sommige dingen moet je leren waarderen. zoals bier en koffie.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:27 schreef Plots het volgende:
ik bedoel. je gaat toch iets niet 3/4 x proeven voordat je denkt dat het lekker is ?
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:24 schreef Plots het volgende:
[..]
Echte nlhiphop voelers hoeven hem niet 3/4 x te draaien om het te waarderen.
maar kunnen dat al de eerste keer.
Zodra je je ook maar enigzins verdiept in muziek in het algemeen zal je erachter komen dat het regelmatig zo werkt... vooral bij diepgaandere muziek en daarbij komt dat je sommige muziek stap voor stap meer kan gaan waarderen! Daarom is muziek juist zo interessant!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:27 schreef Plots het volgende:
ik bedoel. je gaat toch iets niet 3/4 x proeven voordat je denkt dat het lekker is ?
Waarom diequote:
"Perquisite produceert voor Typhoon"quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:21 schreef S-Two het volgende:
Mooi interview hier, er komt dus nog veel meer![]()
[url=http://www.statemagazine.nl/forum.php/article?data[articleid]=750]http://www.statemagazine.nl/forum.php/article?data[articleid]=750[/url]
Aight... ben echt benieuwd naar z'n album!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:26 schreef jimjim1983 het volgende:
uit het Pete Philly topic:
[..]
"Perquisite produceert voor Typhoon"
ik ben ook geweest gisteren, was echt de moeite waard!!!quote:Op zondag 29 januari 2006 03:09 schreef nelisb het volgende:
jezus wat was buitenwesten BBBBBBRRRRRRRUUUUUUUTTTTTTTTT HOE ERG WAS DIE SHOW!!!!!!!!!!!!
Het optreden in Atak Enschede vorige week was van de Eigen wereld tour...quote:
ik hou er absoluut niet van.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:03 schreef Martuh het volgende:
Waarom die![]()
D.A.C. is zeker een van de vetste Nederlandstalige hiphop acts, ook al zijn ze zo goed als uit elkaar.
Ik hou er ook niet vanquote:
Ik merk ook dat ik die plaat al een week lang nonstop draaiquote:Op maandag 30 januari 2006 23:08 schreef skiczukie het volgende:
Zit de nieuwe cd te luisteren (dank Derek). Dit is té vet gewoon. Dit is geen underground ofzo, dit is gewoon een compleet nieuw Nederlands hip-hop level.
Gerda stond voor me tijdens het optreden in Enschede. Wat een achterlijk wijf, niet normaal.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:50 schreef dnzl het volgende:
Bij 'Gekke Gerrit' moest ik meteen aan deze debiel denken:
[afbeelding]
![]()
Iemand Gerda al tegen gekomen?
hmm zo hebben 3 kwart van alle mensen die ik ken wel koffie en bier of wijn leren drinken...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:27 schreef Plots het volgende:
Jawat staat ook op de plaat, "Gekkenhuis" Heerlijk nummer. Maar de flows van Stickz daar komt niemand aan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:20 schreef ivosnivo het volgende:
mijn god wat een cd. echt ik ben normaal helemaal niet zo in to dit genre. maar ik moet ze gewoon binnenkort live zien. geweldige muziek. zoveel beter dan duvel duvel of jawat.
Ja tekstueel pakt hij mij ook niet, maar hij heeft echt een dope flow!quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:37 schreef ivosnivo het volgende:
ik vind die cd van hem helemaal nergens op slaan. allemaal kut teksten, net als duvel duvel. tuurlijk die nummers zwarte koffie en de rest op eigen wereld zijn wel vet.
Zijn tekst in Gekkenhuis is dan wel weer goed.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:45 schreef ivosnivo het volgende:
ik vind dat ie niets te melden heeft, en als je niks te melden hebt kun je beter je mond houden
Duvel is lijp,quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:37 schreef ivosnivo het volgende:
ik vind die cd van hem helemaal nergens op slaan. allemaal kut teksten, net als duvel duvel. tuurlijk die nummers zwarte koffie en de rest op eigen wereld zijn wel vet.
ik vind Jawat ook kut.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:37 schreef ivosnivo het volgende:
jaja tuurlijk, maar als ze niet zouden kunnen rappen en wel goeden teksten zouden hebben dan zou ik er niet naar luisterenquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:59 schreef ivosnivo het volgende:
ja maar je luisterd toch ook naar wat ze rappen. daarom vind ik opgezwolle zo enorm dope. alles klinkt tof eigen style enzo.
Ook aan de Kubus- Beats op het album?!quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:21 schreef jimjim1983 het volgende:
ik erger me bijna aan alles van Jawat
ik ben geen groot Kubus fan neequote:Op woensdag 1 februari 2006 13:22 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ook aan de Kubus- Beats op het album?!
Aight! Ik vind hem echt zwaar vernieuwend bezig... Ik vind hem een van de betere producers van de afgelopen tijd!quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ben geen groot Kubus fan nee
ik hou meer van de klassieke hip hop volgens mijquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:26 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Aight! Ik vind hem echt zwaar vernieuwend bezig... Ik vind hem een van de betere producers van de afgelopen tijd!
die is dan wel weer meesterlijk.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:28 schreef 1603 het volgende:
Buitenwesten- helemaal de weg kwijt
Same here. Na alle OP cd's en vier cd's vol met beginnende nederhoppers leerde ik Gem Quarter, ABN en nog een paar van die groepen kennen. Wel jammer dat de meesten niet meer konden produceren dan één topnummer of meteen een stille dood stierven.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:00 schreef Thomas B. het volgende:
Ja idd. Het leuke van smaak is dat je het hebt, maar dat je het ook kan ontwikkelen. Ik begon met nederhop met Osdorp. Toen dacht ik van, he er moeten toch meer gasten zijn die dit soort muziek maken.
Wat ik ken van White Wolf vond ik heel apart en leuk, maar ben bang dat het album ( bij nacht en ontij geloof ik) nogal tegenvalt.quote:Maar zodra je meer dingen gaat luisteren (dwsp, lijkenpikkers, white wolf, dac en dat soort dingen) ga je denk ik de stijl beter begrijpen.
Ik ook! Ik hou van muziek die iets met me doet... dat kan echt van alles zijn! Ik kan klassieke Hip Hop ook zeker wel waarderen!quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik hou meer van de klassieke hip hop volgens mij
ja klopt ook als een bus. ik luister ook naar Quasimoto en Viktor Vaughn e.d.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:40 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik ook! Ik hou van muziek die iets met me doet... dat kan echt van alles zijn! Ik kan klassieke Hip Hop ook zeker wel waarderen!![]()
Maar ik ben ook van de vernieuwende en experimentele kant! Zonder progressie zou het maar een saaie boel worden in de muziekwereld...
Wat trek je niet? Noem is voorbeelden van tracks / geluidenquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
alleen Kubus trek ik gewoon niet(uitzonderingen daargelaten).
Verre oosten dus. Het bekendste nummer en de bekendste clip van Opgezwolle.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:50 schreef ivosnivo het volgende:
ik snap niet dat je niet eerder clips van hun hebt gezien. ze hebben zoiezo nog wel 2 of 3 bekende clips. ook die ene met dat glofkarretje.
Ik vind alleen Buitenwesten en Strik je Veter echt vet van dat album.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:54 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wat trek je niet? Noem is voorbeelden van tracks / geluiden![]()
clip met golfkarretje = verre oosten
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:40 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik ook! Ik hou van muziek die iets met me doet... dat kan echt van alles zijn! Ik kan klassieke Hip Hop ook zeker wel waarderen!![]()
Maar ik ben ook van de vernieuwende en experimentele kant! Zonder progressie zou het maar een saaie boel worden in de muziekwereld...
Sorry maar vergeleken bij Delic is kubus nog niet eens semi-prof, alsjeblieft. Leuke beats hoor maar ga muzikaal maar eens luisteren dan merk je dat kubus een beatmaker is en Delic een componist.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:43 schreef erkel het volgende:
Kubus maakt echt lekkere beats..zeer verfrissend vergeleken met die standaard beats die je anders hoort. Kubus zijn beats zijn net iets meer vernieuwend dan die van Delic (nog steeds zeer vette beats) en zo'n combinatie op een album van die 2 (+Dion en Duvel beats) houdt je de hele tijd geboeid![]()
Ik ken eigenlijk geen slechte beats van Kubus..je moet ze allemaal leren waarderen, bij de 1 gebeurt dat sneller dan bij de andere!
Die beat van Hamvraag trek ik echt niet hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:43 schreef erkel het volgende:
Kubus maakt echt lekkere beats..zeer verfrissend vergeleken met die standaard beats die je anders hoort. Kubus zijn beats zijn net iets meer vernieuwend dan die van Delic (nog steeds zeer vette beats) en zo'n combinatie op een album van die 2 (+Dion en Duvel beats) houdt je de hele tijd geboeid![]()
Ik ken eigenlijk geen slechte beats van Kubus..je moet ze allemaal leren waarderen, bij de 1 gebeurt dat sneller dan bij de andere!
Lekker nummer is dat.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:28 schreef 1603 het volgende:
Buitenwesten- helemaal de weg kwijt
Ga ik zeker doen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:20 schreef Hellrazor het volgende:
Nog even een huishoudelijke mededeling. De nieuwe cd van opgezwolle is bij de Media Markt voor slechts 10 euro verkrijgbaar.
Support die gasten en haal m voor dat ene 10tje i.p.v. dat gedownload.
Thanx!
van de kubus site
Ik heb gelukkig de limited edition al, maar wel opvallend dat hij nu al voor 10 euro verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:20 schreef Hellrazor het volgende:
Nog even een huishoudelijke mededeling. De nieuwe cd van opgezwolle is bij de Media Markt voor slechts 10 euro verkrijgbaar.
Thanx!
van de kubus site
da's geen geld, mogge effe shoppequote:Op woensdag 1 februari 2006 23:20 schreef Hellrazor het volgende:
Thanx!
van de kubus site
Ik las ergens dat de 10 euro alleen voor de Mediamarkt in Zwolle geldt, en dat de rest in NL 'm voor 15 euro verkoopt. Alsnog goedkoop dus, maar ik weet het niet zeker...quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:36 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig de limited edition al, maar wel opvallend dat hij nu al voor 10 euro verkrijgbaar is.
is de limited edition ook overal verkrijgbaar?? heb bij meer cd`s de laatste tijd gezien dat de limited edition bijvoorbeeld alleen bij Van Leest verkrijgbaar isquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:36 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig de limited edition al, maar wel opvallend dat hij nu al voor 10 euro verkrijgbaar is.
Nooit gedacht dat jij dit cool zou vindenquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:47 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
da's geen geld, mogge effe shoppe
Ben ik het niet helemaal mee eens. Volgensmij is Kubus wat minimalistischer in z'n beats. Terwijl Delic er juist wat meer detail in heeft zitten. Daarnaast doet Kubus naar mijn weten al een aantal jaren techno en dergelijke, dus aan ervaring ligt het in ieder geval niet. (wil nogsteeds wat van die shit horen btw, lijkt me heel vet)quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:47 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Sorry maar vergeleken bij Delic is kubus nog niet eens semi-prof, alsjeblieft. Leuke beats hoor maar ga muzikaal maar eens luisteren dan merk je dat kubus een beatmaker is en Delic een componist..
Plato heeft alles opgekocht schijnt, www.platomania.nl moet je ff mailen naar de dichtstbijzijnde of ze 'm nog hebben.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
is de limited edition ook overal verkrijgbaar?? heb bij meer cd`s de laatste tijd gezien dat de limited edition bijvoorbeeld alleen bij Van Leest verkrijgbaar is
Ben opgegroeid met de OP maar ben passieve fanquote:Op donderdag 2 februari 2006 00:01 schreef MMaRsu het volgende:
Nooit gedacht dat jij dit cool zou vinden
Was vandaag even bij de plato ivm een reservering voor de LTD. Ze krijgen er nl nog een paar binnen. In eerste instatie zijn er 750 gedrukt en daarna nog 2x250 ofzo.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Plato heeft alles opgekocht schijnt, www.platomania.nl moet je ff mailen naar de dichtstbijzijnde of ze 'm nog hebben.
Wat een onzin zeg! Dat je de een beter vind dan de ander snap ik ja (smaken verschillen nu eenmaal!) Maar als je echt zo'n muziekkenner bent als je hier pretendeerd zou je juist moeten weten dat de beats van Kubus goed zijn in z'n eenvoud! Het getuigd juist van creativiteit om met zo min mogelijk poespas zo'n dik mogelijke beat te maken! (Less = More)quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:47 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Sorry maar vergeleken bij Delic is kubus nog niet eens semi-prof, alsjeblieft. Leuke beats hoor maar ga muzikaal maar eens luisteren dan merk je dat kubus een beatmaker is en Delic een componist..
ja maar zelf stukken componeren is wel gewoon een stapje verderquote:Op donderdag 2 februari 2006 12:53 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg! Dat je de een beter vind dan de ander snap ik ja (smaken verschillen nu eenmaal!) Maar als je echt zo'n muziekkenner bent als je hier pretendeerd zou je juist moeten weten dat de beats van Kubus goed zijn in z'n eenvoud! Het getuigd juist van creativiteit om met zo min mogelijk poespas zo'n dik mogelijke beat te maken! (Less = More)
wat is volgens jou dan het verschil tussen een beat-createn en componeren. Het zijn gewoon twee benamingen voor het zelfde!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja maar zelf stukken componeren is wel gewoon een stapje verder
met componeren maak je echt een eigen stukje muziek terwijl je als je een beat gaat maken eerder op zoek gaat naar geluiden en sampletjes. tenminste zo zie ik het.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:13 schreef DubzOne het volgende:
[..]
wat is volgens jou dan het verschil tussen een beat-createn en componeren. Het zijn gewoon twee benamingen voor het zelfde!
Delic maakt ook gebruik van samples en geluiden (bass, kicks, snares etc.). Voor de rest laat hij z'n geluiden inspelen door andere mensen (gitaar, accordeon etc.), dus als je het zo bekijkt componeerd hij niks, want hij schrijft z'n eigen stukken muziek niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
met componeren maak je echt een eigen stukje muziek terwijl je als je een beat gaat maken eerder op zoek gaat naar geluiden en sampletjes. tenminste zo zie ik het.
Maar Kubus maakt dus geen gebruik van samples.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
met componeren maak je echt een eigen stukje muziek terwijl je als je een beat gaat maken eerder op zoek gaat naar geluiden en sampletjes. tenminste zo zie ik het.
vandaag dus bij off_corso Rotterdamquote:Crime Jazz presents: DistrictQ. Tijdens deze supervette IFFR editie krijg je de tofst nederhop optredens voor je kiezen: DuvelDuvel, Jawat!, Kubus & Sticks, Dirty Dim feat. Lyrical Tie, DJ Clyde VJ Machine, we halen alles uit de kast!
Line up: DuvelDuvel, Jawat!, Sticks & Kubus, Dirty Dim feat. Lyrical Tie, DJ Clyde en VJ Machine. LET OP: Alleen kaarten verkrijgbaar aan de deur vanaf 23:00 uur op de avond zelf (5 euro). Tijden DistrictQ: 23:00 - 05:00
Ik misschien wel, thanksquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:38 schreef Evil_Koekje het volgende:
Gaat er nog iemand naar Kubus & Sticks, en Jawat in Hoogeveen? 18 februari, 7 euri. Laatste trein terug naar Grunn gaat om 2 uur pas oid, dus ik ga wel even checken.
http://www.hetpodium.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |