abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39695228
Een vriendin van mij heeft het en zij heeft het (n.a.v. mijn klachten) vermoeden dat ik ervoor 'in aanmerking' zou kunnen komen. Ze 'zeurt' al een jaar dat ik het echt eens moet laten nakijken, maar ik wilde eigenlijk niet weten of ik het heb. Stom hé?

Maar nu ben ik toch zo ver dat ik het laat onderzoeken.

Ik heb al sinds mijn 13e acné (dus al bijna 20 jaar, nu wel niet meer zo erg maar toch), sinds 1992 problemen met de menstruatie, ik val maar heel moeilijk af, heb last van hypo's en hypers. Gelukkig geen last van overbeharing. Diabetes in de familie.
#geen
pi_39697247
Nouja, ik denk niet dat het stom is hoor, het is toch best heftig allemaal. Heb je wel een kinderwens?

Het lastige is natuurlijk dat je klachten ook 'niets' kunnen zijn of samenhangen met de diabetes en dat is natuurlijk ook alsnog goed om eens te laten controleren.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_39730274
Oh ja, die kinderwens is er zeker.

Ik heb vanmiddag een verwijzing gekregen, eens kijken hoe snel ik ergens terecht kan.
#geen
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:36:56 #54
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39794454
Succes DuchessX, en ik snap wel dat het soms fijner kan zijn iets niet te weten hoor. Hopelijk kun je snel ergens terrecht!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_39839426
27 juli kan ik al terecht.
#geen
pi_40285768
Ben inmiddels bij een endicrinoloog geweest. Hij zei dat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sprake is van PCOS.
Er is inmiddels bloed geprikt, ik ben bezig met temperaturen en heb een verwijzing naar de gyneacoloog voor een echo.
#geen
pi_40292321
Vervelend nieuws

Mijn gynaecologe reageerde ook zo toen ze de resultaten van mijn bloedonderzoek te zien kreeg. Na de inwendige echo was ze zeker.

Ik hoop langs de ene kant dat je bij de gyn heel wat meer duidelijkheid krijgt, maar anderzijds hoop ik natuurlijk nog meer dat die duidelijkheid gewoon positief nieuws zou zijn

Maar wat ik me afvraag: als die endocrinoloog nog bloed moest prikken, waardoor denkt hij dan dat het pcos is? Door jouw verhaal en de symptomen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:40:56 #58
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_40292411
Idd vervelend nieuws zeg....

Bij mij was de echo doorslaggevend... het was zo duidelijk te zien. Mijn bloed/hormonen daarentegen waren namelijk gewoon goed... De gyn zei dat mn eierstokken flink eigenwijs waren...
Make love, not war ☮
pi_40294099
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:17 schreef leonieke het volgende:
Vervelend nieuws

Mijn gynaecologe reageerde ook zo toen ze de resultaten van mijn bloedonderzoek te zien kreeg. Na de inwendige echo was ze zeker.

Ik hoop langs de ene kant dat je bij de gyn heel wat meer duidelijkheid krijgt, maar anderzijds hoop ik natuurlijk nog meer dat die duidelijkheid gewoon positief nieuws zou zijn

Maar wat ik me afvraag: als die endocrinoloog nog bloed moest prikken, waardoor denkt hij dan dat het pcos is? Door jouw verhaal en de symptomen?
Hij zei het op basis van mijn verhaal en erfelijkheden die voorkomen in de familie..
#geen
pi_40296827
En wanneer mag je dan terug gaan om het bloedonderzoek te bespreken en naar de gyn voor de echo?
pi_40310944
Beide in augustus.
#geen
pi_40510461
Wat ik mij afvraag; is het persé zo dat wanneer je PCO hebt je dan ook altijd diabetes krijgt?
#geen
pi_40511551
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:18 schreef DuchessX het volgende:
Wat ik mij afvraag; is het persé zo dat wanneer je PCO hebt je dan ook altijd diabetes krijgt?
Ik denk het niet Het is één van de syptomen, maar aangezien pco een syndroom is, moet je niet noodzakelijk alle verschijnselen hebben.
pi_40550976
Ik dacht juist dat diabetes een voortvloeisel van PCOS was.
#geen
pi_40550980
Dinsdag de echo. Ben nerveus
#geen
pi_40565649
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:31 schreef DuchessX het volgende:
Ik dacht juist dat diabetes een voortvloeisel van PCOS was.
Ja, net zoals overbeharing dat ook is, maar niet iedereen met PCOS heeft daar last van.

Wat mijn update betreft: ik moet eigenlijk al twee maand bellen naar de gyn voor een afspraak om op controle te gaan, maar ik stel het maar uit
Daarvoor moet ik ook nog bloed laten trekken om te checken hoe het met mijn testosterongehaltes zit. En dan zeggen ze dat Landis moet gefoefeld hebben, mijn testosterongehalte zit waarschijnlijk ook op een 11:1 verhouding

En ondertussen rammelt het hier maar verder. Nu is ook mijn schoonzus zwanger. Gisterennamiddag heel de tijd liggen wenen. En niet omdat ik het hen niet gun, maar gewoon omdat ik het ook zo erg wil en ik niet weet of het ons ooit zal lukken
pi_40578294
Pijnlijk hé
#geen
pi_40582355
Mja eigenlijk wel, want ik heb het veel moeilijker met de zwangerschap van mijn schoonzus dan die van mijn zus.

Vraag me niet waarom, want ik gun het ze allebei, maar misschien komt het toch door het feit dat het bij mijn schoonzus allemaal 'zomaar' lukt. Ik vind het verschrikkelijk van mezelf dat ik zo denk en dat ik dat voel, maar het is (momenteel) echt sterker dan mezelf.
pi_40583101
Sja emoties hé, daar kan je niks aan doen...
Neem het jezelf niet kwalijk, het is al zwaar genoeg.
#geen
pi_40651980
Er is een zgn 'stralenkrans' geconstateerd bij de gyneacoloog.
#geen
  woensdag 9 augustus 2006 @ 18:35:13 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_40652093
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:31 schreef DuchessX het volgende:

DuchessX
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40653551
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:31 schreef DuchessX het volgende:

*dikke knuf*

En wat zijn de volgende stappen?
pi_40653576
Ik heb trouwens gisteren wat bloed afgestaan om te laten controleren op mijn overdosis aan mannelijke hormonen en op 24 augustus richting gyn voor de bespreking van de resultaten.

Ik hoop dat ik ze vroeger krijg hier thuis, heb mijn andere resultaten nog liggen dus dan kan ik zelf al eens zien hoe het nu zit.
pi_40696809
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

*dikke knuf*

En wat zijn de volgende stappen?
Terug naar de internist...
#geen
pi_40704292
Ondertussen al een deel van de bloedresultaten ontvangen en de mannelijke hormonen zijn dus weer gestegen ten opzichte van de vorige keer. Maar dat was te verwachten, aangezien ik deze keer geen medicijnen heb genomen om ze wat tegen te houden.
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:58:42 #76
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41527514
Ik kwam het topic net weer tegen... Dames, hoe gaat het met jullie?
Mijn enige nieuws is dat ik 11 september een afspraak heb bij de gyneacoloog. DIt ivm (nog een ) kinderwens. Ik baal wel, ik had zo gehoopt dat het deze keer via de normale weg zou kunnen. SInds de bevalling heb ik nl wel af en toe een menstruatie. De vorige keer werd ik erg beroerd en depressief van de clomid en andere hormonen die ik moest gebruiken. Maar ik hoop gewoon op een succesverhaal.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:50:37 #77
114177 Diaan73
pi_41529693
Ow Lishe balen is dat zeg... ik ben inmiddels ook al aan de Clomid en heb nu 4 cyclussen gehad. En heb even een rustperiode van twee maanden ingelast. Als ik de komende keer weer ongi word, ga ik weer verder, heb nog voor twee cyclussen. Ook ik werd er "depressief" van en had opvliegers. Wilde een leuke vakantie hebben haha, daarom een rustpauze. Heel veel succes en kom je ook posten in Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#21) of Wachten op het tweede streepje, deel 83

Spannend trouwens dat jullie ook als het ware "weer zijn begonnen"
Make love, not war ☮
pi_41546307
Ik vind het wel goed dat je even een tussenpaquze ingelast hebt. Hopelijk is het hierna snel een keertje raak. Want die opvliegers en het rotgevoel. Bah.
Ik weet niet of ik mee ga posten. Ik wil eerst kijken of ik het 'zelf' kan. Vind dat een beetje moeilijk. Maar mocht het lang gaan duren dan meldt ik me.
Succes he! (Ofja, een klein succesje zou nog beter zijn. )
  woensdag 6 september 2006 @ 13:42:06 #79
114177 Diaan73
pi_41547968
Mijn BF vond die tussenpauze ook heel goed. Het is ook zeker goed geweest voor mij.

Als je eerst gaat kijken of je het "zelf" kan, kun je wel posten in Wachten op het tweede streepje, deel 83 .

Ja een klein succesje met grote gevolgen zou heel goed zijn.
Make love, not war ☮
pi_57227071
Hallo. Nadat ik een topic geopend heb over PCO kreeg ik de link naar dit topic.

Ik vroeg mij af of er meer vrouwen zijn met PCO die juist niet stoppen met menstrueren inplaats van het uitblijven daarvan?

Het maakt me een beetje onzeker als ik op internet ga lezen, ik kom namelijk alleen verhalen tegen van vrouwen die zelden menstrueren.
Ook de omschrijving van dit syndroom wordt gekenmerkt met uitblijven van menstruatie etc.
Overgewicht, overbeharing en suikerziekte.
Al deze symptomen heb ik niet.
Omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben zijn we nu een beetje rond aan het vragen naar ervaringen van mensen met PCO en kinderwens voordat we nog eens naar een gynaecoloog gaan.
pi_57238623
Heeft iemand al de diagnose PCO gesteld?

Bij mij hebben ze dat gedaan op basis van de symptomen, maar zekerheid had ik alleen met een bloedonderzoek waarin de hormonale waarden helemaal niet correct waren en een echo.
pi_57268780
Ze hebben een echo gemaakt en een bloedonderzoek gedaan.
pi_57416470
Dus is het zeker PCO

Het is toch een raar syndroom hoor, vind ik. Ik heb door die PCO nog nooit gemenstrueerd en bij jou blijkt het maar niet te stoppen. Stomme lichamen ook

Heb je al iemand gevonden die dezelfde ervaringen heeft?
pi_57416780
Moet je eigenlijk veel van de symptomen hebben voordat ze uberhaupt willen gaan testen?
pluizig en blauw...
pi_57425927
Nee want dat is nu net het typische aan dat syndroom. De één heeft slechts last van één symptoom, de ander heeft er 5.
Meestal weten ze met een bloedonderzoek en een echo voldoende, dus ik zou niet inzien waarom ze moeilijk zouden doen over al dan niet testen.

Bij mij heeft mijn nieuwe gynaecologe direct getest toen ik het vroeg (afspraak 1 eigenlijk) omdat ik wist dat er iets aan de hand was en ik dankzij google al dacht aan PCO. Bij mijn oude gynaecologe is na verschillende echo's en bloedonderzoeken nog steeds de frank niet gevallen...
pi_57429577
Heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts, ben erg benieuwd...
pluizig en blauw...
pi_57430399
Veel succes alleszins. Ik hoop voor jou dat ze geen sporen van pco vinden.
pi_57435396
Ik kan morgen met de gynaecoloog bellen voor een afspraak voor een inwendige echo...
pluizig en blauw...
pi_57438572
Fijn dat je zo vlug geholpen wordt, Mipsie
pi_57451166
ja ben ik ook blij mee...
vanmorgen gebeld en heb 18 april een afspraak.
pluizig en blauw...
pi_57508554
En vanaf nu dus duimen dat ze niets vinden
pi_66205314
Zooowwww.. Eens even een topic weer tot leven wekken

Ik heb ook PCOS, en nu heb ik een cyste van 5 cm op mn linker stok zitten. ik voel hem met snel zitten en snel opstaan. Maar nu weet ik eigenlijk niet of het kwaad kan?

Volgens de gyn gaat ie met de eerst volgende mentruatie weer weg. Dus ik heb niet verder gevraagd.
Maar wat nou als ie niet weg gaat? of als ik zwanger ben? ( ) Kan ik dan wel zwanger zijn met een dikke cyste?

Misschien dat iemand het antwoord weet, anders vraag ik het de 272 aan mn gyn. Dan moet ik er toch weer heen.

Bedankt alvast
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_66205503
Ik heb echt totaal geen ervaring met een cyste Kan je dus jammergenoeg niet helpen.

Al hoop ik wel mee dat de cyste uit zichzelf verdwijnt en dat je heel erg zwanger zou zijn. Zou super zijn!
pi_66205530
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:32 schreef leonieke het volgende:
Ik heb echt totaal geen ervaring met een cyste Kan je dus jammergenoeg niet helpen.

Al hoop ik wel mee dat de cyste uit zichzelf verdwijnt en dat je heel erg zwanger zou zijn. Zou super zijn!
Hihi, dat zou ik ook wel willen! Maar die vlieger gaat vast weer niet op
pi_66206999
Vreselijk, hé...
Ik zit ondertussen al op dag 64 van mijn cyclus. Een mens zou er moe van worden...
pi_66207088
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:24 schreef leonieke het volgende:
Vreselijk, hé...
Ik zit ondertussen al op dag 64 van mijn cyclus. Een mens zou er moe van worden...
Zolang?!! En dat met medicatie? Jezus. Dat is om gek van te worden!
pi_66207263
Deze cyclus was het 'maar' 5 x 1 clomid... Laat ons duidelijk zijn: dit werkt niet voor mij
Nog twee weken en dan heb ik weer een afspraak bij de dokter. Hopelijk dan meer nieuws.

En zwanger ben ik niet, daar heb ik vandaag het bewijs van gezien op een tv-schermpje
pi_66207678
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:32 schreef leonieke het volgende:
Deze cyclus was het 'maar' 5 x 1 clomid... Laat ons duidelijk zijn: dit werkt niet voor mij
Nog twee weken en dan heb ik weer een afspraak bij de dokter. Hopelijk dan meer nieuws.

En zwanger ben ik niet, daar heb ik vandaag het bewijs van gezien op een tv-schermpje
Waarom heb je dan maar 1 clomid? Maak je wel eieren aan dan? Ik heb met 1 clomid mega eieren (35 mm)
Waarom krijg je dan niet meer? Waarom wordt er bij jou zolang getreuzeld? Je bent al jaren bezig!
Ik vind het zo oneerlijk voor je..
pi_66208160
Ik rammel al jaren Ben nog maar bezig sinds begin vorig jaar.
Ik ben door mijn gynaecologe doorgestuurd naar het fertiliteitscentrum van het universitair ziekenhuis in Jette (in december). Om mijn cyclus op gang te houden, moest ik toen 1 clomid pakken. Maar dat heeft jammergenoeg niet geholpen.
Tussen januari en maart doen ze nu nog een paar onderzoeken en op 4 maart heb ik terug een afspraak bij de arts voor een bespreking van de resultaten.
pi_66208482
Nou, ik wens je veel succes en sterkte!
Ik ga eten en dan weg, dus ik ben er niet meer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')