Je was zo netjes en keurig tegen oom agent:quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:13 schreef cyril_D-H het volgende:
ja dat was het dus niet ik bleef gewoon beleeft tegen ze maar zij waren me aan het uitdagen waardoor ik nogal boos werd maar verder ben ik gewoon netjes gebleven tegen de desbetreffend agenten
Tijdens een staandehouding (waar hier dus sprake van is) ben je ten alle tijde verplicht om antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.quote:op zijn vraag “mag ik telefoon nummer “ zij ik nee
Tuurlijk lieverdquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:00 schreef Nawien het volgende:
[..]
En Xcuz-me ofzo, jij bent het niet eens waard om een reactie te krijgen. Om je niet helemaal tekort te doen vermelde ik je naam even![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:22 schreef Overlast het volgende:
Op je doodsverwensing na heb je op zich best een punt. De politie trad nogal streng op. Vergeet alleen niet dat je ook niet helemaal zuiver bezig was, en dat politieagenten ook maar mensen zijn. Als ze een dergelijke melding krijgen, en als jij en je vrienden ook niet helemaal meewerken dan kunnen ze nogal fel worden.
Pertinent onjuist! .. ze zullen je dan wel meenemen echter.. om verder onderzoek te plegen.. maar strafbaar (en dus verplicht) ben je zeer zeker niet!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:15 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Je was zo netjes en keurig tegen oom agent:
[..]
Tijdens een staandehouding (waar hier dus sprake van is) ben je ten alle tijde verplicht om antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.
Je bent wel strafbaar, want je belemmert / hindert de rechtsgang en daar bestaan hele leuke bekeuringen voor. Als een agent je iets vórdert, ben je verplicht om mee te werken. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:07 schreef Omkron het volgende:
[..]
Pertinent onjuist! .. ze zullen je dan wel meenemen echter.. om verder onderzoek te plegen.. maar strafbaar (en dus verplicht) ben je zeer zeker niet!
Je bent toch niet verplicht om aan je eigen veroordeling mee te werken..?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je bent wel strafbaar, want je belemmert / hindert de rechtsgang en daar bestaan hele leuke bekeuringen voor. Als een agent je iets vórdert, ben je verplicht om mee te werken. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.
Wie heeft het over een veroordeling? Is de rechtszaak al gaande dan? Je bent verplicht om mee te werken aan het soepele verloop van de rechtsgang en als je dat niet doet, kan je sancties verwachten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:10 schreef Omkron het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht om aan je eigen veroordeling mee te werken..?![]()
En hoe zie jij het recht om geen verklaring af te geven als je in de cel zit? Want daar hoeft je niet aan mee te werken. Je belemmert het soepele verloop.. maar is toch niet strafbaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wie heeft het over een veroordeling? Is de rechtszaak al gaande dan? Je bent verplicht om mee te werken aan het soepele verloop van de rechtsgang en als je dat niet doet, kan je sancties verwachten.
Je hebt nou eenmaal het recht om te zwijgen, dat klopt. Maar google maar eens, je kan serieus veroordeeld worden voor belemmering van de rechtsgang. Als bijvoorbeeld die knakker die muts niet had willen afgeven, zou hij meegenomen zijn naar het bureau onder het conto van belemmering.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:13 schreef Omkron het volgende:
[..]
En hoe zie jij het recht om geen verklaring af te geven als je in de cel zit? Want daar hoeft je niet aan mee te werken. Je belemmert het soepele verloop.. maar is toch niet strafbaar.![]()
Wat een geleuter in de ruimte. Je bent helemaal niet verplicht je tel nr te geven. Ze mogen je niet eens naar je ID vragen aangezien de TS geen strafbaar feit heeft begaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je bent wel strafbaar, want je belemmert / hindert de rechtsgang en daar bestaan hele leuke bekeuringen voor. Als een agent je iets vórdert, ben je verplicht om mee te werken. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.
Alleen jammer dat ze je niet zomaar mogen arresteren. Is dat even jammer. Het zou een mooie boel worden zeg.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:15 schreef Magic-IRC het volgende:
Tijdens een staandehouding (waar hier dus sprake van is) ben je ten alle tijde verplicht om antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.
Werk je niet mee kan je inderdaad mee naar het bureau voor een fijne warme overnachting en eventueel een aanklacht van belemmering (en dus een strafblad).
Hallo.. jij had het over 'antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.'.. en dat hoeft dus niet!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt nou eenmaal het recht om te zwijgen, dat klopt. Maar google maar eens, je kan serieus veroordeeld worden voor belemmering van de rechtsgang. Als bijvoorbeeld die knakker die muts niet had willen afgeven, zou hij meegenomen zijn naar het bureau onder het conto van belemmering.
Ik weet niet wanneer je voor het laatst naar het nieuws hebt gekeken of een krant hebt gelezen, maar tegenwoordig geldt de algehele identificatieplicht en die brengt met zich mee dat als een agent van mening is dat je je om wát voor reden dan ook verdacht gedraagt, hij je mag vragen naar je identificatiebewijs. Dat je eerst een strafbaar feit moet begaan, voordat hij je naar je ID mag vragen, is volslagen nonsens.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:19 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Wat een geleuter in de ruimte. Je bent helemaal niet verplicht je tel nr te geven. Ze mogen je niet eens naar je ID vragen aangezien de TS geen strafbaar feit heeft begaan.
Maar ik begrijp precies wat de TS bedoelt. En dan kan je wel gaan zeiken over spelling maar hij heeft wel een punt.
Zelfs staande houden mag niet zonder enige reden. Vraag dus altijd waarom je staande wordt gehouden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:21 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze je niet zomaar mogen arresteren. Is dat even jammer. Het zou een mooie boel worden zeg.
Maar dan was 'ie wel meegenomen naar het bureau en dat wilde 'ie niet. Weinig keus dus.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:22 schreef Omkron het volgende:
[..]
Hallo.. jij had het over 'antwoord te geven aan de politie, dus ook je telefoonnummer.'.. en dat hoeft dus niet!
Bivakmuts. lijkt me logischquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:24 schreef Omkron het volgende:
[..]
Zelfs staande houden mag niet zonder enige reden. Vraag dus altijd waarom je staande wordt gehouden.
Ja kijk dat is het juist ik was meewerkend , en toen die agent naar me nummer vroeg zij ik .quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:22 schreef Overlast het volgende:
Op je doodsverwensing na heb je op zich best een punt. De politie trad nogal streng op. Vergeet alleen niet dat je ook niet helemaal zuiver bezig was, en dat politieagenten ook maar mensen zijn. Als ze een dergelijke melding krijgen, en als jij en je vrienden ook niet helemaal meewerken dan kunnen ze nogal fel worden.
Niet meewerken aan dit soort chantage praktijken.. mij mogen ze altijd meenemen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:25 schreef cyril_D-H het volgende:
Wat kan ik daar tegen in brengen niks toch , daarom elke keer als hij geen argument meer had fiel hij weer terug op zijn macht
oke hij mag misschien me ID vragen aan de hand daar van kan hij me na trekken , dat heeft hij ook gedaan .quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je voor het laatst naar het nieuws hebt gekeken of een krant hebt gelezen, maar tegenwoordig geldt de algehele identificatieplicht en die brengt met zich mee dat als een agent van mening is dat je je om wát voor reden dan ook verdacht gedraagt, hij je mag vragen naar je identificatiebewijs. Dat je eerst een strafbaar feit moet begaan, voordat hij je naar je ID mag vragen, is volslagen nonsens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |