quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:38 schreef Athalon het volgende:
Ingrediënten:
250 g bloem
100 g suiker
zout
150 g koude boter of margarine
750 g appels (goudreinetten)
1 eetlepel citroensap
2 theelepels kaneelpoeder
2 eetlepels abrikozenjam
poedersuiker
gewoon bij de banketbakker kopen daar zijn ze altijd goed.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:36 schreef Athalon het volgende:
[..]
altijd vieze harde appelvelletejs en steeltjes + natte drabbodem
![]()
is dat jouw recept, of dat van John?quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:38 schreef Athalon het volgende:
Ingrediënten:
250 g bloem
100 g suiker
zout
150 g koude boter of margarine
750 g appels (goudreinetten)
1 eetlepel citroensap
2 theelepels kaneelpoeder
2 eetlepels abrikozenjam
poedersuiker
Ik haal ze soms bij een warme bakkerquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:39 schreef regenworm het volgende:
[..]
gewoon bij de banketbakker kopen daar zijn ze altijd goed.
Bij AH enz enz diepvries dat zijn ranzige appeltaartjes
Hé manu. Ren je zomaar opeens wegquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:36 schreef Talitha het volgende:
[..]
Minder slecht dan ik verwacht had. Misschien ga ik het toch wel redden![]()
En jij ?
Blij toequote:Op woensdag 25 januari 2006 21:40 schreef BONG4002 het volgende:
Krol gaat naar huis zo te zien, hij loopt al met zijn "aktetas"
hmmm, redelijk, hoop dat ik een 3.3 hebquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:39 schreef cuall het volgende:
[..]
Dag lieffie, hoe is je tentamen gegaan![]()
En wat voor image probeer je dan te builden met dat glaasjequote:Op woensdag 25 januari 2006 21:37 schreef PH52 het volgende:
[..]
Nee, ik doe aan imagebuilding, onder invloed van manager Henk![]()
Hij heeft zo'n hippe leren jasquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:40 schreef BONG4002 het volgende:
Krol gaat naar huis zo te zien, hij loopt al met zijn "aktetas"
Van mijn Moederquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:40 schreef D.Rose het volgende:
[..]
is dat jouw recept, of dat van John?
ging redelijk dus, had eigenlijk gehoopt dat het iets beter zou gaan, maar heb denk ik minimaal wel een 2.8 en dan moet er nog 0.5 bijquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:41 schreef Talitha het volgende:
[..]
Hé manu. Ren je zomaar opeens weg. Vergeet mijn vraag niet hè. Ik wil graag weten hoe het gegaan is
.
pfff... ik ben het met cuall eens. Ga wel naar de bakker. Veel sneller en makkelijkerquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:42 schreef Athalon het volgende:
Bereiding:
De bloem boven een kom zeven en 75 g suiker en een mespunt zout erdoor mengen. De boter met twee messen tot erwtjesgrootte door de bloem snijden, 2 eetlepels ijskoud water toevoegen en met koele hand tot een soepel deeg kneden. Van het deeg een bal vormen, deze verpakken in plasticfolie en ± 1 uur in de koelkast leggen.
Intussen de appels schillen, halveren, klokhuizen verwijderen en in kleine stukjes snijden. Overdoen in een kom en het citroensap, het kaneelpoeder en de rest van de suiker erdoor mengen.
Tot gebruik afgedekt in de koelkast zetten.
De oven voorverwarmen op 175°C of gasovenstand 3. Een springvorm van ± 24 cm invetten en het aanrecht en een deegroller bestuiven met bloem. Het deeg uit de koelkast nemen en 3/4 deel ervan uitrollen tot een lap van ± ½ cm dik.
De vorm bekleden met de deeglap, zodat een opstaande rand van ± 3 cm ontstaat. Het appelmengsel erin scheppen. De rest van het deeg uitrollen en tot lange repen snijden. Deze deegrepen als vlechtwerk op de vulling leggen.
In het midden van de oven de appeltaart in ± 1 uur en 15 minuten goudbruin en gaar bakken. Intussen in een steelpan de jam al roerend op een zacht vuur verwarmen tot een dun vloeibaar mengsel.
Uit de oven de appeltaart direct bestrijken met de jam en de taart op een taartrooster ± 10 minuten in de vorm laten afkoelen.
De rand van de vorm verwijderen en de appeltaart verder laten afkoelen. Bestrooien met poedersuiker.
Dat is het recept van mijn moeder![]()
Kanjerquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:42 schreef Manu82 het volgende:
[..]
hmmm, redelijk, hoop dat ik een 3.3 heb
Je moest toch een 3,6quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:42 schreef Manu82 het volgende:
[..]
hmmm, redelijk, hoop dat ik een 3.3 heb
Ik probeer een vriendelijke sfeer te scheppen, om zodoende een omgeving te creeëren waar al die melkmuilen hier zich bij thuisvoelen, zodat ze ook tegen mijquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:42 schreef Talitha het volgende:
[..]
En wat voor image probeer je dan te builden met dat glaasje![]()
ja, dat dacht ik ook, maar ik kijk nooit naar m'n cijfers, doet m'n secretaressequote:
ik ie hetquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:42 schreef Athalon het volgende:
[..]
Van mijn Moederde rest staat boven
![]()
als je per se 1 wilt de middelste, maar volgens mij is het normaal om de onderste los te laten maar pin me er niet op vastquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:46 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje:
Als je een colbert met 3 knoopjes draagt waarvan je er 1 wil dichtdoen, moet je dan de bovenste of de middelste dichtdoen?
Bedankt alvast
middelstequote:Op woensdag 25 januari 2006 21:46 schreef Stereotomy het volgende:
Vraagje:
Als je een colbert met 3 knoopjes draagt waarvan je er 1 wil dichtdoen, moet je dan de bovenste of de middelste dichtdoen?
Bedankt alvast
Kijk, iemand met een opleiding. Die onthouden dingen. Ook nog tafels uit het hoofd geleerd zekerquote:
Ja klopt, bovenste 2 of, dus, een van de bovenste twee maar was vergeten welke.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:47 schreef Manu82 het volgende:
[..]
als je per se 1 wilt de middelste, maar volgens mij is het normaal om de onderste los te laten maar pin me er niet op vast
Snel aanpassen hè. Ik heb je wel doorquote:
Zeker weten en allemaal ongeveer hetzelfde alleen soms wat rum erdoor etc etc, dat moet ook wel anders krijg je steentaart of moddertaartquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:47 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik ie het
ff googlen leert mij dat er 101 manieren voor het bereiden van appeltaart zijn
Whehehe..! Zelfs ik mag die man niet en het gebeurd echt niet vaak dat ik dat van iemand zeg of laat merken.quote:
Succes!quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vrijdag op sollicitatie bij Rabobank HQ in Utrecht![]()
Bedankt Manu en D.Rose![]()
Deze melkmuil is je eeuwig dankbaarquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:46 schreef PH52 het volgende:
[..]
Ik probeer een vriendelijke sfeer te scheppen, om zodoende een omgeving te creeëren waar al die melkmuilen hier zich bij thuisvoelen, zodat ze ook tegen mij![]()
![]()
.
als ik binnenkom
![]()
Hij valt zo zwaar tegen en tijdens de uitzending krijgt ie de ene pluim na de anderequote:Op woensdag 25 januari 2006 21:49 schreef Muerte het volgende:
[..]
Whehehe..! Zelfs ik mag die man niet en het gebeurd echt niet vaak dat ik dat van iemand zeg of laat merken.![]()
wil je die jongen naakt op sollicitatie hebben ofzo?quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:50 schreef MissJ. het volgende:
Stereotomy,
de middelste, de onderste doet nooit mee maar ik raad je streng aan om met dit weer een dikke winterjas te dragen!!![]()
(om in de rol van grootmoeder die appeltaarten bakt te blijven)
Stereotomy, doe je colbertje lekker uit, knoop je overhemdje los en kom erbij zitten.
(om vooral de mijn reputatie van seksbom hoog te houden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |