abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2006 @ 15:50:29 #1
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34380447
ik hoop dat het tij in nederland weer zal keren, ik verwacht eigenlijk van wel. ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. mijn nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd, en mijn blonde vriendin nog nooit.

dat was bijvoorbeeld in londen, new york en madrid wel anders. daar is men niet zo antisemtisch als hier (en met anti-semitisch bedoel ik niet alleen anti-joods, maar ook anti-arabieren).

ik weet niet hoe lang ik het volhoud. veel mensen die hier goed zijn geintegreerd, zoals dokters en advocaten en ondernemers, houden dat klimaat niet lang vol. ik ken veel joden en marokkanen en zuid-amerikanen die hierdoor weg willen uit nederland.

omdat de goeden vertrekken, en de rotte appels blijven, zullen de nederlanders hopelijk vanzelf inzien wat ze mislopen.

portugal moest spinoza afstaan aan nederland, en duitsland einstein aan de vs, daar hebben ze nu nog spijt van.
pi_34380514
welkom op fok!
  maandag 23 januari 2006 @ 15:53:13 #3
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34380549
quote:
op maandag 23 januari 2006 15:52 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
welkom op fok!
dank!
  maandag 23 januari 2006 @ 16:00:06 #4
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34380826
quote:
op maandag 23 januari 2006 15:58 schreef vipers het volgende:

[..]

je mag niet liegen he .
ik hoop dat je beter nederlands spreekt dan schrijft
liegen?
ik leer sinds een jaar nederlands, en ik krijg veel complimenten. natuurlijk zitten er nog fouten in, maar daar kun je wel overheenlezen, nietwaar?
  maandag 23 januari 2006 @ 16:02:02 #5
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34380903
knap werk als je sinds een jaar pas nederlands leert, hadden we er nu maar meer zoals jij .
psst het was wel als grap bedoeld.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34381176
tja de sfeer ten opzichte van buitenlanders is hier momenteel inderdaad zeer negatief. ze worden op een hoop geveegd en bijvoorkeur gezamenlijk afgevoerd...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34381222
negatieve aspecten vallen veel meer op dan de goede. zo zal een diefstal van een buitenlander wel onthouden worden en het behalen van een universitaire diploma niet, om maar even een slecht voorbeeld te geven. het valt mensen pas op als ze er zelf last of profijt van hebben en aangezien iedereen tegenwoordig erg egoistisch is zullen alleen de negatieve zaken zich in de ogen van de meeste mensen voor doen.

en over de emigratie, zo zit het ook met het korten van salaris/bonussen van artsen, apothekers en topmannen. het economisch milieu wordt minder aantrekkelijk en ze zullen vertrekken, hier volgt weer uit dat de verhouding tussen mensen met sociale hulp en de grootste belastingbetalers de verkeerde kant op gaat en waarschijnlijk gaan ze dit weer op dezelfde manier compenseren.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_34381268
discriminatie is van alle tijden. mensen worden altijd gezien als onderdeel van een groep.
als de groep waar je bij hoort onevenredig vaak in het nieuws is, dan zul je daar ook op beoordeeld worden. voornamelijk in de horeca, waar portiers je alleen kunnen beoordelen op je uiterlijk is dat natuurlijk het geval.

de hypotheekverstrekker die je niet wil accepteren om je afkomst(ik vraag me af waarom je dit denkt) is makkelijk op zijn nummer te zetten. dan ga je naar een andere hypotheekverstrekker. dat is het mooie. als discriminatie niet wordt opgelegd door de staat heb je geen probleem. en degenen die discrimineren zullen op termijn het verliezen van niet-discrimineerders omdat ze hun winst verkleinen.

discriminatie is vervelend, en sommigen doen het meer dan anderen, leer er maar mee omgaan.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_34381307
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:09 schreef iblardi het volgende:

[..]

is dat iets nederlands, of iets foks?
op fok is het bijna onmogelijk maar ook verder zijn er zeer veel vooroordelen.
pi_34381325
doe er dan wat aan ipv huilend naar het buitenland te vluchten. verzet je, pleeg een aanslag of start een politieke partij. ga expres met een volle rugzak in de trein zenuwachtig doen met je buitenlandse uiterlijk
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  maandag 23 januari 2006 @ 16:18:00 #11
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34381367
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:17 schreef enderonline het volgende:
doe er dan wat aan ipv huilend naar het buitenland te vluchten. verzet je, pleeg een aanslag, start een politieke partij, of zo.
wáár moet ik precies iets aan doen?
  maandag 23 januari 2006 @ 16:19:05 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34381406
sterk verhaaltje, ik ken ook wel joden, die hebben geen last van racisme van nederlanders. maar ik lees wel verhalen van joden die last hebben van racisme van marokkanen...
daarnaast is er op de neo-nazi's en een enkele idioot na weinig levend anti-semitisme onder de nederlandse bevolking. misschien kleed je je wel als een marokkaan en heb je daarom last van het deurbeleid, ik zelf ga ook uit met een 2m lange neger en die wordt ook nooit geweigerd. terwijl bij dezelfde tent van die opgefokte/gangster marokkaantjes wel geweigerd worden.

ook spreek je wel erg verdacht goed nederlands voor iemand die het pas een jaartje leert
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:22:40 #13
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34381527
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:19 schreef pracissor het volgende:
sterk verhaaltje, ik ken ook wel joden, die hebben geen last van racisme van nederlanders. maar ik lees wel verhalen van joden die last hebben van racisme van marokkanen...
daar heb ik zelden last van, maar zoals gezegd, ik zie er mediterraans uit.
quote:
daarnaast is er op de neo-nazi's en een enkele idioot na weinig levend anti-semitisme onder de nederlandse bevolking.
ik schrok van de 'grappen' van mevrouw duisenberg.
quote:
misschien kleed je je wel als een marokkaan en heb je daarom last van het deurbeleid, ik zelf ga ook uit met een 2m lange neger en die wordt ook nooit geweigerd. terwijl bij dezelfde tent van die opgefokte/gangster marokkaantjes wel geweigerd worden.
het is ook lang niet altijd, hoor. ik kleed me niet specifiek als een marokkaan, gewoon netjes, dacht ik.
quote:
ook spreek je wel erg verdacht goed nederlands voor iemand die het pas een jaartje leert
ik leer het van de beste!
  maandag 23 januari 2006 @ 16:23:55 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34381545
oh ja, en ik sprak al heel behoorlijk duits en ik las ook al oud-engels, dan ben je al wel een heel eind.
pi_34381564
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef iblardi het volgende:
dat was nou die enkele idioot
underground forever baby
pi_34381627
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:18 schreef iblardi het volgende:

[..]

wáár moet ik precies iets aan doen?
de slechte acceptatie van buitenlanders door blanke nederlanders, daar gaat dit topic toch over?
  maandag 23 januari 2006 @ 16:28:18 #17
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34381681
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:26 schreef enderonline het volgende:

[..]

de slechte acceptatie van buitenlanders door blanke nederlanders, daar gaat dit topic toch over?
het gaat er eigenlijk om dat jullie jezelf in de voet schieten.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:28:52 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34381699
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef iblardi het volgende:

daar heb ik zelden last van, maar zoals gezegd, ik zie er mediterraans uit.
[quote]

de meeste joden eh.

[quote]
maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.
quote:
het is ook lang niet altijd, hoor. ik kleed me niet specifiek als een marokkaan, gewoon netjes, dacht ik.
hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je werd geweigerd vanwege je 'mediterrane uiterlijk'?
quote:
ik leer het van de beste!
jaja... je houdt net zo'n hoog post-tempo aan als floripas zelf, allemaal een beetje verdacht.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_34381768
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef iblardi het volgende:

[..]

mwah er gaat ook allemaal blank vmbo uitschot weg omdat hier teveel buitenlanders zitten, dus het heft elkaar wel ongeveer op.
nouja ze zeggen allemaal dat ze weg gaan, de eerste moet de grens nog over worden gezet denk ik
pi_34381807
quote:
op maandag 23 januari 2006 15:59 schreef pakspul het volgende:
en jij gelooft dat?
misschien moet je gewoon een keer je grote muil houden pakspul

maargoed, verder helemaal ontopic. ts heeft wat betreft helemaal gelijk, netzoals de nederlandse huillies die hun heil zoeken in belgië/duitsland (kansloos ) of in landen met wat mooier weer als spanje frankrijk en verderop gelegen vertrekken de "goed opgeleidde" allochtonen ook lekker naar een beter oord. en dan heb ik het niet over terug naar eigen land, maar daar waar het veel beter vertoeven is.

goed werk dus
pi_34381864
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef pracissor het volgende:

[..]

maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.
ok leg me nou eens een keer goed uit wat er nou zo links is aan allerlei 'islamitische groeperingen'?

want daar kan ik zelf nog niet echt achterkomen .
  maandag 23 januari 2006 @ 16:32:40 #22
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34381874
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef pracissor het volgende:

[..]

maakt het uit uit welke hoek het komt?
quote:
[..]

hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je werd geweigerd vanwege je 'mediterrane uiterlijk'?
[..]
omdat mijn vriendin me naar binnen loodste met een "hij hoort bij mij, hoor".
quote:
jaja... je houdt net zo'n hoog post-tempo aan als floripas zelf, allemaal een beetje verdacht.
ja, conspiracytheorieen! cool!
  maandag 23 januari 2006 @ 16:33:08 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34381896
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef iblardi het volgende:

[..]

de spanningen hier zijn misschien groot, maar vergeleken met landen als frankrijk, belgie en italie, is de mate van racisme etc. maar betrekkelijk.

ook deponeer je wel makkelijk een stelling die spreekt over ons terwijl je pas een jaar hier woont, ken je de voorgeschiedenis van problemen met allochtonen? wist je dat de verhoudingen tussen surinamers/indonezen etc. en nederlanders wel goed zijn? wist je dat voordat het nu zo op de politieke agenda stond, in 91 een kwart van alle marokkaanse jongeren tussen 17-21 jaar al verdachte waren van een misdrijf, nog in het tijdperk van politiek correct denken?
ik betwijfel het, daarom dien je misschien beter je eerst te verdiepen in deze materia voordat je simplistisch dingen gaat roepen.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:33:10 #24
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34381898
iblardi, no offence maar je moet echt het woord sarcasme eens opzoeken in het woordenboek..
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  maandag 23 januari 2006 @ 16:33:49 #25
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34381920
quote:
op maandag 23 januari 2006 16:30 schreef enderonline het volgende:

[..]

mwah er gaat ook allemaal blank vmbo uitschot weg omdat hier teveel buitenlanders zitten, dus het heft elkaar wel ongeveer op.
nouja ze zeggen allemaal dat ze weg gaan, de eerste moet de grens nog over worden gezet denk ik
is dat waar? die indruk krijg ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')