abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34418531
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik met onze hond aan het lopen en dan kom ik weer van die mensen tegen die hun hond ALTIJD aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind t zielig! een hond moet gewoon even lekker kunnen rennen enzo! Meestal hebben ze dan ook nog maar een lijntje van een meter of twee.

Natuurlijk snap ik t wel als mensen een dikke pittbull oid hebben dat ze hem niet van de riem afhalen, maar dat soort honden zie ik hier nooit.

Zelfde geldt voor mensen die hun katten nooit naar buiten laten, ook zielig!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:24:40 #2
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34418573
Honden moeten ook aan de lijn en katten zijn huisdieren
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34418797
Ik doe mijn hond aan een touw met een lus
pi_34418825
Ik heb een rolriem van 10 meter en dat is voor een bull zat
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_34418837
Die van ons komt dan binnen no time onder een fiets of auto terecht. En das niet gezond voor zo'n klein kutding. Vandaar
pi_34418893
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:31 schreef Marruk het volgende:
Die van ons komt dan binnen no time onder een fiets of auto terecht. En das niet gezond voor zo'n klein kutding. Vandaar
Laat je em ook niet los als je door t bos ofzo loopt?
pi_34419023
Onze hond bijt snel vreemde mensen. En sommige mensen willen hem aaien als je met hem aan het wandelen bent. Als je hond dan losloopt en hij bijt die mensen, dan is dat toch knap lullig, vooral als het kleine kinderen zijn. Dan kun je wel sorry zeggen maarja, het is dan wel gebeurd.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:42:17 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34419222
Mijn kat komt nooit buiten, met uitzondering van het balkon.
Hij weet niet beter.
Ik heb dan ook nooit gezeik van buren over kattepis of poep.
En hij kan ook niet worden doodgereden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_34419322
Bij zijn normale wandelroute altijd vast. Anders is ie er zo vandoor en gaat hij de weg op. In bossen en op het strand is hij altijd los.
pi_34419355
Aders moet ik weer zo'n poedeltje (of ander klein soortige honden) tussen de spaken van me fiets uit schrapen.....
pi_34419433
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Sorry, ik zal haar zeggen jouw tuin te gebruiken als kattenbak.
pi_34419572
quote:
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik met onze hond aan het lopen en dan kom ik weer van die mensen tegen die hun hond ALTIJD aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind t zielig! een hond moet gewoon even lekker kunnen rennen enzo! Meestal hebben ze dan ook nog maar een lijntje van een meter of twee.

Natuurlijk snap ik t wel als mensen een dikke pittbull oid hebben dat ze hem niet van de riem afhalen, maar dat soort honden zie ik hier nooit.

of van die mensen die altijd hun hond los laten lopen ook als het niet verstandig is
tuurliujk moeten honden los kunnen lopen maar sommige mensen doen dat in verband met veiligheid liever in het bos
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_34419747
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:51 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

of van die mensen die altijd hun hond los laten lopen ook als het niet verstandig is
tuurliujk moeten honden los kunnen lopen maar sommige mensen doen dat in verband met veiligheid liever in het bos
Hier bij het meer, waar in velden of wegen geen auto te bekennen valt, lopen die beesten ook aan de riem. En dat vind ik zielig! zeker als die honden lekker willen rennen met andere honden.
pi_34419770
Wat dacht je van omdat het verboden is om honden los te laten lopen op plekken waar niet expliciet staat aangegeven dat het mag?
pi_34419789
Trouwens weinig zieligs aan. Stoeien en gekdoen kunnen mijn honden in huis, met elkaar.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:01:35 #16
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_34419889
onze hond is psychopathisch, vandaar
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_34419919
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Trouwens weinig zieligs aan. Stoeien en gekdoen kunnen mijn honden in huis, met elkaar.
Maar uitrausen kan ie niet in huis en ook niet aan de riem.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:05:50 #18
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_34420015
quote:

Je krijgt er gewoon een boete voor als je je hond niet aan de riem hebt hoor
En daar heb ik dan weer een hekel aan
Ik hoor alleen maar bla bla bla
pi_34420069
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:02 schreef kikoooooo het volgende:
Maar uitrausen kan ie niet in huis en ook niet aan de riem.
Tuurlijk wel. Mijn honden mogen in huis rausen wat ze willen. En met een uitrekriem kan het ook aan de riem. Doerak rent regelmatig als een idioot keihard rondjes om mij heen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:13:19 #20
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_34420255
Niets zielig aan. Ik ga altijd met de hond wandelen in de weiden vlakbij en als ik hem zou laten loslopen dan mag ik er de hele dag achterlopen.
Bezie het als een voorzorgsmaatregel. En ik red zo het leven van alle fazanten, konijnen etc die daar massaal rondhossen.
Jusqu'ici tout va bien
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:14:51 #21
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_34420305
Mensen die die schijtbakken niet aan de lijn hebben
There IS no global warming -- The Matrix
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:15:57 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34420334
eensch; mijn katten mochten altijd naar buiten

en zelfs mijn nijntjes hebben niet eens een kooi, maar huppelen los door mijn huis en slapen of in mijn bed of lekker op de overloop
pi_34420404
Zag eerst een groep hondenliefhebbers nog geen twee meter van het bord 'honden aan de lijn' hun hond los laten lopen. Kutbeesten lopen je ook nog omver als je niet uitijkt. Daar erger ik me dan weer aan. Of nou ja, ik zou er nooit een topic over openen.
pi_34420433
Honden moeten aan lijn.
Zelf heb ik ook een hond. Ja laat die wel eens los lopen.
Maar heb ook hond gehad waarmee dat gewoon weg niet kon. Hij luisterde altijd behalve als die los liep, dus dan houd het op. Maar als ik dan na bos ging nam ik altijd riem mee van meter of 20.

Mijn schoonouders laten hond ook niet los omdat die onwijs bangerig is. Als ze die los zouden laten lopen, en hij zou ergens van schrikken heb je kans dat die weg zou rennen omdat die bang zou zijn.

Veel mensen laten hun hond dus ook niet los omdat ze reden voor hebben.
*Klik als je durf* Niet klikken als je snel bang bent!!!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:26:39 #25
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_34420660
Mensen moeten geen dieren in huis halen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_34420706
We hebben een Beagle. Die komt gewoon niet meer terug. Kun je roepen, schreeuwen, op je kop gaan staan, weglopen, dreigen, smeken, flemen, 33 leverworsten laten zien, hij ziet je nog niet eens meer staan.

Nadat ik een uur bij een paardenwei heb gestaan en uiteindelijk de eigenaar van de paarden hem uit de wei heeft moeten halen, mijn vader een uur doelloos door het bos heeft gedwaald tot een mevrouw 'm kwam brengen hebben we besloten dat ie NOOIT maar dan ook NOOIT meer los kan.

Vandaag toch gedaan, hij ziet een andere hond *ZOEF*. Gelukkig luisterde die andere hond wél naar mij toen ik met mijn liefste stemmetje riep en ja, dan wil de onze daar wel weer achteraan rennen, toevallig in de richting van de baas, ach ja.

Verder rent ie ook zo op fietsers af en snapt hij niet wat een auto is.

Hij is binnen hartstikke lief, maar buiten We laten 'm dus bij hoge uitzondering alleen los in gebieden waar een hek omheen zit. Nu nog zo'n gebied vinden
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_34420725
Alsof honden depressief worden en zelfmoord plegen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:33:48 #28
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34420867
De mijne mogen wel hoi zeggen tegen anderen, ze lopen bijna altijd los. Onnodig te zeggen dat ik twee heel blije, sociale, dappere, goed luisterende hompies heb.

Als ze hoi hebben gezegd, dan is het even spelen, of ze komen weer met me mee. Either way, ik wil het ze niet onthouden! Zonde dat veel eigenaren dat wel doen, gaan ze hun hond mee trekken terwijl hij zo graag even wil snuffelen.... Ja dat vind ik toch cru. Zeker als het hondje maar alleen in huis is, heeft hij contact met andere hondjes nodig wat je als baasje noooooit kan geven!
power to the people
pi_34420935
Als ik ooit een hond neem, dan adopteer ik een exemplaar zonder poten.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:36:35 #30
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34420963
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik ooit een hond neem, dan adopteer ik een exemplaar zonder poten.
Dat noemen ze een tekkel
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_34420986
Beestjuh> Ik laat 'm ook altijd ff snuffen Hij is ontzettend dol op andere honden Ik wil graag een tweede (maar dan iets dat beter luistert buiten en liefst een wat oudere hond) maar mijn ouders trekken er niet zo aan Vandaag had ie echt een leuk speelkameraadje met z'n 2 keihard rennen.

Alleen dat kan ie dus uuuuuuren volhouden zonder ook maar 1 blik op de baas.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_34421043
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:36 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat noemen ze een tekkel
Na, in elk geval, eentje die niet kan kruipen
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:43:09 #33
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_34421138
-Omdat het beest niet luistert wellicht?

-Of omdat de baasjes enorme moraalridders zijn en de APV het niet toelaat dat honden los lopen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_34421191
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:43 schreef Nachtdier het volgende:
-Omdat het beest niet luistert wellicht?

-Of omdat de baasjes enorme moraalridders zijn en de APV het niet toelaat dat honden los lopen.
- laat ze em dat dan leren ipv dat beest altijd de keel dicht te knijpen met zo';n riem... je ziet echt zovaak dat de hond echt gigantisch graag met een andere hond wil spelen.

- Ik heb geen idee of de APV het hier toestaat... heb noh nooit gehoord dat er iemand voor bekeurd is.
pi_34421356
Keel dichtknijpen is nergens voor nodig als je een tuigje of een halti gebruikt.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:59:09 #36
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_34421460

Vanmiddag gewoon aangelijnd... is aangevallen door een:

die niet aangelijnd was..

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_34421939
Ik denk niet dat jij mijn AB tegen wilt komen als ie los is; en jouw hond al helemaal niet

Fred
pi_34422191
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Classique het volgende:
Onze hond bijt snel vreemde mensen. En sommige mensen willen hem aaien als je met hem aan het wandelen bent. Als je hond dan losloopt en hij bijt die mensen, dan is dat toch knap lullig, vooral als het kleine kinderen zijn. Dan kun je wel sorry zeggen maarja, het is dan wel gebeurd.
Dat had die van mij dus ook. Vooral als mensen plotselingen bewegingen richting dr maakte of bijvoorbeeld een muts o.i.d. ophadden waardoor ze het gezicht niet goed kon zien. Ze was wat dat betreft erg schuw.

Was behoorlijk vervelend met kleine kinderen wat ze zag er heel schattig uit (kleine teckel met medium haargroei dus leek net een puppy) dus die kwamen dan op dr afrennen met uitgestrekte handjes...hoe vaak dat bijna mis is gegaan. Gelukkig heb je het na een tijdje door als er dan al een kindje alleen maar keek was het van "Neeeeee, doe maar niet". In de 10 jaar dat ik het beestje heb gehad is er welgeteld maar 1 kind geweest wat eerst met een grote boog om de hond heenliep en toen aan mij vroeg of die geaaid kon/mocht worden. Applause voor die ouders.
pi_34422475
Snap ik idd ook niet, dat ouders hun kinderen niet leren om nooit zomaar op een hond af te rennen. Zelfs de vriendelijkste hond kan schrikken van zo'n benadering en dan ineens uithalen.
pi_34422753
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Keel dichtknijpen is nergens voor nodig als je een tuigje of een halti gebruikt.
je snapt best wat ik bedoel.
pi_34424276
Mijn hond krijgt dan de neiging alles wat kleiner is dan hem en beweegt op te eten
pi_34425226
haha
pi_34426417
Mijn hond is doof en slechtziend, dus die loopt dan onder een auto. Ik ben zeg maar zijn blindegeleide-mens met bijbehorende riem.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_34426467
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mijn hond is doof en slechtziend, dus die loopt dan onder een auto. Ik ben zeg maar zijn blindegeleide-mens met bijbehorende riem.
En m'n andere (part-time) hond is een overenthousiaste Amerikaanse Stafford Terrier met de kracht van een op hol geslagen bulldozer, ook niet verstandig om die los te laten lopen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_34426484
Precies.
Meestal zijn redenen voor.
Bovendien mag je ook niet overal jehond los laten lopen en soms is erg gevaarlijk
pi_34426523
Honden horen aan de lijn, je hoeft andere mensen niet op te zadelen met jouw hobby.
En loslopende katten mogen volgens de wet worden afgeschoten als een jager denkt dat het een verwilderde kat is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_34426688
ik heb de hond vaak vast omdat die klein honden in eens kan aanvallen. en als die een paard ziet is die er vandoor. dan denk die dat het een reuze hond is. zo lang je je hond niet kan vertrouwen komt er een riempje om
ik type ook mar wat
pi_34427610
Die van mij lopen los ja, maar ik heb dan ook het geluk dat de stukken waar ik hier kan lopen met de honden allemaal losloopgebied zijn en in de bossen zit ook een erg groot stuk met losloopgebied(een wandelroute van 5 km, waarbij dat hele stuk losloopgebied is).

Gewoon een kwestie van opvoeden, had toch echt een hond die onder de vechthonden valt, ook die kon gewoon loslopen hoor.

Plurkje mag nog niet los trouwens, kreng is erg dominant en dus al vrij zelfstandig, houdt niet van kou hebben we al gemerkt en draait zich gewoon om om naar huis te speren, aangezien ik er geen zin in heb mijn nieuwe pup van een autoband af te schrapen moet hij vast, in het bos gaat hij dan wel weer los, daar loopt hij gewoon wel mee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:58:14 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34427759
Honden zijn leuk, en inderdaad.... ze moeten ook even vrij kunnen rondlopen!! Dat aan de lijn houden is niets voor honden, die moeten kunnen rondlopen en overal aan kunnen ruiken, etc, etc.....

MAAR NEEM NADAT ZE KLAAR ZIJN MET HUN BEHOEFTE DIE STRONT WEER MEE!!!

Ruim de troep die je maakt ook op!!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34428183
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef maartena het volgende:
Honden zijn leuk, en inderdaad.... ze moeten ook even vrij kunnen rondlopen!! Dat aan de lijn houden is niets voor honden, die moeten kunnen rondlopen en overal aan kunnen ruiken, etc, etc.....

Die van ons schijt keurig in de bosjes of in de sloot. Ik ga echt zn stront niet meenemen hoor
pi_34428361
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:13 schreef kikoooooo het volgende:
Die van ons schijt keurig in de bosjes of in de sloot. Ik ga echt zn stront niet meenemen hoor
Lekker aso.
pi_34428415
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Lekker aso.
Jij wandelt vaak in de bosjes of in de slootkant?
pi_34428426
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef maartena het volgende:

Tja mogen ze ookkattendrollen eens opruimen.
Wist je dat meeste mensen daar meer last van hebben?
pi_34428590
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Lekker aso.
Nou aangezien jij dat aso vindt mag je met mij mee op wandeling en dan mag jij die struikjes met stekels in om de poep op te ruimen ok?

Als die van mij het al zouden doen ergens waar mensen er last van kunnen hebben dan ruim ik het op, de reuen in mijn huis hebben ook allemaal het commando tuin gekend(de teef ook maar voor die teld het niet zo), wat inhoudt dat ze hun poten op de grond moeten houden en niet mogen pissen tegen iemands struikje aan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:24:54 #55
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_34428642
En helemaal als ze in je tuin schijten die pokkekatten!

Wat ik overigens erger vind zijn de mensen die een kuttenlikkertje aanschaffen en het arme beestje vervolgens optillen als er een grote hond in de buurt komt. Alsof grote honden automatisch gaan bijten bij zo'n rat aan een tuigje.

Al moet ik zeggen dat onze hond ooit wel eens het mormel van de buren flink door elkaar heeft gezwaaid...
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_34428683
Eén van mijn honden kan op commando schijten. Het commando is "Toe maar even".
pi_34429297
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:24 schreef Nachtdier het volgende:
En helemaal als ze in je tuin schijten die pokkekatten!

Wat ik overigens erger vind zijn de mensen die een kuttenlikkertje aanschaffen en het arme beestje vervolgens optillen als er een grote hond in de buurt komt. Alsof grote honden automatisch gaan bijten bij zo'n rat aan een tuigje.

Al moet ik zeggen dat onze hond ooit wel eens het mormel van de buren flink door elkaar heeft gezwaaid...
Als je wil dat grote honden op je af komen en de kans een heel stuk groter is dat ze zo'n klein mormel uit je handen halen dan moet je hem vooral optillen, hoe maak je het interressant voor een hond zeg

Zit in hetzelfde rijtje als hard gillend en met je armen zwaaiend wegrennen van een hond
pi_34429436
Het gaat om het principe.
Als je je hond uit wilt laten, doe dat dan op een hondenuitlaatveldje, niet op een plek waar andere mensen (of spelende kinderen) er last van zouden kunnen hebben.

Maar goed, dat is mijn mening.
pi_34429472
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:50:25 #60
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34429722
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou aangezien jij dat aso vindt mag je met mij mee op wandeling en dan mag jij die struikjes met stekels in om de poep op te ruimen ok?
Het is toch zeker jouw beest?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34430000
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bij onze hond vroegah thuis ook. Commando: Droefje, gaat eens poepen.
En hij deed het.
pi_34430477
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het gaat om het principe.
Als je je hond uit wilt laten, doe dat dan op een hondenuitlaatveldje, niet op een plek waar andere mensen (of spelende kinderen) er last van zouden kunnen hebben.

Maar goed, dat is mijn mening.
Waar ik het helemaal mee eens ben!
pi_34430513
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het is toch zeker jouw beest?
Ja, maar ik zorg er dan ook voor dat die geen last voor anderen veroorzaken...
pi_34430633
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:08 schreef erodome het volgende:
Waar ik het helemaal mee eens ben!
Met die kanttekening dat jij je honden gewoon in het bos laat schijten.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:14:20 #65
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34430770
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, maar ik zorg er dan ook voor dat die geen last voor anderen veroorzaken...
Alleen voor de mensen die in de stront gaan staan.
pi_34430799
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met die kanttekening dat jij je honden gewoon in het bos laat schijten.
Ga jij even achter de everzwijnen en herten aanlopen om hun schijt op te ruimen. In het bos heeft daar helemaal niemand last van zolang je de hond niet op het pad laat schijten.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:18:10 #67
77575 NiTiN
Move On Up
pi_34430963
quote:

Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik buiten aan het lopen en kom ik weer van die mensen tegen die hun hond niet aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind het vervelend! Een hond behoort netjes aangelijnd te zijn!! Meestal hebben ze dan ook van die bazen die roepen: 'Hij doet niks hoor!'

Natuurlijk snappen zij niet dat er ook mensen zijn die niet zo dol zijn op hun Fluffy, Boris, Fifi, Rakker, Nero of Bello.

Ik kan nog wel een uurtje doorgaan maar denk dat je het snapt.

Niet iedereen is gecharmeerd van je blaffende, bijtende en stinkende haarbal(len). En aan jou, en iedere andere hondenbezitter in Nederland, dan ook het verzoek om je beest aangelijnd te houden, liefst nog gemuilkorfd ook. Omdat we leven in een mensenmaatschappij, en geen hondenmaatschappij.

Waarschijnlijk word ik nou uitgejoeld, omdat de hond in Nederland zo ongeveer een heilig dier is zoals de koe in India. Maar goed, er zijn dus ook mensen die er anders tegenover staan.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34431002
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ga jij even achter de everzwijnen en herten aanlopen om hun schijt op te ruimen. In het bos heeft daar helemaal niemand last van zolang je de hond niet op het pad laat schijten.
Wat hebben everzwijnen en herten ermee te maken? .

Maar goed, ik heb allang gemerkt dat sommige hondenbezitters Oost-Indisch doof zijn als het om klachten over hun geliefde honden gaat.
pi_34431030
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef NiTiN het volgende:

[..]

Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik buiten aan het lopen en kom ik weer van die mensen tegen die hun hond niet aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind het vervelend! Een hond behoort netjes aangelijnd te zijn!! Meestal hebben ze dan ook van die bazen die roepen: 'Hij doet niks hoor!'

Natuurlijk snappen zij niet dat er ook mensen zijn die niet zo dol zijn op hun Fluffy, Boris, Fifi, Rakker, Nero of Bello.

Ik kan nog wel een uurtje doorgaan maar denk dat je het snapt.

Niet iedereen is gecharmeerd van je blaffende, bijtende en stinkende haarbal(len). En aan jou, en iedere andere hondenbezitter in Nederland, dan ook het verzoek om je beest aangelijnd te houden, liefst nog gemuilkorfd ook. Omdat we leven in een mensenmaatschappij, en geen hondenmaatschappij.

Waarschijnlijk word ik nou uitgejoeld, omdat de hond in Nederland zo ongeveer een heilig dier is zoals de koe in India. Maar goed, er zijn dus ook mensen die er anders tegenover staan.
Snap ik. Maar dat is een kwestie van opvoeding van het beestje.
pi_34431068
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat hebben everzwijnen en herten ermee te maken? .
Die schijten de hele dag door in het bos.
quote:
Maar goed, ik heb allang gemerkt dat sommige hondenbezitters Oost-Indisch doof zijn als het om klachten over hun geliefde honden gaat.
Vertel eens, ben jij in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt? Ik namelijk nog nooit. Leg dus even uit wat er bezwaarlijk aan is als een hond in een bos poept. Op de stoep is ranzig ja, evenals op een speelveldje of een andere plek waar mensen er last van hebben.
pi_34431179
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die schijten de hele dag door in het bos.
Dat zijn dan ook nog enigszins wilde dieren, geen doorgefokte kruisbestoven huisdieren die vaak alles krijgen en mogen van hun baasjes, incluis overal schijten zonder dat het baasje het opruimt onder het mom van "ik betaal toch zekers hondenbelasting????". .
quote:
Vertel eens, ben jij in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt? Ik namelijk nog nooit. Leg dus even uit wat er bezwaarlijk aan is als een hond in een bos poept. Op de stoep is ranzig ja, evenals op een speelveldje of een andere plek waar mensen er last van hebben.
Ja, ik ben in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt ja. Wat is er voor jou bezwaarlijk aan om je hond gewoon op een hondenuitlaatveldje zijn behoefte te laten doen?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:24:22 #72
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34431208
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef NiTiN het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze zouden eens iets moeten doen. Ik vind het al vervelend genoeg als ze tegen me aan springen. Zo hoor ik mijn achterbuurman ook dagelijks zijn hond tot de orde roepen als deze weer eens op een klein kind af rent. En dat dan 10 keer, zo goed luistert het beest namelijk.
pi_34431240
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat zijn dan ook nog enigszins wilde dieren, geen doorgefokte kruisbestoven huisdieren die vaak alles krijgen en mogen van hun baasjes, incluis overal schijten zonder dat het baasje het opruimt onder het mom van "ik betaal toch zekers hondenbelasting????". .
En dus is die poep storender dan die van de andere beesten die in groten getale door het bos denderen?
quote:
Ja, ik ben in het bos wel eens in de hondenpoep getrapt ja. Wat is er voor jou bezwaarlijk aan om je hond gewoon op een hondenuitlaatveldje zijn behoefte te laten doen?
Het niet-bestaan van hondenuitlaatveldjes? Maar wees gerust, in het bos kom ik zelden of nooit met mijn dieren.
pi_34431368
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En dus is die poep storender dan die van de andere beesten die in groten getale door het bos denderen?
Ja. Everzwijnen en herten horen in het bos, een doorgefokte wolf niet meer.
quote:
Het niet-bestaan van hondenuitlaatveldjes? Maar wees gerust, in het bos kom ik zelden of nooit met mijn dieren.
Nou ja, zo lang je het maar opruimt, heb ik er geen last van.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:28:51 #75
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34431387
Altijd als we bij mijn oma gaan eten hierzo in Blauwdorp laat me moeder de hond gewoon loslopen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_34431514
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nou ja, zo lang je het maar opruimt, heb ik er geen last van.
Ik woon in Leeuwarden, je hebt er sowieso geen last van. En nee, ik ruim het niet op. Ik heb mijn honden namelijk geleerd om in de bosjes en in de waterkant te poepen. Daar heeft niemand last van. Iemand die beweert daar wel last van te hebben, vind ik een zeikerd.
pi_34431616
Dat zie je wel vaker bij hondenbezitters inderdaad, het zich niet kunnen inleven in hoe andere mensen over hondenpoep denken.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:38:08 #78
77575 NiTiN
Move On Up
pi_34431807
mijn oplossing: de blauwen stappen af van het in de gaten houden van verkeersovertredingen en gaan met dezelfde arbeidsijver de straten op om loslopende honden te bekeuren (de eigenaars dan). Indien geen eigenaar vindbaar, dan hondje 3 dagen in asiel alvorens in te laten slapen. (ja ik ben humaan. En redelijk coulant ook nog, meteen in beslag en inslapen is nog beter, maar heeft geen maatschappelijk draagvlak) Eigenaar wel aanwezig: 500 euro voor het los laten lopen van de hond op plekken waar het niet mag. Per hond. En dan moet je eens kijken hoe snel mensen zich aan de regels houden, en de staatsschuld weer snel een stuk minder is geworden.

Om nog even terug te komen op je reactie:
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:19 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Snap ik. Maar dat is een kwestie van opvoeding van het beestje.
Opgevoed of niet: sommige mensen zijn gewoon bang ervoor. Waaronder ik. Vreemde honden moet ik niks van hebben. Ik snap ook niet dat ze toegelaten worden om aangelijnd over straat te mogen eigenlijk. Het zijn ROOFDIEREN! Ik loop toch ook niet met een aangelijnde tijger over straat?

Ja maar NiTiN, Tijgers zijn wilde dieren, die maken mensen dood en eten ze op! Ja dus? dat doen honden ook! Hoe vaak lees je wel niet dat een hond iemand aangevallen heeft? En dat zijn dan meestal de wat ernstigere gevallen, want een simpele beet komt al niet meer in het nieuws.

Honden zijn in staat ernstige schade aan te richten, net als bijvoorbeeld pistolen. Alleen moet een pistool altijd door iemand gehanteerd worden, en kan een hond ook zonder menselijke inbreng schade aanrichten. Laat nou net pistolen zo goed als verboden zijn, en iedere debiel die het wil kan een hond aanschaffen...
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34431872

Ook waar ze in principe gewoon los kunnen lopen, aangelijnd. Vooral door alle andere leuke honden die daar rondlopen zoals:

Die het nog wel eens leuk vinden in het voorbij lopen in zo'n neus te bijten. Na een keer of drie worden ze daar flink pissig van.
pi_34433116
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:39 schreef kLowJow het volgende:
[afbeelding]
Wat een lelijke misbaksels zeg!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34433190
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat een lelijke misbaksels zeg!
Dat ligt aan de kwaliteit van de foto. In het echt zijn ze net zo knap als jij.
pi_34434463
quote:

Ik had een samojeed die kippen en kinderen niet leuk vond , niet echt veilig om los te laten lopen in een woonwijk/ park met kippen

hij ging gewoon mee joggen en op het strand of in het bos mocht hij wel los
Irritant trouwens was dat ouders dus niet luisteren als je zegt dat ze hun kind uit de buurt moeten houden
"nee hoor aai het lieve hondje maar'
"mevrouw , zou u uw kind bij u willen houden'"
"hij wil alleen maar de hond aaien hoor, toe doe maar"
*GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
"wat die kut hond is vals"
"nee hoor hij heeft gewoon een hekel aan uw kutkind"

*de hond was als pup mishandeld door een stelletje kut koters , hij heeft nooit iemand gebeten trouwens (op een stuk of 20 dode kippen in het park na dan) maar hij was wel duidelijk
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34437353
Ik heb zelf een Staffordshire bullterrier en een Amerikaanse Bulldog. Ik heb ze altijd los.
Maar inderdaad zijn er altijd weer mensen die mijn honden zien en dan gelijk hun hond aan de riem doen.

MOet ik GVD mijn honden weer bij me roepen en ook aan de riem doen..

Volgens mij snappen die mensen niet dat als een hond los loopt dat die honden meestal een goede opvoeding hebben genoten, en wel samenkunnen met andere honden
Laatst was er een vrouwtje met een malthezer die mij zag lopen. Ze pakte haar kuttenlikkertje onder de arm en rende keihard weg....
Ik had echt zoiets van WTF is er aan de hand???????

Sprak haar later die dag aan wat er nou was.. Zei ze " Mijn hond is vals naar andere honden, en ik was bang dat mijn hondje jouw honden iets aan zou doen"

hahahahaha
Ik piste zowat in mijn broek van het lachen.
A.C.A.B
pi_34438912
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:39 schreef kLowJow het volgende:
[afbeelding]
Nice dogs dude!! Meestal hele lieve beesten
pi_34438924
Ik heb hele grote hond, mensen zijn vaak bang voor hem omdat die zo groot is. Vette onzin. Hij doet niets. Terwijl hij zelf in zijn leven al 5 keer gebeten is door zo klein klote hondje, waarvan hun baasjes het dan GRAPPIG vinden "o kijk nou wat zo kleine durf bij die grote" Tot dat mij hond gaat blaffen wat logies is als je gebeten word, Dan is o kom we gaan weg hij vind niet zo leuk.
Moet mij hond doen zo klein hondje bijten is hondje meteen weg en dan is niet grappig meer. :|

En netzoals wij hondenbelsting moeten betalen mag ook wel eens kattenbelsating komen.
Weet je wel hoe veel katten in je tuin schijten. En in zandbak van de kinderen.
pi_34438977
Van mij mogen ze vast blijven zitten, als ik in het park loop wordt ik 9 van de 10 keer door zo'n rot beest " aangevallen" omdat ze zogenaamd met je willen spelen.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_34439116
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat ligt aan de kwaliteit van de foto. In het echt zijn ze net zo knap als jij.
Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?

Leuk of aaibaar is het niet iig
pi_34439213
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?

Wat stom antwoord zeg.
Aaibaar kunnen ze zeker wel zijn ligt ook beetje aan opvoeding.
En leuk is voor iedereen anders

Tegenwoordig zijn die kleine kuthondjes valser dan grote hond of wat dan ook
pi_34439232
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:24 schreef Lady-MOH het volgende:
Ik heb hele grote hond, mensen zijn vaak bang voor hem omdat die zo groot is. Vette onzin. Hij doet niets. Terwijl hij zelf in zijn leven al 5 keer gebeten is door zo klein klote hondje, waarvan hun baasjes het dan GRAPPIG vinden "o kijk nou wat zo kleine durf bij die grote" Tot dat mij hond gaat blaffen wat logies is als je gebeten word, Dan is o kom we gaan weg hij vind niet zo leuk.
Moet mij hond doen zo klein hondje bijten is hondje meteen weg en dan is niet grappig meer. :|

En netzoals wij hondenbelsting moeten betalen mag ook wel eens kattenbelsating komen.
Weet je wel hoe veel katten in je tuin schijten. En in zandbak van de kinderen.
O, krijgen we dat riedeltje weer... en mensen moeten zeker ook goudvissen en vogelbelasting gaan betalen omdat die eigenlijk ook wel lastig zijn

Als je niet kunt zien dat een hond qua formaat en temperament veel schadelijker en gevaarlijker is dan een kat of een fret heb je echt wel problemen hoor... Verantwoordelijke mensen houden hun kat bovendien gewoon binnen en katten springen ook niet tegen iedereen op ongewenst of beginnen te bijten of blaffen... dus ik zie niet in waarom je loopt te zeiken. Volgens mij alleen maar een calimero-reactie.. zij niet en ik wel, dat is niet eerlijk!! ahoiahoi!!
pi_34439245
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:35 schreef Lady-MOH het volgende:

Tegenwoordig zijn die kleine kuthondjes valser dan grote hond of wat dan ook
Bron?
pi_34439318
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Deze honden zijn een stuk liever en aaibaarder dan de gemiddelde poedel of chihuahua dat kan ik je wel vertellen.
pi_34439341
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

O, krijgen we dat riedeltje weer... en mensen moeten zeker ook goudvissen en vogelbelasting gaan betalen omdat die eigenlijk ook wel lastig zijn

Als je niet kunt zien dat een hond qua formaat en temperament veel schadelijker en gevaarlijker is dan een kat of een fret heb je echt wel problemen hoor... Verantwoordelijke mensen houden hun kat bovendien gewoon binnen en katten springen ook niet tegen iedereen op ongewenst of beginnen te bijten of blaffen... dus ik zie niet in waarom je loopt te zeiken. Volgens mij alleen maar een calimero-reactie.. zij niet en ik wel, dat is niet eerlijk!! ahoiahoi!!
Nee hoor ik zit er verder ook niet mee.
Maar ze zeiken altijd over hondenstront enz terwijl er tegenwoordig ook meer kattenstront komt.

Ach zo ken ik ook nog wel paar, katten zitten op je auto veroorzaken krassen enz, schijten in je tuin en in speeltuintjes, zwerfkatten springen wel degelijk op je.

Bovendien doen niet alle honden blaffem en springen.
Zeker niet bijten.
pi_34439373
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Bron?
Is laatst op tv geweest bij RTL4.
Dat kleine hondjes tegenwoordig stuk agressiever zijn dan de gemiddelde grotere honden enz.
Zal kijken of ergens een bron van is
pi_34439384
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef Bloody_Hell het volgende:

[..]

Deze honden zijn een stuk liever en aaibaarder dan de gemiddelde poedel of chihuahua dat kan ik je wel vertellen.
OK, dat is tenminste een zinnig antwoord... erg aaibaar of lief zien ze er niet uit, eerder als misvormde biggen die te hoog op hun poten staan. Maar da's persoonlijke smaak
pi_34439520
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef Lady-MOH het volgende:

[..]

Nee hoor ik zit er verder ook niet mee.
Maar ze zeiken altijd over hondenstront enz terwijl er tegenwoordig ook meer kattenstront komt.

Ach zo ken ik ook nog wel paar, katten zitten op je auto veroorzaken krassen enz, schijten in je tuin en in speeltuintjes, zwerfkatten springen wel degelijk op je.

Bovendien doen niet alle honden blaffem en springen.
Zeker niet bijten.
Ik heb nog nooit een zwerfkat gezien die op iemand sprong.. volgens mij verzin je het ter plekke. Katten ontwijken mensen juist meestal (en dat is maar goed ook)

Nagels van een kat kunnen niet zoveel schade aanrichten hoor op autolak Zelfs met lange nagels kunnen mensen dat al niet, dus dat zal dan wel een pissige buurman zijn met zijn sleutels die een hekel aan je hond heeft

Maargoed, het feit dat sommige honden het wel doen en andere niet is al reden genoeg om er iig iets over te regelen, anders kun je wel steeds iedereen op zijn woord gaan geloven.. dat wordt een beetje onoverzichtelijk natuurlijk
pi_34439655
Dat gezeik over aanvallen... Het overgrote merendeel van de bijtincidenten vindt plaats in huis en meestal is het slachtoffer de baas zelf of een van zijn of haar kinderen. Dat een hond uit het niets iemand op straat aanvalt is een zeldzaamheid.
pi_34439733
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat gezeik over aanvallen... Het overgrote merendeel van de bijtincidenten vindt plaats in huis en meestal is het slachtoffer de baas zelf of een van zijn of haar kinderen. Dat een hond uit het niets iemand op straat aanvalt is een zeldzaamheid.
Vertel dat dan maar ns aan een jogger of iemand die gewoon op zijn fiets voorbij tuft...

Ken mensen genoeg met rotervaringen op dat gebied. Bovendien is een hond die op je af komt rennen en blaft al bedreigend genoeg, bijten moet er dan nog bijkomen zeg...

Gewoon aanlijnen die hap... dat weet je nu eenmaal als je aan zo'n mormel begint.
pi_34439964
Jij vind mormel ander vind het een schat. Meningen verschillen.
Zelf vind ik als je hond heb die gewoon luisterd, niet na mensen toe gaat rennen enz kun je hem best los laten lopen. Anders moet je hem gewoon vast houden.
pi_34440042
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"hondenuitlaatveldje" die dingen hebben we hier niet hoor!
In de hele gemeente is geen "hondenuitlaatveldje" te vinden, dat is een randstedelijke uitvinding.

Overigens tref je hier niet alleen hondepoep maar ook veel paardepoep op straat aan
pi_34440060
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef Lady-MOH het volgende:
Jij vind mormel ander vind het een schat. Meningen verschillen.
Zelf vind ik als je hond heb die gewoon luisterd, niet na mensen toe gaat rennen enz kun je hem best los laten lopen. Anders moet je hem gewoon vast houden.
Ja, maar dat vind dus iedereen, ook de mensen met een slecht opgevoed agressief kutbeest... dat is dus het probleem bij hondenbezitters. Daarom moet je iedereen dus toch maar over één kam scheren bij wijze van preventiestap.

Ik zeg niet dat iedere hond potentieel een gevaar is, maar dat weet ik dus niet vantevoren he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')