Welke band heeft geen enkele cover gemaakt?
3 regels wil ik er bij zetten:
1. De band/artiest moet van na 1955 zijn
2. De band/artiest moet minimaal 3 albums hebben gemaakt
3. Bewerkingen/rips noem ik voor dit doel ook covers
Heeft Radiohead ooit iets gecovered?
Oasis?
Pavement?
En dat zijn alleen nog maar degenen die zo bij me opkomen. Er zijn er vast veeeeeeel meer
quote:Jawel, op 'Substitute, song of the Who', een tribute album
Op zaterdag 24 november 2001 20:54 schreef Beatrice het volgende:
David Bowie?
quote:Dacht op 'The bridge, a tribute to Neil Young', yeps, alweer een tribute album.
Pixies
Tellen tribute albums eigenlijk mee?
quote:Ik heb een versie van Sunday Bloody Sunday van Radiohead in m'n MP3 verzameling staan
Op zaterdag 24 november 2001 20:50 schreef Beatrice het volgende:
Heeft Radiohead ooit iets gecovered?
quote:Jawel, ik vind dat die wel meetellen. Ze hebben dan toch een eigen versie van andermans nummer opgenomen?
Op zaterdag 24 november 2001 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tellen tribute albums eigenlijk mee?
Wat ik dubieuzer vind: telt het mee als een band live een nummer van een ander heeft gespeeld, maar het nooit echt op de plaat heeft gezet?
Of als het alleen maar op een live album staat?
quote:oasis heeft al gecoverd : Cum on feel the noize - van slade... dus die valt al af.
Op zaterdag 24 november 2001 20:50 schreef Beatrice het volgende:
Toch zullen die er wel veel zijnHeeft Radiohead ooit iets gecovered?
Oasis?
Pavement?En dat zijn alleen nog maar degenen die zo bij me opkomen. Er zijn er vast veeeeeeel meer
Is btw te vinden op het singeltje van wonderwall!
Adios!
quote:Hebben die al drie albums uit dan?
Op zaterdag 24 november 2001 21:05 schreef Marble het volgende:
K3
quote:Jazeker. Parels, Alle Kleuren en Tele-Romeo.
Op zaterdag 24 november 2001 21:05 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Hebben die al drie albums uit dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Marble op 24-11-2001 21:07]
2HB, Bitter-Sweet, I'll Wear It Proudly, Ladytron, Nobody Does It Better, Rhinestone Cowboy, Shot By Both Sides, Sing A Song For You, The Thief, Union City Blues, Wish You Were Here, Wonderwall.
Vooral The Thief is erg mooi gedaan.
Ow een van de bekendste Coverloze Bands (dat die niet genoemd is nog) The Beatles.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 24-11-2001 21:08]
quote:Ook niet goed, hebben op hun eerste platen juist veel gecovered. (oa Roll over Beethoven)
Op zaterdag 24 november 2001 21:06 schreef Vork het volgende:
Ow een van de bekendste Coverloze Bands (dat die niet genoemd is nog) The Beatles
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 24-11-2001 21:09]
quote:Long Tall Sally? Zelfs een hit geweest...
Ow een van de bekendste Coverloze Bands (dat die niet genoemd is nog) The Beatles
quote:Ik zeg al niets meer
Op zaterdag 24 november 2001 21:07 schreef Zanderrr het volgende:
Ook niet goed, hebben op hun eerste platen juist veel gecovered. (oa Roll over Beethoven)
[Dit bericht is gewijzigd door civesoliM op 24-11-2001 21:11]
quote:The Beatles hebben geloof ik in hun beginjaren nog wel covers gedaan. Paul Mcartney Solo in ieder geval wel (Unplugged). Oh ja, die Sunday Bloody Sunday is dus NIET van Radiohead. Hun cover van Nobody Does it better is wel heel cool, en idd Can ook.
Ow een van de bekendste Coverloze Bands (dat die niet genoemd is nog) The Beatles.
Wie dan wel? Portishead misschien?
quote:
2HB, Bitter-Sweet, I'll Wear It Proudly, Ladytron, Nobody Does It Better, Rhinestone Cowboy, Shot By Both Sides, Sing A Song For You, The Thief, Union City Blues, Wish You Were Here, Wonderwall.
quote:Ben jij d'r 1 vergeten of blijkt m'n MP3 toch niet van Radiohead te zijn?
Op zaterdag 24 november 2001 21:00 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Ik heb een versie van Sunday Bloody Sunday van Radiohead in m'n MP3 verzameling staan
[edit]
Net ff met Morpheus op Sunday Bloody Sunday gezocht en hij vindt de volgende bands.
- U2 (duh)
- Radiohead (toch... volgens de MP3 een live cover, dus misschien hebben ze het tijdens een optreden toch een keer gespeeld ofzo)
- Smashing Pumpkins
- Moby
[Dit bericht is gewijzigd door Ketel_1 op 24-11-2001 21:17]
quote:Ik denk het laatste... komt me namelijk niet bekend voor. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een Mp3 waarvan het Radiohead zou moeten zijn geen Radiohead blijkt te zijn (toen ook gehad met een nummer 'Sharing' is nog een topic over geweest). Het zou ook een soloproject van Thom Yorke geweest kunnen zijn, of ik heb er inderdaad eentje gemist.
Op zaterdag 24 november 2001 21:12 schreef Ketel_1 het volgende:
Ben jij d'r 1 vergeten of blijkt m'n MP3 toch niet van Radiohead te zijn?
(ps. zoektocht wordt ingezet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |