Als jij dat leuk vindt, moet je dat vooral doen. Ik zelf heb liever wat meer doelen in m'n leven. En ik geloof er trouwens niks van dat je tot 1 uur gaat schoonmaken en voor de rest tv kijken.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:50 schreef Met-Yvana het volgende:
( misschien ben ik te jong om hierover te oordelen, maar ik waag een poging)
Ik snap die carriere-tijgerinnen ook niet zo ! Waarom hebben ze in s'hemelsnaam het luilekkerland van schoonmaken tot een uur of 1 opgegeven en daarna lekker op de bank tv kijken opgegeven?
Waarom zouden wij zo nodig moeten werken als we ons ook lekker kunnen laten onderhouden door een man? Later zorg ik wel dat ik goed terechtkom : Een hardwerkende vent, terwijl ik lekker de helft van de dag ga shoppen of op de bank oprah kijken, Dan ben je pas slim bezig!
Ja met kinderen is het inderdaad een andere zaak, maar zoals ik nu erover denk neem ik die later niet. En als je smorgens even de vuile was in de machine gooit, de stofzuiger door het huis smijt, de afwasmachine leeghaald en dan de wasmachine leeghaalt, ben je volgens mij wel om 1 uur klaar, en dan kun je van quality-time genietenquote:Op zondag 5 maart 2006 18:04 schreef Avani het volgende:
[..]
Als jij dat leuk vindt, moet je dat vooral doen. Ik zelf heb liever wat meer doelen in m'n leven. En ik geloof er trouwens niks van dat je tot 1 uur gaat schoonmaken en voor de rest tv kijken.Als je kinderen hebt, dan mag je ze constant verzorgen/opvoeden en daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er mannen zó gek zijn dat ze een soort golddigger in huis nemen, want dat ben je dan gewoon vind ik.
Volgens hun moet de man uitgeroeid worden volgens mijquote:Op zondag 5 maart 2006 18:11 schreef Toeps het volgende:
Het hele vrouwenemancipatie gedoe vind ik stom. En ja, ik ben een vrouw. Maar met dat geëmancipeer blijf je zelf juist op dat onderscheid hameren. Net als die camapgne van Opzij laatst. Dat ze een "Vrouwelijk Opinieblad" zijn. Waarom niet gewoon een opinieblad? Is de vrouwenopinie iets bijzonders dan?
Persoonlijk leef ik niet voor mijn man... En zou ik het zelf ook wel fijn vinden om in een mooi opgeruimd huisje thuis te komen na mijn werk, dat mijn eten lekker gekookt is, en dat ik geen reet aan het huishouden hoef te doenquote:Op zondag 5 maart 2006 18:03 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik heb niks tegen carrière-tijgerinnen ofzo, ik snap ze alleen niet zo . Trouwens wat is er dom aan als je gewoon liever niet werkt later? Ik heb een ongeloofelijke hekel aan werken( mn langste bijbaantje was 4 weken). Daar komt bij dat mannen volgens mij het fijn vindenin een mooi opgeruimt huisje thuis te komen na hun werk, dat hun eten lekker gekookt is, en dat ze geen reet aan het huishouden hoeven te doen![]()
De oplosssing is simpel.........trouw met een huisman/homoquote:Op zondag 5 maart 2006 18:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
*knip* En zou ik het zelf ook wel fijn vinden om in een mooi opgeruimd huisje thuis te komen na mijn werk, dat mijn eten lekker gekookt is, en dat ik geen reet aan het huishouden hoef te doen![]()
*knip*
quote:Op zondag 5 maart 2006 18:23 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
De oplosssing is simpel.........trouw met een huisman/homo![]()
Hé weet je wat een goed idee is? Gewoon nooit samenwonen/trouwenquote:Op zondag 5 maart 2006 18:23 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
De oplosssing is simpel.........trouw met een huisman/homo![]()
Quality time? Dan verveel je je toch dood? Ik zou me erg nutteloos voelen. Heb door ziekte een flinke tijd thuisgezeten, ben maar vrijwilligerswerk gaan doen, een paar uurtjes per week. Je vliegt tegen de muur van verveling anders.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:11 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ja met kinderen is het inderdaad een andere zaak, maar zoals ik nu erover denk neem ik die later niet. En als je smorgens even de vuile was in de machine gooit, de stofzuiger door het huis smijt, de afwasmachine leeghaald en dan de wasmachine leeghaalt, ben je volgens mij wel om 1 uur klaar, en dan kun je van quality-time genieten.
En hoezo goldigger? je zorgt toch dat zijn huisje schoon is, zijn eten warm, zijn bedje gespreid en zijn voetjes gemasseerd?
Ach schei uit ! Er zijn zat superleuke dingen om de dag mee door te komen ! Sowiezo kun je lekker naar de stad/bios/theater/zwembad/sauna gaan, je kan een heerlijke cocoon-dag in je badjas houden, de hele dag lekker dvd's kijken, met vriendinnen een wijntje drinken, de mogenlijkheden zijn onbeperktquote:Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef Toeps het volgende:
[..]
Quality time? Dan verveel je je toch dood? Ik zou me erg nutteloos voelen. Heb door ziekte een flinke tijd thuisgezeten, ben maar vrijwilligerswerk gaan doen, een paar uurtjes per week. Je vliegt tegen de muur van verveling anders.
Moet je wel een rijke vent aan de haak slaan. Jij schijnt te denken dat het geld aan de bomen groeit...quote:Op zondag 5 maart 2006 18:43 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ach schei uit ! Er zijn zat superleuke dingen om de dag mee door te komen ! Sowiezo kun je lekker naar de stad/bios/theater/zwembad/sauna gaan, je kan een heerlijke cocoon-dag in je badjas houden, de hele dag lekker dvd's kijken, met vriendinnen een wijntje drinken, de mogenlijkheden zijn onbeperkt![]()
Ach als hij full-time werkt heeft hij toch geen tijd om het uit te geven, nietquote:Op zondag 5 maart 2006 18:45 schreef djenneke het volgende:
[..]
Moet je wel een rijke vent aan de haak slaan. Jij schijnt te denken dat het geld aan de bomen groeit...
Maar Toepske, er IS toch onderscheid? Vrouwen zijn toch geen mannen en vise versa? Daarbij noemen genoeg bladen zichzelf ook mannenbladen. Emancipatie gaat om gelijke rechten. Gelijkwaardigheid dus, geen gelijkheid. Ik kan daar met mijn allergrootste moeite echt geen stomheid in vinden. Tenzij je vindt dat mannen meer rechten dan vrouwen zouden moeten hebben... persoonlijk vind ik DAT pas stom...quote:Op zondag 5 maart 2006 18:11 schreef Toeps het volgende:
Het hele vrouwenemancipatie gedoe vind ik stom. En ja, ik ben een vrouw. Maar met dat geëmancipeer blijf je zelf juist op dat onderscheid hameren. Net als die camapgne van Opzij laatst. Dat ze een "Vrouwelijk Opinieblad" zijn. Waarom niet gewoon een opinieblad? Is de vrouwenopinie iets bijzonders dan?
jij bent de droom van veel mannen hier.. je ziet er nog lekker uit ookquote:Op zondag 5 maart 2006 18:31 schreef Met-Yvana het volgende:
Maar wie brengt het geld dan binnen....dan zal ik moeten werken![]()
Mijn vriend en ik werken beiden full-time, en we hebben het dus echt niet slecht. Maar al had ik de tijd om alles wat jij niet noemt te willen doen, dan hadden we daar toch echt nog het geld niet voor hoor....quote:Op zondag 5 maart 2006 18:47 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ach als hij full-time werkt heeft hij toch geen tijd om het uit te geven, niet![]()
je vleid mequote:Op zondag 5 maart 2006 18:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
jij bent de droom van veel mannen hier.. je ziet er nog lekker uit ook![]()
Ja, er is onderscheid, mannen hebben andere kleertjes aan dan vrouwen en dragen geen make-up, daarvoor zijn de mannen- en vrouwenbladen. Maar waarom er speciaal een vrouwenopinie moet zijn?! Opinie is toch opinie? Er zijn toch ook geen mannen-opiniebladen? Zo van: Gemeentebelasting voor de man. Of zo. Telkens maar blijven doorzaniken over dat verschil en dat glazen plafonnetje houdt het alleen maar in stand vind ik.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Maar Toepske, er IS toch onderscheid? Vrouwen zijn toch geen mannen en vise versa? Daarbij noemen genoeg bladen zichzelf ook mannenbladen. Emancipatie gaat om gelijke rechten. Gelijkwaardigheid dus, geen gelijkheid. Ik kan daar met mijn allergrootste moeite echt geen stomheid in vinden. Tenzij je vindt dat mannen meer rechten dan vrouwen zouden moeten hebben... persoonlijk vind ik DAT pas stom...
(niet persoonlijk bedoeld hoor trouwens!)
Je bent lui en naïef. Je geeft aan in je profiel dat je atheneum doet, wat ga je hierna doen?quote:Op zondag 5 maart 2006 18:31 schreef Met-Yvana het volgende:
Maar wie brengt het geld dan binnen....dan zal ik moeten werken![]()
Leren hoe je "vleit" schrijft.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Je bent lui en naïef. Je geeft aan in je profiel dat je atheneum doet, wat ga je hierna doen?
Maar dat heeft uiteindelijk ook geen hol met emancipatie te maken, hoe je een blad noemt.... kwestie van doelgroep...quote:Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, er is onderscheid, mannen hebben andere kleertjes aan dan vrouwen en dragen geen make-up, daarvoor zijn de mannen- en vrouwenbladen. Maar waarom er speciaal een vrouwenopinie moet zijn?! Opinie is toch opinie? Er zijn toch ook geen mannen-opiniebladen? Zo van: Gemeentebelasting voor de man. Of zo. Telkens maar blijven doorzaniken over dat verschil en dat glazen plafonnetje houdt het alleen maar in stand vind ik.
Ik wil eigenlijk het allerliefst een visagie-opleiding doen, maar mn vader vind dat zo zonde van mn vwo, dus ik zit na te denken over iets met kunst(ik teken graag) of iets met mode.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Je bent lui en naïef. Je geeft aan in je profiel dat je atheneum doet, wat ga je hierna doen?
Dat is goed, als jij mijn kleren dan strijktquote:Op zondag 5 maart 2006 18:52 schreef Originele_Naam het volgende:
Vraag eens voor de grap aan een dame in een cafe: of ze geemancipeerd is, als ze ja zegt, zeg jij: nou betaal mijn drankje dan maar
Volgens mij moet je voor kinderen ook met zijn tweeen zijnquote:Op zondag 5 maart 2006 17:02 schreef Hik het volgende:
Wat een raar topic...
Ik hoor waarschijnlijk ook bij de groep vrouwen waar de TS zo'n moeite mee heeft: begin 30, leuke opleiding en een drukke baan waar ik heel blij mee ben. Ik heb geen moedergevoelens (nog?) of nesteldrang (in veel gevallen heb ik leukere dingen te doen dan schoonmaken). Vind carrière geen vies woord, ben wel allergisch voor statusdrang en wil vooral graag een uitdagende, leuke, nuttige baan (die ik nu, na een flinke poos zoeken, eindelijk heb).
De beslissing om al dan niet voor kinderen te gaan heb ik nog niet genomen. De soort baan die ik heb (veel en ver reizen) impliceert dat kinderen niet makkelijk zullen zijn, maar áls ik ze graag zou willen valt daar echt wel een mouw aan te passen. Ik begin echter niet aan kinderen omdat de maatschappij/mijn moeder ()/mijn vriend dat zo vreselijk nodig vindt... dat lijkt me namelijk ongeveer de slechtste "motivatie" die je hebben kunt!
Er zijn blijkbaar nog steeds mensen (de TS?) die een beeld hebben van hoe mensen hun leven in dienen te richten: kinderen, huisje, auto voor de deur. Ik heb dat allemaal niet, maar ben reuze gelukkig met mijn leven en ik doe er niemand te kort mee. Wat is dan het probleem? Zolang mensen hun levensstijl niet aan mij opdringen (en op feestjes niet alleen maar avonden lang over maxicosies en hypotheken praten) heb ik er totaal geen behoefte aan om hún manier van leven te veroordelen... Ieder z'n ding.
Dit leven past (nu) bij mij. Dat dat betekent dat ik nooit met de TS onder één dak zal belanden (ik ben te weinig thuis om zijn kinderen op te voeden en kan ook niet strijken) neem ik daarbij voor lief...![]()
Dat soort dingen vind ik inderdaad héérlijk voor een dag, of een weekend. Maar daarna heb ik inderdaad (zoals hierboven ook al iemand aangaf) de onbeheersbare behoefte om iets te gaan dóen. Heb (gelukkig) nooit écht thuis gezeten, maar tijdens een sollicitatieperiode (waarbij ik 's avonds in een restaurant werkte) had ik ook veel te veel uren (en hersencapaciteitquote:Op zondag 5 maart 2006 18:43 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ach schei uit ! Er zijn zat superleuke dingen om de dag mee door te komen ! Sowiezo kun je lekker naar de stad/bios/theater/zwembad/sauna gaan, je kan een heerlijke cocoon-dag in je badjas houden, de hele dag lekker dvd's kijken, met vriendinnen een wijntje drinken, de mogenlijkheden zijn onbeperkt![]()
nee hoor, ik vat de mening van de meeste aanwezigen hier samen...quote:
Sinds er ook vrouwen zijn die niet de godganse dag aan je harses zeikenquote:Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
Sinds wanneer kunnen mannen ook echt ,,praten" met vrouwen, behalve vragen om iets te drinken, om een zak chips of waar de afstandsbediening is?
Ja, zeg, als jij solliciteert naar de functie van huisvrouwtje met af en toe een zonnebankje, dan moet je het niet gek vinden als je ook zo wordt behandeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
Sinds wanneer kunnen mannen ook echt ,,praten" met vrouwen, behalve vragen om iets te drinken, om een zak chips of waar de afstandsbediening is?
Jij moet wel een kloon zijn, dit kan je toch allemaal niet serieus menen?quote:Op maandag 6 maart 2006 16:24 [b]Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
quote:Op maandag 6 maart 2006 17:07 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Jij moet wel een kloon zijn, dit kan je toch allemaal niet serieus menen?
Lees dit topic even door: Stel...
Zoiets moois ligt vast voor je in het verschiet.
Het zou wat zijn als kinderen je leven niet verandertquote:Echte emancipatie is pas als de vrouw de vrijheid krijgt om te kiezen voor het leven dat zij wil, net zoals de man dat kan. En of dat nou met of zonder kinderen is, met of zonder werk, ze moet niet het idee hebben dat ze steeds wordt bekritiseerd omdat ze het één (werk) of het ander (kinderen) niet doet. Dan pas is de emancipatie voltooid.
Zo jong en nu al bitter.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
Kijk, dat vind ik ook leuk!quote:Op maandag 6 maart 2006 17:48 schreef SHE het volgende:
Het vooruitzicht op een " kleine huis op de prairie " situatie vind ik eigenlijk veel aantrekkelijker. En nee, ik blijf mijn lange lokken houden, ik ga niet in tuinbroeken of sweatpants rondbanjeren en blijf zeker weten net zo cool als ik nu ben![]()
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
Ik vind dat het verzorgen van het huishouden en de kinderen taken van de vrouw zijn. En dat de man verantwoordelijk is voor het verzorgen van het gezin. Kortom, het traditionele rolpatroon.
Ik vind dat dat moet kunnen, als het ook zo werkt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
Ik vind dat het verzorgen van het huishouden en de kinderen taken van de vrouw zijn. En dat de man verantwoordelijk is voor het verzorgen van het gezin. Kortom, het traditionele rolpatroon.
Pfff en dan zeggen ze altijd dat mannen alle vrouwen over een kam scheren.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik denk niet dat vrouwen zich als "heren" zullen gaan gedragen in zo'n situatie. Met alle respect, maar dat zit niet in vrouwen. Bij het gros der vrouwen lijkt een onderling eergevoel en gevoel voor hiërarchie te ontbreken, laat staan richting de andere sexe. Daarom hebben veel mannen de neiging vrouwen "achter de ellebogen" te vinden.quote:Over 100 jaar zit de vrouw standaard achter het stuur van de auto tijdens de vakantie en legt de vrouw haar jas neer over een plas zodat de man zijn voeten niet nat worden en brengt de vrouw een bloemetje mee naar huis voor haar man omdat hij elke dag zo lief kookt en voor de kinderen zorgt terwijl zij aan het werk is op een of andere topfunctie.
Ik niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
Ik hou van jou.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
Ik geef enkel mijn mening. Ik dring helemaal niets op. Dus praat geen poepquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:53 schreef weathergirl het volgende:
@ schatje: prima, als dat een keuze is voor jou, maar voor anderen kan dat anders liggen. Je kunt jouw rolpatroon niet opdringen aan anderen.
Vanaf welke leeftijd was je alleen thuis?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik niet.![]()
Ik hóóp het ook vooral niet want mijn vriend is veel netter en kan een stuk beter strijken.
Maar zolang je je allebei kunt uitleven in wat je leuk/belangrijk vind in het leven en (eventuele) kinderen daar niet onder lijden is er niets aan de hand toch.
Laat ik daar trouwens even aan toevoegen dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat kinderen er automatisch onder lijden als ten minste niet één van de ouders thuis is. Mijn moeder werkt 4 dagen, al sinds ik me kan herinneren. Mijn vader 5, of méér. Ik had een sleutel, leuke buren en kon in de vakanties soms mee met m'n moeder naar haar werk (waar mijn vader ook werkte), wat altijd érg leuk was natuurlijk!. Ik denk dat het feit dát ze beiden werkte mij heel zelfstandig maakte en mijn moeder een leukere moeder. Als ze wel thuis was, was ze er voor 500% voor mij: knutselen, koken, kletsen. Ik heb nooit het idee gehad dat ik m'n verhaal niet kwijtkon of dat ze te druk voor me was. Ik had gewoon een hele leuke moeder, die toevallig ook werkte.
Even voor het perspectief, zeg maar...![]()
Zo'n vriend heb ik ook. Ik roep wel eens tegen hem dat wanneer hij me heeft uitgezocht op mijn huishoudelijke capaciteiten hij toch echt iets fout heeft gedaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Ik niet.![]()
Ik hóóp het ook vooral niet want mijn vriend is veel netter en kan een stuk beter strijken.Maar zolang je je allebei kunt uitleven in wat je leuk/belangrijk vind in het leven en (eventuele) kinderen daar niet onder lijden is er niets aan de hand toch.
Heb dezelfde ervaringen. Mijn moeder heeft af en toe gewerkt en ik herinner me dat ze haar werk echt geweldig vond. Ik denk ook dat leuk werk (of in elk geval: iets leuks doen buiten het gezin om) mensen blij maakt en daarmee ook een leuke ma (of pa), al is werken natuurlijk geen vereiste om een leuke ma/pa te zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Laat ik daar trouwens even aan toevoegen dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat kinderen er automatisch onder lijden als ten minste niet één van de ouders thuis is.
Zo hé, lange tenen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik geef enkel mijn mening. Ik dring helemaal niets op. Dus praat geen poep.
@ Disorder:![]()
Dat wordt lastig met van die tenen waar ik hier op kan trappen...quote:
hebben wij die eigenlijk ooit gezien vraag ik me nu ineens af..?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |