OK, flits heb je al. En verder zoek je een reportagecamera. De camera moet dus niet te groot zijn en ook goed presteren bij een hoge ISO. Als je bereid bent wat in te leveren op autofocussnelheid bij weinig licht zou ik je de Samsung kunnen aanraden. Die is hetzelfde als de Pentax, die het vooral goed doet als reportagecamera. Oudere Metz flitsers doen het er goed op. Als je dan via de bekende sites of de fotohandelaar nog een oude 1.7/50 mm MF lens op de kop tikt (kostte mij 20 Euro) kom je aardig vooruit. 600 Euro is mischien haalbaar voor een nieuwe Samsung, maar een honderdje maar zal eerder voor de hand liggen. Zeker als je nog kaarten&batterijen moet kopen.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:05 schreef maartenh het volgende:
Hallo,
Ik zit zo beetje rond te kijken op internet voor een nieuwe digitale camera. Ik fotografeer vaak de 112 hulpdiensten voor de kabelkrant website krant en etc. Ik heb nu een kodak DX 6490 met ex flitser metz 30BCT4.
Op zich best leuke foto’s maar ik wil meer. Hij geeft bij een iso van meer dan 200 een ruis en daar van wil ik af.
Ik ben bereid iets van 500 á 600 euro uit te geven inc. lens en ex flitser
Toch maar even een schopje, want ik wil graag vandaag een camera kopen, zodat we die dit weekend kunnen testen. Dus als jullie wat weten, graag!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:23 schreef Troel het volgende:
Ik ben op zoek naar een digicam voor vakantiekiekjes en dergelijke.
In hoeverre zou een Samsung Digimax L50 voldoen? Deze hebben ze in grote hoeveelheden bij de MediaMarkt staan alsof het zoete broodjes zijn die gratis afgehaald kunnen worden.
ziet er leuk uit, samsung werd altijd wel gezien als een B merk geloof ik maar je kan vast wel wat reviews vinden online (dpreview etc.)quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Toch maar even een schopje, want ik wil graag vandaag een camera kopen, zodat we die dit weekend kunnen testen. Dus als jullie wat weten, graag!
Het lijkt mij dan ook handig om een statief te hebben (ik heb het woord ervoor opgezochtquote:Op maandag 3 april 2006 20:35 schreef Xilantof het volgende:
Naar mijn idee zal het zeker een vooruitgang zijn.
Vooral door de meerdere instel mogelijkheden.
't "probleem" van de "snelheidstrepen" bij je wielrenners komt door een te lange sluitertijd. Dat moet met goede instellingen makkelijk op te lossen zijn
de prijs van dit apparaat ligt op: 195,-quote:Sensor 8.0 effectieve megapixels CCD
Beeldresolutie 3264 x 2448 (8M), 3264 x 2176 (3:2), 2560 x 1920 (5M), 2304 x 1728 (4M), 1600 x 1200 (2M), 640 x 480 (VGA)
Objectief Focus lengte: F=7,94~22,71mmmm
Lensopening F2.8 / F5.1
Focusbereik Macro: 4 cm
Normaal: 50cm tot oneindig
Digitale Zoom 4x
Optische zoom 3x
Sluitersnelheid 1/2000 ~ 1 sec
Flits Auto /Handmatig /Flitser uit/Rode ogen reductie/Langzame Synch.
Witbalans Auto / Daglicht / Bewolkt / Zonsondergang/Tungsten/ Fuorescerend
ISO equivalent Auto / 50/ 100 / 200
Videomodus 640 x 480 (30bps) pixels; AVI-formaat, constante opname met geluid
Zelfontspanner 10 sec / 2 sec
Opslag 32MB intern geheugen/ SD-kaart compatibel
Bestandsformaat JPEG (EXIF 2.2), DCF
Stroombron AA-batterij (2x)
LCD 2.4” Kleuren LTPS LCD, 112K kleuren
Gewicht 140 g (zonder batterij)
Afmetingen (BxHxD) 91 x 61 x 27 mm
ik ook. een canon met 4 megapixel kan veel mooiere foto's maken waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:27 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik zou eigenlijk voor iets als Canon gaan dan met wat minder MP's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |