abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:50:31 #101
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49238271
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:44 schreef Igraine het volgende:
Ook al zou hij alleen sojamelk en appelsap gekregen hebben, had hij nog niet ondervoed hoeven zijn natuurlijk. Ik zeg niet dat het gezond is, maar als hij er maar genoeg van had gekregen had hij er waarschijnlijk wel op overleefd.

Je vraagt je toch ook af waarom ze het kind geen BV hebben gegeven. Dat lijkt mij toch wel in een veganistische levensstijl in te passen...
Ja, dat zeiden Belsen en ik ook al tegen elkaar. Borstvoeding bevat geen dierlijke producten, wanneer je ze zelf niet nuttigt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:52:09 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49238335
Iig zou je toch verwachten dat mensen die blijkbaar zo'n duidelijke keuze maken mbt hun eigen levensstijl, dat ze zich daar goed over zouden laten informeren in verband met een zwangerschap en een kindje?
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:54:24 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49238408
Borstvoeding bevat dan misschien geen dierlijke producten, maar borstvoeding is natuurlijk wel een dierlijk product. Koeien eten ook geen vlees en koemelk wordt ook als dierlijk product gezien.

Erg triest dit verhaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:55:35 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49238454
Zeer triest idd.... Ik vind levenslang wel erg lang, maarja... de VS hé?
pi_49238828
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:54 schreef livelink het volgende:
Borstvoeding bevat dan misschien geen dierlijke producten, maar borstvoeding is natuurlijk wel een dierlijk product. Koeien eten ook geen vlees en koemelk wordt ook als dierlijk product gezien.

Erg triest dit verhaal.
Ja maar dat zou je dan nog kunnen zien als dat koeien gehouden worden alleen ten behoeve van vlees of melkproduktie. Borstvoeding is dan biologisch gezien wel een dierlijk produkt, maar van je eigen lichaam en vrijwillig afgestaan.

Ik ben geen veganist, slechts vegetariër maar heb niet eerder veganistische bezwaren gehoord tegen BV.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:14:43 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49239197
We weten natuurlijk ook niet of de ouders uit principiele overwegingen geen bv hebben gegeven. Dat kan natuurlijk ook een andere reden hebben. Ik ga er eigenlijk vanuit dat er bij deze ouders sowieso een steekje los zit en dat het veganisme op zich er niet eens zo heel veel mee te maken had.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49260941
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:54 schreef livelink het volgende:
Borstvoeding bevat dan misschien geen dierlijke producten, maar borstvoeding is natuurlijk wel een dierlijk product.
Ja, maar als in 'niet plantaardig' . Maar het is gewoon lichaamseigen en niet lichaamsvreemd.

Ik denk ook dat er gewoon een steekje los zat bij die mensen. Een baby heeft gewoon melk nodig, het zij linksom (borst), hetzij rechtsom (fles).
Variety is the spice of life
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:31:17 #108
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49261227
Wij eten ook voornamelijk vegetarisch. Belsen volledig, ik bijna volledig. En Ken heeft tot nu toe geen vlees of vis gekregen, wel genoeg goede vleesvervangers uiteraard
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:00:49 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49262166
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Zeer triest idd.... Ik vind levenslang wel erg lang, maarja... de VS hé?
ze hebben hun eigen kind vermoord, daarvoor is niets te lang in mijn ogen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49262853
Ik weet het niet. Mijn gevoel zegt: natuurlijk! Maar het een en ander hangt denk ik ook wel samen met de geestgesteldheid van de ouders. Niet dat het goed praat en ik zou ook echt niet weten wat dan wel een goede straf is want dat dit niet meer mag gebeuren is natuurlijk duidelijk.
Toch wel een schril contrast met mijn achternichtje die slechts 3 jaar en tbs kreeg voor het vermoorden van haar pasgeboren kindje en inmiddels al weer thuis zit en er geen spat wijzer van is geworden
pi_49264290
wat erg owlet...
pi_49267182
Het blijft ook een beetje onwerkelijk. Dat dat meisje waarmee ik vroeger samen heb gespeeld haar eigen kind kon ombrengen. Heel raar. Men is er trouwens pas achter gekomen toen haar moeder, met wie ze niet zo heel veel contact had, haar zag lopen zonder buik waarbij mijn achternichtje ineens ontkende dat ze ooit zwanger was geweest. Haar moeder heeft toen de politie gebeld omdat ze het niet vertrouwde. Wat moet dat moeilijk en zwaar geweest zijn... Kindje werd maanden later gelukkig gevonden en heeft nu een mooie begravenis gehad gelukkig. Arm ding.
pi_49268466
het moet voor haar zelf ook vreselijk geweest zijn, anders kom je toch niet tot zo'n daad lijkt me.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:39:21 #114
103793 kozakken
Living the life
pi_49268483
Owlet.. ik ben er een beetje stil van.
Weet je, je denkt altijd dat zoiets alleen maar 'ver weg' gebeurd'.
Maar dan opeens is het toch zo dichtbij.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:27:55 #115
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49282508
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ze hebben hun eigen kind vermoord, daarvoor is niets te lang in mijn ogen
Ja, daar heb jij dan wel weer gelijk in.
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:39 schreef kozakken het volgende:
Owlet.. ik ben er een beetje stil van.
Weet je, je denkt altijd dat zoiets alleen maar 'ver weg' gebeurd'.
Maar dan opeens is het toch zo dichtbij.
Herkenbaar, ik moet ook even slikken... Ik heb er kippenvel van..
  zondag 1 juli 2007 @ 13:09:38 #116
113337 MisterEuro
Verzuurde Belg
pi_51024930
Volgens enkele psychologen kunnen babytjes al heel vroeg manipuleren en liegen. Ik heb hier een link gevonden dat ik de jonge moeders onder de aandacht wil brengen.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_510120.html?wt.bron=homeHVDN
Ik haat klagen en ONZIN uitkramen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 14:00:36 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53790110
ik kan geen sjieke linkjes maken dus even zo

Tyler savage die met zijn 12 jaar maar 5 voedingsmiddelen kan verdragen

http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=nieuws&p_cat=bizar&p_scherm=1&rpmore=OK&p_artid=601290&p_lijst=3#lijst
  maandag 8 oktober 2007 @ 14:42:41 #118
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53791102
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 14:00 schreef _evenstar_ het volgende:

http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=nieuws&p_cat=bizar&p_scherm=1&rpmore=OK&p_artid=601290&p_lijst=3#lijst
Ben je bang dat Arwen dat ook zal krijgen?
pi_53791520
Nou snap ik dat het in het Vlaams is, maar als ik zie hoe het artikel geschreven is gaan mijn nekharen overeind staan

En dan de reacties eronder "dat komt allemaal door de moderne maatschappij". Laat ze dan ook met argumenten komen waarom het zo is. Daarnaast, al is het zo, daar kan dat jochie toch niets aan doen!
  maandag 8 oktober 2007 @ 19:21:34 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53796947
PV, nee hoor!
Maar vond het wel interressant omdat we wel zo vaak te horen hebben gekregen ze kan helemaal niet voor zoveel allergisch zijn, nou schijnbaar komt het dus wel vaker voor
Ik kreeg de link van een vriendin , waarvan de drie dochters allergisch zijn, het was in die zin meer een bevestiging zie je wel ik ben niet gek

En Pruk buiten de typing, t ging me om het idee, en die reacties zijn om te janken, op een andere nieuwssite waren de reacties nog veel erger, daar zeiden ze dus fastfoodkindje dat alleen maar kentucky fried chicken eet. Nu vergeten die hansworsten ook dat die kip gebakken wordt in arachideolie, goh pinda olie dus voor leken denk niet dat dat kind ooit daar iets eet.
Maar ja wat ze niet kennen is allemaal zo makkelijk te bagatelliseren
pi_53804897
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 14:00 schreef _evenstar_ het volgende:

ik doe even heel erg schrikken, vooral het deel over de ontlasting dat het dar mee begon
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 november 2007 @ 13:17:11 #122
163650 Greys
pi_54524050
quote:
Baby Jurriaan gered door alarmmat

MIDDENBEEMSTER - Dolgelukkig omarmen Astra Kuiper en Eelco Botter hun kleine Jurriaan, die dankzij een speciaal bewakingsmatje gered is van de wiegendood. De zes maanden oude baby stopte donderdagavond plotseling met ademhalen, maar omdat er een sensormatje onder zijn matrasje lag, werden zijn ouders meteen gealarmeerd en overleefde de baby het.
De kleine Jurriaan mocht na een ziekenhuisopname van een paar dagen gistermiddag weer met zijn blije ouders mee naar huis.

Astra was op de negenmaandenbeurs geattendeerd op het hulpmiddel. "Jurriaan heeft een slechte start gehad door een B-streptokokkeninfectie bij de geboorte. Dan word je toch wat voorzichtiger", legt vader Eelco de aankoop uit. Astra en Eelco waren de schrik gistermiddag nog amper te boven. Eelco: "We zaten voor de buis, toen we een soort alarm hoorden. We zijn als een speer naar boven gevlogen en daar lag onze kleine Jur met een grauwige kleur in zijn bedje. We hebben hem meteen opgepakt en heen en weer bewogen waarna hij weer langzaam en onregelmatig begon te ademen. Toen de ambulance kwam, lachte hij alweer een beetje."

Bron: Telegraaf

Wow! Dat klinkt alsof zo'n alarmmatje eigenlijk een standaard onderdeel van de baby uitzet zou moeten worden, toch? Is zo'n matje al erg bekend in Nederland en hoe zit het in andere landen?
Ik had er namelijk nog nooit van gehoord en het klinkt toch als iets dat heel belangrijk kan zijn!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_54524203
Ik gok trouwens dat het een babysense is geweest:

http://www.luvion.nl/babysense/

(of een ander merk, maar iets a la deze )
  zondag 11 november 2007 @ 14:24:44 #124
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_54525797
Ja die alarmmatjes zijn er toch al heel lang? alleen krijg je ze niet zomaar via het ziekenfonds (dat kon nl ook dacht ik), je kan ze wel gewoon zelf kopen,Ik geloof iets van 100 euro?
Neem je dromen eens mee de dag in..
  zondag 11 november 2007 @ 19:43:40 #125
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54533702
Ik dacht dat Nikky er een had, maar verder hoor je het maar weinig, vind ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')