En dat is het grote probleem dus..quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:35 schreef Strolie75 het volgende:
Als ze een eerlijk proces hebben gekregen en veroordeeld zijn heb ik er geen moeite mee.
We kunnen ze natuurlijk ook allemaal hier laten berechten. Dan weet je zeker dat ze meteen worden vrijgelaten of er vanaf komen met een paar uurtjes schoffelen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:42 schreef Libris het volgende:
En dat is het grote probleem dus..
Dus jij vindt het niet erg als staten mensen beginnen te executeren?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:35 schreef Strolie75 het volgende:
Als ze een eerlijk proces hebben gekregen en veroordeeld zijn heb ik er geen moeite mee.
Als ze het echt verdienen, zoals bij terroristen? Nee.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:59 schreef Iblardi het volgende:
Dus jij vindt het niet erg als staten mensen beginnen te executeren?
"Terrorist" is een subjectieve term.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:01 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ze het echt verdienen, zoals bij terroristen? Nee.
Als je een vliegtuig in een flatgebouw boort of onschuldige vrouwen en kinderen opblaast dan ben je een terrorist. Klaar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:04 schreef Iblardi het volgende:
"Terrorist" is een subjectieve term.
En wie bepaalt dat ze het verdienen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:01 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ze het echt verdienen, zoals bij terroristen? Nee.
´Eerlijke processen´ zoals bedoeld in het internationaal verdrag ter bescherming van burgerrechten en politiek rechten zijn naar het aanziet niet bepaald aan de orde in Guantanamo Bay. Habeas Corpus en allerlei andere rechten zijn allang geschonden door de Verenigde Staten; als ze nu nog met werkelijk eerlijke processen zouden beginnen, zouden de verdachten simpelweg worden vrijgesproken vanwege in gebreke blijven van de aanklager. Ik zou dus niet snel op eerlijke processen rekenenquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:35 schreef Strolie75 het volgende:
'Een ieder heeft recht op vrijheid en veiligheid van zijn persoon. Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige arrestatie of gevangenhouding. Niemand mag zijn vrijheid worden ontnomen, behalve op wettige gronden en op wettige wijze.'quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:20 schreef bigeasy het volgende:
Wat is Habeas Corpus precies?
Dat zijn meestal zelfmoordterroristen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als je een vliegtuig in een flatgebouw boort of onschuldige vrouwen en kinderen opblaast dan ben je een terrorist. Klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |