abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 maart 2006 @ 17:50:04 #181
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_35747357
( misschien ben ik te jong om hierover te oordelen, maar ik waag een poging)
Ik snap die carriere-tijgerinnen ook niet zo ! Waarom hebben ze in s'hemelsnaam het luilekkerland van schoonmaken tot een uur of 1 opgegeven en daarna lekker op de bank tv kijken opgegeven ?
Waarom zouden wij zo nodig moeten werken als we ons ook lekker kunnen laten onderhouden door een man? Later zorg ik wel dat ik goed terechtkom : Een hardwerkende vent, terwijl ik lekker de helft van de dag ga shoppen of op de bank oprah kijken, Dan ben je pas slim bezig !
Can YOU handle Met-Yvana?
  zondag 5 maart 2006 @ 17:57:15 #182
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35747536
En lekker neuken met de postbode en loodgieter, niet te vergeten!

HA! Domme wijven!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 5 maart 2006 @ 17:57:45 #183
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35747551
Ieder z'n meug toch? Ik vind het heerlijk om met colle'ga's nieuwe ideeën te verzinnen en te discussiëren, om op pad te gaan voor mijn werk en partners ter plaatse te ontmoeten, om zelf beslissingen te nemen over hoe ik dingen aan ga pakken en die dan succesvol af te ronden, om een hele spannende presentatie of workshop voor te bereiden en mensen méé te krijgen, om projecten te bezoeken en zien dat het werk dat ik doe zín heeft.
Zo nu en dan kan ik best een couch-potatoe zijn, maar daar kan voor mij geen Oprah tegenop!
En dat daar dan ook nog prettig salaris tegenover staat, en -met wat passen en meten- genoeg vrije tijd om ook al die ándere dingen die ik graag doe te doen, dat is helemaal prima!

Als het bovenstaande me een carrière-tijgerin maakt, dan moet dat maar...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:03:29 #184
142291 Met-Yvana
pi_35747698
Ik heb niks tegen carrière-tijgerinnen ofzo, ik snap ze alleen niet zo . Trouwens wat is er dom aan als je gewoon liever niet werkt later? Ik heb een ongeloofelijke hekel aan werken( mn langste bijbaantje was 4 weken). Daar komt bij dat mannen volgens mij het fijn vinden in een mooi opgeruimt huisje thuis te komen na hun werk, dat hun eten lekker gekookt is, en dat ze geen reet aan het huishouden hoeven te doen
pi_35747723
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:50 schreef Met-Yvana het volgende:
( misschien ben ik te jong om hierover te oordelen, maar ik waag een poging)
Ik snap die carriere-tijgerinnen ook niet zo ! Waarom hebben ze in s'hemelsnaam het luilekkerland van schoonmaken tot een uur of 1 opgegeven en daarna lekker op de bank tv kijken opgegeven ?
Waarom zouden wij zo nodig moeten werken als we ons ook lekker kunnen laten onderhouden door een man? Later zorg ik wel dat ik goed terechtkom : Een hardwerkende vent, terwijl ik lekker de helft van de dag ga shoppen of op de bank oprah kijken, Dan ben je pas slim bezig !
Als jij dat leuk vindt, moet je dat vooral doen. Ik zelf heb liever wat meer doelen in m'n leven. En ik geloof er trouwens niks van dat je tot 1 uur gaat schoonmaken en voor de rest tv kijken. Als je kinderen hebt, dan mag je ze constant verzorgen/opvoeden en daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er mannen zó gek zijn dat ze een soort golddigger in huis nemen, want dat ben je dan gewoon vind ik.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_35747892
Het hele vrouwenemancipatie gedoe vind ik stom. En ja, ik ben een vrouw. Maar met dat geëmancipeer blijf je zelf juist op dat onderscheid hameren. Net als die camapgne van Opzij laatst. Dat ze een "Vrouwelijk Opinieblad" zijn. Waarom niet gewoon een opinieblad? Is de vrouwenopinie iets bijzonders dan?
  zondag 5 maart 2006 @ 18:11:55 #187
142291 Met-Yvana
pi_35747923
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:04 schreef Avani het volgende:

[..]

Als jij dat leuk vindt, moet je dat vooral doen. Ik zelf heb liever wat meer doelen in m'n leven. En ik geloof er trouwens niks van dat je tot 1 uur gaat schoonmaken en voor de rest tv kijken. Als je kinderen hebt, dan mag je ze constant verzorgen/opvoeden en daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er mannen zó gek zijn dat ze een soort golddigger in huis nemen, want dat ben je dan gewoon vind ik.
Ja met kinderen is het inderdaad een andere zaak, maar zoals ik nu erover denk neem ik die later niet. En als je smorgens even de vuile was in de machine gooit, de stofzuiger door het huis smijt, de afwasmachine leeghaald en dan de wasmachine leeghaalt, ben je volgens mij wel om 1 uur klaar, en dan kun je van quality-time genieten .

En hoezo goldigger? je zorgt toch dat zijn huisje schoon is, zijn eten warm, zijn bedje gespreid en zijn voetjes gemasseerd?
  zondag 5 maart 2006 @ 18:14:00 #188
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_35747973
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:11 schreef Toeps het volgende:
Het hele vrouwenemancipatie gedoe vind ik stom. En ja, ik ben een vrouw. Maar met dat geëmancipeer blijf je zelf juist op dat onderscheid hameren. Net als die camapgne van Opzij laatst. Dat ze een "Vrouwelijk Opinieblad" zijn. Waarom niet gewoon een opinieblad? Is de vrouwenopinie iets bijzonders dan?
Volgens hun moet de man uitgeroeid worden volgens mij
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:18:46 #189
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35748076
Ik vind je zeker niet dom als je "alleen maar" thuis blijft. Vriendinnen van mij zijn full-time moeder en petje af, serieus. Ik vind je wel dom, of op z'n minst lúi als je in je leven geen enkele andere ambitie hebt dan op de bank zitten en Oprah kijken.

Dus wellicht een voorbehoud bij wat ik eerder aangaf: ik kan respect opbrengen voor vrijwel iedere manier waarop mensen hun leven willen invullen. Sommige mensen (mannen én vrouwen) doen dit door 60-80 uur per week te werken in een flitsende carrière (moet ik ook niet aan denken trouwens), anderen zijn full-time moeder, weer anderen doen vrijwilligerswerk of een combinatie van dit alles. Vind ik (hoewel niet allemaal mijn keuze) allemaal op een bepaalde manier indrukwekkend.
Waar ik géén respect voor heb is nul ambitie koesteren (en je ambitie kan ook zijn: een gelukkig gezin!). Oprah kijken is geen levensinvulling, dat is de tijd doden tot het je tijd is!
Maar ook hier: misschien geen respect van mijn kant, maar doe vooral wat je wilt!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_35748115
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:03 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik heb niks tegen carrière-tijgerinnen ofzo, ik snap ze alleen niet zo . Trouwens wat is er dom aan als je gewoon liever niet werkt later? Ik heb een ongeloofelijke hekel aan werken( mn langste bijbaantje was 4 weken). Daar komt bij dat mannen volgens mij het fijn vindenin een mooi opgeruimt huisje thuis te komen na hun werk, dat hun eten lekker gekookt is, en dat ze geen reet aan het huishouden hoeven te doen
Persoonlijk leef ik niet voor mijn man... En zou ik het zelf ook wel fijn vinden om in een mooi opgeruimd huisje thuis te komen na mijn werk, dat mijn eten lekker gekookt is, en dat ik geen reet aan het huishouden hoef te doen

Maar samen doen is eigenlijk veel leuker...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 5 maart 2006 @ 18:23:39 #191
142291 Met-Yvana
pi_35748202
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:20 schreef djenneke het volgende:

[..]

*knip* En zou ik het zelf ook wel fijn vinden om in een mooi opgeruimd huisje thuis te komen na mijn werk, dat mijn eten lekker gekookt is, en dat ik geen reet aan het huishouden hoef te doen
*knip*
De oplosssing is simpel.........trouw met een huisman/homo
  zondag 5 maart 2006 @ 18:27:58 #192
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35748289
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:23 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

пусть всегда будет солнце
pi_35748352
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:23 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Hé weet je wat een goed idee is? Gewoon nooit samenwonen/trouwen ..lekker alleen, eigen zaakjes regelen en geen gezeur
  zondag 5 maart 2006 @ 18:31:11 #194
142291 Met-Yvana
pi_35748372
Maar wie brengt het geld dan binnen....dan zal ik moeten werken
pi_35748589
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:11 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Ja met kinderen is het inderdaad een andere zaak, maar zoals ik nu erover denk neem ik die later niet. En als je smorgens even de vuile was in de machine gooit, de stofzuiger door het huis smijt, de afwasmachine leeghaald en dan de wasmachine leeghaalt, ben je volgens mij wel om 1 uur klaar, en dan kun je van quality-time genieten .

En hoezo goldigger? je zorgt toch dat zijn huisje schoon is, zijn eten warm, zijn bedje gespreid en zijn voetjes gemasseerd?
Quality time? Dan verveel je je toch dood? Ik zou me erg nutteloos voelen. Heb door ziekte een flinke tijd thuisgezeten, ben maar vrijwilligerswerk gaan doen, een paar uurtjes per week. Je vliegt tegen de muur van verveling anders.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:43:10 #196
142291 Met-Yvana
pi_35748672
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef Toeps het volgende:

[..]

Quality time? Dan verveel je je toch dood? Ik zou me erg nutteloos voelen. Heb door ziekte een flinke tijd thuisgezeten, ben maar vrijwilligerswerk gaan doen, een paar uurtjes per week. Je vliegt tegen de muur van verveling anders.
Ach schei uit ! Er zijn zat superleuke dingen om de dag mee door te komen ! Sowiezo kun je lekker naar de stad/bios/theater/zwembad/sauna gaan, je kan een heerlijke cocoon-dag in je badjas houden, de hele dag lekker dvd's kijken, met vriendinnen een wijntje drinken, de mogenlijkheden zijn onbeperkt
pi_35748744
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:43 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Ach schei uit ! Er zijn zat superleuke dingen om de dag mee door te komen ! Sowiezo kun je lekker naar de stad/bios/theater/zwembad/sauna gaan, je kan een heerlijke cocoon-dag in je badjas houden, de hele dag lekker dvd's kijken, met vriendinnen een wijntje drinken, de mogenlijkheden zijn onbeperkt
Moet je wel een rijke vent aan de haak slaan. Jij schijnt te denken dat het geld aan de bomen groeit...
  zondag 5 maart 2006 @ 18:47:57 #198
142291 Met-Yvana
pi_35748805
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:45 schreef djenneke het volgende:

[..]

Moet je wel een rijke vent aan de haak slaan. Jij schijnt te denken dat het geld aan de bomen groeit...
Ach als hij full-time werkt heeft hij toch geen tijd om het uit te geven, niet
pi_35748812
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:11 schreef Toeps het volgende:
Maar Toepske, er IS toch onderscheid? Vrouwen zijn toch geen mannen en vise versa? Daarbij noemen genoeg bladen zichzelf ook mannenbladen. Emancipatie gaat om gelijke rechten. Gelijkwaardigheid dus, geen gelijkheid. Ik kan daar met mijn allergrootste moeite echt geen stomheid in vinden. Tenzij je vindt dat mannen meer rechten dan vrouwen zouden moeten hebben... persoonlijk vind ik DAT pas stom...

(niet persoonlijk bedoeld hoor trouwens!)
  zondag 5 maart 2006 @ 18:48:09 #200
108913 Godshand
guide4you
pi_35748815
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:31 schreef Met-Yvana het volgende:
jij bent de droom van veel mannen hier.. je ziet er nog lekker uit ook
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_35748855
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:47 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Ach als hij full-time werkt heeft hij toch geen tijd om het uit te geven, niet
Mijn vriend en ik werken beiden full-time, en we hebben het dus echt niet slecht. Maar al had ik de tijd om alles wat jij niet noemt te willen doen, dan hadden we daar toch echt nog het geld niet voor hoor....
  zondag 5 maart 2006 @ 18:50:44 #202
142291 Met-Yvana
pi_35748882
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:48 schreef Godshand het volgende:

[..]

jij bent de droom van veel mannen hier.. je ziet er nog lekker uit ook
je vleid me
pi_35748892
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:48 schreef djenneke het volgende:

[..]

Maar Toepske, er IS toch onderscheid? Vrouwen zijn toch geen mannen en vise versa? Daarbij noemen genoeg bladen zichzelf ook mannenbladen. Emancipatie gaat om gelijke rechten. Gelijkwaardigheid dus, geen gelijkheid. Ik kan daar met mijn allergrootste moeite echt geen stomheid in vinden. Tenzij je vindt dat mannen meer rechten dan vrouwen zouden moeten hebben... persoonlijk vind ik DAT pas stom...

(niet persoonlijk bedoeld hoor trouwens!)
Ja, er is onderscheid, mannen hebben andere kleertjes aan dan vrouwen en dragen geen make-up, daarvoor zijn de mannen- en vrouwenbladen. Maar waarom er speciaal een vrouwenopinie moet zijn?! Opinie is toch opinie? Er zijn toch ook geen mannen-opiniebladen? Zo van: Gemeentebelasting voor de man. Of zo. Telkens maar blijven doorzaniken over dat verschil en dat glazen plafonnetje houdt het alleen maar in stand vind ik.
pi_35748901
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:31 schreef Met-Yvana het volgende:
Je bent lui en naïef. Je geeft aan in je profiel dat je atheneum doet, wat ga je hierna doen?
pi_35748926
Vraag eens voor de grap aan een dame in een cafe: of ze geemancipeerd is, als ze ja zegt, zeg jij: nou betaal mijn drankje dan maar
pi_35748938
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef Hatsjepsoet het volgende:

[..]

Je bent lui en naïef. Je geeft aan in je profiel dat je atheneum doet, wat ga je hierna doen?
Leren hoe je "vleit" schrijft.
pi_35748972
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, er is onderscheid, mannen hebben andere kleertjes aan dan vrouwen en dragen geen make-up, daarvoor zijn de mannen- en vrouwenbladen. Maar waarom er speciaal een vrouwenopinie moet zijn?! Opinie is toch opinie? Er zijn toch ook geen mannen-opiniebladen? Zo van: Gemeentebelasting voor de man. Of zo. Telkens maar blijven doorzaniken over dat verschil en dat glazen plafonnetje houdt het alleen maar in stand vind ik.
Maar dat heeft uiteindelijk ook geen hol met emancipatie te maken, hoe je een blad noemt.... kwestie van doelgroep...
  zondag 5 maart 2006 @ 18:54:34 #208
142291 Met-Yvana
pi_35748983
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:51 schreef Hatsjepsoet het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk het allerliefst een visagie-opleiding doen, maar mn vader vind dat zo zonde van mn vwo, dus ik zit na te denken over iets met kunst(ik teken graag) of iets met mode.
pi_35749970
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:52 schreef Originele_Naam het volgende:
Vraag eens voor de grap aan een dame in een cafe: of ze geemancipeerd is, als ze ja zegt, zeg jij: nou betaal mijn drankje dan maar
Dat is goed, als jij mijn kleren dan strijkt
pi_35752428
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:02 schreef Hik het volgende:
Wat een raar topic...

Ik hoor waarschijnlijk ook bij de groep vrouwen waar de TS zo'n moeite mee heeft: begin 30, leuke opleiding en een drukke baan waar ik heel blij mee ben. Ik heb geen moedergevoelens (nog?) of nesteldrang (in veel gevallen heb ik leukere dingen te doen dan schoonmaken). Vind carrière geen vies woord, ben wel allergisch voor statusdrang en wil vooral graag een uitdagende, leuke, nuttige baan (die ik nu, na een flinke poos zoeken, eindelijk heb).

De beslissing om al dan niet voor kinderen te gaan heb ik nog niet genomen. De soort baan die ik heb (veel en ver reizen) impliceert dat kinderen niet makkelijk zullen zijn, maar áls ik ze graag zou willen valt daar echt wel een mouw aan te passen. Ik begin echter niet aan kinderen omdat de maatschappij/mijn moeder ( )/mijn vriend dat zo vreselijk nodig vindt... dat lijkt me namelijk ongeveer de slechtste "motivatie" die je hebben kunt!

Er zijn blijkbaar nog steeds mensen (de TS?) die een beeld hebben van hoe mensen hun leven in dienen te richten: kinderen, huisje, auto voor de deur. Ik heb dat allemaal niet, maar ben reuze gelukkig met mijn leven en ik doe er niemand te kort mee. Wat is dan het probleem? Zolang mensen hun levensstijl niet aan mij opdringen (en op feestjes niet alleen maar avonden lang over maxicosies en hypotheken praten ) heb ik er totaal geen behoefte aan om hún manier van leven te veroordelen... Ieder z'n ding.

Dit leven past (nu) bij mij. Dat dat betekent dat ik nooit met de TS onder één dak zal belanden (ik ben te weinig thuis om zijn kinderen op te voeden en kan ook niet strijken) neem ik daarbij voor lief...
Volgens mij moet je voor kinderen ook met zijn tweeen zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 6 maart 2006 @ 10:48:51 #211
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35766910
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:43 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Dat soort dingen vind ik inderdaad héérlijk voor een dag, of een weekend. Maar daarna heb ik inderdaad (zoals hierboven ook al iemand aangaf) de onbeheersbare behoefte om iets te gaan dóen. Heb (gelukkig) nooit écht thuis gezeten, maar tijdens een sollicitatieperiode (waarbij ik 's avonds in een restaurant werkte) had ik ook veel te veel uren (en hersencapaciteit ) over. Dus inderdaad gelijk vrijwilligerswerk gaan doen en me opnieuw ingeschreven aan de universiteit om vakken te volgen. Werd ik heel blij van eigenlijk!

Overigens: VWO doe je toch ook niet als je geen enkel doel hebt in je leven? Als je streven is alleen maar op de bank te zitten had je beter MAVO kunnen doen toch? (Overigens bedoel ik daar niet mee dat je persé ontzettend moet gaan studeren met een VWO-opleiding, je kunt het natuurlijk ook prima doen om jezelf te ontwikkelen...)
  maandag 6 maart 2006 @ 16:17:58 #212
108913 Godshand
guide4you
pi_35777493
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:50 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

je vleid me
nee hoor, ik vat de mening van de meeste aanwezigen hier samen...

zelf ben ik niet zo'n fan van jou soort vrouwen. Ik heb liever dat ze behalve mijn geld over de balk smijten ook nog zelf wat interessants te vertellen hebben...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:24:01 #213
142291 Met-Yvana
pi_35777701
Sinds wanneer kunnen mannen ook echt ,,praten" met vrouwen, behalve vragen om iets te drinken, om een zak chips of waar de afstandsbediening is?
  maandag 6 maart 2006 @ 16:38:55 #214
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35778242
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
Sinds wanneer kunnen mannen ook echt ,,praten" met vrouwen, behalve vragen om iets te drinken, om een zak chips of waar de afstandsbediening is?
Sinds er ook vrouwen zijn die niet de godganse dag aan je harses zeiken
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_35778434
quote:
Ja, zeg, als jij solliciteert naar de functie van huisvrouwtje met af en toe een zonnebankje, dan moet je het niet gek vinden als je ook zo wordt behandeld.
  maandag 6 maart 2006 @ 17:07:36 #216
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_35779252
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:24 [b]Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
Jij moet wel een kloon zijn, dit kan je toch allemaal niet serieus menen?

Lees dit topic even door: Stel...

Zoiets moois ligt vast voor je in het verschiet.
power to the people
  maandag 6 maart 2006 @ 17:18:57 #217
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35779627
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:07 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Jij moet wel een kloon zijn, dit kan je toch allemaal niet serieus menen?

Lees dit topic even door: Stel...

Zoiets moois ligt vast voor je in het verschiet.
pi_35780075
Da's leuk en aardig, wat de TS zegt, maar ik vind het niet terecht. Want er wordt niets gezegd over de man.
TS gaat er impliciet van uit dat het huishouden en kinderen taken van de vrouw zijn, waar de man bij 'helpt' (als hij tenminste niet aan het werk is). Ik lees nergens dat mannen hier tijd voor zouden moeten maken. Nee, het is de schuld van de carrièredrang van de vrouw.

Mannen en vrouwen zijn absoluut niet gelijk, zowel fysiek als emotioneel, maar moeten wel gelijke rechten en gelijke behandeling krijgen. Het is dus niet vanzelfsprekend dat de vrouw daarvoor thuisblijft of kiest.

Echte emancipatie is pas als de vrouw de vrijheid krijgt om te kiezen voor het leven dat zij wil, net zoals de man dat kan. En of dat nou met of zonder kinderen is, met of zonder werk, ze moet niet het idee hebben dat ze steeds wordt bekritiseerd omdat ze het één (werk) of het ander (kinderen) niet doet. Dan pas is de emancipatie voltooid.

Uit de OP van TS proef ik iets van 'leuk die emancipatie, maar het begint nu het leven van de man wel erg in de weg te lopen, dus nu is het niet meer'... Dan snap je er dus niets van.
pi_35780313
quote:
Echte emancipatie is pas als de vrouw de vrijheid krijgt om te kiezen voor het leven dat zij wil, net zoals de man dat kan. En of dat nou met of zonder kinderen is, met of zonder werk, ze moet niet het idee hebben dat ze steeds wordt bekritiseerd omdat ze het één (werk) of het ander (kinderen) niet doet. Dan pas is de emancipatie voltooid.
Het zou wat zijn als kinderen je leven niet verandert

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 6 maart 2006 @ 17:48:41 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35780500
Nou, ik heb precies het omgekeerde maar dat wordt ook niet gewaardeerd.

Ik ben nu in principe vrij geemancipeerd geloof ik. Leuke carriere, leuke auto, leuk huis, leuk salaris en alles doe ik zelf.
Als ik echter naar de toekomst kijk, dan is het voor mij niet meer dna normaal dan dat ik als ik besluit voor kinderen te gaan, ik nok met werken. Althans, zeker de eerste jaren.
Ik ben zelf een kind van een carriere vrouw en ik vond het helemaal niet ok, om op te groeien zonder mama.
Ik vind het huishouden doen ook leuk en ben stapeldol op koken.
Een Martha Stewart lifestyle bevalt me dan ook prima.

Ik merk alleen dat mannen nogal gewend zijn dat vrouwen helemaal nieuwerwets doen enzo en een baan met kinderen combineren en helemaal lesbisch doen enzo.
Ik wil dat helemaal niet, ik wil gewoon lekker conservatief zitten wezen als ik voor huisje boompje beestje ga.

Dan wil ik lekker soppen en koken en voor de kleine zorgen, beetje in de tuin rommelen, boeken schrijven, huis aangenaam maken. Gewoon een fijne plek creeeren waar iedereen zich thuis voelt en vooral manlief het leuk vind om naartoe te komen na een dag hard werken.
Dat wil ik echt niet combineren met een baan.

Vriendinnen en ex-en vinden dat maar ouderwets , maar ik geloof er heilig ik dat ik daar gelukkig van word en me veel beter voel in die traditionele vrouwelijke rol.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nu ook wel leuk hoor. Ik bedoel, ik heb bewezen meer dan goed voor mezelf te kunnen zorgen en kan alles wat een man ook kan...zelfs nog beter
Alleen that's it...ik vind het leuk dat ik weet dat ik dat kan, maar ik word er niet warm van ofzo.

Het vooruitzicht op een " kleine huis op de prairie " situatie vind ik eigenlijk veel aantrekkelijker. En nee, ik blijf mijn lange lokken houden, ik ga niet in tuinbroeken of sweatpants rondbanjeren en blijf zeker weten net zo cool als ik nu ben
pi_35780569
quote:
Zo jong en nu al bitter.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:23:28 #222
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35802964
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:48 schreef SHE het volgende:
Het vooruitzicht op een " kleine huis op de prairie " situatie vind ik eigenlijk veel aantrekkelijker. En nee, ik blijf mijn lange lokken houden, ik ga niet in tuinbroeken of sweatpants rondbanjeren en blijf zeker weten net zo cool als ik nu ben
Kijk, dat vind ik ook leuk!
Heb absoluut niet hetzelfde gevoel. Mijn moeder werkte ook en dat vond ik prima en hoewel ik koken heerlijk vind heb ik verder geen nestelgevoelens.
Maar ik kan me het wel voorstellen en vind er zéker niks mis mee of ouderwets aan.
Zolang er maar ruimte is voor allebei...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:00:10 #223
16715 Mylene
*schatje*
pi_35805920
Ik vind dat het verzorgen van het huishouden en de kinderen taken van de vrouw zijn. En dat de man verantwoordelijk is voor het verzorgen van het gezin. Kortom, het traditionele rolpatroon.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:07:12 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35806117
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
Ik vind dat het verzorgen van het huishouden en de kinderen taken van de vrouw zijn. En dat de man verantwoordelijk is voor het verzorgen van het gezin. Kortom, het traditionele rolpatroon.

ik ook. en gelukkig mijn vriendin ook. dus een noot aan alle mannen die denken dat vrouwen 'de macht' willen overnemen, zoek er een die dat niet zonodig wil en die zijn er genoeg. ook al lezen ze de opzij.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:14:21 #225
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35806353
quote:
Ik vind dat dat moet kunnen, als het ook zo werkt.

Maar ik ben slecht in het huishouden en mijn vriend niet. Bovendien heb ik een betere en leukere baan dan hij. Dus het voelt alsof ik de situatie geweld aan zou doen als ik per se dat patroon zou volgen. Ik heb niet het idee dat dat bij me past.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_35806645
quote:
Pfff en dan zeggen ze altijd dat mannen alle vrouwen over een kam scheren.
Misschien ga je met de verkeerde mannen om?
Nu ben je ook nog niet zo oud, dus ik vraag me af of je al wijs genoeg bent om over zoiets uitspraken te doen.

Ok misschien zijn mannen wel minder hoffelijk dan vroeger tegenover vrouwen maar dat komt juist door de emancipatie van de vrouwen en dat is juist waarom de TS dit onderwerp aanhaalt.

Over 100 jaar zit de vrouw standaard achter het stuur van de auto tijdens de vakantie en legt de vrouw haar jas neer over een plas zodat de man zijn voeten niet nat worden en brengt de vrouw een bloemetje mee naar huis voor haar man omdat hij elke dag zo lief kookt en voor de kinderen zorgt terwijl zij aan het werk is op een of andere topfunctie.

Hehe dat klinkt toch wel eng trouwens nu ik het zelf zo type, ik krijg er koude rillingen van, wat mij betreft verbieden we het feminisme en doen we het weer net zoals vroeger

Dat laatste is een grapje natuurlijk maar van mij mag de emancipatie nu wel een keer stoppen.
Misschien is het zelfs al te ver gegaan, straks wonen er alleen nog maar bejaarden in Nederland.
Emancipatie is zeker niet goed voor de vergrijzing en dus voor de economie.

Kinderen baren jullie en laat het werk aan de mannen over
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:45:47 #227
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35807409
quote:
Over 100 jaar zit de vrouw standaard achter het stuur van de auto tijdens de vakantie en legt de vrouw haar jas neer over een plas zodat de man zijn voeten niet nat worden en brengt de vrouw een bloemetje mee naar huis voor haar man omdat hij elke dag zo lief kookt en voor de kinderen zorgt terwijl zij aan het werk is op een of andere topfunctie.
Ik denk niet dat vrouwen zich als "heren" zullen gaan gedragen in zo'n situatie. Met alle respect, maar dat zit niet in vrouwen. Bij het gros der vrouwen lijkt een onderling eergevoel en gevoel voor hiërarchie te ontbreken, laat staan richting de andere sexe. Daarom hebben veel mannen de neiging vrouwen "achter de ellebogen" te vinden.

Ik probeer het te benaderen vanuit een historisch perspectief. Ik heb serieus het voorgevoel dat die traditionele man-vrouw verhouding er bij onze voorvaderen niet voor niets is in geslepen... En mannen ondervinden nu waarom. Begrijp me niet verkeerd: gelijke rechten daar ben ik helemaal voor, net als gelijkwaardigheid binnen een relatie maar ook ik krijg het gevoel dat de balans aan het doorslaan is naar de andere kant. Dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn...

Ik merk dat meer mannen min of meer zo'n gevoel hebben. Het wordt niet altijd zo verwoord, maar het lijkt een "gut-feeling" te zijn. Misschien komt het omdat hedentendage het overwicht binnen relaties tussen mensen in het algemeen, maar ook in geval van liefde, vooral gebasseerd wordt op psychisch overwicht. Met name binnen relaties zijn het toch vaak vrouwen die dit psychische overwicht hebben. Het grote biologische voordeel van de man, zijn fysieke kracht, mag hedentendage niet meer benut worden om een balans te bewaren.
Nu komt daar ook nog bij dat mannen hun traditionele taken, zoals zorgen voor het inkomen, volledig verantwoordelijk zijn voor het gezin, verliezen. Taken die zij voorheen altijd als de hunne beschouwd hebben (al dan niet terecht). Zoiets uit je handen zien glippen is niet makkelijk.

Misschien verklaart dit de hoeveelheid, door onze opzij lezende users bestempelde, "tradiotionele/conservatieve/bange mannetjes" die hier hun gal spuwen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:56:15 #228
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35807803
quote:
Ik niet.
Ik hóóp het ook vooral niet want mijn vriend is veel netter en kan een stuk beter strijken.
Maar zolang je je allebei kunt uitleven in wat je leuk/belangrijk vind in het leven en (eventuele) kinderen daar niet onder lijden is er niets aan de hand toch.

Laat ik daar trouwens even aan toevoegen dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat kinderen er automatisch onder lijden als ten minste niet één van de ouders thuis is. Mijn moeder werkt 4 dagen, al sinds ik me kan herinneren. Mijn vader 5, of méér. Ik had een sleutel, leuke buren en kon in de vakanties soms mee met m'n moeder naar haar werk (waar mijn vader ook werkte), wat altijd érg leuk was natuurlijk! . Ik denk dat het feit dát ze beiden werkte mij heel zelfstandig maakte en mijn moeder een leukere moeder. Als ze wel thuis was, was ze er voor 500% voor mij: knutselen, koken, kletsen. Ik heb nooit het idee gehad dat ik m'n verhaal niet kwijtkon of dat ze te druk voor me was. Ik had gewoon een hele leuke moeder, die toevallig ook werkte.

Even voor het perspectief, zeg maar...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:43:31 #229
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_35809538
Mwa, het is waar dat er minder kinderen worden geboren in Nederland omdat vrouwen ook veel werken tegenwoordig. Het is ook zo dat de staat hard bezig is om alles in te richten op full-time tweeverdieners kwa belasting dus de deur om kinderen te krijgen wordt bij tweeverdieners steeds verder op een kier gezet. (dezelfde overheid wil tevens dat we meer kinderen krijgen)

Tja, het is een keuze, maar de partners zullen er toch echt over moeten praten, en een voruw zal toch echt zwanger moeten zijn voor een kindje van haar echtgenote normaliter, want haar man kan geen kinderen krijgen, slechts maken.

Ow ja, het spreekt voor zich dat vrouwen door de emancipatie ook zoiets als hoffelijkheid verliezen. Maar daar zullen de meeste vrouwen neit echt mee zitten denk ik.
I mean no harm
pi_35814111
quote:
Ik hou van jou.
pi_35815642
@ SHE: maar dat is precies wat ik bedoel. Ik vind dat elke vrouw voor zichzelf moet kunnen kiezen, of dat nu een carrière is of thuisblijven voor de kinderen, of een combinatie daarvan.
Pas als die volledige keuzevrijheid er is, en we elkaar niet meer proberen te duwen in een bepaalde richting of iets goed- of afkeuren, dan komen we ergens.
@ schatje: prima, als dat een keuze is voor jou, maar voor anderen kan dat anders liggen. Je kunt jouw rolpatroon niet opdringen aan anderen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:54:17 #232
16715 Mylene
*schatje*
pi_35830973
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:53 schreef weathergirl het volgende:

@ schatje: prima, als dat een keuze is voor jou, maar voor anderen kan dat anders liggen. Je kunt jouw rolpatroon niet opdringen aan anderen.
Ik geef enkel mijn mening. Ik dring helemaal niets op. Dus praat geen poep .

@ Disorder:
pi_35831607
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik niet.
Ik hóóp het ook vooral niet want mijn vriend is veel netter en kan een stuk beter strijken.
Maar zolang je je allebei kunt uitleven in wat je leuk/belangrijk vind in het leven en (eventuele) kinderen daar niet onder lijden is er niets aan de hand toch.

Laat ik daar trouwens even aan toevoegen dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat kinderen er automatisch onder lijden als ten minste niet één van de ouders thuis is. Mijn moeder werkt 4 dagen, al sinds ik me kan herinneren. Mijn vader 5, of méér. Ik had een sleutel, leuke buren en kon in de vakanties soms mee met m'n moeder naar haar werk (waar mijn vader ook werkte), wat altijd érg leuk was natuurlijk! . Ik denk dat het feit dát ze beiden werkte mij heel zelfstandig maakte en mijn moeder een leukere moeder. Als ze wel thuis was, was ze er voor 500% voor mij: knutselen, koken, kletsen. Ik heb nooit het idee gehad dat ik m'n verhaal niet kwijtkon of dat ze te druk voor me was. Ik had gewoon een hele leuke moeder, die toevallig ook werkte.

Even voor het perspectief, zeg maar...
Vanaf welke leeftijd was je alleen thuis?
pi_35834853
quote:
Ik niet.
Ik hóóp het ook vooral niet want mijn vriend is veel netter en kan een stuk beter strijken. Maar zolang je je allebei kunt uitleven in wat je leuk/belangrijk vind in het leven en (eventuele) kinderen daar niet onder lijden is er niets aan de hand toch.
Zo'n vriend heb ik ook. Ik roep wel eens tegen hem dat wanneer hij me heeft uitgezocht op mijn huishoudelijke capaciteiten hij toch echt iets fout heeft gedaan

Hé, ik zit nog even naar dat artikel uit de Volkskrant te zoeken (daar heb jij hierboven een kleine samenvatting van gegeven), maar mijn opruimerige lief heeft die alweer weggemikt. Ik herinner me dat ook in het artikel stond dat de hersenen van vrouwen licht veranderen (in positieve zin, ze worden slimmer en efficienter) door een zwangerschap. Dit positieve effect houdt lang na de zwangerschap aan, waardoor (enigszins gechargeerd) "de beste werknemer een moeder is". Daarnaast werken parttimers een stuk efficienter dan fulltimers (al een aantal keer aangetoond in onderzoek).
quote:
Laat ik daar trouwens even aan toevoegen dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat kinderen er automatisch onder lijden als ten minste niet één van de ouders thuis is.
Heb dezelfde ervaringen. Mijn moeder heeft af en toe gewerkt en ik herinner me dat ze haar werk echt geweldig vond. Ik denk ook dat leuk werk (of in elk geval: iets leuks doen buiten het gezin om) mensen blij maakt en daarmee ook een leuke ma (of pa), al is werken natuurlijk geen vereiste om een leuke ma/pa te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door femmeChantal op 08-03-2006 07:49:47 ]
pi_35849148
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik geef enkel mijn mening. Ik dring helemaal niets op. Dus praat geen poep .

@ Disorder:
Zo hé, lange tenen.
pi_35850785
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Blijf van haar af!
Dat wordt lastig met van die tenen waar ik hier op kan trappen...

En wat ben jij, haar waakhond?
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:42:28 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35850846
Moet ik mijn spierballen laten zien?

On topic dus weer .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:44:03 #239
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35850895
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:42 schreef Copycat het volgende:
Moet ik mijn spierballen laten zien?

hebben wij die eigenlijk ooit gezien vraag ik me nu ineens af..?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')