abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34511201
Het is weer eens prijs is ons land wat wij Nederland noemen. Grote problemen zijn er onstaan doordat mensen zich aan allochtonen aan het ergeren zijn. Natuurlijk zit er geen schoon volk bij, maar waarom denken deze mensen dat ze allemaal stuk vuil zijn? Zijn ze daar te dom voor om te begrijpen dat ze ook wel goede dingen in onze samenleving geven? Je vraagt je toch eens af waarom wij als * blanke * en ook wel ras echte nederlanders ons beter moeten voelen dat allochtonen. Wanneer is deze reactie ontstaan en waarom eigenlijk?

Wanneer we naar ons werk gaan met de bus is het vaak zo dat we niet zullen opschuiven voor een allochtoon dan voor een blanke man. De reden ervoor? Geen idee en je hoort dan vaak zoiets van, ze stinken. Ongelofelijk is dat eigenlijk dat mensen zomaar zoiets kunnen denken zonder de persoon te hebben geroken! Overal krijg je het te horen. Allochtonen dit allochtonen dat. Nergens zijn ze ergens goed in dus laat ze maar achter de vuilniswagen staan. Wanneer er dan een advocaat aan je voorgesteld wordt met de achternaam Mouradin kijk je ook opeens verschrikt op. Je wilt hem niet, want wat zou je aan zo`n persoon wel niet hebben!

Dit soort argumenten van Ras echte nederlanders, want zo willen ze nog steeds genoemd worden veroorzaken juist de onrust in een land. Allochtonen krijgen amper respect en de Nederlanders vinden dat allochtonen eerst hun moeten respecteren. Hoe zou je dat moeten doen als je niks goeds voor ze kunt doen? Dat lijkt me zeer lastig en een onbegonnen zaak.

En hoe willen ze eigenlijk een baan krijgen. Werknemers selecteren op achternaam. Je kunt je dus wel voorstellen dat een Mouradien niet snel een leuk baantje zal krijgen. Gek he dat ze dan ook maar niks voor school doen. Je wordt toch vuilisman denken ze dan.. Enja als het aan de werknemers ligt is dat vaak ook zo. Een schande is het en toch blijven de Ras echte Nederlanders maar klagen dat Allochtonen niet willen werken. Tja geef ze dan eens een kans?

Nu wil Mevrouw Verdonk, ook wel de hitler van de Allochtonen genoemd in Nederland haar zin weer zetten op een nieuw wetsvoorstel. Er zal op straat alleen nog Nederlands gesproken moeten worden! Je je hoort het goed, Nederlands. Dat wil dus zeggen dat Toeristen met hun mondgesnoerd door de straten van Amsterdam moeten lopen. Dat zal ze in iedergeval nooit lukken in de Walle, maar dat terzijde. Om terug te komen op dit wetsvoorstel. Nederlands is onze hoofdtaal en dat zal dus gesproken moeten worden. Je snapt natuurlijk wel dat het gewoon bedoeld is voor de echte allochtonen uit Turkey en Marrokko. Mevrouw Verdonk zal echt niet de Duitsers of Engelse bedoelen die elk jaar ons land bezoeken of die in ons land al jaren lang wonen. Dit is dus pure discrimantie. Toch zeggen de ras echte Nederlanders dat dit een prima besluit is. Nederlands moeten we de gehele dag horen. Dat versterkt de taal en laat zien hoe prachtig die eigenlijk wel niet is. Weet je wat alleen raar is. Wanneer een duitser iets aan ons vraagt in Nederland in het duits antwoorden wij altijd in het duits terug. Wanneer wij op bezoek zijn in Duitsland vragen wij iets in het duits en krijgen we ook antwoord in het Duits terug. Zijn we nu echt zo trots op onze taal of zijn we gewoon een land wat een taaltje spreek maar eigenlijk er voor schaamt?

