abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18119853
Ik ben voor een cadeau allerlei lokale specialiteiten aan het verzamelen. Zoals Friese Duimpjes en Groninger koek, maar zoek ik nog wat meer dingen. Ik vond al een lijstje. Nu dacht ik bijvoorbeeld aan Weesper moppen bijvoorbeeld. Maar ik ben er inmiddels achtergekomen dat niet eens iedere bakker die dingen verkoopt.

Daarom was ik benieuwd of iemand misschien een bakkerij weet die die dingen verkoopt. En ik ben ook op zoek naar winkels waar je één van die andere specialiteiten kunt kopen. Dan hoef ik niet zo lang te zoeken in een stad en kan ik in een paar dagen tijd de een hoop dingen verzamelen. En gezien de meeste dingen niet heel lang vers blijven lijkt me dat wel zó verstandig.. Omdat ik met het ov reis zou het prettig zijn als de winkels in de centra van steden liggen...
pi_18120418
Ik mis nog duivekater. Dat verkopen ze hier in de Zaansteek (mogelijk ook andere dele van noordholland, dat weet ik niet). Je kan het ongeveer bij elke bakker hier in de buurt krijgen.
JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
  donderdag 1 april 2004 @ 23:06:43 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18120484
Drentse Turfjes: Originele Drentse bonbons gevuld met chocolade-hazelnoot vulling. Ze zijn los te verkrijgen, in een doosje van 1 grote bonbon of in dozen van van meerdere bonbons

Drentse Kontjes: Eén van onze nieuwste gebakjes. Het is een gebakje met een bodem van roomboterkorstdeeg, banketbakkersroom en een beetje amandelspijs, met daarbovenop lekkere frisse sinaasappelbavaroise. De bovenkant bestaat uit een plakje echte marsepein

http://home.planet.nl/~gbergman/
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_18120841
Jammer alleen dat ik niet met de trein in Havelte kan komen...
  donderdag 1 april 2004 @ 23:24:03 #5
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18120908
quote:
Op donderdag 1 april 2004 23:20 schreef clowntje het volgende:
Jammer alleen dat ik niet met de trein in Havelte kan komen...
Banketbakkers in Assen hebben het ook...... laat daar nou net een trein komen !
Even een belletje naar een bakker kan je zekerheid geven
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 april 2004 @ 23:29:32 #6
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_18121022
quote:
Op donderdag 1 april 2004 23:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Banketbakkers in Assen hebben het ook...... laat daar nou net een trein komen !
Even een belletje naar een bakker kan je zekerheid geven
deventer wijven....
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 april 2004 @ 23:32:21 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18121086
Haarlemmer Halletjes. Bij de bakker bijna achteraan in de Grote Houtstraat, stukje voorbij Zeeman (ik weet helaas niet hoe de zaak heet). Het zijn koekjes trouwens.

En Haarlemmerolie, bij Van der Pigge, de drogisterij die niet wilde wijken voor V&D Maar Haarlemmerolie zou ik niet zo gauw consumeren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_18121197
Donner Kebab. (of ook wel "schaap")

Istanbull2, Schootsestraat 105 te Eindhoven.
pi_18121272
Kent iemand trouwens nog de appelflappen van Houwens(?) bakkerij Vroeger gingen mensen op zondagochtend voor onze training (0800 tot 1000u) die dingen nog halen bij het station in Eindhoven om ze na de training op te vreten. (zelf nooit gehad, ik vind zoet niet zo geweldig)
  donderdag 1 april 2004 @ 23:49:55 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18121515
Arnhemse Meisjes, Deventer Koek, Krentewegge uut twente, Gelderse rookworst, groninger worst, Witte Wieven, Opperdoezer Ronde, Edammer kaas, Old Amsterdam, Limburgse Vlaai (en dan bedoel ik niet de taarten die de vlaaiketens en de hema verkoopt, maar de echte vlaai, brooddeeg met een fruitvulling, en niet met slagroom of puddingen erin muiv rijstevlaai) Verder ken ik zet bakkers en chocolatiers die hun eigen lokale specialiteiten verzinnen.
www.bonbon.nl is een van de, zoniet DE beste chocolatiers van Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_18125949
Haagsche Hopjes
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_18127402
Zwolsche balletjes, fries suikerbrood en/of oranje koek... verder weet k niet...
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')