abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:55:17 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34955980
Ik ben benieuwd. Hopelijk komt de volgende menstruatie gewoon volgens plan...
pi_35027530
Ik moet altijd op dag 3 beginnen met spuiten,maar het hoe of waarom heb ik daar eigenlijk ook nog nooit van gehoord.Gelijkmatig groeien lijkt me ook wel logisch klinken,maar ze groeien toch altijd zelf al 0,2mm per dag?Tenminste bij de f.m. krijg je dat altijd te horen.Het kan natuurlijk wel eens afwijken(slaapmeisje,is dat bij jou nou zo?)en dan groeien ze minder constant of minder hard,geloof ik.Maar of dat nou met of zonder hormonen even hard of zacht gaat,daar heb ik nog niks over vernomen.

Via de mail de ferti-arts gesproken en die zei:Ga maar 112i.e. spuiten Ik had zoiets van:Wat is dat nou weer voor een raar getal,ga dan naar 150 van de 75 af,dit zit er net tussenin.Iemand al eens deze hoeveelheid gespoten?Lijkt me nog niks opschieten zo hoor
Slaapmeisje,hoe staat het met jou?

Groetjes,Minoes
pi_35030467
hallo allemaal; ik kom ook weer eens kijken hier

Hoi Minoes_ ,
Ik moest ook altijd op dag 3 beginnen met spuiten bij de IUI pogingen en als ik het goed onthouden heb groeien je follikels met 1-2 mm per dag (iets meer dan 0,2 mm? ).

De stap van 75 IE naar 150 IE is wel groot natuurlijk, zeker als je bij 75 eigenlijk al goed genoeg reageerde. Dus een tussenindosis vind ik wel begrijpelijk. Mijn arts was daar alleen heel resoluut in; had geen ervaring met tussenin getallen, dus ik mocht dat niet. Was ik het er NIET mee eens...ik voelde gewoon (soms weet je het gewoon zelf beter ) dat ik net ietsje te kort kwam, dus ik heb het heft toen in eigenhand genomen en een tussenindosis gespoten . Vervolgens zag het er veel beter uit...
Helaas heeft dat bij ons niet het gewenste resultaat opgeleverd, maar misschien bij jullie wel
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 22:50:46 #204
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35059307
minoes doorgaans groeien de follikels zo´n 2 mm per dag. Bij mij is dat normaal gesproken wat langzamer. Behalve dan de laatste keer met IVF, toen waren ze zo onder de invloed van al die Pokon dat ik na 8 dagen stimulatie al zover was. Helaas heb ik dat, zoals jullie weten, moeten bekopen met overstimulatie Ik had tijdens de IUI´s zonder hormonen trouwens een keurig cyclus met rond dag 18 de eisprong. Met hormonen was de eisprong een paar dagen later en in een enkel geval zelfs meer dan een week later. Het is heel lastig om precies de juiste dosis hormonen te bepalen om 2 tot 3 follikels te laten rijpen. Bij meer follikels met IUI breken ze de poging zowieso af. Wij hadden bij onze 7xIUI in twee gevallen 3 follikels en de rest van de IUI´s was er maar 1 follikel op grootte.

Wat spuit je trouwens? Bij Puregon kunnen ze de dosis heel geleidelijk opschroeven. Met Menopur is dat lastiger omdat je dan met halve ampullen moet werken. Ik ben ooit begonnen met 50 IE, daarna 75 IE, 100 IE, 125 IE. Die tussenhoeveelheid heb ik dus niet gespoten. En katinka, ook ik ben af en toe een beetje eigenwijs geweest door net even een tikje meer te geven. Wat je zegt, soms heb je gewoon zelf het gevoel dat je net even te kort komt. Het is natuurlijk wel bloedjelink en de kans dat de poging wordt afgebroken omdat er teveel follikels zijn is dan wel erg aanwezig. Kortom, geen aanrader
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 22:52:49 #205
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35059435
Vergeet ik nog bijna een update te geven over mijn eigen situatie We gaan a.s. woensdag voor de 1e follikelmeting voor de cryoterugplaatsing. Erg spannend allemaal omdat het dit keer in natuurlijke cyclus gebeurt. Hopelijk overleg onze diepvriesbaby´s de ontdooiing. Ik ben wel enorm blij dat er tenminste weer iets gebeurt op dit gebied. Ik wil niet meer wachten, ik wil nu aan de beurt zijn!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_35096678
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
... En katinka, ook ik ben af en toe een beetje eigenwijs geweest door net even een tikje meer te geven. Wat je zegt, soms heb je gewoon zelf het gevoel dat je net even te kort komt. Het is natuurlijk wel bloedjelink en de kans dat de poging wordt afgebroken omdat er teveel follikels zijn is dan wel erg aanwezig. Kortom, geen aanrader
Natuurlijk heb je helemaal gelijk. Dit soort dingen zijn natuurlijk hartstikke dom! Overstimulatie is echt gevaarlijk en zeker geen pretje.
Ik moet zeggen dat het ook alleen bij de laatste 2 IUI's is gebeurd, nadat ik al 4 keer ervaring had opgedaan zeg maar. En ik spoot maar 25 IE; vrij weinig dus.

Bij de iVFs heb ik braaf exact gedaan wat me werd opgedragen overigens
pi_35096785
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vergeet ik nog bijna een update te geven over mijn eigen situatie We gaan a.s. woensdag voor de 1e follikelmeting voor de cryoterugplaatsing. Erg spannend allemaal omdat het dit keer in natuurlijke cyclus gebeurt. Hopelijk overleg onze diepvriesbaby´s de ontdooiing. Ik ben wel enorm blij dat er tenminste weer iets gebeurt op dit gebied. Ik wil niet meer wachten, ik wil nu aan de beurt zijn!
En ik vergeet te reageren
Shjit wat spannend allemaal. Cryo's hebben wij nooit gehad en dat lijkt me juist de grotere kansen hebben. Omdat het voor jou minder belastend is. Ik duim voor je!
pi_35096854
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:06 schreef katinka het volgende:

[..]

En ik vergeet te reageren
Shjit wat spannend allemaal. Cryo's lijken me juist de grotere kansen hebben. Omdat het voor jou minder belastend is. Ik duim allereerst vast voor een goeie ontdooiing!
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 09:51:19 #209
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35102497
Beter 2 maal dan geen maal katinka

We zijn vanmorgen weer langs het ziekenhuis geweest voor de uitgangsecho. Het is nu cyclusdag 14 en er zit een follikel van ca. 12 mm. Verder zaten er nog een heleboel kleintjes. Het is nu natuurlijk een beetje afwachten wat mijn lichaam gaat doen in een natuurlijke cyclus. Aangezien het baarmoederslijmvlies nog vrij dun was zit de eisprong er nog niet snel aan te komen. Ze wilde eigenlijk dat ik vrijdag weer langs zou komen voor een echo. Ik opperde zelf dan ook om maandag weer terug te komen voor de volgende echo.. De arts moest er wel om lachen dat ik nu bijna zelf expert aan het worden ben, waarop ik zei dat ik in de 2 jaar dat we in dat ziekenhuis rondlopen al wel het nodige heb opgepikt. Compromis is dat ik vanaf zaterdag begin met ovulatietesten (die zijn trouwens een stuk goedkoper via de fertiliteitsarts). Wanneer ik mijn LH piek heb moet ik bellen en dan kunnen zij bepalen wanneer de terugplaatsing zal zijn. Na de LH piek zal de eisprong binnen 20-30 uur plaatsvinden. De terugplaatsing is dan ca. 4 dagen na de eisprong omdat de diepvrieskindjes ook ongeveer zo oud zijn en de hormonenbalans in het lichaam ook klopt met hoe het normaal gesproken zou gaan met een innestelling.

De kans op zwangerschap met een cryo terugplaatsing is volgens de arts maar heel klein en zelfs kleiner dan een IUI. Een groot deel overleeft de ontdooiing niet. We hebben ietsie meer kans op een goeie kandidaat omdat wij 3 cryo's hebben. Het is toch een extra kans en dat in een relatief lichte behandeling zonder die bergen hormonen en punctie. Zowieso wel goed om mijn lichaam wat bij te laten komen na die overstimulatie van afgelopen december.
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:53:44 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35102560
Een kleine kans, maar toch wel spannend hoor! Hopelijk komt er iig eentje goed uit het ontdooien.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 11:12:06 #211
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35104674
Elke kans is er weer eentje, dus we grijpen deze met beide handen aan
pi_35106020
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik wil niet meer wachten, ik wil nu aan de beurt zijn!
ik kan ook niet meer wachten , en nu mag het zeker eens een keer JOU beurt zijn
alvast veel succes woensdag
pi_35107225
slaapmeisje en -emmies, veel succes weer! wat doen ze als ze alledrie goed ontdooien? (ja stel nou, waarom niet? ) allemaal terugplaatsen neem ik aan?

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 15-02-2006 13:07:05 ]
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:41:49 #214
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35107722
slaapmeisje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 12:46:27 #215
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35107879
Helaas niet bixis. Als ze alledrie ontdooien, dan plaatsen ze de beste twee terug en die andere is dan helaas voor ons verloren. Ik heb wel opgegeven dat ze ons "materiaal" mogen gebruiken voor de wetenschap, zodat er eventueel in de toekomst nog mensen zoals wij kunnen worden geholpen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:14:38 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_35116064
we gaan weer duimen slaapmeisje
stormy waters...
sailin'
pi_35128277
Slaapmeisje, spannend weer
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:00:47 #218
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35128426
oeh wat spannend weer zeg
pi_35144043
Katinka Leuk je weer even te zien hier,hoe is het met jou?
Je hebt gelijk,ze groeien 2mm en geen 0,2mm,was even in de war
Ik heb de recepten in huis voor de pennen en ik moet 112 I.E. gaan spuiten.Heb ook stiekum gedacht om er soms 150 van te maken,maar ik durf het ivm.overstimulatie ook niet aan.En als je de ene dag 112 spuit en de andere dag 150,dat lijkt me ook niet zo goed voor de groei.Tenminste,het moet toch zo gelijkmatig mogelijk gebeuren,dacht ik
Affijn,even wachten op het rode monster.Als ik uitga maar weer van 26 dagen dan is het 2 Maart en moet ik op 4 maart weer beginnen met spuiten.
Dat duurt dus nog eventjes.

Slaapmeisje,het word alweer spannend bij jullie,ik hoop dat het ontdooien goed gaat en er een mooi babytje in wording kan worden teruggeplaatst .Sterkte met wachten voor nu.

Groetjes,Minoes
pi_35167882
Hej Minoes_
Het gaat eindelijk wel weer goed met mij hoor; het lukt eindelijk me er wat meer bij neer te leggen dat het voor ons waarschijnlijk niet is weggelegd. Klinkt misschien erg drastisch en eerlijk gezegd durf ik dat definitief niet uit te spreken, maar vind veel rust in de gedacht dat ik niet meer perse hoef; dat we ons best gedaan hebben! De nadruk ligt momenteel vooral op de voordelen van het niet hebben van en we genieten eindelijk weer echt van elkaar en van de dingen die we wel hebben.
Ik sport veel en we doen veel leuke dingen. Kortom, ik zit strak in m'n vel en voel me weer sterk ipv machteloos, moedeloos en gedeprimeerd. Heb de controle weer terug. Dat is wel even fijn. Alleen of dit een fase is die zo blijft of dat het verlangen naar weer terug komt weet ik niet. Want...soms krijg ik wel een terugslag hoor, als ik geconfronteerd wordt met een heel lief klein hummeltje; dan zou ik het liefst de volgende dag naar de gyne rennen voor een nieuwe IVF poging.
Maar na een paar dagen ebt dat meestal wel weer weg en wordt ik in beslag genomen door mijn leuke baan en vriendinnen.

We zien wel hoe het loopt, misschien krijgen we straks ongelooflijke drang om nog een paar keer voor IVF te gaan (omdat de kansen per keer zo klein zijn); misschien ook niet.

Vooralsnog heb ik weer plezier en dat koester ik! En ventje ook

Je hebt gelijk trouwens wat meer spuiten betreft; hoe gelijkmatiger hoe beter het is. Ik zou me gewoon maar aan de dosis houden denk ik althans, deze brave hendrik zou dat in elk geval wel doen nu hoor

donderdag 16 februari 2006 @ 21:44:59 #221
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35168432
Ik heb de laatste poging ook 'tikkie meer' gespoten
ipv 150 was 't dus 158 (ofzo). Maar ipv 112 ineens 150 gaan spuiten zou ik niet zo maar doen.. dat verschil is wel erg groot in mijn ogen.

Katinka, je klinkt onwijs goed!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35184617
Ik ga ook maar braaf 112 spuiten,als ik overstimulatie heb,breken ze het af en dan is er sowieso een poging verloren.
Katinka,je klinkt heel sterk idd Tja,en we hebben allemaal wel eens een terugval,dat klinkt en is heel normaal.Mijn mannetje is eigenlijk zo ver,dat hij zegt:stop maar,je hebt al zo veel voor me gedaan om te proberen.Alleen daarom al is hij heel blij.Hij vind het maar niks,al dat gesol met mijn lijf.
Maar ik wil doorgaan,iig tot en met de eerste punctie van ivf.Want dan kan ik eindelijk zelf zien,of er goede eitjes zijn en hoeveel nog.Ik ben namelijk heel bang,dat er bij de punctie totaal geen eitjes zijn,ivm.mijn kans op vroege overgang.Is er idd niks bij,dan stopt het verhaal onmiddelijk voor mij daar.Want dan heeft het immers geen zin meer.Is er nog wel 1 goed ei,of meerdere,dan ga ik voor de ivf en zullen we zien,wat er verder op ons pad komt.We hebben echter wel in ons hoofd,dat we dan maar naar de voordelen moeten gaan kijken.Zoals eerder uit de kinderen en makkelijker op vakantie.Mijn jongste is nu nl.al 10 en je gaat dan toch weer overnieuw beginnen zeg maar.Ik zou het dolgraag willen,maar ben ook wel eens huiverig om een oude moeke te worden straks
Zo denkt iedereen wel,die er mee bezig is op latere leeftijd denk ik.
Affijn,op naar 2 maart.

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 14:09:17 #223
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35287213
Spannend minoes. Je hebt eerst toch nog IUI voor de boeg of ben je daar nu klaar mee? Voor ons was het inderdaad ook even spannend om te zien of er genoeg eitjes waren en of er wel bevruchting optrad. Gelukkig weten we nu dat de zaadjes en eitjes elkaar heel leuk vinden en dat het nu een kwestie van innestellen is.

Och katinka, ik kan me voorstellen dat je af en toe een terugslag hebt. Vooral als je weer zo'n klein hummeltje ziet. Wat jij zegt is me vorig jaar door een waarzegger nog gezegd. "Je moet je concentreren op de dingen die je wél hebt en niet op de dingen die je niet hebt in je leven" en dat is een waarheid als een

Vanmorgen zijn we weer voor controle naar het ziekenhuis geweest en ze zouden nog bellen voor het vervolgplan. Ik ben net gebeld door de laborante van de fertipoli. En dit is voorlopig het plan:
- morgenochtend een ovulatietest doen en bellen om de uitslag door te geven.
- wanneer deze negatief is, dan morgenavond Pregnyl en maandag 27/02 de terugplaatsing
- wanneer deze positief is, dan geen Pregnyl en zondag 26/02 de terugplaatsing
Het is volgens de laborante zo dat het ziekenhuis voor zondag eigenlijk al vol zit en dus is het beter dat ik morgen nog geen positieve ovulatietest heb. Ze zegt dat de natuur echter niet tegen te houden is en als ie dus wel positief is, ze ons er tussen gaat drukken zodat we deze maand toch nog een terugplaatsing hebben. Al met al komen er weer spannende tijden aan
  maandag 20 februari 2006 @ 14:13:21 #224
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_35287335
Spannend hoor Slaapmeisje.... ik blijf voor je duimen en dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_35287359
Slaapmeisje, wat zou het toch geweldig zijn als het lukt hè!
Jij zei dat het terugplaatsen van cryo's maar een kleine kans op een zwangerschap gaf. Maar ze zouden het toch niet doen als het helemaal niet zou kunnen lukken lijkt me?
Nou ja, het is is meer dat ik zoiets heb van : hoop doet leven
  maandag 20 februari 2006 @ 14:15:02 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35287372
spannend duimen gaat
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 15:11:01 #227
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35289227
Zwangerschap zit in een klein hoekje
  maandag 20 februari 2006 @ 15:13:07 #228
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35289314
Ik voel een jompel aankomen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_35291228
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:15 schreef _evenstar_ het volgende:
spannend duimen gaat
ik ook
pi_35303693
In een klein hoekje.. Toch is een terugplaatsing in een natuurlijk cyclus minder belastend en worden er toch vrouwen zwanger van! Gewoon weer kansen Slaapmeisje
Duimen komen weer in actie

Tja en die heeft gelijk
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2006 @ 10:30:40 #231
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35319394
Vanmorgen heb ik gebeld met de kliniek want de ovulatietest was nog steeds niet positief en ik moet dus vanavond Pregnyl prikken. Het vervolg: zondag a.s. beginnen ze met het ontdooien en ik moet a.s. maandagochtend bellen en hoor dan of de diepvrieskindjes het hebben overleefd en wanneer de terugplaatsing is. Waarschijnlijk nog diezelfde dag!
pi_35320422
Spannend Slaapmeisje. Ik maak de duimen alvast klaar voor gebruik...
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:35:59 #233
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35323097
Wat klinkt dat enorm spannend zeg Slaapmeisje!
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:18:28 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_35324468
spannend weer dus slaapmeisje!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:35:34 #235
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35327350
oh wat spannend weer slaapmeisje
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:24:39 #236
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35374121
Nog 5 nachtjes slapen...de duimen staan alweer in positie hoor
Lekker douchen!
pi_35375975
Slaapmeisje Ik hoop dat het nu eindelijk een keertje raak zal zijn.

Ik ben hier eigenlijk altijd maar een lurker, maar lurkers mogen ook jompelen.
pi_35376204
En allemaal inhaken!
pi_35376308
Spannend slaapmeisje Uiteraard wordt er ook hier weer gejompeld
pi_35376349
Heel veel succes slaapmeisje, het is je gegunt.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 19:19:31 #241
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35376561
Dank jullie wel voor alle jompels en ik zie zelfs twee ultralurkers hier

Voorlopig kan ik niets anders doen dan afwachten. Gisteravond was ik zelfs bijna vergeten de Pregnyl te prikken. Het leek echt eeuwen terug dat ik voor het laatst geprikt heb terwijl het half december voor het laatst was. Dat was de enige bijdrage die we dit keer kunnen doen. Nu is het natuurlijk superspannend of de diepvrieskindjes het overleven. Aankomend weekend gaat er een flesje champagne open op de goede afloop
pi_35376632
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:19 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dank jullie wel voor alle jompels en ik zie zelfs twee ultralurkers hier

Voorlopig kan ik niets anders doen dan afwachten. Gisteravond was ik zelfs bijna vergeten de Pregnyl te prikken. Het leek echt eeuwen terug dat ik voor het laatst geprikt heb terwijl het half december voor het laatst was. Dat was de enige bijdrage die we dit keer kunnen doen. Nu is het natuurlijk superspannend of de diepvrieskindjes het overleven. Aankomend weekend gaat er een flesje champagne open op de goede afloop
en hopelijk is het dan wel het laatste glas alcohol dat je mag drinken voor de komende 9 maand!
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 19:24:05 #243
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_35376762
Daarom juist leonieke, nu kan het nog
pi_35377383
Ook door deze lurker wordt er geduimd voor Slaapmeisje
pi_35379223
Slaapmeisje & Slaapvriendje Veel succes
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_35403489
Spannend slaapmeisje!
pi_35405772
slaapmeisje succes maandag
pi_35409976
*ik jompel vast mee*
Ik hoop dat het goed gaat met de ontdooiïng van je frigide kids
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:31:58 #249
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_35411059

En nu over een andere boeg,
Dit meisje wenst een kindje,
Een tweede streepje is genoeg
Voor Slaapmeisje, ons vrindje

Al jaren wachten we met haar
Op dat wondertje vanbinnen
De jompels hangen netjes klaar
Dus laten we beginnen!

Wie jompelt mee en danst zich dol?
Wie zingt en swingt er mee?
Wie schenkt de glazen nog eens vol?
Nu móet het lukken, hee!

...jompel ik tevoorschijn!
pi_35414328
even mee jompelen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')