abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:54:12 #226
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_37740396
Ok wat een gezeik van Duiveltje en Copycat, we gaan hier wel lekker verder, hier zijn de modjes tenminste een beetje normaal!

Ik zit net Dancing Machine van The Ultimate Collection te luisteren maar vind de versie daar een beetje erg tegenvallen. Michael zingt in dat nummer maar heel weining solo en de rest wordt door vocalisten bijgestaan. Is dit toevallig omdat hij het nummer normaal samen met zijn broers zong????
pi_37740731
geen warez meer uitwisselen he jongens!
pi_37741782
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:54 schreef Bergie88 het volgende:
Ok wat een gezeik van Duiveltje en Copycat, we gaan hier wel lekker verder, hier zijn de modjes tenminste een beetje normaal!

Ik zit net Dancing Machine van The Ultimate Collection te luisteren maar vind de versie daar een beetje erg tegenvallen. Michael zingt in dat nummer maar heel weining solo en de rest wordt door vocalisten bijgestaan. Is dit toevallig omdat hij het nummer normaal samen met zijn broers zong????
De albumversies van Dancing Machine valt sowieso wat tegen vergeleken met live versies.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:15:24 #229
107144 Pido
pi_37768848
Kent iemand She's Out of My Life van het Brunei-concert? Die's mad goed.
pi_37771660
misschien leuk om in de OP een MJ biographie te zetten?? :S
zoals:

Michael Jackson een van de bekendste artiesten aller tijden, is verkozen tot de beste artiest van de afgelopen eeuw, en tevens de best verkopende solo artiest aller tijden! Hij staat bekend om het best verkochte album aller tijden, gootste concert tours ooit, en zijn fenomenale optredens met zijn bekendste dance move “The Moonwalk” ook heeft hij de meeste awards aller tijden binngesleept. Hij is dan ook met recht de "King Of Pop"

Michael Joseph Jackson werd geboren op 29 augustus 1958 in het plaatsje Gary in de Amerikaanse staat Indiana. Hij was de vijfde zoon van staalarbeider Joe Jackson, die de touwtjes thuis in handen had. Michael toonde al op zeer jonge leeftijd een groot talent voor muziek en dans. Jackson groeide erg beschermd op; vanaf het begin werd hij beschermd voor invloeden van de buitenwereld.

Joe richtte in 1962 een popgroep op rond zijn drie oudste zoons. Michael sloot zich het jaar daarna bij hen aan. Het bleek al snel dat Michael een groot talent had om de oogappel van het publiek te worden. Hij had gevoel voor dans, een soul-achtige, duidelijke stem en werd het middelpunt van de band. Michael was toen nog erg jong. De groep trad in 1968 tot het Motown-concern toe onder de naam Jackson Five. In oktober 1969 kwam het debuutalbum uit. "I want you back", "ABC" en "The love you save" werden grote hits en bereikten de nummer-één-positie in de Amerikaanse hitparade in 1970.

Motown zag in Michael Jackson een charismatisch zanger en begon hem in 1971 klaar te stomen voor een solocarrière. In 1972 had Jackson zijn eerste nummer-één-hit als soloartiest: de single "Ben", het titelnummer van een thriller voor kinderen over een jonge jongen die bevriend raakt met Ben, de hoogst intelligente bendeleider. Gezien de inhoud van de film, was het lied verrassend serieus en sentimenteel. Ondertussen was Michael ook nog lid van the Jackson Five.
In 1977 kreeg Jackson een rol in de muzikale film Wiz. Hier ontmoette hij producent/componist Quincy Jones.

OFF THE WALL
Jackson besloot na de film zijn solocarrière door te zetten. Met Jones produceerde en registreerde Jackson zijn eerste soloalbum, getiteld Off the Wall. Het album bestond voornamelijk uit opzwepende disco-pop, vlotte melodieën, en weelderige, sentimentele popballades. Off the Wall bleek een succes en maakte van Jackson een ster. Het album werd platina: er werden meer dan 7 miljoen exemplaren verkocht. Vier nummers van het album, waaronder "Don't Stop 'Til You Get Enough" en "Rock With You", werden nummer-één-hits. (inmiddels: 20 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd)

THRILLER
In 1982 kwam het baanbrekende album Thriller uit, dat opnieuw door Quincy Jones werd geproduceerd. Ten opzichte van Off the Wall was Thriller geraffineerder. "The Girl is Mine", een duet met Paul McCartney, was de eerste hitsingle van het album en werd nummer twee in de Amerikaanse hitparade. Daarna volgden "Billie Jean" en "Beat It", die beide de nummer-één-positie bereikten. (Thriller is tot op de dag van vandaag het best verkochte album aller tijden met inmiddels 60 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd)
Deze hits, evenals het titelnummer "Thriller", gingen gepaard met opvallende videoclips die het aanzien van muziekvideo's deden veranderen. De clips hadden een duidelijke verhaallijn, iets wat tot dan toe ongebruikelijk was. Jackson werd bekend om zijn "moonwalk", een danspas die kenmerkend voor zijn dansstijl werd.

CHARITY SINGLE
In 1985 schreef hij samen met Lionel Richie het nummer We are the world voor de hongersnood in Ethiopië. Dit was toentertijd de best verkochte plaat aller tijden en geldt nog steeds als een van de snelst verkopende platen ooit.

Tijdens zijn lange pauzes tussen albums, verscheen Jackson in de film Captain Eo, die vertoond werd verschillende Disney parken.

BAD
In 1987 voltooide hij met Quincy Jones zijn studio-album Bad. Mede dankzij het succesvolle album Thriller dat eraan vooraf ging, ging de release van Bad gepaard met een hoop publiciteit. Het album werd een gigantisch succes en zorgde voor een groot aantal hits, waaronder "Bad", "The Way You Make Me Feel", "Man in the Mirror" en "Dirty Diana". Jackson maakte een lucratieve wereldreis en gaf diverse optredens. (inmiddels ruim 30 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd)

DANGEROUS
Eind 1991 volgde het album Dangerous. Michael Jackson werd vanaf toen gezien als “The King Of Pop” de man met het best verkochte album aller tijden en gekroond tot beste artiest van de jaren 80, hij was de ultieme superster. Zijn populariteit nam absurde vormen aan, die niet meer gezien waren sinds “Elvis” of “The Beatles” Het album Dangerous kwam op nummer één de albumhitlijsten binnen en werd in veel landen het snelst verkopende album ooit. De single "Black or White" werd eveneens een grote hit.. Er volgden nog 5 hits die afkomstig waren van het album: "Remember The Time" "Will You Be There" ,"In The Closet", “Who is It”, “Give into Me”.
Na een spraakmakend interview met Oprah Winfrey, het op twee na best bekeken televisieprogramma in de Amerikaanse geschiedenis, kwam het album opnieuw hoog in de hitlijsten. (inmiddels meer dan 30 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd)

BESCHULDIGING
In 1993 werd hij ervan beschuldigd een 13-jaar-oude jongen te hebben lastig gevallen, die meerdere keren op Neverland was geweest. De negatieve aandacht die dit schandaal met zich meebracht zorgde voor een drastische verslechtering van zijn imago. Jackson werd opgenomen voor de behandeling van een verslaving aan pijnstillers. Hoewel Jackson niet werd veroordeeld, betaalde hij de familie van de jongen die de aanklacht had ingediend een grote schadevergoeding.

HUWELIJK
Jackson trouwde in 1994 met Lisa Marie Presley, de dochter van Elvis Presley. Dit huwelijk bleek geen lang leven beschoren; 19 maanden laten scheidden ze.

HIStory
In 1995 keerde Jackson terug in de popmuziek met de dubbel-cd HIStory, Past, Present and Future, Book 1, bestaande uit één cd met zijn grootste hits en één cd met nieuw materiaal. Het album debuteerde op nummer één, maar Uiteindelijk werd het de best verkochte dubbel-cd ooit. "Scream", een duet met zijn zus Janet, werd een hit en kwam als eerste single ooit vanuit het niets op nummer één binnen in de Amerikaanse hitparade.
Jackson leek zijn status als "The King Of Pop" te gebruiken voor de presentatie van zijn muziek: op de albumhoes van HIStory staat een standbeeld van hem afgebeeld.

2E HUWELIJK
Eind 1996 hertrouwde Jackson met Debbie Rowe, een verpleegster. Het paar kreeg twee kinderen, zoon Prince Michael Jackson, Jr. en dochter Paris Michael Katherine Jackson. Toch bleek het huwelijk geen stand te kunnen houden; eind 1999 gingen Jackson en Rowe uit elkaar.

BLOOD ON THE DANCEFLOOR
In 1997 bracht Michael het album “Blood On The Dancefloor” uit, het was een remix album met hits vanaf het HIStory album. In heel europa behaalde het album de 1e plaats en zijn inmiddels 7 miljoen exemplaren van verkocht. Het album wordt dan ook gezien als het best verkochte remix album aller tijden.

INVINCIBLE
Na een stilte van enkele jaren en de geruchten dat Jackson voorgoed zou stoppen als zanger, kwam er toch nieuws naar buiten dat Michael zou werken aan een nieuw album genaamd: “Invincible”. Eind 2001 was het dan zo ver dat het album zou verschijnen, hiermee bewees Jackson muziekaal nog lang niet uitgeblust te zijn. Over heel de wereld bereikte het album de nr1 positie, binnen 2 weken waren er 4.4 miljoen verkochte exemplaren en “You Rock My World” werd een regelrechte hit. Daarna kwam de single “Cry” uit, door de slechte promotie van het album ging Michael Jackson de strijd aan met zijn platenlabel Sony.
Ondanks de slechte promotie zijn er inmiddels 10 miljoen exemplaren wereldwijd van verkocht. In de media wordt gezegd dat het album een flop is maar dat is dus absoluut niet het geval hij haalt misschien wel niet de album verkoop van Thriller. Maar het album verkocht beter dan het geprezen album van Justin Timberlake destijds.

ARTIEST VAN DE EEUW
In 2002 tijdens de American Music Awards werd Michael verkozen tot “Artist of the Century”.Dus beste artiest van de afgelopen eeuw!

OPNIEUW BESCHULDIGING EN VRIJSRPAAK!
Dan eind 2003 op de dag dat zijn verzamelalbum Number Ones zou uitkomen, werd Michael opnieuw aangeklaagd tot kindermisbruik, in de media werd dit gezien als een groot spektakel. Maar dan op 13 juni 2005 is Michael Jackson op alle 10 aanklachten onschuldig bevonden, dus totale vrijspraak! Ook de zaak van 1993 is nog bekeken.

Na de vrijspraak is het album “The Essential Michael Jackson” gereleased. In de tussentijd is er ook nog: “The Ultimate Collection” verschenen, met dus een verzameling van de grootste hits van Jackson en een optreden.

Na de vrijspraak is Michael verhuisd naar Bahrein om rust te krijgen, en inmiddels zijn er geruchten dat MJ werkt aan een nieuw album, ook werkt hij aan een nieuwe single genaamd: “I Have This Dream”
  zaterdag 13 mei 2006 @ 07:47:02 #231
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37780750
zo mooie OP zeg op t eind...
een soort SP (Sluit post?)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 14 mei 2006 @ 20:01:28 #232
107144 Pido
pi_37823994
Toekomstige OP maybe.
pi_37824099
Ik vind 'm maar crappy, hij moet veel korter, objectiever en met minder spelfouten
Hebben jullie ook de clip van Blood On The Dance Floor gezien op het einde van de HIStory Volume 2 dvd.. ik vind 'm misschien nog wel beter dan het orginele nummer! zoiets zou goed scoren nu.. minimalistisch, vlot
Refugee Camp Remix heet het.. staat nieteens op het BOTDF album
pi_37837408
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:04 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind 'm maar crappy, hij moet veel korter, objectiever en met minder spelfouten
spelfouten? hmm zal het nog wel eens ff door kijken dan, maar goed had het ook zo maar ff aangedragen. En commentaar leveren is makkelijk maak er zelf eens 1tje
  maandag 15 mei 2006 @ 10:26:33 #235
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37837817
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:08 schreef Euvermaniac... het volgende:

[..]

spelfouten? hmm zal het nog wel eens ff door kijken dan, maar goed had het ook zo maar ff aangedragen. En commentaar leveren is makkelijk maak er zelf eens 1tje
Inderdaag, er is niet eens een OP, en dan maak je er 1 en dan loopt een fan nog te klagen.
pi_37842042
je moet het zelf weten maar als je een topic met die OP begint krijg je alleen reacties van gefrustreerde gasten die allerlei feitjes gaan bediscussieren
ik zou er gewoon eentje van een andere site jatten
"Als lead zanger van Jackson 5 was hij één van de populairste artiesten van de jaren zeventig. Als solo-artiest groeide hij uit tot de allergrootste popster van de jaren tachtig en wellicht de grootste in de hele popgeschiedenis. The King of Pop heeft tientallen superhits op zijn naam staan, waaronder 'Wanna Be Startin' Something', 'Thriller', 'Beat It', 'Black or White' en 'You Rock My World'."
en ivosnivo, je komt thuis denk ik een beetje aandacht te kort? ik heb niet echt zin om telkens jouw debiele posts te lezen [sinds wanneer ben ik fan ] jammer dat er geen negeeroptie is
  maandag 15 mei 2006 @ 13:11:51 #237
140141 ivosnivo
pi_37842375
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:59 schreef DrDentz het volgende:
je moet het zelf weten maar als je een topic met die OP begint krijg je alleen reacties van gefrustreerde gasten die allerlei feitjes gaan bediscussieren
ik zou er gewoon eentje van een andere site jatten
"Als lead zanger van Jackson 5 was hij één van de populairste artiesten van de jaren zeventig. Als solo-artiest groeide hij uit tot de allergrootste popster van de jaren tachtig en wellicht de grootste in de hele popgeschiedenis. The King of Pop heeft tientallen superhits op zijn naam staan, waaronder 'Wanna Be Startin' Something', 'Thriller', 'Beat It', 'Black or White' en 'You Rock My World'."
en ivosnivo, je komt thuis denk ik een beetje aandacht te kort? ik heb niet echt zin om telkens jouw debiele posts te lezen [sinds wanneer ben ik fan ] jammer dat er geen negeeroptie is
Dan zou dit topic niet eens bestaan......
  maandag 15 mei 2006 @ 13:21:21 #238
107144 Pido
pi_37842671
Guesten, back to MJ, we gaan nou toch niet weer drie pagina's discussieren met ^^. Useless.

Heeft iemand hier Elizabeht I Love You gezien? Ben er nog niet uit of het live is, maar denk het niet. Zo jammer.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:51:16 #239
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_37843525
Is daar beeldmateriaal van? Nooit gezien, wel gehoord, klinkt wel live. Heb bij dat nummer alleen de indruk dathet meer over hemzelf gaat dan over Elisabeth.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  maandag 15 mei 2006 @ 14:45:49 #240
107144 Pido
pi_37844948
Heb m alleen op vid. Aan de andere kant, het is wel '97 ofzo, en heb 'm niet zo vaak zulke mooie uithalen horen doen sinds de Dangerous Tour.

Edit: Sowieso geplaybackt. Hij doet een hikje als de microfoon helemaal bij z'n benen is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Pido op 15-05-2006 14:52:28 ]
pi_37846312
hun levens zijn ook erg hetzelfde, maar het lied gaat denk ik over Liz die hem tijdens zijn verslaving aan pijnstillers in 1993 er weer een beetje bovenop helpt
pi_37848131
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 19:15 schreef Pido het volgende:
Kent iemand She's Out of My Life van het Brunei-concert? Die's mad goed.
Ja, ik. Was wel mooi maar ik heb betere gehoord. Hoewel het wel knap is dat hij hem nog zo gevoelig kon zingen in die tijd (toch wel een 'ouder liedje').
pi_37849022
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Where do we go? Michael
Look out here I come
Michael Jackson look what you've done
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Michael Jackson
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Tina Turner
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson
Michael Jackson look what you've done

goede lyrics
pi_37850873
Heb zelf het idee dat het wel live is behalve het einde. Heel mooi nummer, helemaal waar. Zij was bijna de enige die hem bijstond in 1993.
pi_37851426
dat topic krijgt een slotje

maar ik ben wel een bewonderaar van Riley al zegt hij eigenlijk niks, hij hoopt alleen dat hij mee mag doen met een nieuw MJ-album
pi_37851488
we mochten toch nieuws posten over mj
pi_37851513
mja, maar geen muzikale nieuwtjes, alleen dingen over z'n priveleven
kunnen ze roddelen
  maandag 15 mei 2006 @ 18:29:00 #249
140141 ivosnivo
pi_37851542
Dus dat verhaal van 50 cent is ook gelogen? Ik denk dat mj beter had kunnen samenwerken met die gast van nsync toen ie nog populair was.
pi_37851560
oh jee.. kan die toch dan niet verplaatst worden naar deze subforum?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')