkt inderdaad nog erger dan het al leek..
zal kijken of ik het artikel strax even kan overtikken voor hier...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')