Ze zien het misschien niet die Ras echte Nederlanders maar jullie zijn gewoon pure Racisten. Zeggen durven ze het niet maar in hoofd staan grote visnetten om zoveel mogelijk allochtonen te pakken te krijgen en deze weer te dumpen naar desbetreffende landen! En toch zijn we trots op onszelf. Geen idee waarop maar Oranje boven!..
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:38:38 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34511442
Voor een "Ras echte nederlander" (sic) maak je wel heel erg veel spel-, stijl- en taalfouten, Drass.
The End Times are wild
pi_34511515
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:38 schreef LXIV het volgende:
Voor een "Ras echte nederlander" (sic) maak je wel heel erg veel spel-, stijl- en taalfouten, Drass.
De eerste post geeft gelijk een mooi voorbeeldje waar TS het over heeft. Alsof een autochtoon per definitie het Nederlands foutloos beheerst en een allochtoon niet
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:44:46 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34511625
Wie zegt dat Drass een allochtoon is? Volgens mij beweert hij in zijn stukje juist anders.
The End Times are wild
pi_34511703
Je generaliseert wel heel erg veel, zeker voor iemand die een pleidooi houdt tegen generaliseren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_34511770
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef LXIV het volgende:
Wie zegt dat Drass een allochtoon is? Volgens mij beweert hij in zijn stukje juist anders.
Niemand. Misschien moet je het stuk nog eens lezen en dan niet alleen de spelfouten.
pi_34511806
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef LXIV het volgende:
Officieel ben ik het eigenlijk wel. Ik ben 50% fins 50 Nederlands

Trouwens met dit stukje wil ik gewoon wat dingetje kwijt en reacties van jullie * uitlokken*. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
pi_34511807
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De eerste post geeft gelijk een mooi voorbeeldje waar TS het over heeft. Alsof een autochtoon per definitie het Nederlands foutloos beheerst en een allochtoon niet
Pss Vhiper, LXIV zegt en suggereert niks daarover .

In ieder geval: ik lees er ook duidelijk de mogelijkheid in dat TS een roomblanke Nederlander is met eeuwenoude wortels puur & alleen in dit land, en zo als vele die zich laten voorstaan op hun pure Nederlanderschap niettemin de beginselen van onze taal en cultuur niet onder de knie heeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:50:34 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34511819
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:47 schreef heiden6 het volgende:
Je generaliseert wel heel erg veel, zeker voor iemand die een pleidooi houdt tegen generaliseren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:54:12 #10
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_34511948
*No animals were harmed during the posting of this post*
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:59:06 #11
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_34512126
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:47 schreef heiden6 het volgende:
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:00:16 #12
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_34512160
Wederom, wat is de definitie van allochtoon en autochtoon? Volgens het CBS, welke door velen wordt gequoteerd als het op cijfers aankomt, is een autochtoon iemand, waarvan beiden ouders afkomstig zijn uit een West-Europees land, de VS, Canada, JAPAN en nog wat van dat soort rare landen. Ik proef altijd iets van de dwaze gedachte: 'ontwikkeld'.....

Het gekke is, dat ik altijd dacht een autochtoon te zijn, omdat mijn beiden ouders en alle (groot-)grootouders geboren zijn in het koninkrijk der Nederlanden en de Nederlandse nationaliteit bezitten. Maar mij is duidelijk verstaanbaar gemaakt dat ik een allochtoon ben. Hoewel ik dus een geboren en getogen Nederlander ben, ben ik een 'buitenlander' en val ik onder alle generalisaties, ook bij sollicitaties. Ik heb gemerkt dat ik hoger wordt ingeschaald en meer word gewaardeerd door multi-nationals. Mijn huidge werkgever is zlef een bedrijf waar de voertaal Engels is.

Dus ik kan enigszins be-amen dat er sprake is van generalisatie door de 'oer-blanke-Nederlander' ten opzichte van een allochtoon, maar ik vind wel dat er een nuancering moet zijn, want allochtonen zelf generaliseren ook. Ik durf haast wel te stellen dat allochtoon onderlingen zelf meer racistisch zijn en helemaal tegen hun 'gast-land' (want dat moeten wij allochtonen snappen, dat we te gast zijn en als we ons niet aanpassen en de brave ideale schoonzonen en -dochters spelen, wij moeten 'oprotten naar ons eigen land').

Mijn vraag is dan, naar welk land mag ik oprotten? Welke nationaliteit mag ik aannemen?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:00:42 #13
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34512170
m'n beste drass.
Je bent in de war met het fulmineren op Verdonk en de "rotterdam code"
Zorg ervoor dat je eerst de feiten zelf op een rijtje hebt voordat je begint te schuimbekken!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:02:08 #14
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34512211
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef ajay het volgende:
Wederom, wat is de definitie van allochtoon en autochtoon? Volgens het CBS, welke door velen wordt gequoteerd als het op cijfers aankomt, is een autochtoon iemand, waarvan beiden ouders afkomstig zijn uit een West-Europees land, de VS, Canada, JAPAN en nog wat van dat soort rare landen. Ik proef altijd iets van de dwaze gedachte: 'ontwikkeld'.....

Het gekke is, dat ik altijd dacht een autochtoon te zijn, omdat mijn beiden ouders en alle (groot-)grootouders geboren zijn in het koninkrijk der Nederlanden en de Nederlandse nationaliteit bezitten. Maar mij is duidelijk verstaanbaar gemaakt dat ik een allochtoon ben. Hoewel ik dus een geboren en getogen Nederlander ben, ben ik een 'buitenlander' en val ik onder alle generalisaties, ook bij sollicitaties. Ik heb gemerkt dat ik hoger wordt ingeschaald en meer wordt gewaardeerd door multi-nationals. Mijn huidge werkgever is zlef een bedrijf waar de voertaal Engels is.

Dus ik kan enigszins be-amen dat er sprake is van generalisatie door de 'oer-blanke-Nederlander' ten opzichte van een allochtoon, maar ik vind wel dat er een nuancering moet zijn, want allochtonen zelf generaliseren ook. Ik durf haast wel te stellen dat allochtoon onderlingen zelf meer racistisch zijn en helemaal tegen hun 'gast-land' (want dat moeten wij allochtonen snappen, dat we te gast zijn en als we ons niet aanpassen en de brave ideale schoonzonen en -dochters spelen, wij moeten 'oprotten naar ons eigen land').

Mijn vraag is dan, naar welk land mag ik oprotten? Welke nationaliteit mag ik aannemen?
wat denk je van Atlantis?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_34512279
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:30 schreef Drasss het volgende:
Wanneer we naar ons werk gaan met de bus is het vaak zo dat we niet zullen opschuiven voor een allochtoon dan voor een blanke man. De reden ervoor? Geen idee en je hoort dan vaak zoiets van, ze stinken. Ongelofelijk is dat eigenlijk dat mensen zomaar zoiets kunnen denken zonder de persoon te hebben geroken! Overal krijg je het te horen.
Ik herken dit niet. Mensen staan misschien wel eerder op voor een Enge Marokkaan juist (wie weet trekt ie anders een mes, je weet maar nooit met die moslims van tegenwoordig.. dat idee).
Náást iemand gaan zitten, daar zou je dit punt wel eens kunnen hebben, in het OV.
quote:
Allochtonen krijgen amper respect en de Nederlanders vinden dat allochtonen eerst hun moeten respecteren. Hoe zou je dat moeten doen als je niks goeds voor ze kunt doen? Dat lijkt me zeer lastig en een onbegonnen zaak.
Ik ben het gezeik over respect spuugzat. Blank, zwart, alloch- en autochtoon, allemaal hebben ze er de mond van vol. Kop houden!
quote:
En hoe willen ze eigenlijk een baan krijgen. Werknemers selecteren op achternaam. Je kunt je dus wel voorstellen dat een Mouradien niet snel een leuk baantje zal krijgen.
Dit is een serieus probleem, ja.
quote:
Gek he dat ze dan ook maar niks voor school doen. Je wordt toch vuilisman denken ze dan.
Maar dit is geen oplossing. Ja, iemand met een kleurtje, exotische naam of buitenlands accent moet dubbel z'n best doen voor hetzelfde resultaat. Maar doe dat dan! Dan kan je daarna terecht verheven voelen boven al die sukkels die dachten dat je wel op de vuilniswagen zou eindigen.
quote:
Nu wil Mevrouw Verdonk, ook wel de hitler van de Allochtonen genoemd in Nederland haar zin weer zetten op een nieuw wetsvoorstel. Er zal op straat alleen nog Nederlands gesproken moeten worden!
Die toevoeging kon beter achterwege blijven, en die utispraak over Nederlands op straat was geen wetsvoorstel. In de vertse verte niet. Dat velen dat wel hoopten of vreesden was erg genoeg, dat zegt wel iets over onze wetskennis en beschaving .

Ook jij besteedt er een lange alinea aan, uitgaande van een wetsvoorstel dat niet bestond, en je noemt er allerlei zelfs dán niet relevante voorbeelden bij. Jammer, maar tekenend voor dit soort discussies, ze worden voor een balngrijk deel gevoerd door mensen die geen kennis hebben van feiten, wetten, belabberd argumenteren en vooral simpelheden herhalen als waarheden.
quote:
Ze zien het misschien niet die Ras echte Nederlanders maar jullie zijn gewoon pure Racisten. Zeggen durven ze het niet maar in hoofd staan grote visnetten om zoveel mogelijk allochtonen te pakken te krijgen en deze weer te dumpen naar desbetreffende landen!
Allochtonen hebben geen 'betreffende landen', het zijn Nederlanders.
quote:
En toch zijn we trots op onszelf. Geen idee waarop maar Oranje boven!..
Welja , kijkend naar de geschiedenis en de wereld doen we het in Nederland zo slecht nog niet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34512405
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef ajay het volgende:
Dat is niet de CBS-definitie .

Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie ten minste één ouder is geboren in het buitenland.
Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie.
pi_34512587
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:30 schreef Drasss het volgende:
Natuurlijk zit er geen schoon volk bij, maar waarom denken deze mensen dat ze allemaal stuk vuil zijn?
ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Zelfs rekening houdend met het feit dat je half fins bent, kan ik er geen chocola van maken. Kun je het me uitleggen?

Daarnaast ben ik van mening dat wij -nederlanders- voornamelijk bang zijn voor onze allochtone medemens. De meesten van ons hebben wel één of meerdere negatieve ervaringen, en dat blijft nou eenmaal beter hangen dan eventuele positieve ervaringen. Onze angst wordt door de media en de overheid aangewakkerd en verergerd. Persoonlijk ben ik van mening dat we het verste komen door te stoppen met berichtgeving over de allochtone relschoppers en wat ze nu weer allemaal uitgevreten hebben. Pak ze aan, straf ze naar nederlandse maatstaven, laat ze weer gaan en hou ermee op er eindeloos over door te zeveren.
pi_34512625
Koningin Beatrix is ook een allochtoon.

MAAR DAAR DENKT NIEMAND AAN HE.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:17:49 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34512653
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:16 schreef pieliewielie het volgende:
Koningin Beatrix is ook een allochtoon.

MAAR DAAR DENKT NIEMAND AAN HE.
nee dit is echt de eerste keer dat ik dat me bedenk of hoor, dank je!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34512707

Inderdaad, het is de schuld van de ras echte nederlanders dat mosilims in Nederlands niks meer dan ellende veroorzaken.

Het is de schuld van de Ras echte Nederlander dat joden door moslims bespuigt en getreiterd worden in de grote steden

Het is de schuld van de Ras echte Nederlander dat jonge
Marokkaantjes hun opleiding weigeren af te maken.

Het is de schuld van de Politie dat een Marokkaan zichzelf kapot rijdt op een 180cc brommer.

TS: Kom AUB snel onder je steen vandaan

Dit is trouwens niet alleen een Nederlands probleem maar een probleem in iedere westerse beschaving waar moslims verblijven.
“Islam is a backward culture.”
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
pi_34512721
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Pss Vhiper, LXIV zegt en suggereert niks daarover .
Mhoa, als je stelt dat je voor een "ras Nederlander" wel erg veel spelfouten maakt, suggereer je toch echt dat TS dat niet zou zijn, dus suggereer je dat "ras Nederlanders", dergelijke fouten niet maken.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:21:31 #22
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34512780
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:04 schreef sigme het volgende:

Maar dit is geen oplossing. Ja, iemand met een kleurtje, exotische naam of buitenlands accent moet dubbel z'n best doen voor hetzelfde resultaat. Maar doe dat dan! Dan kan je daarna terecht verheven voelen boven al die sukkels die dachten dat je wel op de vuilniswagen zou eindigen.
[..]
Dit ben ik wel heel erg met je eens. Mensen moeten hard werken, daarmee kunnen ze bewijzen dat ze wel wat waard zijn, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht.

Toch is er meer aan de hand dan dat, maar ik wil niet in de herhaling vallen, daarover heb ik hier al bericht: Acceptatie buitenlanders Het zou leuk zijn als mensen je niet zijn als òfwel knuffelbare noviteit, òfwel potentieel gevaarlijk persoon. Het is zelden gewoon een mens met vicia en virtutes. En daar word je in de loop der tijd wel spuugziek van, kan ik me voorstellen.
pi_34512831
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee dit is echt de eerste keer dat ik dat me bedenk of hoor, dank je!
graag gedaan

daarom vind ik dat men beter een ander woord voor allochtoon kan zoeken. Men denkt altijd aan een getinte of donkere of zwarte man die thuis een geit heeft in zijn keukenkastje en dingen steelt en sloopt en mensen slaat.
Dit is puur generaliserend, allochtoon wordt vrijwel altijd geassocieerd met buitenlandse/donkdere crimineel. Terwijl de koningin net zoveel allochtoon is als Achmed. En toch denkt men aan Achmed...
En geen van beide voorbeelden hoeft crimineel te zijn, het kunnen zowel Beatrix als Achmed kunnen hele nette beschaafde lieve mensen zijn.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:25:16 #24
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34512920
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:19 schreef yoshimurak5 het volgende:

Inderdaad, het is de schuld van de ras echte nederlanders dat mosilims in Nederlands niks meer dan ellende veroorzaken.

Het is de schuld van de Ras echte Nederlander dat joden door moslims bespuigt en getreiterd worden in de grote steden

Het is de schuld van de Ras echte Nederlander dat jonge
Marokkaantjes hun opleiding weigeren af te maken.

TS: Kom AUB snel onder je steen vandaan

Dit is trouwens niet alleen een Nederlands probleem maar een probleem in iedere westerse beschaving waar moslims verblijven.
Ga jij eens even terug naar de Klaagbaak. Ik word nooit bespogen door moslims, ook niet als ik ze vertel dat ik joods ben. Wanneer ga jij eigenlijk moslims bespugen? Ik durf te wedden dat het aantal overvallers met een hoofddoekje praktisch nul is, maar dat schijnt je niet zoveel te kunnen schelen, als je maar op je stokpaardje mag rijden. Ga eens even terug naar school (bij die steen links, en dan ongeveer honderd meter), alleen Duitsers schrijven 'ras' met een hoofdletter.
En hoewel TS behoorlijk generaliseert, suggereert hij nergens wat jij er nu van maakt.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:25:54 #25
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_34512945
Ik ben zelf Allochtoon (surinaams); ik heb geen moeite met het zoeken van een baan, maar ben toch voor mezelf begonnen. Dus als zelfstandig ondermer kan ik je zeggen dat de moeilijkste klanten weer allochtonen zijn, laat/nooit betalen... altijd zeiken...

Trouwens mensen maken zichzelf allochtoon; ik heb er geen moeite mee om allochtoon genoemd te worden, als iemand "Allochtoon" op straat roept kijk ik niet om Ik ben ... mezelf...

De R'dam regeling vind ik terecht! Op straat alleen Nederlands, thuis alle talen van de wereld, anyway zo ben ik thuis opgevoed.
Signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')