abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:05:50 #201
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34650085
Dat is nooit leuk om te horen zo op het eind. Succes morgen!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_34650313
Balen zeg Pinquit! Hopelijk duwen de borrelnootjes je kindje weer netjes op z'n plekje

[ Bericht 3% gewijzigd door snoopy op 31-01-2006 16:37:31 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:31:40 #203
108648 cattie
lieve moeder
pi_34650881
Vervelend nieuws Pinquit! Ik duim voor je dat alles toch goed is!

Met betrekking tot aankomen: Ik schommel al wel 10 jaar tussen de 62 en 66 kg (ziekteperiode achterwege gelaten) en ik moet zeggen dat ik het wel schrikken vind, 73 kg op de weegschaal. Boven de 70!! zegt dan een paniekstemmetje in mijn hoofd. Terwijl ik tegelijkertijd denk: het hoort er bij en het is goed dat ik mooi aankom. Mijn moeder is tijdens zwangerschappen veel afgevallen en ik heb darmproblemen en ben ook wel eens de diepte ingeschoten met mijn gewicht (52 kg bij 1.70 meter is echt te weinig). Dus eigenlijk gaat het prima. Maar het zit er zo ingebakken, het letten op je gewicht.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:36:32 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34651037
pinquit niet tof
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34651344
pinquit, succes morgen!! ik duim voor je!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:31:14 #206
56471 pinquit
oh my lama!
pi_34652730
jullie zijn lief

we horen het morgen wel het zal ook allemaal wel meevallen toch
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:46:41 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34653172
Vervelend, pinquit! Voelde ze wel hoe je kindje ligt of ook dat niet echt? Op de één of andere manier dacht ik bij je buikfoto's aan een stuit, maar geloof me, dat zal echt projectie zijn.

Sjak, super idd dat je je baby voelt!!!

En ook ik relativeer. Ik doe mijn best!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34653785
Echo achter de rug en voor zover ze kon zien heeft het geen afwijkingen. Alleen de placenta lag erg laag. Ze dacht niet dat ie de opening blokkeerde, maar dat kon ze alleen zien met een inwendige echo. Als ik ging bloeden, moest ik dit in mijn achterhoofd houden, zei ze! Ga dit maar eens voorleggen aan mijn eigen verloskundige want ik heb met mijn vorige bevalling genoeg ellende met de placenta meegemaakt. (Kwam pas na een half uur en een hoop gedruk op mijn buik en na 5 weken moest ik alsnog met spoed gecureteerd worden.)
Ukkie lag wel in stuit (kan nog veranderen met 28 weken?) en met zijn handjes én beentjes voor zijn gezicht en dat bleef gedurende de hele echo zo! De echoscopiste vond dat zo lullig voor me (voor de foto's) dat ze zelfs foto's in 3D heeft afgedrukt om het toch nog iets te laten lijken, haha! Dus heb ik nu 3Dfoto's van een kuit, een paar vingertoppies, een elleboog en nog een paar van die onherkenbare dingen!!!
Tis dus nu al een dwarsligger!
Afijn... ben een beetje gerustgesteld en dat is me ook heel wat waard!
pi_34653855
Succes morgen Pinquit... toch spannend want bepaalt waarschijnlijk wel de manier van bevallen?
Zie in het lijstje dat je al mag bevallen... laat wel ff weten morgen wat ze gezegd hebben...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:28:00 #210
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34654305
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:40 schreef dutchie het volgende:
Ja hoor Sjak dat had ik wel gezien, maar was vergeten erop te reageren.
Geeft niet hoor, ik wilde alleen een beetje aandacht Ik zat zo alleen op mijn kantoor.
Lekker douchen!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:31:25 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34654426
Oh wat spannend pinquit. Ik hoop dat ze morgen je beter nieuws kunnen geven.
Mammietje, wat leuk zo'n echo. Je babietje is dus nu al kiekeboe aan het spelen. Ik wil ook weer een echo!!! Het echoapparaat wat bij ons op de school zou komen is wegens onbekende vertraging niet aanwezig...grrr....lijkt de NS wel!
Lekker douchen!
pi_34654435
pinquit, succes morgen!

mammietje, volgens mij kan dat nog veranderen, hoor! Ondanks geen gezichtje, wil ik trouwens de echo foto's wel zien hoor!

Ik mag trouwens zelf kiezen of ik de 20 weken echo wil laten doen. Ik denk wel dat ik dat wil.
Alleen Peter is er nog niet helemaal uit. Hij weet niet of hij het al wil weten als er evt. afwijkingen zijn. Mij lijkt het juist wel prettig om het wel te weten, er kan dan rekening mee gehouden worden, op allerlei fronten.
pi_34654506
ja sjak! Ik had het idd ook gelezen! Leuk is dat he, dat je je baby kan voelen, ik vind het dan meteen een stuk echter allemaal Voor zover ik het hier kan beoordelen, zijn het geen borreltjes en plopjes, maar lijken het meer een soort vegen (of geaai, dat klinkt liever ) langs de binnenkant van mijn baarmoeder.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:36:42 #214
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34654600
Grappig trouwens, LadyS. Ik dacht dat jij al zeker een maand verder was dan ik. Het is maar een dag of tien. Die vegen ja, dat voel ik ook. Hoe meer ik erover nadenk en erover hoor, hoe zekerder ik weet dat dat de baby is
Lekker douchen!
pi_34654670
Hè bah wat naar pinquit. Veel sterkte morgen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:39:39 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_34654703
Mammietje, fijn dat er geen afwijkingen te zien zijn bij de baby, een hele opluchting kan ik me voorstellen! Wel jammer dat de baby zijn/haar gezichtje niet wilde laten zien.

