Pfff en dan zeggen ze altijd dat mannen alle vrouwen over een kam scheren.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef Met-Yvana het volgende:
Sinds wanneer kunnen mannen ook echt ,,praten" met vrouwen, behalve vragen om iets te drinken, om een zak chips of waar de afstandsbediening is?
Ik denk niet dat vrouwen zich als "heren" zullen gaan gedragen in zo'n situatie. Met alle respect, maar dat zit niet in vrouwen. Bij het gros der vrouwen lijkt een onderling eergevoel en gevoel voor hiërarchie te ontbreken, laat staan richting de andere sexe. Daarom hebben veel mannen de neiging vrouwen "achter de ellebogen" te vinden.quote:Over 100 jaar zit de vrouw standaard achter het stuur van de auto tijdens de vakantie en legt de vrouw haar jas neer over een plas zodat de man zijn voeten niet nat worden en brengt de vrouw een bloemetje mee naar huis voor haar man omdat hij elke dag zo lief kookt en voor de kinderen zorgt terwijl zij aan het werk is op een of andere topfunctie.
Ik niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
Ik vind dat het verzorgen van het huishouden en de kinderen taken van de vrouw zijn. En dat de man verantwoordelijk is voor het verzorgen van het gezin. Kortom, het traditionele rolpatroon.
Ik hou van jou.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
Ik vind dat het verzorgen van het huishouden en de kinderen taken van de vrouw zijn. En dat de man verantwoordelijk is voor het verzorgen van het gezin. Kortom, het traditionele rolpatroon.
Ik geef enkel mijn mening. Ik dring helemaal niets op. Dus praat geen poepquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:53 schreef weathergirl het volgende:
@ schatje: prima, als dat een keuze is voor jou, maar voor anderen kan dat anders liggen. Je kunt jouw rolpatroon niet opdringen aan anderen.
Vanaf welke leeftijd was je alleen thuis?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik niet.![]()
Ik hóóp het ook vooral niet want mijn vriend is veel netter en kan een stuk beter strijken.
Maar zolang je je allebei kunt uitleven in wat je leuk/belangrijk vind in het leven en (eventuele) kinderen daar niet onder lijden is er niets aan de hand toch.
Laat ik daar trouwens even aan toevoegen dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat kinderen er automatisch onder lijden als ten minste niet één van de ouders thuis is. Mijn moeder werkt 4 dagen, al sinds ik me kan herinneren. Mijn vader 5, of méér. Ik had een sleutel, leuke buren en kon in de vakanties soms mee met m'n moeder naar haar werk (waar mijn vader ook werkte), wat altijd érg leuk was natuurlijk!. Ik denk dat het feit dát ze beiden werkte mij heel zelfstandig maakte en mijn moeder een leukere moeder. Als ze wel thuis was, was ze er voor 500% voor mij: knutselen, koken, kletsen. Ik heb nooit het idee gehad dat ik m'n verhaal niet kwijtkon of dat ze te druk voor me was. Ik had gewoon een hele leuke moeder, die toevallig ook werkte.
Even voor het perspectief, zeg maar...![]()
Zo'n vriend heb ik ook. Ik roep wel eens tegen hem dat wanneer hij me heeft uitgezocht op mijn huishoudelijke capaciteiten hij toch echt iets fout heeft gedaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Ik niet.![]()
Ik hóóp het ook vooral niet want mijn vriend is veel netter en kan een stuk beter strijken.Maar zolang je je allebei kunt uitleven in wat je leuk/belangrijk vind in het leven en (eventuele) kinderen daar niet onder lijden is er niets aan de hand toch.
Heb dezelfde ervaringen. Mijn moeder heeft af en toe gewerkt en ik herinner me dat ze haar werk echt geweldig vond. Ik denk ook dat leuk werk (of in elk geval: iets leuks doen buiten het gezin om) mensen blij maakt en daarmee ook een leuke ma (of pa), al is werken natuurlijk geen vereiste om een leuke ma/pa te zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Laat ik daar trouwens even aan toevoegen dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat kinderen er automatisch onder lijden als ten minste niet één van de ouders thuis is.
Zo hé, lange tenen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik geef enkel mijn mening. Ik dring helemaal niets op. Dus praat geen poep.
@ Disorder:![]()
Dat wordt lastig met van die tenen waar ik hier op kan trappen...quote:
hebben wij die eigenlijk ooit gezien vraag ik me nu ineens af..?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |