De eerste post geeft gelijk een mooi voorbeeldje waar TS het over heeft. Alsof een autochtoon per definitie het Nederlands foutloos beheerst en een allochtoon nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:38 schreef LXIV het volgende:
Voor een "Ras echte nederlander" (sic) maak je wel heel erg veel spel-, stijl- en taalfouten, Drass.
Niemand. Misschien moet je het stuk nog eens lezen en dan niet alleen de spelfouten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef LXIV het volgende:
Wie zegt dat Drass een allochtoon is? Volgens mij beweert hij in zijn stukje juist anders.
Officieel ben ik het eigenlijk wel. Ik ben 50% fins 50 Nederlandsquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef LXIV het volgende:
Wie zegt dat Drass een allochtoon is? Volgens mij beweert hij in zijn stukje juist anders.
Pss Vhiper, LXIV zegt en suggereert niks daaroverquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De eerste post geeft gelijk een mooi voorbeeldje waar TS het over heeft. Alsof een autochtoon per definitie het Nederlands foutloos beheerst en een allochtoon niet![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:47 schreef heiden6 het volgende:
Je generaliseert wel heel erg veel, zeker voor iemand die een pleidooi houdt tegen generaliseren.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:47 schreef heiden6 het volgende:
Je generaliseert wel heel erg veel, zeker voor iemand die een pleidooi houdt tegen generaliseren.
wat denk je van Atlantis?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef ajay het volgende:
Wederom, wat is de definitie van allochtoon en autochtoon? Volgens het CBS, welke door velen wordt gequoteerd als het op cijfers aankomt, is een autochtoon iemand, waarvan beiden ouders afkomstig zijn uit een West-Europees land, de VS, Canada, JAPAN en nog wat van dat soort rare landen. Ik proef altijd iets van de dwaze gedachte: 'ontwikkeld'.....
Het gekke is, dat ik altijd dacht een autochtoon te zijn, omdat mijn beiden ouders en alle (groot-)grootouders geboren zijn in het koninkrijk der Nederlanden en de Nederlandse nationaliteit bezitten. Maar mij is duidelijk verstaanbaar gemaakt dat ik een allochtoon ben. Hoewel ik dus een geboren en getogen Nederlander ben, ben ik een 'buitenlander' en val ik onder alle generalisaties, ook bij sollicitaties. Ik heb gemerkt dat ik hoger wordt ingeschaald en meer wordt gewaardeerd door multi-nationals. Mijn huidge werkgever is zlef een bedrijf waar de voertaal Engels is.
Dus ik kan enigszins be-amen dat er sprake is van generalisatie door de 'oer-blanke-Nederlander' ten opzichte van een allochtoon, maar ik vind wel dat er een nuancering moet zijn, want allochtonen zelf generaliseren ook. Ik durf haast wel te stellen dat allochtoon onderlingen zelf meer racistisch zijn en helemaal tegen hun 'gast-land' (want dat moeten wij allochtonen snappen, dat we te gast zijn en als we ons niet aanpassen en de brave ideale schoonzonen en -dochters spelen, wij moeten 'oprotten naar ons eigen land').
Mijn vraag is dan, naar welk land mag ik oprotten? Welke nationaliteit mag ik aannemen?
Ik herken dit niet. Mensen staan misschien wel eerder op voor een Enge Marokkaan juist (wie weet trekt ie anders een mes, je weet maar nooit met die moslims van tegenwoordig.. dat idee).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:30 schreef Drasss het volgende:
Wanneer we naar ons werk gaan met de bus is het vaak zo dat we niet zullen opschuiven voor een allochtoon dan voor een blanke man. De reden ervoor? Geen idee en je hoort dan vaak zoiets van, ze stinken. Ongelofelijk is dat eigenlijk dat mensen zomaar zoiets kunnen denken zonder de persoon te hebben geroken! Overal krijg je het te horen.
Ik ben het gezeik over respect spuugzat. Blank, zwart, alloch- en autochtoon, allemaal hebben ze er de mond van vol. Kop houden!quote:Allochtonen krijgen amper respect en de Nederlanders vinden dat allochtonen eerst hun moeten respecteren. Hoe zou je dat moeten doen als je niks goeds voor ze kunt doen? Dat lijkt me zeer lastig en een onbegonnen zaak.
Dit is een serieus probleem, ja.quote:En hoe willen ze eigenlijk een baan krijgen. Werknemers selecteren op achternaam. Je kunt je dus wel voorstellen dat een Mouradien niet snel een leuk baantje zal krijgen.
Maar dit is geen oplossing. Ja, iemand met een kleurtje, exotische naam of buitenlands accent moet dubbel z'n best doen voor hetzelfde resultaat. Maar doe dat dan! Dan kan je daarna terecht verheven voelen boven al die sukkels die dachten dat je wel op de vuilniswagen zou eindigen.quote:Gek he dat ze dan ook maar niks voor school doen. Je wordt toch vuilisman denken ze dan.
Die toevoeging kon beter achterwege blijven, en die utispraak over Nederlands op straat was geen wetsvoorstel. In de vertse verte niet. Dat velen dat wel hoopten of vreesden was erg genoeg, dat zegt wel iets over onze wetskennis en beschavingquote:Nu wil Mevrouw Verdonk, ook wel de hitler van de Allochtonen genoemd in Nederland haar zin weer zetten op een nieuw wetsvoorstel. Er zal op straat alleen nog Nederlands gesproken moeten worden!
Allochtonen hebben geen 'betreffende landen', het zijn Nederlanders.quote:Ze zien het misschien niet die Ras echte Nederlanders maar jullie zijn gewoon pure Racisten. Zeggen durven ze het niet maar in hoofd staan grote visnetten om zoveel mogelijk allochtonen te pakken te krijgen en deze weer te dumpen naar desbetreffende landen!
Weljaquote:En toch zijn we trots op onszelf. Geen idee waarop maar Oranje boven!..
Dat is niet de CBS-definitiequote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef ajay het volgende:
Wederom, wat is de definitie van allochtoon en autochtoon? Volgens het CBS, welke door velen wordt gequoteerd als het op cijfers aankomt, is een autochtoon iemand, waarvan beiden ouders afkomstig zijn uit een West-Europees land, de VS, Canada, JAPAN en nog wat van dat soort rare landen. Ik proef altijd iets van de dwaze gedachte: 'ontwikkeld'.....
ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Zelfs rekening houdend met het feit dat je half fins bent, kan ik er geen chocola van maken. Kun je het me uitleggen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:30 schreef Drasss het volgende:
Natuurlijk zit er geen schoon volk bij, maar waarom denken deze mensen dat ze allemaal stuk vuil zijn?
nee dit is echt de eerste keer dat ik dat me bedenk of hoor, dank je!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:16 schreef pieliewielie het volgende:
Koningin Beatrix is ook een allochtoon.
MAAR DAAR DENKT NIEMAND AAN HE.
Mhoa, als je stelt dat je voor een "ras Nederlander" wel erg veel spelfouten maakt, suggereer je toch echt dat TS dat niet zou zijn, dus suggereer je dat "ras Nederlanders", dergelijke fouten niet maken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Pss Vhiper, LXIV zegt en suggereert niks daarover.
Dit ben ik wel heel erg met je eens. Mensen moeten hard werken, daarmee kunnen ze bewijzen dat ze wel wat waard zijn, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:04 schreef sigme het volgende:
Maar dit is geen oplossing. Ja, iemand met een kleurtje, exotische naam of buitenlands accent moet dubbel z'n best doen voor hetzelfde resultaat. Maar doe dat dan! Dan kan je daarna terecht verheven voelen boven al die sukkels die dachten dat je wel op de vuilniswagen zou eindigen.
[..]
graag gedaanquote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dit is echt de eerste keer dat ik dat me bedenk of hoor, dank je!
Ga jij eens even terug naar de Klaagbaak. Ik word nooit bespogen door moslims, ook niet als ik ze vertel dat ik joods ben. Wanneer ga jij eigenlijk moslims bespugen? Ik durf te wedden dat het aantal overvallers met een hoofddoekje praktisch nul is, maar dat schijnt je niet zoveel te kunnen schelen, als je maar op je stokpaardje mag rijden. Ga eens even terug naar school (bij die steen links, en dan ongeveer honderd meter), alleen Duitsers schrijven 'ras' met een hoofdletter.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:19 schreef yoshimurak5 het volgende:
![]()
Inderdaad, het is de schuld van de ras echte nederlanders dat mosilims in Nederlands niks meer dan ellende veroorzaken.
Het is de schuld van de Ras echte Nederlander dat joden door moslims bespuigt en getreiterd worden in de grote steden
Het is de schuld van de Ras echte Nederlander dat jonge
Marokkaantjes hun opleiding weigeren af te maken.
TS: Kom AUB snel onder je steen vandaan
Dit is trouwens niet alleen een Nederlands probleem maar een probleem in iedere westerse beschaving waar moslims verblijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |