abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34551442
Als jij dartpijlen koopt en je betaalt gewoon cash is jouw identiteit niet vastgelegd.
pi_34551479
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:41 schreef manny het volgende:...

En ja, natuurlijk is het wel zaak dat er controle plaatsvindt op de manier waarop die gegevens gebruikt worden, maar het zou toch zonde zijn om deze mogelijkheden niet te gebruiken; terwijl het wel kan helpen..
Vraag hierin is natuurlijk 'who watches the watchmen'?

Leuk zo'n controlerende instantie maar wie/wat waart hen vrij van corruptie? Wat gebeurt er als een grote criminele organisatie een mannetje heeft binnen zo'n groep?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_34551518
Totalitaire staat. En die info vinden wij om de dag terug op straat
JOHNNY HEITINGA
pi_34551555
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Leuk zo'n controlerende instantie maar wie/wat waart hen vrij van corruptie? Wat gebeurt er als een grote criminele organisatie een mannetje heeft binnen zo'n groep?
Dat mannetje heeft dan een druk baantje om 16.4 miljoen mensen in de gaten te houden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:49:57 #56
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_34551582
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:41 schreef manny het volgende:
criminelen / terroristen mogen natuurlijk wel gebruik maken van de digitale mogelijkheden die er zijn. Vandaag nog actueel, weliswaar op een ander vlak (skype gereedschap voor criminelen). Maar als de overheid een aantal bestanden aan elkaar wil koppelen waarmee ze goede dingen kunnen doen, dan beginnen we weer te piepen.
Dat is me een vergelijking zeg . En welke goede dingen kunnen er gedaan worden door databestanden te misbruiken en privacy te laten verworden tot een hol begrip?
quote:
En ja, natuurlijk is het wel zaak dat er controle plaatsvindt op de manier waarop die gegevens gebruikt worden, maar het zou toch zonde zijn om deze mogelijkheden niet te gebruiken; terwijl het wel kan helpen..
Ze kunnen in principe ook elke brief eerst lezen alvorens het door te sturen. Mooi man .
Oh
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:50:46 #57
80382 manny
30 is best veel
pi_34551605
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kan de politie zijn werk niet doen, want wat als een grote criminele organisatie een mannetje heeft binnen zo'n groep de politie.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_34551647
Hahaha, alsof de overheid dat soort krachtige systemen uberhaupt heeft. Ik heb een tijdje bij de belastingdienst gewerkt, en daar zijn de systemen voor WOZ-waarde, aangifte en banksaldo nieteens aan elkaar gekoppeld. Nee, alles draait daar nog onder DOS en zo.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:53:26 #59
80382 manny
30 is best veel
pi_34551653
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:49 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Dat is me een vergelijking zeg . En welke goede dingen kunnen er gedaan worden door databestanden te misbruiken en privacy te laten verworden tot een hol begrip?
[..]
Welke goede dingen kunnen er gedaan worden door databestanden te koppelen ? als je dat niet wil zien, dan houdt het even op denk ik.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_34551658
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:50 schreef manny het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kan de politie zijn werk niet doen, want wat als een grote criminele organisatie een mannetje heeft binnen zo'n groep de politie.
De politie houdt niet bij welke boeken je leent, wat je uitgavenpatroon is, wat je favoriete groente is en al dat soort zaken.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:55:25 #61
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_34551704
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:53 schreef manny het volgende:

[..]

Welke goede dingen kunnen er gedaan worden door databestanden te koppelen ? als je dat niet wil zien, dan houdt het even op denk ik.
Ik heb het er al in eerdere posts over gehad . Maar goed, als je niet de noodzaak/nut kunt aantonen dan houdt het inderdaad even op.
Oh
pi_34551747
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:50 schreef manny het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze hun werk niet kunnen doen, ik durf echter wel te beweren dat niet alle 'oom-agenten' 100% eerlijk zijn. Corruptie speelt overal.
Daarbij zijn de gegevens die een organisatie zoals Donner ze op wil richten een stuk interessant er dan de info van de KLPD.
Een database met 16.4 Miljoen potentiële leden voor je criminele organisatie? Als je daar toegang tot hebt is het bijna een uitzendbureau voor terroristen. (ja dit is een uiterste in alle scenario's, maar toch).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_34551802
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:53 schreef Toeps het volgende:
Hahaha, alsof de overheid dat soort krachtige systemen uberhaupt heeft. Ik heb een tijdje bij de belastingdienst gewerkt, en daar zijn de systemen voor WOZ-waarde, aangifte en banksaldo nieteens aan elkaar gekoppeld. Nee, alles draait daar nog onder DOS en zo.
DOS
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:00:53 #64
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_34551821
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat mannetje heeft dan een druk baantje om 16.4 miljoen mensen in de gaten te houden.
Het downloaden van geleverde data, het koppelen van de databases, en queries runnen daartegen kan door 1 man gedaan worden vanuit zijn luie stoel op elke plek van de wereld.
pi_34551834
Zijn er al meedere bronnen buiten het AD om?
Hoe denken politieke partijen erover?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34551872
En die database lijkt me niet zo'n lekker idee. Kijk, dat je de sociale dienst automatisch aan de belastingdienst koppelt, oke. Nu gaat dat nog met de hand, ook iets met privacy. Dat vind ik onzin.

Maar wat je waar koopt?! Stel je voor dat je een of ander populair geil wijf bent, soort Katja Schuurman van deze tijd, en iemand lekt naar de Prive dat je condooms hebt gekocht, of een zwangerschapstest. Lijkt me niet zo prettig.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:04:35 #67
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34551901
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Zijn er al meedere bronnen buiten het AD om?
Over de bewaarplicht van ISP's is in ieder geval heel veel te vinden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34551939
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Over de bewaarplicht van ISP's is in ieder geval heel veel te vinden.
Ik bedoelde dit plannetje van Donner...
And that is the news.''
pi_34551972
Wat is het verschil nog met de stasi?
Buiiten het feit dat we hier nog mogen zeggen dat we tegen het plan zijn en dat er niet zomaar mensen verdwijnen.
And that is the news.''
pi_34552113
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:03 schreef Toeps het volgende:
En die database lijkt me niet zo'n lekker idee. Kijk, dat je de sociale dienst automatisch aan de belastingdienst koppelt, oke. Nu gaat dat nog met de hand, ook iets met privacy. Dat vind ik onzin.

Maar wat je waar koopt?! Stel je voor dat je een of ander populair geil wijf bent, soort Katja Schuurman van deze tijd, en iemand lekt naar de Prive dat je condooms hebt gekocht, of een zwangerschapstest. Lijkt me niet zo prettig.
Dat is denk ik het minst erge wat kan gebeuren denk ik zo. Ik denk aan een intimiderende overheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door RichardQuest op 28-01-2006 16:26:10 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:24:53 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34552334
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:32 schreef Repeat het volgende:
Privacy is een groot goed, en dat moet je je niet zomaar laten afnemen. Het gaat ze gewoon geen reet aan welke boeken ik leen in de bibliotheek
Dit wordt echt de druppel, zo gauw als ze dit doorvoeren ben ik weg.
Waar post je dan vandaan? Want dit is sinds afgelopen 1 januari werkelijkheid hoor. Elke opsporingsambtenaar kan nu inzien welke boeken je leent.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:26:15 #72
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34552363
Tijd om eens bij een aantal bibliotheken te informeren naar Mein Kampf. En een week later een aantal Korans lenen. En dan wat leuks van Marx. Gewoon om ze een beetje te verwarren en bezig te houden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:27:08 #73
3767 Herald
Come get some
pi_34552387
oh nee eh, nu staat geregistreerd dat ik naar het meisjesforum ben gegaan
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:29:51 #74
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34552438
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:27 schreef Herald het volgende:
oh nee eh, nu staat geregistreerd dat ik naar het meisjesforum ben gegaan
Jij vieze hetero. Nu gaan ze je grijpen.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:48:03 #75
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34552909
Lekker, en hoe breed wordt het uitgemeten in de pers? helemaal niet. Volgens mij weet 99,9% van nederland nog niet eens dat alles wat je in de bieb leent geregistreerd wordt nou.

Al onze kostbare burgerrechten, waar mensen voor zijn gestorven en die er met zeer veel moeite zijn gekomen, worden stelselmatig afgebroken door die Big Brother mensjes in Den Haag daar. Donner en Remkes ... en dat alles om een onzichtbare vijand te bestrijden.

Een onzichtbare vijand is alles wat je nodig hebt om alles wat je wil klaar te krijgen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')