Laat je em ook niet los als je door t bos ofzo loopt?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:31 schreef Marruk het volgende:
Die van ons komt dan binnen no time onder een fiets of auto terecht. En das niet gezond voor zo'n klein kutding. Vandaar
Sorry, ik zal haar zeggen jouw tuin te gebruiken als kattenbak.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Zelfde geldt voor mensen die hun katten nooit naar buiten laten, ook zielig!
of van die mensen die altijd hun hond los laten lopen ook als het niet verstandig isquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik met onze hond aan het lopen en dan kom ik weer van die mensen tegen die hun hond ALTIJD aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind t zielig! een hond moet gewoon even lekker kunnen rennen enzo! Meestal hebben ze dan ook nog maar een lijntje van een meter of twee.
Natuurlijk snap ik t wel als mensen een dikke pittbull oid hebben dat ze hem niet van de riem afhalen, maar dat soort honden zie ik hier nooit.
Hier bij het meer, waar in velden of wegen geen auto te bekennen valt, lopen die beesten ook aan de riem. En dat vind ik zielig! zeker als die honden lekker willen rennen met andere honden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:51 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
of van die mensen die altijd hun hond los laten lopen ook als het niet verstandig is
tuurliujk moeten honden los kunnen lopen maar sommige mensen doen dat in verband met veiligheid liever in het bos
Maar uitrausen kan ie niet in huis en ook niet aan de riem.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Trouwens weinig zieligs aan. Stoeien en gekdoen kunnen mijn honden in huis, met elkaar.
Je krijgt er gewoon een boete voor als je je hond niet aan de riem hebt hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik met onze hond aan het lopen en dan kom ik weer van die mensen tegen die hun hond ALTIJD aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind t zielig! een hond moet gewoon even lekker kunnen rennen enzo! Meestal hebben ze dan ook nog maar een lijntje van een meter of twee.
Natuurlijk snap ik t wel als mensen een dikke pittbull oid hebben dat ze hem niet van de riem afhalen, maar dat soort honden zie ik hier nooit.
Tuurlijk wel. Mijn honden mogen in huis rausen wat ze willen. En met een uitrekriem kan het ook aan de riem. Doerak rent regelmatig als een idioot keihard rondjes om mij heen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:02 schreef kikoooooo het volgende:
Maar uitrausen kan ie niet in huis en ook niet aan de riem.
Dat noemen ze een tekkelquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik ooit een hond neem, dan adopteer ik een exemplaar zonder poten.
- laat ze em dat dan leren ipv dat beest altijd de keel dicht te knijpen met zo';n riem... je ziet echt zovaak dat de hond echt gigantisch graag met een andere hond wil spelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:43 schreef Nachtdier het volgende:
-Omdat het beest niet luistert wellicht?
-Of omdat de baasjes enorme moraalridders zijn en de APV het niet toelaat dat honden los lopen.
Dat had die van mij dus ook. Vooral als mensen plotselingen bewegingen richting dr maakte of bijvoorbeeld een muts o.i.d. ophadden waardoor ze het gezicht niet goed kon zien. Ze was wat dat betreft erg schuw.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Classique het volgende:
Onze hond bijt snel vreemde mensen. En sommige mensen willen hem aaien als je met hem aan het wandelen bent. Als je hond dan losloopt en hij bijt die mensen, dan is dat toch knap lullig, vooral als het kleine kinderen zijn. Dan kun je wel sorry zeggen maarja, het is dan wel gebeurd.
je snapt best wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Keel dichtknijpen is nergens voor nodig als je een tuigje of een halti gebruikt.
En m'n andere (part-time) hond is een overenthousiaste Amerikaanse Stafford Terrier met de kracht van een op hol geslagen bulldozer, ook niet verstandig om die los te laten lopenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mijn hond is doof en slechtziend, dus die loopt dan onder een auto. Ik ben zeg maar zijn blindegeleide-mens met bijbehorende riem.
Die van ons schijt keurig in de bosjes of in de sloot. Ik ga echt zn stront niet meenemen hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef maartena het volgende:
Honden zijn leuk, en inderdaad.... ze moeten ook even vrij kunnen rondlopen!!Dat aan de lijn houden is niets voor honden, die moeten kunnen rondlopen en overal aan kunnen ruiken, etc, etc.....
MAAR NEEM NADAT ZE KLAAR ZIJN MET HUN BEHOEFTE DIE STRONT WEER MEE!!!
Ruim de troep die je maakt ook op!!
Lekker aso.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:13 schreef kikoooooo het volgende:
Die van ons schijt keurig in de bosjes of in de sloot. Ik ga echt zn stront niet meenemen hoor
Jij wandelt vaak in de bosjes of in de slootkant?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Lekker aso.
Tja mogen ze ookkattendrollen eens opruimen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef maartena het volgende:
Honden zijn leuk, en inderdaad.... ze moeten ook even vrij kunnen rondlopen!!Dat aan de lijn houden is niets voor honden, die moeten kunnen rondlopen en overal aan kunnen ruiken, etc, etc.....
MAAR NEEM NADAT ZE KLAAR ZIJN MET HUN BEHOEFTE DIE STRONT WEER MEE!!!
Ruim de troep die je maakt ook op!!
Nou aangezien jij dat aso vindt mag je met mij mee op wandeling en dan mag jij die struikjes met stekels in om de poep op te ruimen ok?quote:
Als je wil dat grote honden op je af komen en de kans een heel stuk groter is dat ze zo'n klein mormel uit je handen halen dan moet je hem vooral optillen, hoe maak je het interressant voor een hond zegquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:24 schreef Nachtdier het volgende:
En helemaal als ze in je tuin schijten die pokkekatten!
Wat ik overigens erger vind zijn de mensen die een kuttenlikkertje aanschaffen en het arme beestje vervolgens optillen als er een grote hond in de buurt komt. Alsof grote honden automatisch gaan bijten bij zo'n rat aan een tuigje.
Al moet ik zeggen dat onze hond ooit wel eens het mormel van de buren flink door elkaar heeft gezwaaid...
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Eén van mijn honden kan op commando schijten.Het commando is "Toe maar even".
Het is toch zeker jouw beest?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou aangezien jij dat aso vindt mag je met mij mee op wandeling en dan mag jij die struikjes met stekels in om de poep op te ruimen ok?
Bij onze hond vroegah thuis ook. Commando: Droefje, gaat eens poepen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Eén van mijn honden kan op commando schijten.Het commando is "Toe maar even".
Waar ik het helemaal mee eens ben!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het gaat om het principe.
Als je je hond uit wilt laten, doe dat dan op een hondenuitlaatveldje, niet op een plek waar andere mensen (of spelende kinderen) er last van zouden kunnen hebben.
Maar goed, dat is mijn mening.
Ja, maar ik zorg er dan ook voor dat die geen last voor anderen veroorzaken...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is toch zeker jouw beest?
Met die kanttekening dat jij je honden gewoon in het bos laat schijten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:08 schreef erodome het volgende:
Waar ik het helemaal mee eens ben!
Alleen voor de mensen die in de stront gaan staan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, maar ik zorg er dan ook voor dat die geen last voor anderen veroorzaken...
Ga jij even achter de everzwijnen en herten aanlopen om hun schijt op te ruimen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met die kanttekening dat jij je honden gewoon in het bos laat schijten.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Wat hebben everzwijnen en herten ermee te maken?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ga jij even achter de everzwijnen en herten aanlopen om hun schijt op te ruimen.In het bos heeft daar helemaal niemand last van zolang je de hond niet op het pad laat schijten.
Snap ik. Maar dat is een kwestie van opvoeding van het beestje.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef NiTiN het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik buiten aan het lopen en kom ik weer van die mensen tegen die hun hond niet aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind het vervelend! Een hond behoort netjes aangelijnd te zijn!! Meestal hebben ze dan ook van die bazen die roepen: 'Hij doet niks hoor!'
Natuurlijk snappen zij niet dat er ook mensen zijn die niet zo dol zijn op hun Fluffy, Boris, Fifi, Rakker, Nero of Bello.
Ik kan nog wel een uurtje doorgaan maar denk dat je het snapt.![]()
Niet iedereen is gecharmeerd van je blaffende, bijtende en stinkende haarbal(len). En aan jou, en iedere andere hondenbezitter in Nederland, dan ook het verzoek om je beest aangelijnd te houden, liefst nog gemuilkorfd ook. Omdat we leven in een mensenmaatschappij, en geen hondenmaatschappij.
Waarschijnlijk word ik nou uitgejoeld, omdat de hond in Nederland zo ongeveer een heilig dier iszoals de koe in India. Maar goed, er zijn dus ook mensen die er anders tegenover staan.
Die schijten de hele dag door in het bos.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat hebben everzwijnen en herten ermee te maken?.
Vertel eens, ben jij in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt? Ik namelijk nog nooit. Leg dus even uit wat er bezwaarlijk aan is als een hond in een bos poept. Op de stoep is ranzig ja, evenals op een speelveldje of een andere plek waar mensen er last van hebben.quote:Maar goed, ik heb allang gemerkt dat sommige hondenbezitters Oost-Indisch doof zijn als het om klachten over hun geliefde honden gaat.
Dat zijn dan ook nog enigszins wilde dieren, geen doorgefokte kruisbestoven huisdieren die vaak alles krijgen en mogen van hun baasjes, incluis overal schijten zonder dat het baasje het opruimt onder het mom van "ik betaal toch zekers hondenbelasting????".quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die schijten de hele dag door in het bos.
Ja, ik ben in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt ja. Wat is er voor jou bezwaarlijk aan om je hond gewoon op een hondenuitlaatveldje zijn behoefte te laten doen?quote:Vertel eens, ben jij in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt? Ik namelijk nog nooit. Leg dus even uit wat er bezwaarlijk aan is als een hond in een bos poept. Op de stoep is ranzig ja, evenals op een speelveldje of een andere plek waar mensen er last van hebben.
Inderdaad. Ze zouden eens iets moeten doen. Ik vind het al vervelend genoeg als ze tegen me aan springen. Zo hoor ik mijn achterbuurman ook dagelijks zijn hond tot de orde roepen als deze weer eens op een klein kind af rent. En dat dan 10 keer, zo goed luistert het beest namelijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef NiTiN het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik buiten aan het lopen en kom ik weer van die mensen tegen die hun hond niet aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind het vervelend! Een hond behoort netjes aangelijnd te zijn!! Meestal hebben ze dan ook van die bazen die roepen: 'Hij doet niks hoor!'
Natuurlijk snappen zij niet dat er ook mensen zijn die niet zo dol zijn op hun Fluffy, Boris, Fifi, Rakker, Nero of Bello.
En dus is die poep storender dan die van de andere beesten die in groten getale door het bos denderen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat zijn dan ook nog enigszins wilde dieren, geen doorgefokte kruisbestoven huisdieren die vaak alles krijgen en mogen van hun baasjes, incluis overal schijten zonder dat het baasje het opruimt onder het mom van "ik betaal toch zekers hondenbelasting????"..
Het niet-bestaan van hondenuitlaatveldjes? Maar wees gerust, in het bos kom ik zelden of nooit met mijn dieren.quote:Ja, ik ben in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt ja. Wat is er voor jou bezwaarlijk aan om je hond gewoon op een hondenuitlaatveldje zijn behoefte te laten doen?
Ja. Everzwijnen en herten horen in het bos, een doorgefokte wolf niet meer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En dus is die poep storender dan die van de andere beesten die in groten getale door het bos denderen?
Nou ja, zo lang je het maar opruimt, heb ik er geen last van.quote:Het niet-bestaan van hondenuitlaatveldjes? Maar wees gerust, in het bos kom ik zelden of nooit met mijn dieren.
Ik woon in Leeuwarden, je hebt er sowieso geen last van.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nou ja, zo lang je het maar opruimt, heb ik er geen last van.
Opgevoed of niet: sommige mensen zijn gewoon bang ervoor. Waaronder ik. Vreemde honden moet ik niks van hebben. Ik snap ook niet dat ze toegelaten worden om aangelijnd over straat te mogen eigenlijk. Het zijn ROOFDIEREN! Ik loop toch ook niet met een aangelijnde tijger over straat?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:19 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Snap ik. Maar dat is een kwestie van opvoeding van het beestje.
Dat ligt aan de kwaliteit van de foto. In het echt zijn ze net zo knap als jij.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:15 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat een lelijke misbaksels zeg!
Ik had een samojeed die kippen en kinderen niet leuk vond , niet echt veilig om los te laten lopen in een woonwijk/ park met kippenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat ligt aan de kwaliteit van de foto. In het echt zijn ze net zo knap als jij.
Wat stom antwoord zeg.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?
Leuk of aaibaar is het niet iig
O, krijgen we dat riedeltje weer... en mensen moeten zeker ook goudvissen en vogelbelasting gaan betalen omdat die eigenlijk ook wel lastig zijnquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:24 schreef Lady-MOH het volgende:
Ik heb hele grote hond, mensen zijn vaak bang voor hem omdat die zo groot is. Vette onzin. Hij doet niets. Terwijl hij zelf in zijn leven al 5 keer gebeten is door zo klein klote hondje, waarvan hun baasjes het dan GRAPPIG vinden "o kijk nou wat zo kleine durf bij die grote" Tot dat mij hond gaat blaffen wat logies is als je gebeten word, Dan is o kom we gaan weg hij vind niet zo leuk.
Moet mij hond doen zo klein hondje bijten is hondje meteen weg en dan is niet grappig meer. :|
En netzoals wij hondenbelsting moeten betalen mag ook wel eens kattenbelsating komen.
Weet je wel hoe veel katten in je tuin schijten. En in zandbak van de kinderen.
Bron?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:35 schreef Lady-MOH het volgende:
Tegenwoordig zijn die kleine kuthondjes valser dan grote hond of wat dan ook
Deze honden zijn een stuk liever en aaibaarder dan de gemiddelde poedel of chihuahua dat kan ik je wel vertellen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?
Leuk of aaibaar is het niet iig
Nee hoor ik zit er verder ook niet mee.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:36 schreef kamagurka het volgende:
[..]
O, krijgen we dat riedeltje weer... en mensen moeten zeker ook goudvissen en vogelbelasting gaan betalen omdat die eigenlijk ook wel lastig zijn![]()
Als je niet kunt zien dat een hond qua formaat en temperament veel schadelijker en gevaarlijker is dan een kat of een fret heb je echt wel problemen hoor... Verantwoordelijke mensen houden hun kat bovendien gewoon binnen en katten springen ook niet tegen iedereen op ongewenst of beginnen te bijten of blaffen... dus ik zie niet in waarom je loopt te zeiken. Volgens mij alleen maar een calimero-reactie.. zij niet en ik wel, dat is niet eerlijk!! ahoiahoi!!
Is laatst op tv geweest bij RTL4.quote:
OK, dat is tenminste een zinnig antwoord... erg aaibaar of lief zien ze er niet uit, eerder als misvormde biggen die te hoog op hun poten staan. Maar da's persoonlijke smaakquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Deze honden zijn een stuk liever en aaibaarder dan de gemiddelde poedel of chihuahua dat kan ik je wel vertellen.
Ik heb nog nooit een zwerfkat gezien die op iemand sprong.. volgens mij verzin je het ter plekke. Katten ontwijken mensen juist meestal (en dat is maar goed ook)quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef Lady-MOH het volgende:
[..]
Nee hoor ik zit er verder ook niet mee.
Maar ze zeiken altijd over hondenstront enz terwijl er tegenwoordig ook meer kattenstront komt.
Ach zo ken ik ook nog wel paar, katten zitten op je auto veroorzaken krassen enz, schijten in je tuin en in speeltuintjes, zwerfkatten springen wel degelijk op je.
Bovendien doen niet alle honden blaffem en springen.
Zeker niet bijten.
Vertel dat dan maar ns aan een jogger of iemand die gewoon op zijn fiets voorbij tuft...quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat gezeik over aanvallen... Het overgrote merendeel van de bijtincidenten vindt plaats in huis en meestal is het slachtoffer de baas zelf of een van zijn of haar kinderen. Dat een hond uit het niets iemand op straat aanvalt is een zeldzaamheid.
"hondenuitlaatveldje" die dingen hebben we hier niet hoor!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, ik ben in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt ja. Wat is er voor jou bezwaarlijk aan om je hond gewoon op een hondenuitlaatveldje zijn behoefte te laten doen?
Ja, maar dat vind dus iedereen, ook de mensen met een slecht opgevoed agressief kutbeest... dat is dus het probleem bij hondenbezitters. Daarom moet je iedereen dus toch maar over één kam scheren bij wijze van preventiestap.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef Lady-MOH het volgende:
Jij vind mormel ander vind het een schat. Meningen verschillen.
Zelf vind ik als je hond heb die gewoon luisterd, niet na mensen toe gaat rennen enz kun je hem best los laten lopen. Anders moet je hem gewoon vast houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |