Geniaal manquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik heb zojuist een oplossing bedacht:
[afbeelding]
Officieel blijft ie op die manier tóch hoger, dus heeft iedereen z'n zin.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef BrauN het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou, daar kunnen ze over het algemeen wel mooie gebouwen in de hoogte ontwerpen. Dubai, laten ze dat ding maar in Dubai neerzetten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef ErikT het volgende:
Belachelijk kutidee. Die ontwerper kan beter in de VS gaan wonen.
LELIJK!
quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef BrauN het volgende:
[..]
[afbeelding]
Beetje te laag voor Dubai.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen ze over het algemeen wel mooie gebouwen in de hoogte ontwerpen. Dubai, laten ze dat ding maar in Dubai neerzetten.
Ja maar door die hoge gebouwen gaat de hele sfeer weg... Ga maar eens 'downtown' LA lopen... Saai allertijde!quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen ze over het algemeen wel mooie gebouwen in de hoogte ontwerpen. Dubai, laten ze dat ding maar in Dubai neerzetten.
Nee, niet echt een historisch centrum.. Maar in downtown San Francisco hangt toch echt wel sfeer. NYC schijnt dat toch ook wel te hebben!quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Welke sfeer eigenlijk? Amerikaanse steden hebben toch geen historisch centrum?
Ik ben bang dat zulke hoge gebouwen technisch gewoon niet mogelijk zijn in Utrecht wegens de bodemgesteldheid. Extreem hoge gebouwen hebben volgens mij een rotsachtige bodem nodig, anders dan zakken ze weg.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Kadesh het volgende:
Mooi project, maar waarom het niet meteen goed aanpakken en het hoogste gebouw van de wereld maken? 1200 hoog. Dat is een mooi visitekaartje naar de rest van de wereld.
Zeker wel Utrecht. Het stuk parkwijk is gewoon Utrecht, pas na een tijdje wordt het De Meern (quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:04 schreef VoreG het volgende:
Agh ja Leidsche Rijn das geen Utrecht.
De Meern is bagger, net als Vleuten trouwens. Maar niets zo erg als Leidsche Rijnquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zeker wel Utrecht. Het stuk parkwijk is gewoon Utrecht, pas na een tijdje wordt het De Meern (), en De Meern is trouwens ook gewoon gemeente Utrecht.
De meern is niet bagger; gewoon de goudkust van Utregquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
De Meern is bagger, net als Vleuten trouwens. Maar niets zo erg als Leidsche Rijn
Maar goed, dat is een persoonlijke kwestie denk ik.
Inderdaad, voor 262m moet je in Nederland al heel wat doen wil je een goede fundering hebben. Ik vind het wel een cool ontwerp het blijft echter wel enorm afsteken tegen de rest van de stad. Je kan niet eeuwig achterblijven, ik denk dat dit wel een mooie impuls kan zijn voor Utrechtquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:00 schreef Lucille het volgende:
Ik ben bang dat zulke hoge gebouwen technisch gewoon niet mogelijk zijn in Utrecht wegens de bodemgesteldheid. Extreem hoge gebouwen hebben volgens mij een rotsachtige bodem nodig, anders dan zakken ze weg.
In De Meern heb je echt leuke huisjes staan hoor, en het nieuwe gedeelte (Veldhuizen) is ook prima vertoefen, je moet er alleen van houden. Het zijn echt gezinswoningen. Vleuten is gewoon een mooi pitoresk dorpje als zovelen, ik zou er best kunnen wonen. Leidsche Rijn vind ik té massaal en strak.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
De Meern is bagger, net als Vleuten trouwens. Maar niets zo erg als Leidsche Rijn
Maar goed, dat is een persoonlijke kwestie denk ik.
Ach, je moet ergens beginnen, misschien komen er in 010 of 020 nu ook wel mensen op het idee om eens wat hoger te gaan dan die suffe 151m van de Delftse poort.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Kadesh het volgende:
Mooi project, maar waarom het niet meteen goed aanpakken en het hoogste gebouw van de wereld maken? 1200 hoog. Dat is een mooi visitekaartje naar de rest van de wereld.
Dat ziet er al een stuk beter uit, ik denk dat het wel wat moois gaat worden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:38 schreef superheist het volgende:
nog betere impressie:
[afbeelding]
Geloof me, ik heb het geprobeerd, doe het nietquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:27 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Vleuten is gewoon een mooi pitoresk dorpje als zovelen, ik zou er best kunnen wonen.
je loopt achterquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:01 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Ach, je moet ergens beginnen, misschien komen er in 010 of 020 nu ook wel mensen op het idee om eens wat hoger te gaan dan die suffe 151m van de Delftse poort.
Nederland, het land waar iedereen klaagt en zeurt..quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:56 schreef Scheepschroef het volgende:
Oh, en hoelang gaat het nog duren voordat milieudefensie weer gaat zeuren over horizonvervuiling?
dat is een stuk beter inderdaadquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:22 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Ook een ontwerp van een Nederlands architectenbureau. Dat wordt de hoogste toren ter wereld en komt in Guangzhou, China te staan.
Waarom niet zoiets i.p.v. zo'n lompe toren?
![]()
Klopt ! Ze hebben het hele gebouw zelfs uiteindelijk op een iets andere plaats gebouwd omdat daar de ondergrond beter was.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:42 schreef schatje het volgende:
Was dat ook niet het geval met een hoge toren in Kuala Lampur? Daar moest men ook eerst een hele constructie aan de grond verankeren i.v.m. een zachte ondergrond. Ik heb daar geloof ik een documentaire van gezien op NGC of Discovery.
deze is meer in de geest van de architecten:quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef BrauN het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ja, dat hoop ik ook het zou wel een mooi visitekaartje voor Utrecht zijnquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:36 schreef Yildiz het volgende:
De toren ziet er op het eerste oog wel mooi uit, als ze dat ontwerp dan maar een beetje vasthouden, en niet terugzakken naar een baksteen op z'n kant, 'wegens consessies'.
Flauwekul natuurlijkquote:Op zondag 29 januari 2006 01:16 schreef Vitalogy het volgende:
Het ontwerp is zo te zien beinvloedt door Sovjet-architecten.
Is ook wel begrijpelijk. Zo voorkomen ze dat de linkse brigade de bouw tegen houdt vanwege verpesting van het Nederlandsch landschap of iets dergelijks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |