met reuzel in het deeg natuurlijkquote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:49 schreef CreativeMind het volgende:
Oorspronkelijk uit brabant maar volgens mij tegenwoordig het nationaal alom bekende Worstenbroodje
[afbeelding]
Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het saucijzenbroodje wat lekkerder vind, komt omdat ik dat bladerdeeg gewoon beter vind smaken dan dat saaie broodspul wat in het worstenbroodje wordt gebruikt... Waarom komt dat saucijzenbroodje eigenlijk vandaan?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:49 schreef CreativeMind het volgende:
Oorspronkelijk uit brabant maar volgens mij tegenwoordig het nationaal alom bekende Worstenbroodje
[afbeelding]
Doet me denken dat een vriend van me een keer in Amsterdam bij een italiaanse kraam om een broodje mario bestelde, die vent had geen flauw idee wat ie bedoelde.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:57 schreef Leonoor het volgende:
De echte originele Utrechtse lunch-delicatesse:
Broodje Mario! Kaas, salami, groente en een paar groene pepers, even afbakken, heerlijk. Verkrijgbaar op bijna elke straathoek in Utrecht-centrum, de Uithof en de woonboulevard!
Die zijn ook heel lekker ja.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:02 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het saucijzenbroodje wat lekkerder vind, komt omdat ik dat bladerdeeg gewoon beter vind smaken dan dat saaie broodspul wat in het worstenbroodje wordt gebruikt... Waarom komt dat saucijzenbroodje eigenlijk vandaan?
beter receptquote:
Klinkt en ziet er nog vele malen goorder uit dan bakleverworst, maar dat is, zoals gezegd, een staaltje afschrikkerij voor de eet-leken onder ons die terugdeinzen voor het idee 'leverworst in de pan bakken', zodat de fijnproevers er van kunnen genietenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:27 schreef Sapstengel het volgende:
Twentse Kruudmoes voor 4 personen
[afbeelding]
Weeee.. ik wil ook! Hier buiten Twente hebben ze alleen van die namaak.. en ook geen bakbloedworst.. hmm, Ik moet maar weer eens op inkoopreis..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:43 schreef Gronnaephos het volgende:
Ik open het topic meteen goed door een echte 'delicatesse'te noemen, namelijk de Twentse Bakleverworst!
Jummie![]()
![]()
![]()
Ik heb nu een paar plakken in de pan gesmetenHeerlijk op een boterham/broodje met mosterd of wat voor sausje dan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |