Toen ik AU$1000 terugkreeg van m'n huurauto-borg, kwam dat ook als tegoed op m'n CC te staan. Kostte me maanden om het weer op te krijgen:)quote:Op maandag 17 juli 2006 17:04 schreef portable het volgende:
Ik heb een klein probleem.
Ik heb op ebay iets gekocht en toen teruggestuurd. De verkoper heeft een deel van mijn geld zonder verzendkosten teruggeboekt op mijn creditcard. Alleen waar is dat geld? Heb ik nu een soort tegoed op mijn credicard?
Mijn paypal saldo zegt 0 euro, maar in mijn logboek staat:quote:Op maandag 17 juli 2006 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toen ik AU$1000 terugkreeg van m'n huurauto-borg, kwam dat ook als tegoed op m'n CC te staan. Kostte me maanden om het weer op te krijgen:)
Maar dit is het Paypal-topic..... Heb je via Paypal betaald? Dan zouden terugboekingen op je Paypal-account terecht moeten komen volgens mij.
Moet ik nou mijn overschrijvings-ID invullen in het vakje mededelingen zo:quote:Wil je geld storten op je paypal account kost dit niets.
Je kan dan een betaling doen aan:
Naam: PayPal International Ltd
Rekening nr: 266566472
Bank: Bank of America, N.A.
Plaats: Amsterdam
Vergeet niet je Bank Transfer ID te vermelden in het vakje mededelingen! Deze kan je rechtboven in vinden bij My Account -> Add Funds.
Maakt niet uit, als die code maar compleet is, snappen ze het wel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:24 schreef Plots het volgende:
[..]
Moet ik nou mijn overschrijvings-ID invullen in het vakje mededelingen zo:
overschrijvings-ID: *hier die getallen en letters*
of alleen de getallen en letters?
zo dus:
*hier die getallen en letters* , in het vakje mededelingen?
Tot nog toe welquote:en is deze overschrijvings ID altijd hetzelfde?
Mail de verkoper even dat het je waarschijnlijk niet lukt, afhankelijk van de verwerkingssnelheid van de bank. Da's fijn om te weten als verkoper.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:57 schreef Plots het volgende:
Ik moet binnen 4 dagen een item betalen via ebay.
paypal is idd een soort doorgeef luik:quote:Op zondag 23 juli 2006 16:19 schreef Cid het volgende:
Ik snap dat gedoe met PayPal nogsteeds niet eigenlijk...
Heb net een paypal account geopend. Als ik nu een betaling wil doen van een ebay veiling, kan ik dan gewoon kiezen om te betalen via PayPal, en dan mijn creditcard gegevens daar ergens invullen ofzo?
Dus dat ik niet geld moet gaan lopen overmaken, maar dat het gewoon meteen van mijn CC afgehaald wordt en op de PayPal rekening van de verkoper terecht komt? Dus eigenlijk gewoon een CC transactie, maar dan door PayPal. Werkt dat zo of... ?![]()
Dat is om je account te bevestigen toch? Moet dat voordat je kan beginnen met betalen of kan dat ook later? Want als dat noodzakelijk is kan ik verlopig nog helemaal niets met paypal dan...quote:Op zondag 23 juli 2006 16:32 schreef __Saviour__ het volgende:
als je via een veiling met paypal wilt betalen, haalt paypal eerst tegoed van je paypalaccount.
is dat er niet, dan trekt papyal het van je cc. De verkoper krijgt nooit je cc gegevens te zien, alleen je paypalnaam.
cc toevoegen aan paypal duurt wel even soms. ze sturen je dan een code toe via je maandelijkse cc-afschrift, dat moet je invullen op de paypalwebsite.
dat geldt alleen voor uitgebreik gebruikquote:Op zondag 23 juli 2006 16:32 schreef __Saviour__ het volgende:
als je via een veiling met paypal wilt betalen, haalt paypal eerst tegoed van je paypalaccount.
is dat er niet, dan trekt papyal het van je cc. De verkoper krijgt nooit je cc gegevens te zien, alleen je paypalnaam.
cc toevoegen aan paypal duurt wel even soms. ze sturen je dan een code toe via je maandelijkse cc-afschrift, dat moet je invullen op de paypalwebsite.
pas bij het invullen van de code is de cc toegevoegd, als antifraude maatregel. dan kun je ook pas betalen ermeequote:Op zondag 23 juli 2006 16:59 schreef Cid het volgende:
[..]
Dat is om je account te bevestigen toch? Moet dat voordat je kan beginnen met betalen of kan dat ook later? Want als dat noodzakelijk is kan ik verlopig nog helemaal niets met paypal dan...
unusual activity? ik vind het vreemd, want het is echt lang (2 jaar) geleden dat ik iets met Paypal te maken heb gehad.quote:PayPal is committed to maintaining a safe environment for its community of customers. To protect the security of your account, PayPal employs some of the most advanced security systems in the world and our anti-fraud teams regularly screen the PayPal system for unusual activity.
We are contacting you to remind you that on 28 JUL 2006 our Account Review Team identified some unusual activity in your account. In accordance with PayPal's User Agreement and to ensure that your account has not been compromised, access to your account was limited. Your account access will remain limited until this issue has been resolved.
To secure your account and quickly restore full access, we may require some additional information from you for the following reason:
We have been notified that a card associated with your account has been reported as lost or stolen, or that there were additional problems with your card.
This process is mandatory, and if not completed within the nearest time your account or credit card may be subject for temporary suspension.
To securely confirm your PayPal information please click on the link bellow:
https://www.paypal.com/cgi-bin
We encourage you to log in and perform the steps necessary to restore your account access as soon as possible. Allowing your account access to remain limited for an extended period of time may result in further limitations on the use of your account and possible account closure.
For more information about how to protect your account please visit PayPal Security Center. We apologize for any incovenience this may cause, and we apriciate your assistance in helping us to maintain the integrity of the entire PayPal system.
Thank you for using PayPal!
The PayPal Team
Al heel erg vaak. Is heel gevaarlijk en moet je dus ook absoluut niet intrappen. Er wordt van je gevraagd dat je inlogt met je accountgegevens. Daar ga je dus de mist in. Waarschijnlijk als je op de paypal.com link gaat staan met je muis, zie je linksonder in de taakbalk een hele andere link. Komt geen paypal in voor. Als je daar dus heen gaat en je vult je gegevens in, dan weet de eigenaar van die site je wachtwoord en kan je rekening plunderen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:24 schreef Dizzee het volgende:
iemand wel eens dit mailtje gehad?
[..]
unusual activity? ik vind het vreemd, want het is echt lang (2 jaar) geleden dat ik iets met Paypal te maken heb gehad.
Is echt geen twijfel over mogelijk hoor. Deze emails zijn algemeen bekend. De link in het bericht die hij geplaatst heeft verwijst echt naar paypal, maar dat is omdat hij de tekst geselecteerd heeft. Als hij met de muis op de paypal link gaat staan in zijn email, zul je zien dat hij helemaal niet naar een paypal site verwijst.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:35 schreef __Saviour__ het volgende:
hoe wordt je aangesproken in de mail? Paypal gebruikt altijd je echte naam, en niet iets anoniems als 'Dear paypal member'
nee.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:28 schreef mschol het volgende:
er staat ook in:
We have been notified that a card associated with your account has been reported as lost or stolen, or that there were additional problems with your card.
kan het daar niet aan liggen?
Dus iemand anders die achter jouw computer weet te komen, kan zo in je paypal account? Lijkt me niet zo handig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik op paypal.com kom, vult Firefox standaard braaf m'n accountnaam + wachtwoord in. Kom je via zo'n spamlink op een andere site, en moet je alles zelf invullen, dan moeten er alarmbellen gaan rinkelen
NIEMAND komt aan mijn user-account! Zodra ik wegloop is-ie gelockt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:07 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus iemand anders die achter jouw computer weet te komen, kan zo in je paypal account? Lijkt me niet zo handig.
Dat is vreemd....die URL lijkt wel heel veel op een officiele PayPal site..sterker nog ik zie geen verschiquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:01 schreef scanman01 het volgende:
Van deze heb ik er gisteren 3 gekregen.
Dear valued PayPal® member:
It has come to our attention that your PayPal® account information needs to be
updated as part of our continuing commitment to protect your account and to
reduce the instance of fraud on our website. If you could please take 5-10 minutes
out of your online experience and update your personal records you will not run into
any future problems with the online service.
However, failure to update your records will result in account suspension.
Please update your records on or before July 31, 2006.
Once you have updated your account records, your PayPal® session will not be
interrupted and will continue as normal.
To update your PayPal® records click on the following link:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run
Thank You.
PayPal® UPDATE TEAM
Ook zo fake als maar kan dus. Eén keer ben ik er ingetrapt, toen ik een melding kreeg dat er met mijn account voor een paar duizend euro was gekocht. Ze wilden met de email zogenaamd de boel verifieren. Er stond een link om in te loggen en de boel te controleren. Ik heb dus inderdaad ingelogd, toen ik het opeens door had. Meteen wachtwoord veranderd natuurlijk. Dan is er niets meer aan de hand.
Precies. Om het hier te plaatsen moet je de hele tekst van de email kopieren en dan hier plakken. Fok ziet dan alleen de paypal.com tekst... en niet de site waar de orginele email naar verwees.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, dat lijkt maar zo. Fok heeft een link gemaakt van de tekst. Maar de originele link in het mailtje linkt naar heel iets anders. Voorbeeldje:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run
Ik koop nooit iets van iemand die geen feedbackscore heeft. Als ik jou was zou ik ook het risico niet lopen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:25 schreef gronk het volgende:
Overigens, wel verontrustend: de verkoper geen verkoophistorie. Nou kan dat, maar 't is wel typisch..
Same here!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik koop nooit iets van iemand die geen feedbackscore heeft. Als ik jou was zou ik ook het risico niet lopen.
Da's heel goed van je, maar hoe komen al die andere ebay-verkopers dan aan hun feedbackscores?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik koop nooit iets van iemand die geen feedbackscore heeft. Als ik jou was zou ik ook het risico niet lopen.
Fijn dat je het goed vindt, maar ik vind het een te groot risico om uit buitenland van iemand te kopen zonder feedback. Dat laat ik dan wel over aan landgenoten. Als iemand uit buitenland je belazert, is het echt heel moeilijk om daar wat aan te doen.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's heel goed van je, maar hoe komen al die andere ebay-verkopers dan aan hun feedbackscores?![]()
Probleem heeft zichzelf opgelost: ik kreeg zonet een mailtje van ebay dat 't account van de verkoper op nonactief is gezet.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:25 schreef gronk het volgende:
Overigens, wel verontrustend: de verkoper geen verkoophistorie. Nou kan dat, maar 't is wel typisch..
Een gezond gevoel voor wantrouwen is prima, maar de volgende stap in de paranoia-keten is dat je, zoals de typische marktplaatspuber, gaat eisen dat de verkoper eerst dingen opstuurt voordat je betaalt.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:52 schreef scanman01 het volgende:
Fijn dat je het goed vindt, maar ik vind het een te groot risico om uit buitenland van iemand te kopen zonder feedback. Dat laat ik dan wel over aan landgenoten. Als iemand uit buitenland je belazert, is het echt heel moeilijk om daar wat aan te doen.
Precies. Bij dat soort dingen is feedback dus heel erg handig. Dan krijg je een vrij goed beeld van hoe iemand te werk gaat. Paypal heeft tegenwoordig ook een soort van dekking trouwens, alleen zit daar wel een maximum aan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Probleem heeft zichzelf opgelost: ik kreeg zonet een mailtje van ebay dat 't account van de verkoper op nonactief is gezet.Ik had nog niets overgemaakt, omdat de verkoper ontzettend aan 't teuten was met de verzendkosten.
![]()
Paypal-dekking slaat NERGENS op! De "dekking" moet namelijk van de verkoper z'n account komen, en als daar niks op staat, krijg je niks. En een verkoper die de boel belazert, haalt z'n geld er snel af...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Precies. Bij dat soort dingen is feedback dus heel erg handig. Dan krijg je een vrij goed beeld van hoe iemand te werk gaat. Paypal heeft tegenwoordig ook een soort van dekking trouwens, alleen zit daar wel een maximum aan.
die dekking geld alleen bij mensen met kopersbescherming..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Paypal-dekking slaat NERGENS op! De "dekking" moet namelijk van de verkoper z'n account komen, en als daar niks op staat, krijg je niks. En een verkoper die de boel belazert, haalt z'n geld er snel af...
Is dat zo? Vandaar dat ik al een keer 250 euro heb teruggekregen? Wordt gewoon door paypal betaald hoor. NIET door de verkoper.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Paypal-dekking slaat NERGENS op! De "dekking" moet namelijk van de verkoper z'n account komen, en als daar niks op staat, krijg je niks. En een verkoper die de boel belazert, haalt z'n geld er snel af...
Nee het is niet erg, sterker nog ik ontving het 17 uur laterquote:Op maandag 31 juli 2006 18:03 schreef Plots het volgende:
kut, ik deed i.p.v "PayPal International Ltd" ->" PayPal Internatiol Ltd"
bij naam de naam en stad.
Is dit erg?
geen kopersbescherming is volgens mij ook geen bescherming van paypal's kant..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:34 schreef 3FM het volgende:
Ik heb iets leuks op ebay gespot.
Verkoper accepteert paypal, maar heeft zelf een lage feedback dus beetje tricky.
Maar heb ik geod begrepen dat als ik met paypal betaal, en verkoper blijkt achter niet te vertrouwen (stuurt niet op, kan geen trackingbewijs overleggen) ik sowies m'n geld terugkrijg via paypal als ik een claim neerleg?
Ook als verkoper dezelfde dag nog het geld wegsluist van zijn paypal bijvoorbeeld?
Dit aanbod heeft niet het tot 500 euro kopersbescherming logo trouwens en het is niet op de nederlandse ebay.
je hebt toch ook zoiets als de standaard kopersbescherming tegen verkopers die niet sturen en niet kunnen aantonen dat ze hebben verstuurd?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:37 schreef mschol het volgende:
[..]
geen kopersbescherming is dus ook geen bescherming van paypal's kant..
dat zou ik niet wetenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:38 schreef 3FM het volgende:
[..]
je hebt toch ook zoiets als de standaard kopersbescherming tegen verkopers die niet sturen en niet kunnen aantonen dat ze hebben verstuurd?
Duurde wat langer, maar het is binnenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:35 schreef Cid het volgende:
[..]
Same here!
Vorige week trouwens voor het eerst iets gekocht uit de USA, ben benieuwd of dat deze week nog binnen komt
Dat bestaat inderdaad. De standaard kopersbescherming is gegarandeerd tot een bepaald bedrag (¤200 minus ¤25). De rest is gewoon als de verkoper het geld op z'n paypal account heeft staan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:38 schreef 3FM het volgende:
[..]
je hebt toch ook zoiets als de standaard kopersbescherming tegen verkopers die niet sturen en niet kunnen aantonen dat ze hebben verstuurd?
Ja...m'n Paypal werd geblokkeerd....vele faxen (paspoort en andere shit) en telefoontjes naar de US of fucking A later kon ik weer bij MIJN geld.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:31 schreef athlonkmf het volgende:
Ik kreeg net een bericht van paypal dat ik meer dan 6500 euro heb ontvangen op mijn paypalaccount en dus de vraag of ik even wat meer info kan verschaffen om aan de europese wet zwartgeldgedoe te voldoen. Dit zijn allemaal donaties tbv mijn (non-profit) website die ik heb ontvangen van leden over de loop van jaren.
Iemand hier wel eens ervaring mee gehad?
Dan heb je je antwoord toch al?quote:Op zondag 10 september 2006 01:11 schreef MeneerMuis het volgende:
Donderdagmiddag geld overgemaakt van mijn Paypal naar mijn Postbankrekening. Wanneer krijg ik het binnen is mijn vraag?
Op de site staat 5-7 werkdagen, maar ik las in dit topic dat mensen het soms al na 3 werkdagen krijgen?
Provisie is 3.5% op creditcardbetalingen. Als je in GBP betaald kreeg, en Paypal niet hebt ingesteld om dat bedrag als ponden te "bewaren" gaat er nog 2.5% wisselkoers af. Zit je op 6 %. Als die 600 ponden waren, is dat 900 euro, en is 6 % inderdaad zo'n 50 euro ...quote:Overigens gebruik ik nu voor de 1ste keer Paypal, en kreeg ik geld (600) uit Engeland toegestuurd, waarvoor ik 50euro moest inleveren bij Paypal. Vind ik wel een beetje veel
Nee, want eigenlijk zou ik willen horen dat het maximum aantal dagen 7 is en dat je het ook na 3 werkdagen al kan ontvangen.quote:Op zondag 10 september 2006 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan heb je je antwoord toch al?
Het maximum aantal dagen is 7, maar je kan het ook na 3 dagen al ontvangen.quote:Op zondag 10 september 2006 11:09 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Nee, want eigenlijk zou ik willen horen dat het maximum aantal dagen 7 is en dat je het ook na 3 werkdagen al kan ontvangen.
Niet blij, want het staat er nog niet op, en ik wil morgen mijn studieboeken aanschaffen. Ik ben pas blij als het er morgen op staatquote:Op zondag 10 september 2006 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het maximum aantal dagen is 7, maar je kan het ook na 3 dagen al ontvangen.
Jij blij?
ga naar Mijn rekening -> Profiel -> Valutasaldi -> Overschrijvingquote:Op donderdag 21 september 2006 23:16 schreef Nachtdier het volgende:
Ik kan nergens vinden wat het mij kost om een Amerikaan geld over te maken.
Welke wisselkoers gebruiken zij?
Klinkt exact als wat ik gedaan heb! Echter, vanwege het "u heeft betaald" ga ik er van uit dat het nog komt, ik wil niet dubbel betalen!quote:Op donderdag 28 september 2006 09:20 schreef gronk het volgende:
Paypal is sowieso vaag de laatste tijd. Ik heb afgelopen weekeinde een betaling willen doen, kreeg ik na het klikken van de 'betaal-knop' wel een 'u-heeft-betaald' schermpje, maar was 't niet mogelijk om de betaling uit te printen (wegens 'temporary difficulties'). Bleek een dag later dat ik helemaal niet betaald had.
je kan ook een deel van je geld overzetten naar dollars..quote:Op donderdag 28 september 2006 18:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Nu lukte het wel... Dat "makkelijk betalen" van Paypal maken ze 1 op de 10 keer niet waar
Maar goed, hier ging het om: Paypal had EUR 8,47 willen hebben voor deze US$10,48. Ik zal binnenkort vermelden wat Mastercard er voor vraagt
Dat omzetten kost gewoon 2,5% ...quote:Op donderdag 28 september 2006 19:26 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan ook een deel van je geld overzetten naar dollars..
en dan betalen met dollars, kost het je niks volgens mij
Nee.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef Plots het volgende:
Mijn betaling is nu al 4 dagen onderweg van mij bank anar mijn PayPal.
Maar heb het niet meer nodig op mn PayPal. Kan ik het nog terughalen voordat het er bij geschreven staat?
uhm nee...quote:Op donderdag 28 september 2006 20:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat omzetten kost gewoon 2,5% ...
Jaaa en zet die 10 dollar nu eens om in euro... wedden dat je 2 * 2,5 % mist?quote:Op donderdag 28 september 2006 21:48 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm nee...
een van mijn eerdere omrekeningen:
Omrekening van: ¤7,96 EUR
Omrekening in: $10,00 USD
Wisselkoers: 1 euro = 1,25628 Amerikaanse dollars
en ik had vervolgens gewoon 10 dollar
uhm nee?quote:Op donderdag 28 september 2006 22:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jaaa en zet die 10 dollar nu eens om in euro... wedden dat je 2 * 2,5 % mist?![]()
GWK vraagt ook wel iets meer dan 2,5% !quote:Op donderdag 28 september 2006 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm nee?
ow nog iets wat ik pas heb berekent:
als ik ¤25 naar dollars converteer in PP dan krijg ik ~31$
met koersconverter van GWK krijg ik 'maar' ~29$
go figure...
Een beetje marge kan nooit kwaad! Zie de vele mensen hierboven die een paar cent te kort kwamen...quote:Op donderdag 28 september 2006 23:10 schreef robert-dirksen het volgende:
Ik heb even gekeken hoeduur iets word wat volgens mij vanuit Hong Kong komt, nou heb ik het totale bedrag wat het kost+ schipkosten overgemaakt naar PayPal, is dit wel voldoende of moest ik eigenlijk nog een paar euro extra overmaken ??
Is het dan aan te raden om dat bedrag nu over te maken of later, als er gemaild wordt over de betaling ? Het is geen Ebay product.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een beetje marge kan nooit kwaad! Zie de vele mensen hierboven die een paar cent te kort kwamen...
ik kan jou bewering van die 2.5% nergens vindenquote:Op vrijdag 29 september 2006 07:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ben je nou zo eigenwijs of gewoon stom? Paypal zelf zegt dat ze 2,5% vragen, dat doen ze ook. Laat jezelf fijn wijsmaken dat het niks kost, maar ga dat niet hier verkondigen...
POL ('ik wihil, neej, ik eis een bron') is die ----> kant op.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:46 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan jou bewering van die 2.5% nergens vinden
als je het even zou willen kopieeren en plakken zijn we al een eind verder..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |