abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34550388
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:49 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Niet zo somber doen!!
De AIVD zal deze dossiers gaan beheren en zoals algemeen bekend is zijn die héél goed in het geheim houden van documenten!

Maar zonder dollen: dat zal dan wel een enorm werkgelegenheids project worden om van 16 miljoen Nederlanders te gaan uitpluizen of ze misschien verdachte sites bezoeken én vreemde dingen kopen én ook nog eens een keertje op vakantie gaan naar een potentieel kamp voor terroristen in opleiding....
Dat is ook waar het stuk gaat lopen. In Oost-Duitsland was dit ook waarom op een gegeven moment een derde van de bevolking betrokken was bij de Stasi. Alleen om alle data te kunnen analyseren al.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34550418
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:02 schreef Brammetje het volgende:

[..]

Degene die aan het doorslaan is, zijn personen zoals jij!! Ik kan je nu al met zekerheid vertellen dat er nooit iemand veroordeeld zal worden omdat hij kunstmest koopt. Maar wanneer deze persoon in een flat woont, 1ton kunstmest bestelt en banden heeft met terroristen dan mag er van mij best automatisch een digitaal belletje gaan rinkelen.

Het is juist een hele goede zaak om al deze gegevens te koppelen. Wat denken jullie zelf, dat we in de toekomst minder last gaan krijgen van terroristenen en andere gasten die ons rechtsysteem om zeep willen helpen. Nee tuurlijk niet, dat wordt alleen maar erger. Over 20 jaar wonen er hier meer dan 7 miljoen moslims.

Ik lig er dan ook niet wakker van dat mijn levensgegevens worden vastgelegd. Veel plezier er mee zou ik zeggen bij mij valt toch niets te vinden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:06:36 #28
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34550441
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik lees regelmatig dat ze over 10 jaar in de meerderheid zijn, dus dit lijkt me onzin.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:09:04 #29
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_34550528
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:57 schreef Overlast het volgende:

[..]

Dossier is ook weer zo'n groot woord. In Duitsland deden ze dit ook ten tijde van de RAF. Rasterfahndung heet dat. Als iemand naar Paksitan op vakantie gaat, het anarchy cookbook in de bibliotheek leent, geld ontvangt uit Saoedi-Arabie en zo nu en dan een zak kunstmest koopt dan kan je hem eens wat scherper in de gaten houden. Dus het is wel handig en je privacy wordt maar minimaal aangetast omdat je dit van 15 miljoen mensen moeilijk in de gaten kunt houden. Hooguit verdachte gevallen kun je echt goed in de gaten houden.

Maar het is natuurlijk makkelijk om Orwell erbij te halen.
Zo'n figuur zal zich toch ook al begeven in kringen die toch al in de gaten worden gehouden lijkt me. Ik vind het persoonlijk erg draconische maatregelen voor een zeer gering nut. Iedereen wordt gezien als een potentiele verdachte en bovendien zijn de dingen die je noemt niet eens strafbaar.

Zijn er trouwens ook onderzoeken gedaan naar het nut hiervan; hoeveel procent van de misdaden in het verleden zouden voorkomen kunnen zijn als we toen dergelijke informatie hadden?
Oh
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:11:04 #30
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34550595
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:09 schreef OpenDeur het volgende:
Zijn er trouwens ook onderzoeken gedaan naar het nut hiervan; hoeveel procent van de misdaden in het verleden zouden voorkomen kunnen zijn als we toen dergelijke informatie hadden?
Rekening houdend met het feit dat niet alleen die informatie aanwezig is, maar ook die van de andere 16 miljoen inwoners. Want je kunt de informatie wel hebben, je moet er ook nog van op de hoogte zijn. En je moet ook de tijd nemen het te bestuderen, eventueel linken met informatie over andere personen.

Lijkt me een aardige database worden. Ik zou er niet graag iets in moeten vinden.
pi_34550638
Wordt het geen tijd om de politici in het oog te gaan houden? Een site waar je de boodschappenlijst van Remkes kunt zien, de schoolresultaten van zijn kinderen (als hij die heeft), de kappersafspraken van zijn vrouw...

Gezien de reputatie van den haag lijkt me dit een perfecte manier om de burger te tonen dat z'n volksvertegenwoordigers zich niet met foute zaken bezig houden. En om de achterkamertjespolitiek tegen te gaan krijgt elke minister een enkelband met gps-ontvanger en kunnen hun gangen in real time gevolgd worden. Openbaarheid van bestuur!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:14:43 #32
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34550708
Ik zou ook wel eens willen weten welke sites Donner zoal bezoekt. En Remkes. Zeker als ze dat vanuit hun kantoortje in Den Haag doen, als ze eigenlijk werken op onze kosten. Puik idee.
pi_34550735
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Big brother is watching you. Ok, 22 jaar later dan ene Orwell dacht, maar langzaam maar zeker gaan we die kant op. Om de haverklap mogen we weer een stukje privacy inleveren om het land 'veiliger' te maken.
1984 ging toch ergens anders over hoor .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:18:34 #34
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_34550820
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Rekening houdend met het feit dat niet alleen die informatie aanwezig is, maar ook die van de andere 16 miljoen inwoners. Want je kunt de informatie wel hebben, je moet er ook nog van op de hoogte zijn. En je moet ook de tijd nemen het te bestuderen, eventueel linken met informatie over andere personen.

Lijkt me een aardige database worden. Ik zou er niet graag iets in moeten vinden.
Juist. Het lijkt mij dat je geautomatiseerde analyse toe moet passen, maar dan nog blijf je duizenden 'verdachten' overhouden. En stel je hebt iemand op een flat genaamd Ali Chemicali met 200 kilo kunstmest, dan heb je in principe nog niets aan bewijsmateriaal, dus de preventieve werking zal zeer gering zijn.
Oh
pi_34550946
het zou leuk zijn als er een publicatie gemaakt werd van de boeken die vanaf 2006 minder uitgeleend worden
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34550957

Op naar de politiestaat. Bedankt voor de schijnveiligheid, Minister Donner.

[ Bericht 18% gewijzigd door Aurelianus op 28-01-2006 15:34:52 ]
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_34551054
Het eerste waar ik dan dacht toen ik de OP las is : Stasi.
Het zal allemaal wel wat genuanceerder liggen, maar ik vindt het geen goede ontwikkeling. Het moet eens afgelopen zijn met die maatregelen.
Weet iemand hoe de politike partijen tegenover dit plan staan? Of het kans heeft ook daadwerkelijk ingevoerd te gaan worden?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34551064
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:22 schreef Tafkahs het volgende:
het zou leuk zijn als er een publicatie gemaakt werd van de boeken die vanaf 2006 minder uitgeleend worden
. Eigenlijk wel een moderne manier van boekverbranden hè.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34551075
Welkom in Amerika, ik mag toch niet hopen dat we echt die kant opgaan, lijkt wel alsof ze godver alles kopieren.
pi_34551122
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:05 schreef Monus het volgende:
Dit natuurlijk allemaal om onze veiligheid te waarborgen.
noem jij eens een andere reden dan?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:30:24 #41
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_34551126
quote:

[..]

Het is juist een hele goede zaak om al deze gegevens te koppelen. Wat denken jullie zelf, dat we in de toekomst minder last gaan krijgen van terroristenen en andere gasten die ons rechtsysteem om zeep willen helpen. Nee tuurlijk niet, dat wordt alleen maar erger. Over 20 jaar wonen er hier meer dan 7 miljoen moslims.

Ik lig er dan ook niet wakker van dat mijn levensgegevens worden vastgelegd. Veel plezier er mee zou ik zeggen bij mij valt toch niets te vinden.
Dus wanneer over 10 jaar de moslims de baas zullen zijn en wij hebben te leven volgens de wetten van de islam (waar ik al niet in geloof) dan hebben de moslims alle data om bijvoorbeeld te gaan kijken wie een ongelovige, homo, lonsdaler of anders denkende is en kan ze zo oppakken zonder er zelf maar moeite voor de opsporing te doen.

pi_34551170
quote:

[..]

Degene die aan het doorslaan is, zijn personen zoals jij!! Ik kan je nu al met zekerheid vertellen dat er nooit iemand veroordeeld zal worden omdat hij kunstmest koopt. Maar wanneer deze persoon in een flat woont, 1ton kunstmest bestelt en banden heeft met terroristen dan mag er van mij best automatisch een digitaal belletje gaan rinkelen.

Voorals nog hebben we veel meer overlast van Donner dan van iemand anders. Of heb je een persoon in gedachte? Net of dit terroristen stopt.
Niemand die er door veroordeelt wordt volgens jouw. Nu niet misschien. Maar bij welke wet ligt de grens volgens jouw? In de Sovjet-Unie schijn je je ook geen zorgen te hoeven maken als je onschuldig was...
Zij gingen een stukje verder ja. Maar wij schuiven toch ook langzaam die kant op. En waar stoppen we? Nu kan het nog volgens jou, maar wanneer niet? En waarom kan het nu nog wel en straks niet meer?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34551171
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:30 schreef Monus het volgende:

[..]

Dus wanneer over 10 jaar de moslims de baas zullen zijn en wij hebben te leven volgens de wetten van de islam (waar ik al niet in geloof) dan hebben de moslims alle data om bijvoorbeeld te gaan kijken wie een ongelovige, homo, lonsdaler of anders denkende is en kan ze zo oppakken zonder er zelf maar moeite voor de opsporing te doen.

doet me idd ook ergens aan denken
pi_34551196
Privacy is een groot goed, en dat moet je je niet zomaar laten afnemen. Het gaat ze gewoon geen reet aan welke boeken ik leen in de bibliotheek
Dit wordt echt de druppel, zo gauw als ze dit doorvoeren ben ik weg.
pi_34551299
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:30 schreef Monus het volgende:

[..]

Gezien de huidige politieke activiteit van onze moslime medelanders geloof ik er niets van dat het over 10 jaar zover is.

Verder ontopic: leuk als ze het doorvoeren... als je een beetje afwijkende interesses hebt staan ze hier al snel voor de deur. Gaan ze ook historici vervolgen die boeken over nazi's lezen? Chemici die afstuderen op een nieuw soort explosieven?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_34551324
Damn ik koop wel eens dartpijlen (aangezien mijn hobby darten is is dat normaal) straks denken ze dat ik een terroristische aanval wil doen met dartpijlen... Of haarlak en haarverf :S

Jezus heel dat K*t kabinet is aan t doorslaan...
Om de madagascar penguins te quoten: "Well This Sucks."
pi_34551354
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:08 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

En ik zou niet eens opkijken als het door een sukkelmeerderheid (ik heb niks te verbergen, dus het zal wel goed zijn) wordt aangenomen
nee het is: "ik heb niks te verbergen, dus ik maak me er niet druk om..."
pi_34551366
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:38 schreef Tazzzje het volgende:
Jezus heel dat K*t kabinet is aan t doorslaan...
Het wordt tijd dat D'66 eens de boel opblaast. En nee, dan doel ik niet op een terroristisch aanslag.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:41:46 #49
80382 manny
30 is best veel
pi_34551397
criminelen / terroristen mogen natuurlijk wel gebruik maken van de digitale mogelijkheden die er zijn. Vandaag nog actueel, weliswaar op een ander vlak (skype gereedschap voor criminelen). Maar als de overheid een aantal bestanden aan elkaar wil koppelen waarmee ze goede dingen kunnen doen, dan beginnen we weer te piepen.

En ja, natuurlijk is het wel zaak dat er controle plaatsvindt op de manier waarop die gegevens gebruikt worden, maar het zou toch zonde zijn om deze mogelijkheden niet te gebruiken; terwijl het wel kan helpen..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_34551422
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zou ook wel eens willen weten welke sites Donner zoal bezoekt. En Remkes. Zeker als ze dat vanuit hun kantoortje in Den Haag doen, als ze eigenlijk werken op onze kosten. Puik idee.
Ze lezen Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')