waterstof atoom is idd da masterquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:07 schreef De_Handelaar het volgende:
hetgeen wat het universum heeft opgezet is wel masters .
Kingdom, dus lijkt God mij geen communist maar een koning of onderdaan van een andere koning. Of moet ik dat weer niet letterlijk lezen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:00 schreef KritischBlikje het volgende:
"It is easier for a camel to pass through the eye of a
needle than for a rich man to enter the kingdom of God" (Matthew 19:24)
Nope zuurstof was de eerste brandstof van een ster dan waterstof. En er komen ook andere elementen vrij bij dat proces. De basis van het leven is niet god maar de sterren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:08 schreef funkmaster het volgende:
[..]
waterstof atoom is idd da master![]()
Geen Castroïsme?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:08 schreef Tafkahs het volgende:
Kies er zelf maar een uit dan,
* Marxisme-leninisme
* Stalinisme
* Trotskisme
* Maoïsme
* Titoïsme
Klopt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Of moet ik dat weer niet letterlijk lezen
Damnquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:10 schreef KritischBlikje het volgende:
En Adolf Hitler was een begenadigd banjo-speler.
[afbeelding]
Dat wel.
iets beter opletten bij scheikunde...door botsing van waterstofatomen ontstonden helium (2 protonen) etc. het begon allemaal met dat ene protontjequote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nope zuurstof was de eerste brandstof van een ster dan waterstof. En er komen ook andere elementen vrij bij dat proces. De basis van het leven is niet god maar de sterren.
God knuffelen lijkt me minder pijnlijk dan zo'n brandende gasbol.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:10 schreef Megumi het volgende:
De basis van het leven is niet god maar de sterren.
Dat woord neigt volgens mij naar malthusianismequote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:11 schreef KritischBlikje het volgende:
Klopt.
Stel dan maar wat anders voor anders blijf ik verkeerde conclusies trekken.quote:ik, echter, stel voor dat we bovenstaande letterlijk lezen, en onze conclusie trekken.
ALs jouw god niet van politiek houdt, hoe kun je er dan een communismelabel aan hangenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:23 schreef KritischBlikje het volgende:
Omdat daar dit topic niet over gaat. Ik zie dingen graag los van elkaar. Dat houdt het concreet.
Nou vooruit, point taken. 'Kingdom of God' moet geinterpreteerd worden als 'de Aarde en het hiernamaals en alles wat daar tussen zit'. Zo, dat is ook weer opgelost.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
[..]
Stel dan maar wat anders voor anders blijf ik verkeerde conclusies trekken.
Goed.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:27 schreef KritischBlikje het volgende:
Nou vooruit, point taken. 'Kingdom of God' moet geinterpreteerd worden als 'de Aarde en het hiernamaals en alles wat daar tussen zit'. Zo, dat is ook weer opgelost.
Waarom dan al die kruistochten en peperdure kerken?quote:Streven naar rijkdom en geloven in het Christendom gaat niet samen.
Aards macht, op het moment dat je een aardse man leider van een geloof maakt, is de kans erg groot dat men zich meer en meer gaat concentreren op aardse machtquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Waarom dan al die kruistochten en peperdure kerken?
Het kán wel dicht in de buurt komen in een gemengde economie. De nadelen van het kapitalistisch systeem worden sterk in toom gehouden door een overheid die ook voor kwaliteitsonderwijs ,gezondsheidzorg en voldoende nivellering zorgt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:44 schreef Sight_key het volgende:
Maar is dat een efficiënte wereld? God kan hele eerlijke theoriën hebben over de ideale wereld, maar het moet ook praktisch uitvoerbaar zijn. Ik ben mijn kennis ff kwijt over economie maar het gaat erom dat er impulsen nodig zijn volgens mij, zoals ik al zei. Ondernemersschap is een impuls voor nodig, en door te ondernemen maak je meer mogelijk.
Dan is het nog altijd de taak van de overheden en centrale banken om een wereld te scheppen die voor iedereen leefbaar is. Er zit nog altijd een technisch verhaal achter denk ik.
Je kunt wel zeggen, iedereen heeft recht op gelijke middelen. Maar hoe kom je tot die situatie? Daar zul je eerst voor moeten werken en voor moeten bouwen als het ware.
Maar het uitgangspunt is denk ik wel dat iedereen goed moet kunnen overleven. Maar het in de praktijk brengen dat vergt misschien een kapitalistische visie? Ik weet het niet. Hoe bouw je het snelst naar een wereld vol met welvaart?
Er is niet zozeer een gebrek aan geld, maar aan de wil om het geld uit te geven voor een betere wereld.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:59 schreef Sight_key het volgende:
Maar ik stop nu. Tijdens studie vond ik het nadenken erover altijd wel okey. Hele scenario's opzetten. Maar uiteindelijk blijft het een geld-kwestie. En er is niet genoeg geld in deze wereld. Gebrek aan geld en aan olie straks.
Hoeveel miljarden denk je dat nodig is om een wereld op te bouwen die goed is voor iedereen? Afrika helemaal opbouwen bijvoorbeeld. Ik kan geen goede inschatting maken maar een stad als Amsterdam van de grond af aan opbouwen kost al miljarden. Hoeveel miljard heb ik geen idee van. Omdat ik niet goed ben in het denken in termen van miljarden. 100 miljard zegt me als bedrag niet veel dus, omdat ik niet kan voorstellen wat je allemaal kunt doen met dat geld. Maar dan kun je nog altijd goedkoper bouwen daar. En nog meer....blub blub.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:19 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Er is niet zozeer een gebrek aan geld, maar aan de wil om het geld uit te geven voor een betere wereld.
Volgens de bijbel geven wij god geen menselijke trekjes maar zijn wij naar zijn evenbeeld geschapen. Dus echt vreemd vind ik het niet dat god die trekjes vertoond volgens de bijbel.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef RickySway het volgende:
Sterker nog: ik denk dat alle verwijzingen in de bijbel die God als een persoon omschrijven, grote fictie is. God is tenslotte een hoger wezen dan wij mensen. Waarom vinden we het dan zo nodig om het menselijke trekjes te geven als jaloezie, voorkeur, haat etc etc.
jep.. dat gebeurd er als je oude hebreeuwse teksten vertaald en gaat interpreteren.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens de bijbel geven wij god geen menselijke trekjes maar zijn wij naar zijn evenbeeld geschapen. Dus echt vreemd vind ik het niet dat god die trekjes vertoond volgens de bijbel.
Eerder van de illusie dat men echt denkt dat het volk zelf de macht heeft om over zichzelf te kunnen regeren. Doch, het is de minst slechtste van alle regeringsvormen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:32 schreef JohnDope het volgende:
Democratie is een uitvinding van de duivel.
.... en tevens de regeringsvorm die als uitkomst vereist wordt door Bush in zijn oorlog tegen terreur.Nu maar hopen dat een democratische wereldbeschaving zichzelf staande kan houden... anders is het bye byequote:Op woensdag 1 februari 2006 23:12 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Eerder van de illusie dat men echt denkt dat het volk zelf de macht heeft om over zichzelf te kunnen regeren. Doch, het is de minst slechtste van alle regeringsvormen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |