abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34468102
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Op gepaste plaatsen laat ik mijn hond wel loslopen. Ze is de goedheid zelve, ze springt alleen soms uit enthousiasme tegen mensen op, maar die zitten daar zelden mee. En als een andere hond wil spelen is ze niet meer te pakken te krijgen totdat ze van vermoeidheid omvalt.
Bloed...onder.... de..... nagels..... vandaan..... haal...... post.............

Uit enthousiasme... En als uit angst/ongenoegen het beest een rotschop krijgt zit degene die dat geeft fout zeker?

Honden = huisdier roofdier = op openbaar terrein AANGELIJND = niet los rondlopen. Tolereren van deze ondieren is al erg genoeg. Tenzij ze een algemeen maatschappelijk belang dienen (blindengeleidehonden, politie- en douanehonden, etc) is er geen enkele reden om halfzachte wolven in huis te nemen.

tekenend voor hondenbezitters, hun eigen hond 'zou zoiets noooooooooit doen', of 'is zo ontzettend lief'... WAAR KOMEN AL DIE BIJTENDE KUTBEESTEN VANDAAN DAN?! Zo eentje heeft niemand blijkbaar.

Afschaffen die krengen, huppa. Hondenbelasting vertienvoudigen en mijn al eerder genoemde voorstellen doorvoeren, krijgen we een veel leefbaarder land. Met een MENSENsamenleving ipv HONDENsamenleving
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34468377
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:24 schreef NiTiN het volgende:

[..]

Uit enthousiasme... En als uit angst/ongenoegen het beest een rotschop krijgt zit degene die dat geeft fout zeker?

Honden = huisdier roofdier = op openbaar terrein AANGELIJND = niet los rondlopen. Tolereren van deze ondieren is al erg genoeg. Tenzij ze een algemeen maatschappelijk belang dienen (blindengeleidehonden, politie- en douanehonden, etc) is er geen enkele reden om halfzachte wolven in huis te nemen.

tekenend voor hondenbezitters, hun eigen hond 'zou zoiets noooooooooit doen', of 'is zo ontzettend lief'... WAAR KOMEN AL DIE BIJTENDE KUTBEESTEN VANDAAN DAN?! Zo eentje heeft niemand blijkbaar.

Afschaffen die krengen, huppa. Hondenbelasting vertienvoudigen en mijn al eerder genoemde voorstellen doorvoeren, krijgen we een veel leefbaarder land. Met een MENSENsamenleving ipv HONDENsamenleving
pi_34468477
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Goeie reactie, inhoudelijk ook!

kom nou eens met wat nuttig verweer. ipv " " want dat ken ik ook
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34470378
tvp
pi_34470408
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:06 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Hmmm, waarom zeg je die ouders niet gelijk duidelijk dat je hond graag kinderen bijt/lust dan?
Als ik bovenstaande situatie even doorlees ben je daar ook niet bepaald kort en duidelijk over.
Als iemand mij zegt;" pas op, mn hond houdt niet van kinderen en kan bijten."
Dan blijf ik heus wel met mijn kind uit de buurt hoor. Mijn kind moet ook altijd eerst aan het baasje vragen of ze de hond mag aaien. Als ze het in dr botte hersens haalt om zo op een hond af te stappen kan ze rekenen op een flinke uitbrander van mijn kant.
Dat zei ik vaak zat maar luisteren ho maar ( en het was maar een voorbeeld gesprek ) , ligt ook aan hoe een samojeed er uit ziet gok ik , het lijken zulke sulletjes :

*niet de mijne maar hij deed het zelfde met zijn oortjes

en bijten kon hij toch nooit, daarvoor zat hij te kort aan de lijn (tuigje) en zijn grom en uitdrukking was dan ook wel genoeg want dan zag hij er niet zo lief meer uit maar meer zoals dit:

* dat was dus de *GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

En ja hij had alle traininging gehad maar als er kinderen te dicht bij kwamen was de training meteen weg (hoewel ik hem nooit daadwerkelijk een poging tot bijten heb zien doen naar een kind).
De kippen heeft hij maar een keer kunnen doen toen ik hem ongv een 1 1/5 jaar had en een keer los liet in het park daarna is hij nooit meer los gelaten in het park.
Luisteren deed hij prima en nooit andere problemen mee gehad op 2 eerder genoemde na

[ Bericht 0% gewijzigd door dontcare op 26-01-2006 03:11:22 ]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34471048
quote:

[..]

Haha, dan gaat ze op haar rug liggen en als je even niet kijkt verstopt ze zich. Ze heeft het echt niet in zich.

Honden zijn geen roofdieren, ze stammen echter wel af van roofdieren. Daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden maar duizenden jaren domesticatie heeft ook zijn gevolgen. Uit angst of vooral ongenoegen een blije hond een schop geven vind in ieder geval idioot. Volgens mij ben jij een ontzettend bang iemand.

Ken je het woord fobie? Een irrationele angst. Zoek hulp
pi_34471385
quote:

[..]

Honden zijn al lang en breed geen roofdieren meer, op de jachthonden na dan, die hebben nog een beetje jachtinstinct over. Katten daarentegen zijn nog 100% roofdier en vrijwel volledig ongetemd (dat is ook waarom kattenmensen van katten houden, ze zijn zo 'lekker eigenwijs'). Ik woon al m'n hele leven in een huis met honden en nog nooit heeft er één een 'prooi' naar huis gebracht, terwijl ze toch genoeg tuin hebben om er 1 te vinden. Ook als ik m'n huidige hond in de velden los laat lopen vind ze het geweldig vogels op te jagen, maar als ze er 1 inhaalt doet ze het beest niks, ze laat hem gewoon vliegen.

De kat van m'n zus echter komt om de haverklap thuis met een muis/vogel welke ook pas gedood wordt nadat ie d'r een tijdje mee gespeeld heeft. Nee katten zijn wat dat betreft een stuk wilder. Ook leuke beesten hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ze zijn wel wilder.

Sowieso heb ik meer last van katten die volledig loslopen dan loslopende honden, aangezien je loslopende honden meestal alleen in de natuur (bossen/velden/heides/whatever) tegenkomt met het baasje aardig dicht in de buurt, terwijl katten zonder enig toezicht overal rondstruinen. De meeste mensen geven net iets teveel om hun hond om ze naast een weg los te laten lopen, laat staan zonder toezicht.

Dat er aso's zijn die hun hond (ook al zijn ze aangelijnd) gewoon op de stoep/speelveldjes/whereever laten schijten zal ik niet ontkennen en ook dat velen gewoon hun reu tegen andermans gevel laten zeiken, maar dat heeft niks te maken met loslopen of niet, sterker nog dat heeft ook niks met de honden te maken, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van het baasje.

En nog even over dat
quote:
Als je bang bent voor een hond zou ik em vooral geen rotschop proberen te geven, want alleen de liefsten onder hun zullen zich dat laten welgevallen. De meeste zullen je been al beet hebben voordat je het doorhebt (dier in het nauw, weet je wel). Behalve natuurlijk als je zo'n 'moedige' bent die een beestje van 15 cm schofthoogte probeert te trappen. Alhoewel je in dat geval wel problemen krijgt met het baasje.

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Psycho op 26-01-2006 08:26:22 ]
pi_34471407
Oops, misclick (reageer ipv wijzigen)
pi_34471410
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:15 schreef SHE het volgende:
eensch; mijn katten mochten altijd naar buiten

en zelfs mijn nijntjes hebben niet eens een kooi, maar huppelen los door mijn huis en slapen of in mijn bed of lekker op de overloop
Ik zal vast dom klinken maar pakken katten normaal gesproken geen knijnen?
pi_34471943
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 08:25 schreef SolidasRock het volgende:
Ik zal vast dom klinken maar pakken katten normaal gesproken geen knijnen?
Veel te grote prooi en het scheelt ook als ze ermee opgegroeid zijn. Als ze opgroeien met een vogel of rat, doen ze die ook geen kwaad. Geldt net zo voor honden.

pi_34471989
quote:

Ik betaal geen hondenbelasting.

En je verwacht een leefbaarder land zonder honden? Jammer dat mensen elkaar dan nog afknallen en neersteken e.d. Ja ik zie het inderdaad...... wat fijn zo'n mensensamenleving
pi_34472029
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Veel te grote prooi en het scheelt ook als ze ermee opgegroeid zijn. Als ze opgroeien met een vogel of rat, doen ze die ook geen kwaad. Geldt net zo voor honden.

[afbeelding]
Ok, nu borrelt een ander vraag op, haar knijnen lopen dus rond in huis, waar doen ze hun behoefte in? gaan ze dan naar 1 of andere soort knijnebak (als in "kattebak")?
pi_34472071
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:19 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ok, nu borrelt een ander vraag op, haar knijnen lopen dus rond in huis, waar doen ze hun behoefte in? gaan ze dan naar 1 of andere soort knijnebak (als in "kattebak")?
Konijnen zijn zindelijk te maken, veel zijn het van zichzelf al.

Maarreh, beetje offtopic.
pi_34472165
Ohw ok, ik dacht dat katten de enige beesten waren die zindelijk te krijgen zijn.

Ontopic: honden MOETEN van de wetgeving aangelijnd lopen en ik ben het daar roerend mee eens. Zijn we in een wei of park of zo, dan kan het best los. (heb geen eigen hond maar pas af en toe op een rotweiler, een teefje btw)

Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat ik VOL in de remmen moest omdat iemand de hond los liet lopen. En vaak reageren de eigenaren dan ook nog achteloos. Nee serieus, ben blij dat het wettelijk verplicht is.

Ontopic genoeg lupa ?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2006 09:28:03 ]
pi_34472280
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:27 schreef SolidasRock het volgende:
Ohw ok, ik dacht dat katten de enige beesten waren die zindelijk te krijgen zijn.

Ontopic: honden MOETEN van de wetgeving aangelijnd lopen en ik ben het daar roerend mee eens. Zijn we in een wei of park of zo, dan kan het best los. (heb geen eigen hond maar pas af en toe op een rotweiler, een teefje btw)

Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat ik VOL in de remmen moest omdat iemand de hond los liet lopen. En vaak reageren de eigenaren dan ook nog achteloos. Nee serieus, ben blij dat het wettelijk verplicht is.

Ontopic genoeg lupa ?
Zoals ik al eerder zei zullen de meeste hondeneigenaren in een stad/dorp hun dier wel aanlijnen. Ze moeten wel erg overtuigd zijn van hun hond om hem naast een weg los te laten lopen. Wat dat betreft ben ik het ook met je eens en denk ik dat de meeste hondeneigenaren het met je eens zijn.
pi_34472803
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 08:20 schreef El_Psycho het volgende:

Honden zijn al lang en breed geen roofdieren meer, op de jachthonden na dan, die hebben nog een beetje jachtinstinct over. Katten daarentegen zijn nog 100% roofdier en vrijwel volledig ongetemd (dat is ook waarom kattenmensen van katten houden, ze zijn zo 'lekker eigenwijs').
Hahahahaha

Lul op man! Katten zijn net zoveel gedomesticeerd, zoniet nog erger!! Die van mij schrikken zich de pleuris van een opvliegende merel of duif
Honden daarentegen schijnen nog peuters te moeten kapotbijten of andere honden aanvallen, lijkt me een stuk minder gedomesticeerd he, domme hondenbezitter

Mensen die denken verstand van dieren te hebben...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34472875
Bijtincidenten hebben zelden iets met jachtinstinct te maken en alles met rangorde-instinct. Een hond ziet een peuter niet als prooi, daarvoor is hij te groot. Hij ziet een peuter wél als een ranglagere die hij dus mag 'corrigeren', om in roedeltermen te spreken. Daarom mag je een kind ook *nooit* alleen laten met een hond. In de overgrote meerderheid van de gevallen waarin een jong kind wordt gebeten, maakt dat kind deel uit van het huishouden waar de hond in woont. Als je verstand hebt van hoe een hond 'denkt', dan kun je 95% van de bijtincidenten (zéker met kleine kinderen) voorkomen.
pi_34472878
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:04 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hahahahaha

Lul op man! Katten zijn net zoveel gedomesticeerd, zoniet nog erger!! Die van mij schrikken zich de pleuris van een opvliegende merel of duif
Honden daarentegen schijnen nog peuters te moeten kapotbijten of andere honden aanvallen, lijkt me een stuk minder gedomesticeerd he, domme hondenbezitter

Mensen die denken verstand van dieren te hebben...
Onze hond schrikt net zo erg van een duif of een merel.

Onze hond valt ook nooit andere honden aan..... hij wil er wel dolgraag mee spelen, maar dat doet hij alleen als het van mij mag.

Maar ja jij bent er heilig van overtuigd dat alle honden hetzelfde zijn.....

Maar jij hebt wel verstand van jouw katten wil je zeggen dan?
pi_34473966
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]

Wat heeft het feit dat jouw kat een mietje is te maken met het feit of het beest wilder is dan een hond? Katten zijn gewoon over het algemeen veel minder tam dan een hond. Leven veel meer hun eigen leventje waarbij de eigenaar maar een bijrolletje speelt, vallen ook vaker terug op oerinstincten. (En ik weet dat er uitzonderingen zijn waarbij de katten de hele dag binnenblijven en als er een mens binnenkomt ze de rest van de avond alleen nog maar geknuffeld en geaaid willen worden)

Maar ik blijf erbij dat er meer dieren gedood worden door katten dan door honden, juist doordat honden wel aangelijnd moeten lopen en katten niet. Het is alleen zo dat wanneer een hond bijt je vaak een aardige wond eraan overhoudt (omdat honden nou eenmaal groter zijn) terwijl de verwondingen die een kat toebrengt voor een mens wat meer lijken op speldeprikjes/krassen.
quote:
Hetzelfde geld hiervoor. Er zullen denkelijk minstens net zo veel kinderen zijn die door een kat gekrabt of gebeten worden als door een hond. Dat een kat een kind gelukkig niet zwaar kan verwonden wil niet zeggen dat ze daardoor makker zijn. Sowieso zijn de meeste bijtincidenten met honden ook niet gevaarlijk. Meestal een beet in de hand omdat een persoon iets bij een hond doet waar het beest niet van gediend is.

Nu ben ik het met je eens dat er gevallen zijn waarbij een hond een mens/kind echt aanvalt, maar dat zijn hoge uitzonderingen waarbij de oorzaak weer meestal bij de eigenaar ligt. Ik heb het dan over het type aso wat een vechthond koopt, niet omdat hij het een leuk/lief beestje vind maar omdat ze 'stoer' zijn en die ze dan ook nog zo aggressief mogelijk maken omdat dat nog stoerder uit ziet''. (Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat alle eigenaren van 'vecht'honden zo zijn. Sterker nog het merendeel niet, maar het zijn die rotte appels die het nieuws halen en waar jij nu naar refereert.) Maar dit soort aso's laat dan weer meestal niet z'n beest los lopen, omdat die mensen het stoerder vinden dat het beest als een gek aan de lijn zit te trekken.
pi_34474020
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik met onze hond aan het lopen en dan kom ik weer van die mensen tegen die hun hond ALTIJD aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind t zielig! een hond moet gewoon even lekker kunnen rennen enzo! Meestal hebben ze dan ook nog maar een lijntje van een meter of twee.

Natuurlijk snap ik t wel als mensen een dikke pittbull oid hebben dat ze hem niet van de riem afhalen, maar dat soort honden zie ik hier nooit.

Zelfde geldt voor mensen die hun katten nooit naar buiten laten, ook zielig!
Ik heb haar overdag ook gewoon aan de lijn.
Ze lokt nogal ruzie uit
Hele kleine hond, met heel veel zelfvertrouwen dus
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_34474092
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:54 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Wat heeft het feit dat jouw kat een mietje is te maken met het feit of het beest wilder is dan een hond? Katten zijn gewoon over het algemeen veel minder tam dan een hond. Leven veel meer hun eigen leventje waarbij de eigenaar maar een bijrolletje speelt, vallen ook vaker terug op oerinstincten. (En ik weet dat er uitzonderingen zijn waarbij de katten de hele dag binnenblijven en als er een mens binnenkomt ze de rest van de avond alleen nog maar geknuffeld en geaaid willen worden)

[..]

.
Een kat heeft trouwens ook geen baasje, maar een butler
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_34474342
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bijtincidenten hebben zelden iets met jachtinstinct te maken en alles met rangorde-instinct. Een hond ziet een peuter niet als prooi, daarvoor is hij te groot. Hij ziet een peuter wél als een ranglagere die hij dus mag 'corrigeren', om in roedeltermen te spreken. Daarom mag je een kind ook *nooit* alleen laten met een hond. In de overgrote meerderheid van de gevallen waarin een jong kind wordt gebeten, maakt dat kind deel uit van het huishouden waar de hond in woont. Als je verstand hebt van hoe een hond 'denkt', dan kun je 95% van de bijtincidenten (zéker met kleine kinderen) voorkomen.
Inderdaad, een nieuwe in de roedel, moet eerst zijn plaats weten.
Ik heb mijn kinderen vanaf al heel klein geleerd, dat eerst hun de deur uit moeten gaan (wanneer ze gaan wandelen) en daarna pas de hond.
Zelfs moesten ze een tijdlang, de hond het idee geven (met het eten) dat de hond pas als laatste eten kreeg. (dus zogenaamd boven de bak hangen, en eten )Later kreeg hij zeker na ons eten, en dan nog af en toe even als eerste eten.
Maar nu leeft alleen de kleine nog (nog kleiner dan een kat) en houden we ons alleen nog aan de regel, als eerste de voordeur uit stappen.
Maar het is vaak wel degelijk roedelgedrag.
pi_34477817
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:08 schreef Rekkie het volgende:

Maar jij hebt wel verstand van jouw katten wil je zeggen dan?
Denk t wel he, als ik ze elke dag meemaak. Maar als jij kattenexpert bent, ben ik benieuwd hoor wat je er allamaal over weet..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34477852
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:59 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Denk t wel he, als ik ze elke dag meemaak. Maar als jij kattenexpert bent, ben ik benieuwd hoor wat je er allamaal over weet..
Ik ben geen kattenexpert, wel expert van mijn eigen hond die ik dagelijks mee maak!
pi_34478043
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:59 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Beetje dom antwoord eigenlijk. Je verwijt mensen dat ze geen verstand hebben van hun huisdier, ook al maken die mensen hun huisdier ook altijd mee, maar wanneer jou gevraagd wordt of jij zoveel van je beesten weet is datzelfde antwoord opeens een geldige verklaring....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')