abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34429694
quote:
DEN HAAG - Nederlandse commando's hebben het afgelopen weekeinde in het zuiden van Afghanistan een Afghaan doodgeschoten. Dat gebeurde tijdens een vuurgevecht. Twee andere Afghanen raakten gewond. . Aan Nederlandse zijde vielen geen slachtoffers. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Defensie dinsdag bekendgemaakt.

De Afghaanse gewonden zijn opgenomen in een ziekenhuis in Kandahar. Na het vuurgevecht troffen de commando's een grote hoeveelheid wapens, munitie en drugs aan. Deze worden aan de Afghaanse autoriteiten overgedragen.

Het was voor het eerst dat Nederlandse militairen in Afghanistan betrokken raakten bij een vuurgevecht. Het incident gebeurde bij het invallen van de duisternis toen een verdacht voertuig inreed op een patrouille van het Special Forces detachement. De patrouille probeerde het voertuig te waarschuwen met lichtsignalen en lichtkogels. Maar de bestuurder van het voertuig reageerde niet, waarop de patrouille waarschuwingsschoten loste. Daarop veranderde het voertuig van richting en begonnen de inzittenden vanuit de auto met automatische wapens gericht op de Nederlandse commando's te schieten. Hierop ontstond een vuurgevecht waarbij het voertuig tot stoppen werd gedwongen.

De Nederlandse patrouille behoort tot een eenheid van ongeveer 260 militairen die een groot gebied ten zuiden van de stad Kandahar moet controleren. De commando's en mariniers worden ondersteund door Chinook transporthelikopters en zijn sinds medio vorig jaar actief in het gebied. De manschappen richten zich vooral op verkenningen en het vergaren van inlichtingen. Hoewel de operatie werd beschouwd als een van de gevaarlijkste operaties van de afgelopen jaren, bleef het in het controlegebied tot nu toe opvallend rustig en konden de militairen zich ook bezighouden met het slaan van waterputten en de bouw van een school.

Het ministerie van Defensie wilde niet ingaan op de vraag wat er gebeurt met de twee gewonde Afghanen. Wel wordt de Tweede Kamer op korte termijn nader geïnformeerd over het incident.

bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1138082573802.html?source=rss
Jammer dat het zo ver moest komen. Maar eigen schuld kogel door je hoofd zeg ik altijd maar!
Goed gedaan jongens!
pi_34429849
Oh nee he, we krijgen toch niet weer Eric O-toestanden..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:55:33 #3
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_34429932
Tja, bij een oorlog vallen doden.
pi_34429962
Ojah , dat zou idd ook nog een keer kunnen

Ben benieuwd.. Maar denk dat deze jongens vanavond rustig kunnen slapen omdat het gewoon zelfverdediging was
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:04:26 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_34430317
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:53 schreef John_Terry het volgende:
Oh nee he, we krijgen toch niet weer Eric O-toestanden..
Uiteraard, ze hadden de beste afghaanse burger eerst in 16 talen moeten voorlichten over de mogelijke gevolgen als ze door zouden gaan met schieten op de militairen. Onze jongens die staan dadelijk ook in Arnhem voor het gerecht wegens moord. Ik zie de eerste overijverige OvJ`s& PCG`s de aanklachten al opstellen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_34430367
Nou en
Er vallen elke dag tienduizenden doden...
pi_34430531
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:05 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nou en
Er vallen elke dag tienduizenden doden...
Ja maar dit is het eerste echte vuurgevecht tussen Ned. soldaten en afghanen, waarbij deze afghanen ook daadwerkelijk gedood zijn! Ik was erg blij om dit te horen, maar ik weet zeker dat er hier ook boom-knuffelaars rondlopen die vinden dat ze deze mannen met scheldwoorden hadden moeten bestoken, en verders niks.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:10:56 #8
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_34430590
Dit soort dingen gebeuren jammergenoeg in oorlogen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Son-Of-A-Gun op 24-01-2006 23:11:22 (woordje vergeten) ]
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_34430662
Achterlijke debielen

Nederland moet zich hier niet mee inmengen, we hebben al een heroine explosie in de jaren 70 gehad dankzij de olie geilheid van de Amerikanen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34430743
Verder is er niks aan de hand in Afghanistan hoor
pi_34430759
dus Nederland gaat naar Afganistan om burgers dood te schieten ?
ff daar de baas spelen en hij wordt niet eens opgepakt wegens moord

Moordenaar
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:15:24 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34430824
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:14 schreef Meki het volgende:

Moordenaar
Heb je het bericht wel gelezen en hoe het gevecht ontstaan is?

Of is het voor jou automatisch altijd moord omdat het een moslim is die omgekomen is ofoz?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34430862
Ach, de Afghanen zijn ook niet dom hoor. Ze weten dat Nederland een besluit moet nemen over het verlengen van de missie in Afghanistan en volgens mij krijgen we meer van deze berichten te zien de komende dagen?
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:16:10 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34430870
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:09 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ja maar dit is het eerste echte vuurgevecht tussen Ned. soldaten en afghanen, waarbij deze afghanen ook daadwerkelijk gedood zijn! Ik was erg blij om dit te horen, maar ik weet zeker dat er hier ook boom-knuffelaars rondlopen die vinden dat ze deze mannen met scheldwoorden hadden moeten bestoken, en verders niks.
bij lange na niet het eerste vuurgevecht en ook niet de eerste dode

wel het eerste vuurgevecht met commando's
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_34430897
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:16 schreef John_Terry het volgende:
Ach, de Afghanen zijn ook niet dom hoor. Ze weten dat Nederland een besluit moet nemen over het verlengen van de missie in Afghanistan en volgens mij krijgen we meer van deze berichten te zien de komende dagen?
Klopt, volgens het persbericht vechten de Afghanen harder omdat wij twijfelen ...
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34430899
quote:

Moordenaar
Crosspost:
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Lees jij niet goed?
Het beschoten voertuig reed in op een patrouille, werd eerst gewaarschuwd met onder andere lichtkogels, daarna met waarschuwingsschoten. Hierna (dus na meerdere waarschuwingen) bleef het voertuig op de patrouille inrijden. Pas toen is er gericht geschoten.

Lekker dankbaar ook, die Afghanen in die auto.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_34430934
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Heb je het bericht wel gelezen en hoe het gevecht ontstaan is?

Of is het voor jou automatisch altijd moord omdat het een moslim is die omgekomen is ofoz?
maakt niet uit wie het was
een militair hoort te weten waar die schiet ( bij zijn voet ofzo ) niet zomaar doodschieten

en ongelooflijk dat er mensen blij zijn met een moord
pi_34430973
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:17 schreef Meki het volgende:

Dat ben ik wel weer met je eens. Er wordt wel weer erg laconiek op gereageerd.
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:18:21 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34430974
quote:

Moordenaar
idd in Afghanistan mag dat ... ze eten ook baby's, je moet er 2 eten voor je groene baret en 4 per uitzending geloof ik
pi_34431034
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

idd in Afghanistan mag dat ... ze eten ook baby's, je moet er 2 eten voor je groene baret en 4 per uitzending geloof ik
dat zijn als het waar is Afganistan normen en waarden en dat respecteer ik
pi_34431062
.
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:20:24 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34431063
quote:

[..]

een militair hoort te weten waar die schiet ( bij zijn voet ofzo ) niet zomaar doodschieten

ik weet verder niet hoe jij dat doet natuurlijk maar meestal is het best lastig om iemand zijn voet te zien alstie aan het rijden is.

dan kun je kogels in de generale richting gaan sproeien maja ... dat is ook weer zoiets
pi_34431064
quote:

[..]

Ojah, en als mensen op jou schieten ga je ff de tijd nemen om goed te mikken en dan proberen om hun voeten te raken, zodat die van het gaspedaal schiet, waardoor die alsnog blijft doorschieten omdat tie z'n handen nog kan gebruiken

Oog om oog zeg ik altijd maar..
pi_34431090
quote:

[..]

"en begonnen de inzittenden vanuit de auto met automatische wapens gericht op de Nederlandse commando's te schieten."

Hoe moeten ze nou zijn voet raken
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:21:09 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34431097
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:19 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn als het waar is Afganistan normen en waarden en dat respecteer ik
omg
pi_34431111
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet verder niet hoe jij dat doet natuurlijk maar meestal is het best lastig om iemand zijn voet te zien alstie aan het rijden is.

dan kun je kogels in de generale richting gaan sproeien maja ... dat is ook weer zoiets
maar had die man wel wapens en wou hij die gaan gebruiken ?
pi_34431155
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Hij schoot dus eerst Meki, eerst ff goed lezen mn vrind
pi_34431219
Wel frapant dat je in je eigen topic er gelijk 'burger' van maakt Meki, ipv Afghaan.. Klinkt gelijk een stuk negatiever richting de Ned'rs.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:25:09 #29
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34431235
ook niet zeuren wanneer er wat nederlanders aan gort geschoten worden en ze met uitelkaar gereten maag op de grond naar mammie jammeren dan he.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34431302
quote:

[..]

Ik neem aan dat hij geen kogels heeft lopen uitspugen
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:27:41 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34431325
quote:
Jij weet dus geen zak van militairen. Een militair is erop getrained om een vijand uit te schakelen.

Ten eerste zaten deze Afghanen in een auto, dus richten op de voeten wordt een beetje moeilijk.
Ten tweede schoten deze Afghanen met automatische geweren op de Nederlandse militairen.

Ze waren compleet gerechtigd om zich zelf te verdedigen en met scherp te schieten.
quote:
Het gaat dus om zelfverdediging.

Ik was al niet echt onder de indruk van jouw intelligentie, maar ik wil wel eens een onderbouwing horen van je waarom dit moord is, en dan met name wat jij WEL beschouwd als verdediging.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34431335
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:25 schreef BaajGuardian het volgende:
ook niet zeuren wanneer er wat nederlanders aan gort geschoten worden en ze met uitelkaar gereten maag op de grond naar mammie jammeren dan he.
Das nou juist waarom ze terugschieten, om dat soort situaties te voorkomen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:28:00 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34431343
quote:

[..]

nu ja die automatische wapens schieten zichzelf niet af ... tenzij ze de auto van michael knight hebben gepikt natuurlijk
pi_34431456
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
nu ja die automatische wapens schieten zichzelf niet af ... tenzij ze de auto van michael knight hebben gepikt natuurlijk
De DB5 van James Bond (met automatische wapens achter de koplampen) is laatst wel verkocht voor 1,5 miljoen ofzo. En in Afghanistan zit natuurlijk nog een beste puist drugsgeld. Het zou dus zomaar kunnen.
pi_34431464
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:27 schreef maartena het volgende:

Het gaat dus om zelfverdediging.
Ik was al niet echt onder de indruk van jouw intelligentie, maar ik wil wel eens een onderbouwing horen van je waarom dit moord is, en dan met name wat jij WEL beschouwd als verdediging.
Meki laat zich natuurlijk liever doodschieten in zo'n situatie..
pi_34431526
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nederland gaat naar Afganistan niet voor oorlog voeren maar voor wederopbouw
waarom lopen ze daar dan met wapens ?? en als de auto kwam konden ze toch aan de kant staan

USA is daar voor oorlog laat zij maar deze zaken afhandelen daar staan zij bekend voor
pi_34431579
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:31 schreef Meki het volgende:
waarom lopen ze daar dan met wapens ?? en als de auto kwam konden ze toch aan de kant staan

USA is daar voor oorlog laat zij maar deze zaken afhandelen daar staan zij bekend voor
Dat ze daar met wapens lopen blijkt terecht door het nieuwsbericht.
pi_34431583
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:30 schreef John_Terry het volgende:

[..]

Meki laat zich natuurlijk liever doodschieten in zo'n situatie..
Alles behalve een moslim-brother doodden, zelfs niet als tie op jou schiet
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:33:25 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34431594
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:16 schreef John_Terry het volgende:
ja want voor die hele kwestie hadden ze natuurlijk geen problemen met Nederlandse militairen ...

maar als ze er toen geen problemen mee hadden waarom nu dan ineens wel?
vreemd verhaal

besides ik denk dat de Afghanen iig slimmer als jouw zijn en weten dat het hier niet gaan om een verlenging van de missie in Afghanistan maar om het opzetten van een nieuwe operatie in Afghanistan.

verlenging van onze aanwezigheid daar staat iig niet ter sprake, als de missie in Uruzgan niet doorgaat dan blijft het RRT daar zitten, dan blijven de commando's in Kandahar en de F16's op KAIA
pi_34431624
quote:

[..]

Voor gevallen als deze, waar ze mensen hebben beschoten die geen vrij Afghanistan willen waar iedereen gelijke rechten heeft.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34431636
quote:

[..]

Omdat er nog steeds randdebielen rondlopen die denken dat zij de waarheid in pacht hebben en dat desnoods met geweld willen onderstrepen.

En aan de kant gaan
Dan word je net zo hard doorzeefd hoor.
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:35:34 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34431709
quote:

[..]

waarom lopen ze daar dan met wapens ??
om terug te schieten als verdachte auto's met onschuldige burgers erin ineens het vuur openen
quote:
en als de auto kwam konden ze toch aan de kant staan
je mag nooit stil gaan staan als je beschoten wordt ... dan kun je net zogoed jezelf in je gezicht schieten
quote:
mjah duurt een beetje lang als je daar op moet wachten lijkt me he?
pi_34431769
- ja -

[ Bericht 95% gewijzigd door sp3c op 24-01-2006 23:38:21 ]
eeeh
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:38:11 #44
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34431809
- wat je zegt ben je zelf -

[ Bericht 94% gewijzigd door sp3c op 24-01-2006 23:38:40 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_34431876
quote:

[..]

Ik heb het idee dat je een beetje wereldvreemd bent..
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:42:07 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34431966
ja weet je, zo kan ik elke reactie wel aanpassen ... Meki de volgende onzinpost wordt gewoon verwijderd
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:43:18 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34432015
Voor hen die niet zo slim zijn zal ik het even op simpele wijze vertalen:
quote:
Het incident gebeurde bij het invallen van de duisternis toen een verdacht voertuig inreed op een patrouille van het Special Forces detachement
Er komt een auto met Afghanen in de richting van de Nederlandse soldaten rijden. De soldaten weten niet wie er in de auto zitten en willen dat de auto stopt.
quote:
De patrouille probeerde het voertuig te waarschuwen met lichtsignalen en lichtkogels.
De soldaten zien de auto. De soldaten willen de auto laten weten dat ze moeten stoppen. De soldaten hebben lampen en licht kogels. De soldaten schijnen de lampen in de richting van de auto en schieten een lichtkogel in de lucht. De soldaten hopen dat de auto stopt zodat ze kunnen vragen wat ze aan het doen zijn.
quote:
Maar de bestuurder van het voertuig reageerde niet, waarop de patrouille waarschuwingsschoten loste.
Maar de auto stopt niet. Mischien zijn de Afghanen wel boos op de soldaten. De soldaten willen toch dat de Afghanen stoppen. Ze pakken hun geweer, en schieten in de lucht zodat de Afghanen dat zien. Maar de Afghanen stoppen niet en rijden door.
quote:
Daarop veranderde het voertuig van richting en begonnen de inzittenden vanuit de auto met automatische wapens gericht op de Nederlandse commando's te schieten.
De auto met de Afghanen gaat opeens een andere richting op. De Afghanen zijn inderdaad boos op de soldaten. De Afghanen hebben ook geweren, en beginnen richting de soldaten te schieten. De Nederlandse soldaten zoeken dekking en pakken allemaal hun geweren!
quote:
Hierop ontstond een vuurgevecht waarbij het voertuig tot stoppen werd gedwongen.
De soldaten zijn nu ook boos! Ze schieten terug op de auto met de Afghanen. De soldaten kunnen beter schieten dan de Afghanen. De Afghanen moeten stoppen, want ze zijn geraakt door kogels. De soldaten omsingelen de Afghanen en nemen de Afghanen gevangen. Een van de Afghanen is nu dood.
quote:
De Afghaanse gewonden zijn opgenomen in een ziekenhuis in Kandahar.
De Nederlandse soldaten zijn wel goed voor de Afghanen die geraakt zijn. Ze worden naar de dokter gebracht die voor ze zorgt.
quote:
Na het vuurgevecht troffen de commando's een grote hoeveelheid wapens, munitie en drugs aan. Deze worden aan de Afghaanse autoriteiten overgedragen.
Nadat de Afghanen gevangen waren vonden de soldaten allerlei dingen in de auto. Heel veel geweren. Heel veel kogels. En heel veel drugs. Drugs mogen niet. Drugs zijn heel slecht voor je. Het is daarom goed dat de soldaten de geweren en de kogels en de drugs hebben gevonden. De soldaten hebben de wapens en de drugs aan de politie van Afghanistan gegeven.
-
pi_34432035
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:42 schreef sp3c het volgende:
ja weet je, zo kan ik elke reactie wel aanpassen ... Meki de volgende onzinpost wordt gewoon verwijderd
wanneer is het onzin ?
pi_34432132
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:43 schreef maartena het volgende:
[..]

Maar de auto stopt niet. Mischien zijn de Afghanen wel boos op de soldaten. De soldaten willen toch dat de Afghanen stoppen. Ze pakken hun geweer, en schieten in de lucht zodat de Afghanen dat zien. Maar de Afghanen stoppen niet en rijden door.

De auto met de Afghanen gaat opeens een andere richting op. De Afghanen zijn inderdaad boos op de soldaten. De Afghanen hebben ook geweren, en beginnen richting de soldaten te schieten. De Nederlandse soldaten zoeken dekking en pakken allemaal hun geweren!
[..]

De soldaten zijn nu ook boos! Ze schieten terug op de auto met de Afghanen. De soldaten kunnen beter schieten dan de Afghanen. De Afghanen moeten stoppen, want ze zijn geraakt door kogels. De soldaten omsingelen de Afghanen en nemen de Afghanen gevangen. Een van de Afghanen is nu dood.
[..
Haha, je moet kinderboeken schrijver worden
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:46:14 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34432141
dat merk je dan wel en als je het er niet mee eens bent kun je in de feedback gaan jammeren.

maar ik wil je wel een voorbeeldje geven want ik ben de kwaadste niet
quote:

[..]

dat is onzin want in de OP staat dat er vanuit het voertuig geschoten werd waarna het vuur beantwoord werd ... dat soort posts maak ik net zo kwijt als Antonie Kamerling zijn hollywoodcarriere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')