Sjak, erg leuk dat je je baby voelt! Bijzonder he?
Had ik al verteld dat ik beebje nu elke dag voel? De ene dag wat meer dan de andere, maar het is echt super! Vandaag heb ik het voor het eerst ook tijdens mijn werk gevoeld.
pi_34656329
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:36 schreef sjak het volgende:
Grappig trouwens, LadyS. Ik dacht dat jij al zeker een maand verder was dan ik. Het is maar een dag of tien. Die vegen ja, dat voel ik ook. Hoe meer ik erover nadenk en erover hoor, hoe zekerder ik weet dat dat de baby is
Ik heb met Belana altijd het idee dat ze veel verder was dan ik, maar het is juist andersom
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:43:09 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_34657177
Ik wist het alleen eerder LadyS

Ik heb net ook weer het beebje gevoeld, toch wel weer even fijn. Ik voel het niet heel veel hoor nog.

Mammietje, fijn dat alles in orde lijkt, alleen jammer idd dat het zo'n dwarsligger is. Collega van mij haar baby is met 34 weken nog spontaan gedraaid, dus dat kan nog makkelijk hoor
stormy waters...
sailin'
pi_34657938
Ja Sjak... is toch wel erg leuk om het wurmpie weer ff te zien, net of het weer een stuk echter wordt!

LadyS: ik wilde afwijkingen wel weten, want dan kan je er op voorbereiden. Dan weet je of er wat aan te doen is en zoja, welk proces je dan door hebt te gaan. En met 20 weken kunnen ze het meeste zien. Niet dat dat garantie geeft dat het geen afwijkingen heeft... maar toch.

Wat een boef he, Cattie? Maar inderdaad... ik ben over een hoop dingen toch gerustgesteld. Kwam ook een hoop dingen te weten waar ik nog niet eens over nagedacht heb.

Ik hoor wel vaker dat ze later nog draaien Belana, toch wel lekker om te horen nu. Ik geloof dat ik zelf de laatste dag nog in stuit ben gedraaid voor ik geboren werd, dus tja... je kan er niet zoveel van zeggen. Zolang het nog maar niet met zijn kontje indaald...
pi_34657961
Mammietje, goed nieuws

Sjak, leuk dat je het al kan voelen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:12:34 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_34658322
Mijn collega was ook bang, omdat haar 1e dus in stuit lag en met ks is geboren. Deze lag ook heel lang in stuit, maar dus toch nog gedraaid Verder blijft het afwachten he.
stormy waters...
sailin'
pi_34658840
ahhh wat een schattige echo's

pinquit succes morgen
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:43:23 #223
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34659506
Weet je dat het mij eik niet uitmaakt als ik bij de volg. weer een ks zou krijgen? Ik zit meer over de periode erna in. Ik zie het dus niet zitten om 6 weken te moeten herstellen, da's de enige reden waarom ik een natuurlijke bevalling wil. Ik zou niet bang zijn voor een 2e ks.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_34661389
Waarom moest jij de vorige keer een ks Dutchie? En hoe gaat dat in zijn werk>> ik bedoel, plastisch uitgedrukt: je wordt opengesneden (met ruggenprik?), baby eruit en dan? Wordt de baby nagekeken waar je bij bent? Het mag niet meteen bij je liggen zoals bij een normale bevalling neem ik aan? Duurt het hechten lang? (Nou ben ik met een 'normale' bevallling een uur lang gehecht dus dat zegt ook niets.) Duurt het lang voordat je naar zaal mag en hoelang moest je in het ziekenhuis blijven?
Die 6 weken herstellen... is die voor de wond die ze gemaakt hebben? (Ik heb er nog langer over gedaan vanwege de vele hechtingen en een curretage na 5 weken maar buikwond lijkt me ook niet fijn...)
Sorry voor de vele vragen, maar ik zie best tegen een eventuele ks op en weet inmiddels uit ervaring dat een bevalling niet zo hoeft loopt als je 'plant'... Ben nieuwsgierig en zou er best wat meer van willen weten...
  Jubileum moderator dinsdag 31 januari 2006 @ 21:35:38 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34661507
mammietje, ik spreek even voor mijn beurt maar er is een heel topic over keizersnee-ervaringen. Daar kun je een heleboel nalezen en ook je vragen stellen.

Keizersnee-ervaringen
Keizersnee-ervaringen deel 2
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')