De Japanse runderen krijgen hun traditionele behandeling die bestaat uit een menu van gras, granen en bierbostel en een dagelijkse massage. Dat geeft het vlees een prachtige fijne marmering van, met name, onverzadigd vet en een exquise smaak die onvergelijkbaar is.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:14 schreef Developersrus het volgende:
Is toch Japanns? Die dieren worden met bier gevoerd toch?
Japanse runderen uit Limburg.....quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:14 schreef golfer het volgende:
http://www.vvhp.nl/gids_product.asp?ID=239
http://www.wagyu.nl/
Wat is daar mis meequote:Op donderdag 26 januari 2006 18:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Japanse runderen uit Limburg.....![]()
Volgens mij kan dat niet echt (Taaltechnisch gezien enzo) en daarnaast dacht ik dat die runderen altijd in een bepaald gebied in Japan geleefd moesten hebben.quote:
Als je het linkje in de OP even leest kan je zien hoe dat is gegaan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet echt (Taaltechnisch gezien enzo) en daarnaast dacht ik dat die runderen altijd in een bepaald gebied in Japan geleefd moesten hebben.
quote:Door de strenge veterinaire voorschriften is het onmogelijk om Wagyu runderen in Europa in te voeren. Een oplossing werd gevonden in de techniek van embryo transplantatie. Nadat enkele wagyu runderen een jaar in quarantaine hadden gestaan, slaagden wij er in om hieruit embryo's te produceren die voldeden aan de strenge Europese gezondheidseisen zodat deze uiteindelijk in Nederland door de douane mochten.
Verkoop embryo's
Sinds juni 2003 produceren wij top-kaliteit embryo's voor eigen gebruik en verkoop aan partners binnen ons Châteaux Wagyu produktie en marketing programma.
Voor kleinere producenten bestaat de mogelijkheid tot aankoop van embryo's in drachtige draagmoeders.
ok, hier een paar foto's..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:47 schreef donleo het volgende:
die foto's lijken me wel leuk om te zien!.
Lijkt mij erg lekker.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:28 schreef mirugai het volgende:
Wagyu sushi. Even de brander erop en geserveerd met een op miso gebaseerde saus. Erg, erg goed!
[afbeelding]
je kan het in NL echt wel kopen hoor want de kwaliteitseisen zijn hier net zo hoogquote:Op woensdag 20 december 2006 07:49 schreef Blaatlama het volgende:
In singapore gegeten (kobe beef)
echt subliem, nog eens wat anders dan je biefstukje van de slager hiero
durf het in nl eigenlijk niet zelf te kopen/maken, bang voor teleurstelling
Als ik zo rijk als haar was zou ik dat ook als enige eten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:03 schreef Serendips het volgende:
Ziet er goed uit!
Heb me wel eens laten vertellen dat Madonna alleen nog maar dit rundvlees wil...
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 06:53 schreef OFfSprngr het volgende:
Als ik zo rijk als haar was zou ik dat ook als enige eten.
Wagyu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo goddelijk, alsof iemand God heeft vermoord en hem in kleine stukjes wolk heeft gesneden en voor je serveert met gebakken knoflook.
Voor wat betreft het masseren van Wagyu-runderen om de kwaliteit van het geproduceerde vlees te verhogen: dit is een over de gehele wereld gecultiveerde mythe die maar weinig met de waarheid van doen heeft. Waar is, dat in Japan runderen wel werden gemasseerd en dat hierbij om de vacht mooi in conditie te houden wel Japanse rijstwijn of sake werd gebruikt. Deze behandeling had echter niet ten doel om de kwaliteit van het vlees te verhogen, maar om de bloedomloop van de dieren te stimuleren. Weidegrond is in Japan uitzonderlijk schaars(meer dan 85% van het grondoppervlak in dit land bestaat uit niet voor landbouw geschikt bergachtig terrein), en runderen werden daarom van oudsher in kleine stallen gehouden. Omdat de krap gehuisveste dieren vaak doorbloedingsproblemen kregen, werd soms wel overgegaan tot massages. Hoe algemeen dit gebruik in Japan echter is geweest, is uit de literatuur niet te achterhalen. Dat het masseren gebeurde 'om het vet beter in het vlees te verdelen' zoals door Nederlandse aanbieders wordt beweerd, is volslagen onzin; een ieder die wel eens een volwassen Japanse Zwarte Wagyustier heeft gezien van ruim 900 kg, zal begrijpen waarom... De uitzonderlijke kwaliteit van het vlees van de Japanse Zwarte Wagyu is een genetisch gegeven, en de kwaliteit van het uiteindelijk door de fokker geproduceerde vlees kan slechts door de wijze van afmesten en de daarbij gegeven voeding worden beïnvloed - en dus niet door massages of andere 'New Age' praktijken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:35 schreef golfer het volgende:
[..]
De Japanse runderen krijgen hun traditionele behandeling die bestaat uit een menu van gras, granen en bierbostel en een dagelijkse massage. Dat geeft het vlees een prachtige fijne marmering van, met name, onverzadigd vet en een exquise smaak die onvergelijkbaar is.
Ik vond o.a. dit lijstje:quote:
Komt wel wat spammerig over, alleen hiervoor te registreren, mét linkje en alquote:Op maandag 15 januari 2007 12:14 schreef kabouter.muts het volgende:
Wow 3dm !!
Hoeveel sterren heeft die?quote:Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond o.a. dit lijstje:
Café Restaurant Vak-Zuid
Olympisch Stadion 35
1076 DE AMSTERDAM
Tel. +31(0)20 5708400
Waarom zou een restaurant sterren moeten hebben om Wagyu te serveren?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef SiGNe het volgende:
Hoeveel sterren heeft die?![]()
Ik ken het restaurant verder niet en misschien kan je er zelfs superlekker eten, maar hun naam hebben ze écht niet mee.
dat zit in het oude ajax stadion, vandaar.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoeveel sterren heeft die?![]()
Ik ken het restaurant verder niet en misschien kan je er zelfs superlekker eten, maar hun naam hebben ze écht niet mee.
Een beetje biefstuk doet bij ons toch al gauw 150 gram per persoon met z;n tweeën 2 biefstukkies komt dus neer op 24 euro....ik reken het maar even niet terug naar guldens...maar ik vind het wel duur.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
dat zit in het oude ajax stadion, vandaar.
daarnaast kan je het vlees kopen in de utrechtsestraat. top en 8 euro per ons lijkt me nou niet teveel om een keer te proberen.
het is prijzig idd. maar zo af en toe moet dat toch wel kunnen?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Een beetje biefstuk doet bij ons toch al gauw 150 gram per persoon met z;n tweeën 2 biefstukkies komt dus neer op 24 euro....ik reken het maar even niet terug naar guldens...maar ik vind het wel duur.
Zeker.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
het is prijzig idd. maar zo af en toe moet dat toch wel kunnen?
Ok, daar heb je helemaal gelijk in, maar bij een café restaurant zou je het niet verwachten.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom zou een restaurant sterren moeten hebben om Wagyu te serveren?
ik zie het ja, lijkt me zo te zien een goed restaurant, heb het (door de naam) flink onderschat zie ik.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:57 schreef golfer het volgende:
Vak-Zuid heeft het intussen niet meer op de kaart staan, maar is wel net iets meer dan een patatzaak:
http://www.vakzuid.nl/
Ja, lekker en spotgoedkoop.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 21:06 schreef jojomen4 het volgende:
Die site van dedriemorgen.nl ziet er best leuk uit. De website ziet er ook wel makkelijk uit. Misschien in de toekomst eens een bestelling plaatsen.
Het mag toch onderhand wel duidelijk zijn dat die kneus NOOIT wat leest.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je het linkje in de OP even leest kan je zien hoe dat is gegaan.
[..]
Naja, goede Hollandse haasbiefstuk doet ook zo rond de 5 a 6 euro per ons, dus dan is die prijs nog wel te verdedigen lijkt me?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zit in het oude ajax stadion, vandaar.
daarnaast kan je het vlees kopen in de utrechtsestraat. top en 8 euro per ons lijkt me nou niet teveel om een keer te proberen.
Lijkt me handiger dan een paar complete koeien met stier overvliegen..quote:Op maandag 11 februari 2008 23:46 schreef marijn.nu het volgende:
Ik had laatst een gastcollege van een docent van de ambachtelijke slagers school. Hij wist toen te vertellen dat die wagyu-runderen in Limburg door inseminatie op de wereld zijn gekomen. Dus de fokker koopt wagyu-zaad in, in Japan.
Owja, het livar-varken is ook zo'n geweldig stukje vlees!
Ik moest ook gelijk weer aan dit topic denken.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
zojuist was er bij de paul een japanse chefkok die wagyu ging bereiden op de teppan yaki plaat
De website loopt wat achter, v/d week is er de 1e zending vis heen gegaan, het is nogal een succesformule aan het worden, dus gaan ze nu iets soortgelijks doen met vis. Laatst lieten ze prinses Caroline van Monaco aan de bar wachten omdat ze niet gereserveerd had, zo druk is het daar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |