Nee, onderstaande hoort niet in de Klaagbaak thuis. Zeg ik alvast. Onderstaande is gewoon mijn eerlijke mening, ik ga niet net doen alsof ik iets geweldig vind terwijl ik het in werkelijkheid niet leuk vind. Misschien denken jullie er heel anders over.
Helaas moet ik concluderen dat er bijzonder weinig hoogtepunten waren. Zwak muziekjaar. Na het einde van de happy hardcore-invasie van een aantal jaren geleden, wat voor mij het absolute dieptepunt was, werd de muziek duidelijk beter. In één keer. Maar nu is het weer aan het verminderen. Weinig positiefs over te melden, incidenteel af en toe een goed nummer. Maar wat nieuwe stromingen en zo betreft....Nee, laat 2002 alsjeblieft beter zijn.
Het enige hoogtepunt was de opkomst van producersteam de Neptunes. Dat klinkt muzikaal tenminste nog enigzins orgineel, beetje vergelijkbaar met de al langer in de scene zijnde Timbaland.
En dancemuziek dit jaar? Niks vernieuwends. Ik had begin dit jaar nog gehoopt op een invasie van lekker Belgisch beukwerk, en hardhouse a la Operation Blade-Public Domain. Maar dat is er toch niet echt van gekomen. Waar is Project 2000 gebleven? En Chocolate Puma? Even een hit(je), en dan weer weg. Helaas. Veel goedkope -trance dit jaar. Van dat onorginele spul wat iedereen kan maken. Slappe aftrekseltjes van de wèl goede Ferry Corsten of Tiësto of zo. O ja, toch nog een hoogtepuntje. De Vengaboys lijken inmiddels in lucht opgelost.
Op rockgebied heb ik ook niks vernieuwends kunnen ontdekken. Ik heb me alsmaar afgevraagd wat iedereen toch in dat slaapverwekkende 'drops of jupiter' hoort. En meer van dit soort zaad-platen. Als dit de toekomst van de rock is zie ik het somber in. Ik hoor liever zoiets als Chop Suey, of meer de Red Hot Chili Peppers-kant op (ook hun snellere nummers).
En er is een nieuw genre bij gekomen: Kleuterpop. K3, Bubbles, Stereo Sushi Girls, Firemen, M-Kids....Whaaaaaa!
En waarom moest nou net Aaliyah in dat vliegtuig zitten???
Maar goed, genoeg gezeken. Jullie muzikale hoogte/dieptepunten van 2001 dus.
quote:wat bedoel je precies met belgisch beukwerk? Gewoon beuktechno?
Op zaterdag 24 november 2001 22:45 schreef postinggirl het volgende:En dancemuziek dit jaar? Niks vernieuwends. Ik had begin dit jaar nog gehoopt op een invasie van lekker Belgisch beukwerk, en hardhouse a la Operation Blade-Public Domain. Maar dat is er toch niet echt van gekomen. Waar is Project 2000 gebleven? En Chocolate Puma? Even een hit(je), en dan weer weg. Helaas. Veel goedkope
-trance dit jaar. Van dat onorginele spul wat iedereen kan maken. Slappe aftrekseltjes van de wèl goede Ferry Corsten of Tiësto of zo. O ja, toch nog een hoogtepuntje. De Vengaboys lijken inmiddels in lucht opgelost.
quote:ja dat wil ik ook wel es weten!
Op zaterdag 24 november 2001 22:53 schreef zodiakk het volgende:[..]
wat bedoel je precies met belgisch beukwerk?
quote:Toch nog iemand meer die het opgemerkt heeft (Ik had verwacht dat ik de enige zou zijn toen ik het stukje tikte). Ik wil gewoon lekkere rockmuziek horen die 'vlamt'. Om maar wat uit het verleden te noemen: Rage Against The Machine, Nirvana, Smashing Pumpkins, Urban Dance Squad.....Allemaal verschillend, maar het had in ieder geval power en iets dat 'pakt'. En dat mis ik nu. Het ligt er niet aan dat ik danceliefhebber ben, want ik ben op zich best open wat andere genres muziek betreft.
Op zaterdag 24 november 2001 22:51 schreef Zanderrr het volgende:
Beetje teleurstellend jaar. Veel nu-metal achtigen en veel 'college rock', weinig interessante cds gehoord, dit jaar.
quote:C-dance-muziek (Ik koop ook al die Phuture Classics-cdtjes. Kan ik het toch nog horen. Het zijn er toch maar een stuk of twee per jaar, nog te betalen dus).
wat bedoel je precies met belgisch beukwerk? Gewoon beuktechno?
Een aantal van m'n favoriete bands/artiesten (Tool, Rammstein, Tori Amos, Heather Nova) hebben dit jaar een nieuwe cd uitgebracht, waardoor ik het best tevreden ben met dit jaar.
Dieptepunt: Kelis.
[Dit bericht is gewijzigd door Marble op 24-11-2001 23:04]
quote:dit is toch een geintje he!?
Op zaterdag 24 november 2001 23:02 schreef Marble het volgende:
Hoogtepunten: Atomic Kitten, K3, K-otic, Westlife, Backstreet Boys
quote:Nee.
Op zaterdag 24 november 2001 23:03 schreef Assimilator het volgende:[..]
dit is toch een geintje he!?
Met de dieptepunten kan ik vrij goed meegaan met postinggirl. Behalve dat van de Vengaboys, die hebben toen ze nog maar 1 of 2 singles hadden gemaakt al een album (Venga Boys party cd ofzo) en dat was best goed. Bij elke single daalde hun niveau, maar dat album klonk best ærdig. Helaas kan ik van het bestaan van dat album niets meer vinden, echt vaag.
edit: Dieptepunt, de enorme hoeveelheid Live die te horen is. Als er 1 band zwaar overschat is, is Live het wel met als historisch dieptepunt het tribute nummer 'Overcome'.
[Dit bericht is gewijzigd door Melluh op 25-11-2001 16:57]
Dieptepunt : Kane - With or Without you DVD (Hij komt weliswaar niet uit 2001, maar deze rotzooi kun je de volgende 20 jaar nog bij de frs kopen. En aangezien je niet lager kan zinken als dit, ook het dieptepunt van 2001).
quote:En QOTSA is twee keer geweest. En MoR hebben erg leuke nieuwe CD. En ik heb Therapy? live mogen aanschouwen. En Zita Swoon (okee, da's niet specifiek voor dit jaar, maar toch leuk)
Op zaterdag 24 november 2001 23:27 schreef Melluh het volgende:
Muse is nu defenitief doorgebroken, Prodigy treedt weer op, The Avalanches komen in de bekenheid, Tom Mcrae heeft een prachtig album gemaakt. Hoogtepunten zat dus
Ofschoon het geen superCD was kan ik het niet laten ook Stephen Malkmus even te noemen
Dieptepunt? Het bericht dat de Trockener Kecks ermee gaan kappen
quote:Hmmmm geen Belgisch beukwerk, maar wel Duits (!) beukwerk dit jaar......Warmduscher nog niet gehoord??? VET
Op zaterdag 24 november 2001 22:45 schreef postinggirl het volgende:En dancemuziek dit jaar? Niks vernieuwends. Ik had begin dit jaar nog gehoopt op een invasie van lekker Belgisch beukwerk, en hardhouse a la Operation Blade-Public Domain.
De nieuwe plaat van Tool: Lateralus
Kwa nostalgie: de uitgave van de Velvet Underground 1969 Live 3CD Box
Dieptepunten:
tsja dat is zoals elk jaar zooooveel dat ik daar niet over wil beginnen
quote:Whahahaha.....echt geen geintje????
Hoogtepunten: Atomic Kitten, K3, K-otic, Linkin Park, Westlife, Backstreet Boys, Ewan McGregor, Sophie Ellis Bextor, JLo & Ja Rule, enzovoorts enzovoorts. 2001 was voor mij een geweldig jaar wat muziek betreft.Dieptepunt: Kelis.
Dieptepunten: Te veel om op te noemen, velen zijn al genoemd door postinggirl. En Marble.. als hoogtepunten. Alleen met Sophie Ellis Bextor ben ik wel mee eens, leuk plaatje.
quote:Hahahahahahahaha. Demn, waar is het misgegaan in jouw opvoeding?
Hoogtepunten: Atomic Kitten, K3, K-otic, Linkin Park, Westlife, Backstreet Boys, Ewan McGregor, Sophie Ellis Bextor, JLo & Ja Rule, enzovoorts enzovoorts. 2001 was voor mij een geweldig jaar wat muziek betreft.Dieptepunt: Kelis.
Dieptepunten : Kast, Kane, P ema's, Bl
f en andere Nederlandstalige kromrijmelarij.
quote:Moet je de teksten van Blöf eens uitprinten. Je lacht je kapot. Als het maar rijmt.
Op zondag 25 november 2001 12:38 schreef roelio het volgende:
Tong, ik vind het ook niet allemaal even top maar je moet toegeven dat de Poema's en Blof toch wel van een veel hoger niveau zijn dan de Kast... op die laatste band is Sinterklaas-rijmpjes-teksten van toepassing
Zoiets :
"Mijn smachtend hart, als een golf, zo lang verwacht."
"En we dansten, op de deining van mijn gebaar, de zilte zeelucht in je glanzende haar."
Mooi hè? Tong kan alleen niet zingen..anders wist ik het wel.
De slechte punten waren de overdadigheid aan slechte nu-metal, neppe punk rock bandjes, boy/girl bandjes die geaccepteerd worden ook al weet iedereen dat het een product is (starfaker) , slappe R&B en verschrikkelijk slechte rap. Ook lijkt het er op dat we allemaal debiel moeten zijn om de muziek te waarderen, want 'hey hooo', 'oei oei' en al die 'met z'n allen de handjes in de lucht' waren veels te vaak te horen dit jaar. Als je dat leuk vindt ga je maar naar de Skihut...
Dieptepunten :
Kotic,Linkin Park, Limp Bizkit en andere "nu-metal"- boybands en de gebruikelijke bende commercieele houseplaatjes.
Hoogtepunten: nieuwe albums Pennywise, SoaD, Blink182, Undeclinable. Doorbraak van Muse.
Dieptepunten: K-otic uiteraard, nu-metal wordt met Linkin Park echt definitief een commerciele stroming (uitzonderingen daargelaten), cd's worden duurder.
Dieptepunten: Zo'n beetje alles wat niet bij hoogtepunten staat.
Dieptepunt vind ik wel de dominantie van r&b en nu-metal op de huidge muziek, qua top 40 en zo.
Hoogtepunten: Het ontdekken van een complete muziekstroom, niet precies hetzelfde maar een cd als Stereo total - Musique automatique en vooral het ontdekken tijdens een voorprogramma van Curlee wurlee heeft mij toch goed gedaan. Het wachten is nu op de nieuwe Bis, die er aan schijnt te komen.
Het hardste concert was niet op Graspop, maar in de waterfront van de japanse herriemakers Melt banana. Hoort absoluut bij de hoogtepunten.
Clip van het jaar: Sophie Ellis Bextor. Gelukkig staat de clip ook op de cd-single. Krijg ik het echt warm van.
Maar Het Hoogepunt van dit jaar? 604 - Ladytron.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 25-11-2001 16:56]
quote:huh? nieuw album van Lit? Heb ik iets gemist ofzo?
Op zondag 25 november 2001 16:44 schreef Jassie het volgende:
Hoogtepunten: Nieuw Album Lit, Muse breekt door, Nieuw Album Blink 182
quote:Fantômas op Wâldrock was ook wel hard (wow, gebruik ik gewoon 2x '^' in een zin
Het hardste concert was niet op Graspop, maar in de waterfront van de japanse herriemakers Melt banana. Hoort absoluut bij de hoogtepunten.
quote:Ja blijkbaar wel.
Op zondag 25 november 2001 16:55 schreef Noodles het volgende:[..]
huh? nieuw album van Lit? Heb ik iets gemist ofzo?
quote:He, heeft K3 U2 nagedaan?
Op zondag 25 november 2001 17:05 schreef Ketel_1 het volgende:
Dieptepunt: De schaamteloze U2 imitatie van Kane, Starmaker en K3![]()
quote:Nee, vice versa.
Op zondag 25 november 2001 17:46 schreef ranja het volgende:[..]
He, heeft K3 U2 nagedaan?
quote:Ik heb em nog nergens in de winkels zien liggen dus ik wist van nix
Op zondag 25 november 2001 17:35 schreef Jassie het volgende:[..]
Ja blijkbaar wel.
Het album heet Atomic en het is al uit sinds 16 oktober.
Ik heb 'm gelijk gekocht.
ff downloaden.
Dieptepunten: overlijden van Aaliyah, bandjes zoals K3 en muziek van bands zoals Limp bizkit en Lifehouse.
Grootste doorbraken:
Dido
Gorillaz.
System Of A Down
quote:hmmm... misschien niet de meest duidelijke zin die ik ook geschreven heb bij nader inzien
Op zondag 25 november 2001 17:46 schreef ranja het volgende:[..]
He, heeft K3 U2 nagedaan?
Dieptepunt: Trance bestaat nog steeds (word er dagelijks aan herinnerd een trap naar beneden), Radiohead nog steeds niet live gezien en verder alle troep die reeds genoemd is .
quote:Die teksten zijn nog tot daar aan toe. Maar dan die mensen die gaan roepen dat er van die diepgaande teksten zitten in dat soort platen. Da's pas erg.
Op zondag 25 november 2001 12:54 schreef tong80 het volgende:[..]
Moet je de teksten van Blöf eens uitprinten. Je lacht je kapot. Als het maar rijmt.
Zoiets :
"En we dansten, op de deining van mijn gebaar, de zilte zeelucht in je glanzende haar."Mooi hè? Tong kan alleen niet zingen..anders wist ik het wel.
quote:Geen dank, geen dank
Hoogtepunt: Hij heeft dit jaar vast wat albums uitgebracht, geen idee welke, maar mijn ontdekking van John Zorn is natuurlijk wel HET hoogtepunt van het jaar.
Mijn hoogtepunt was toch wel Mike Patton en zijn projecten Ik moet wel oppassen dat ik niet in een fanboy verander: "PATTON RULEZ. FANTOMAS IS DA SHIT. WHEN DOES NEW ALBUM MR BUNGLE COME OUT???? PATTON IS DA BEST SINGER AND FUCK LIMB BIZKITTTTT"
quote:heheheheheh okee je heb gelijk
Op zondag 25 november 2001 12:54 schreef tong80 het volgende:
Moet je de teksten van Blöf eens uitprinten. Je lacht je kapot. Als het maar rijmt.
Zoiets :
"En we dansten, op de deining van mijn gebaar, de zilte zeelucht in je glanzende haar."
Oh ja nog een dieptepunt waar ik vanochtend mee wakker werd: Kane... wat proberen die jongens hopeloos de iets heavier versie van U2 te worden...
quote:Ik ga er van uit dat je, aamgezien je smilie, sarcastisch was.
Op maandag 26 november 2001 21:55 schreef Sjimmie het volgende:
Hoogtepunt: Slimme Schemer & Tido
Dieptepunt: Bubbles
quote:Heheh, het lijkt Usenet wel.
Op maandag 26 november 2001 20:38 schreef Xhorder het volgende:
"PATTON RULEZ. FANTOMAS IS DA SHIT. WHEN DOES NEW ALBUM MR BUNGLE COME OUT???? PATTON IS DA BEST SINGER AND FUCK LIMB BIZKITTTTT"
Ook nog: Racoon - Here We Go, Stereo!
Blink 182 - Take Off Your Pants and Jacket
en een nieuw nummer van Within Temptation wat nog niemand gehoord heeft
Dieptepunt: Het overlijden van Chris Gotte en D12/Eminem shit
Dieptepunten: Alle HipHop-shit, R&B, Kleuterpop, Dance/Trance gedoe. Allemaal gare muziek en dan ook nog al die grote groepen die hiernaar luisteren en dan zich ook nog gaan gedragen naar al die mongole 'kijk-hoe-stoer-ik-loop-met-m'n-goud'-niggaz, Linkin Park (vinnik maar niks) en al die gasten die meteen zeggen dat ze ook naar 'rock' luisteren en zodra je ze s wat goede rockmuziek laat horen vinden ze het nix. Deze punten waren dit jaar zeker tot ergenis van mij.
quote:Gezien de produkties van o.a. Surgeon, DJ Umek, Chris McCormack etc. was het toch zeker geen dieptepunt dit jaar wat betreft beuk-techno
wat bedoel je precies met belgisch beukwerk? Gewoon beuktechno?
Toch heb ik wel een paar leuke dingen gehoord, zowel op rock (Hanging by a moment-Lifehouse, Drive - Incubus, Sonne-Rammstein, Jaded - Aerosmith), dance (I wanna be with you - Chocolate Puma, Romeo - Basement Jaxx, Played a live - Safri Duo, Northern lights - Justin K) als popgebied (don't panic-Coldplay, Clint Eastwood-Gorillaz, Elevation - U2 en Astounded van Bran van 3000). Komt ook omdat ik bij een aantal van deze platen leuke herinneringen heb .
Dieptepunten....pfff...doe dat nummer van Mariah Carey maar, met die cameo sample erin. En van een band als Westlife hoef ik in 2002 ook niks te horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |