abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34552103
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:13 schreef cyril_D-H het volgende:
ja dat was het dus niet ik bleef gewoon beleeft tegen ze maar zij waren me aan het uitdagen waardoor ik nogal boos werd maar verder ben ik gewoon netjes gebleven tegen de desbetreffend agenten
Je was zo netjes en keurig tegen oom agent:
quote:
op zijn vraag “mag ik telefoon nummer “ zij ik nee
Tijdens een staandehouding (waar hier dus sprake van is) ben je ten alle tijde verplicht om antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.
Werk je niet mee kan je inderdaad mee naar het bureau voor een fijne warme overnachting en eventueel een aanklacht van belemmering (en dus een strafblad).
pi_34552282
Op je doodsverwensing na heb je op zich best een punt. De politie trad nogal streng op. Vergeet alleen niet dat je ook niet helemaal zuiver bezig was, en dat politieagenten ook maar mensen zijn. Als ze een dergelijke melding krijgen, en als jij en je vrienden ook niet helemaal meewerken dan kunnen ze nogal fel worden.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:53:39 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34553071
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:00 schreef Nawien het volgende:

[..]

En Xcuz-me ofzo, jij bent het niet eens waard om een reactie te krijgen. Om je niet helemaal tekort te doen vermelde ik je naam even
Tuurlijk lieverd
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:07:16 #104
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34553453
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:22 schreef Overlast het volgende:
Op je doodsverwensing na heb je op zich best een punt. De politie trad nogal streng op. Vergeet alleen niet dat je ook niet helemaal zuiver bezig was, en dat politieagenten ook maar mensen zijn. Als ze een dergelijke melding krijgen, en als jij en je vrienden ook niet helemaal meewerken dan kunnen ze nogal fel worden.

Daarnaast is het natuurlijk gewoon vreselijk stom om met een bivakmuts in een auto te gaan zitten. Of het nu mag of niet.
Vampire Romance O+
pi_34553457
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:15 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Je was zo netjes en keurig tegen oom agent:
[..]

Tijdens een staandehouding (waar hier dus sprake van is) ben je ten alle tijde verplicht om antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.
Pertinent onjuist! .. ze zullen je dan wel meenemen echter.. om verder onderzoek te plegen.. maar strafbaar (en dus verplicht) ben je zeer zeker niet!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:09:01 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34553500
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:07 schreef Omkron het volgende:

[..]

Pertinent onjuist! .. ze zullen je dan wel meenemen echter.. om verder onderzoek te plegen.. maar strafbaar (en dus verplicht) ben je zeer zeker niet!
Je bent wel strafbaar, want je belemmert / hindert de rechtsgang en daar bestaan hele leuke bekeuringen voor. Als een agent je iets vórdert, ben je verplicht om mee te werken. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:09:09 #107
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34553503
Ik had die Maglite graag uit je schedel zien steken, TS.
Ik ga naar huis.
pi_34553542
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je bent wel strafbaar, want je belemmert / hindert de rechtsgang en daar bestaan hele leuke bekeuringen voor. Als een agent je iets vórdert, ben je verplicht om mee te werken. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.
Je bent toch niet verplicht om aan je eigen veroordeling mee te werken..?
pi_34553551
met een bivakmuts op in de auto zitten dan vraag je erom
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:11:44 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34553584
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:10 schreef Omkron het volgende:

[..]

Je bent toch niet verplicht om aan je eigen veroordeling mee te werken..?
Wie heeft het over een veroordeling? Is de rechtszaak al gaande dan? Je bent verplicht om mee te werken aan het soepele verloop van de rechtsgang en als je dat niet doet, kan je sancties verwachten.
pi_34553638
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wie heeft het over een veroordeling? Is de rechtszaak al gaande dan? Je bent verplicht om mee te werken aan het soepele verloop van de rechtsgang en als je dat niet doet, kan je sancties verwachten.
En hoe zie jij het recht om geen verklaring af te geven als je in de cel zit? Want daar hoeft je niet aan mee te werken. Je belemmert het soepele verloop.. maar is toch niet strafbaar.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:19:49 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34553842
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:13 schreef Omkron het volgende:

[..]

En hoe zie jij het recht om geen verklaring af te geven als je in de cel zit? Want daar hoeft je niet aan mee te werken. Je belemmert het soepele verloop.. maar is toch niet strafbaar.
Je hebt nou eenmaal het recht om te zwijgen, dat klopt. Maar google maar eens, je kan serieus veroordeeld worden voor belemmering van de rechtsgang. Als bijvoorbeeld die knakker die muts niet had willen afgeven, zou hij meegenomen zijn naar het bureau onder het conto van belemmering.
pi_34553846
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wat een geleuter in de ruimte. Je bent helemaal niet verplicht je tel nr te geven. Ze mogen je niet eens naar je ID vragen aangezien de TS geen strafbaar feit heeft begaan.

Maar ik begrijp precies wat de TS bedoelt. En dan kan je wel gaan zeiken over spelling maar hij heeft wel een punt.
pi_34553913
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:15 schreef Magic-IRC het volgende:

Werk je niet mee kan je inderdaad mee naar het bureau voor een fijne warme overnachting en eventueel een aanklacht van belemmering (en dus een strafblad).
Alleen jammer dat ze je niet zomaar mogen arresteren. Is dat even jammer. Het zou een mooie boel worden zeg.
pi_34553949
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je hebt nou eenmaal het recht om te zwijgen, dat klopt. Maar google maar eens, je kan serieus veroordeeld worden voor belemmering van de rechtsgang. Als bijvoorbeeld die knakker die muts niet had willen afgeven, zou hij meegenomen zijn naar het bureau onder het conto van belemmering.
Hallo.. jij had het over 'antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.'.. en dat hoeft dus niet!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:24:23 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34553992
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:19 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wat een geleuter in de ruimte. Je bent helemaal niet verplicht je tel nr te geven. Ze mogen je niet eens naar je ID vragen aangezien de TS geen strafbaar feit heeft begaan.

Maar ik begrijp precies wat de TS bedoelt. En dan kan je wel gaan zeiken over spelling maar hij heeft wel een punt.
Ik weet niet wanneer je voor het laatst naar het nieuws hebt gekeken of een krant hebt gelezen, maar tegenwoordig geldt de algehele identificatieplicht en die brengt met zich mee dat als een agent van mening is dat je je om wát voor reden dan ook verdacht gedraagt, hij je mag vragen naar je identificatiebewijs. Dat je eerst een strafbaar feit moet begaan, voordat hij je naar je ID mag vragen, is volslagen nonsens.
pi_34553999
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:21 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ze je niet zomaar mogen arresteren. Is dat even jammer. Het zou een mooie boel worden zeg.
Zelfs staande houden mag niet zonder enige reden. Vraag dus altijd waarom je staande wordt gehouden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:24:56 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34554008
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:22 schreef Omkron het volgende:

[..]

Hallo.. jij had het over 'antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.'.. en dat hoeft dus niet!
Maar dan was 'ie wel meegenomen naar het bureau en dat wilde 'ie niet. Weinig keus dus.
pi_34554079
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:24 schreef Omkron het volgende:

[..]

Zelfs staande houden mag niet zonder enige reden. Vraag dus altijd waarom je staande wordt gehouden.
Bivakmuts. lijkt me logisch
pi_34554121
Ja.. in dit geval wel.. overduidelijk.. maar soms is het niet zo duidelijk.. en worden er mensen 'random' aangehouden cq. staande gehouden.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:06:28 #121
83951 rashudo
project 2501
pi_34555272
Kijk als jij op je strepen gaat staan, dan doet die politieagent dat ook. En dat wil je gewoon niet.
Their eyes opaque.
pi_34555762
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:22 schreef Overlast het volgende:
Ja kijk dat is het juist ik was meewerkend , en toen die agent naar me nummer vroeg zij ik .
Nee wand ik ben toch niet verplicht mijn nummer te geven en daarbij geef ik me nummer niet zomaar aan iemand die ik niet ken , dat is toch een antwoord.
Het antwoord van hem was , denk je dat ik van de padvinderij ben en liet zijn streepje zien .
Ik dacht egt van , ja en .. wat probeer je duidelijk te maken .
En toen ik zij , u kan me toch berichten via de post .
Zij hij , ik kan je als nog mee nemen naar het bureau

Wat kan ik daar tegen in brengen niks toch , daarom elke keer als hij geen argument meer had fiel hij weer terug op zijn macht

en over die doodsverwensing dat is het niet ,maar ik kan me best indenken dat iemand een keer uit haalt ,dat kan verkeert aflopen .
en door dat ze ons afgelopen keer , maar ook wel in het verleden zo hebben behandeld ter wel er niks aan de hand was ,heb ik dus totaal geen respect meer voor die gasten .
en daarom zal van mij bewijzen van spreken de vlag wel uit mogen

maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet beleeft ben tegen ze , maar respect krijgen ze ook niet van me .
pi_34556323
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:25 schreef cyril_D-H het volgende:

Wat kan ik daar tegen in brengen niks toch , daarom elke keer als hij geen argument meer had fiel hij weer terug op zijn macht
Niet meewerken aan dit soort chantage praktijken.. mij mogen ze altijd meenemen.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:49:07 #124
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34556346
Jullie hebben gewoon geen idee hoeveel lol de politie heeft aan types zoals jullie
pi_34556353
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je voor het laatst naar het nieuws hebt gekeken of een krant hebt gelezen, maar tegenwoordig geldt de algehele identificatieplicht en die brengt met zich mee dat als een agent van mening is dat je je om wát voor reden dan ook verdacht gedraagt, hij je mag vragen naar je identificatiebewijs. Dat je eerst een strafbaar feit moet begaan, voordat hij je naar je ID mag vragen, is volslagen nonsens.
oke hij mag misschien me ID vragen aan de hand daar van kan hij me na trekken , dat heeft hij ook gedaan .
dus dan wist hij op dat moment ook dat ik niks op me naam had wand dat heb ik ook niet .
misschien een paar boetes of een aantekening van op straat hangen of groepsvorming maar verder heb ik geen strafblad of zo.
en verder was er niks aan de hand en op het moment dat ze kwamen had ik de muts niet op en gedroeg ik me zelf ook niet verdacht dus die muts hadden ze ook niet mogen afpakken
ze hadden wel een getuigen , dat was die man , maar ik had er vier maar ja ik wist op dat moment ook niet precies hoe het allemaal zat en die agent had gewoon de macht met ze stomme streepje

en verder ik ga niet voor een muts van 5 euro een nacht zitten maar het gaat om het feit dat .......

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')