quote:Mijlpaal: Tilburg telt… 200.000e inwoner
Al geruime tijd koerst Tilburg af op 200.000 inwoners. Deze mijlpaal is nu bereikt. Met dit aantal inwoners verstevigt Tilburg haar positie als zesde stad van Nederland, na Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Eindhoven. Toch staat deze realiteit ver af van de beeldvorming over Tilburg. Reden voor het Tilburgse college van burgemeester en wethouders om morgen, dinsdag 24 januari, landelijk en regionaal een grootschalige campagne te starten onder de titel ‘Tilburg Telt…’. De boodschap aldus burgemeester Vreeman: “Tilburg is een pluriforme, open stad, vol met talent. Een stad die niet de problematiek kent die in de randstad speelt, maar er wel alles aan moet doen om die ook niet te krijgen. Daar is ook permanente steun van het rijk voor nodig.”
College naar Binnenhof
Het college vertrekt dinsdagochtend vroeg naar het Binnenhof om daar de 200.000 inwoners onder de aandacht te brengen van alle fracties van de Tweede Kamer. Vreeman: “Vaak wordt vergeten dat Tilburg de zesde stad is en pal na Utrecht en Eindhoven komt in het rijtje grote steden. Dat willen we graag onderstrepen in Den Haag, maar dan wel met een knipoog.”
200.000e
De 200.000ste student wordt dinsdagmiddag om 14.00u onthaald in het Stadhuis van Tilburg. Dat is een startpunt van de campagne die Tilburg voert ter gelegenheid van de campagne. Bij deze bijeenkomst wordt ook het reclamespotje getoond dat op de landelijke publieke zenders en Omroep Brabant te zien zal zijn. In de campagne ‘Tilburg Telt…’ staan Tilburgers centraal. De campagne laat alledaagse beelden zien met gewone Tilburgers. Juist in de alledaagsheid van Tilburg zit ook het bijzondere van de stad: de mensen maken dat Tilburg Telt. Na de start van de campagne zal op vrijdag 10 februari voor de 200 inwoners van Tilburg die dichtbij de 200.000e zaten een feestelijke huldiging als bijna-200.000e plaatsvinden op het paleis. De campagne zal vervolgens in de loop van het jaar worden voortgezet door aan te sluiten bij grote evenementen die sowieso in de stad plaatsvinden en die op hun beurt ook weer het bijzondere van Tilburg karakteriseren. Meer informatie over de campagne en de student is te vinden op www.tilburg.nl
200.000ste inwoner
De 200.000ste inwoner is Sophie van Schaik (18), studente aan de Fontys Rockacademie. Het is niet exact aan te geven wie 200.000ste inwoner is. Waarom lees je in het interview 'Tilburg telt 200.000'.
Tilburg is een echte studentenstad en daarom is gekozen voor een student als symbool voor de 200.000ste inwoner.
http://www.tilburg.com/componenten/nieuwsplein/P_detail.asp?NieuwsID=8972&PleinID=19
Dat is slechts een kwestie van enkele jaren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:38 schreef Basp1 het volgende:
En wanneer gaat tilburg qau inwoneraantal eindhoven voorbij braun?
Ik zie nu al een lokale partij waar ik dus niet op wil gaan stemmenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:40 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat is slechts een kwestie van enkele jaren.
En met Lijst Smolders aan de macht zal Tilburg een gouden toekomst tegemoed gaan! ()
[afbeelding]
[afbeelding]
Slogans zijn eigenlijk altijd wel gaar... Neem nu de slogan van de provincie: "Brabant. Natuurlijk vernieuwend."quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toen ik er nog woonde hadden ze als slogan "Tilburg, moderne industriestad".
"Tilburg telt" is wel wat beter.
quote:Sorry, er schiet me een brok in de keel. De tekst die ik u ga onthullen grijpt me aan. Ik pak zelf even een glas water.
Langs de toegangswegen naar Brabant komt te staan:
Welkom in Noord-Brabant. Natuurlijk Vernieuwend!
Beeuuhh!!! Beeuuuhh!!!
Sorry, mensen, maar het wordt me even te veel. Dat heb ik nou ook altijd als ik bij de Aldi ‘Hoge kwaliteit – lage prijs’ zie staan of bij het Kruidvat ‘Steeds verrassend. Altijd voordelig!’. Hoe komen ze erop?
Dat valt best mee:quote:“Vaak wordt vergeten dat Tilburg de zesde stad is en pal na Utrecht en Eindhoven komt in het rijtje
Dat zeg jij daar nu wel hè, maar kom er maar eens op!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:18 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Slogan van Zeeland dan. "Welkom in Zeeland", daar hebben ze dus enkele maanden over nagedacht terwijl ze tienduizenden euro's hebben besteed
Dus deze actie is enkel om de overheid meer geld in Tilburg te laten pompen?quote:Het college vertrekt dinsdagochtend vroeg naar het Binnenhof om daar de 200.000 inwoners onder de aandacht te brengen van alle fracties van de Tweede Kamer. Vreeman: “Vaak wordt vergeten dat Tilburg de zesde stad is en pal na Utrecht en Eindhoven komt in het rijtje grote steden. Dat willen we graag onderstrepen in Den Haag, maar dan wel met een knipoog.”
Tuurlijk , zo werkt elke gemeente toch.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:23 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dus deze actie is enkel om de overheid meer geld in Tilburg te laten pompen?
Onzin. Waar haal je dat nu weer vandaan? Eindhoven profileert zich uitstekend de laatste tijd.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk , zo werkt elke gemeente toch.
De gemeetne tilburg is nogal goed in zich profileren dit in tegenstelling tot eindhoven.
Bent u pr voorlichter van eindhoven?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:21 schreef nozem het volgende:
Onzin. Waar haal je dat nu weer vandaan? Eindhoven profileert zich uitstekend de laatste tijd.
Aangenaam. Ik ben nozem, PR-voorlichter van Gemeente Eindhoven.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bent u pr voorlichter van eindhoven?
Ik heb echt het idee dat tilburg meer dingen doet om in de media te komen dan eindhoven.
Ik heb in eindhoven 10 jaar gewoond en woon nu sinds 2 jaar in tilburg, en krijg zonder dat ik er echt naar op zoek moet toch meer mee over het reilen en zeilen van tilburg dan dat ik kreeg in de tijd dat ik in eindhoven woonde. En dat zal niet via de lokale sufertjes zijn want op mijn brievenbus zit en Nee Nee sticker.
Eindhoven heeft natuurlijk wel goed zijn best gedaan om het nieuws te halen met het debacle van die snelle bus (philleas?) die al 4 jaar geleden zou rijden naar welschap.Dan hebben we het nog niet over het zogenaamde kenniswijk project.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, vooral de dommelstraat is er in de afgelopen jaren heel erg op vooruit gegaan. Ik ga binnenkort eens even de nieuwe effenaar bezoeken om te kijken hoe ze dat uitgevoerd hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:03 schreef nozem het volgende:
[..]
Aangenaam. Ik ben nozem, PR-voorlichter van Gemeente Eindhoven.
Neen, dat ben ik niet. Ik vind Eindhoven er alleen ontzettend op vooruit gegaan de laatste jaren. Men is druk in de weer om het gehele centrum op te waarderen en dat lukt naar mijn mening behoorlijk. Het opknappen van de oude Philipsgebouwen en het gebruik van deze gebouwen voor culturele en zakelijke doeleinden heeft voor een zekere 'hipheid' gezorgd die er eerder niet was. De binnenstad raakt behoorlijk in trek bij jonge kapitaalkrachtigen. Er kan geen nieuw appartementencomplex uit de grond worden gestampt of het zit binnen afzienbare tijd helemaal vol. Verder is en blijft Eindhoven nog steeds de stad in het zuiden met het grootste winkelaanbod en schieten de leuke eettentjes en andere uitgaansgelegenheden als paddestoelen uit de grond.
Alles buiten het centrum is natuurlijk van een zeldzame en triestige lelijkheid, op een enkele villawijk na.
Jij hebt je dan waarschijnlijk ook niet in een van de laatste maanden van 2005 ingeschreven bij de gemeente.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb verdomme geen folder gekregen
Waar woon je nu?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:01 schreef bsp het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden uit Tilburg vertrokken, na er 33 jaar te hebben gewoond.....van 1 ding heb ik wel spijt, dat ik het niet jaren eerder heb gedaan![]()
Fred
Inwoners: 31.726quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:14 schreef bsp het volgende:
In het beeldschone en rustieke Lommel!! (B)![]()
Fred
Dat is juist een van de weinige mooie gebouwen in Tilburg.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:17 schreef Stofje het volgende:
[afbeelding]
De kerk. Ja, sorry, echt 0 uitstraling.
Wat is dat voor frietkot?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:23 schreef Stofje het volgende:
Maar toch niet als dé kerk. Dit is "gewoon een kerkje". Ik wil niet als "de rivaliserende Bredanaar" overkomen, maar dit is een kerk:
[afbeelding]
De Tilburgse is gewoon "een kerk", totaal niet bijzonder. Vind ik hoor.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:25 schreef BrauN het volgende:
[..]
Wat is dat voor frietkot?
- edit -
Oh, ik las er overheen. Dat is dus een kerk.
Niet elke stad/dorp heeft een zo'n Kerk; daarvan zijn er maar enkele in Nederland.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:23 schreef Stofje het volgende:
Maar toch niet als dé kerk. Dit is "gewoon een kerkje". Ik wil niet als "de rivaliserende Bredanaar" overkomen, maar dit is een kerk:
[afbeelding]
Deze geile toren:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:28 schreef TC03 het volgende:
Heeft iemand foto's van een stedelijk Tilburg? Of is het alleen maar saaiheid troef.
Is ie alweer opgebouwd?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:35 schreef BrauN het volgende:
[..]
Deze geile toren:
[afbeelding]
Negeer die flat op de voorgrond maar effe.
Spam. Foto's staan onder het verslagquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:28 schreef TC03 het volgende:
Heeft iemand foto's van een stedelijk Tilburg? Of is het alleen maar saaiheid troef.
Stofje. Held!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:23 schreef Stofje het volgende:
[afbeelding]
Waar ze 10 jaar doen over een metrolijn van een paar kilometerquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:11 schreef JongeBlondeGod het volgende:
Geef mij maar een stad, zoals Amsterdam.
Ik wil wel een metrolijn van Tilburg naar Breda... hoef ik tenminste niet een uur in de 127 te zitten als de treinen weer eens uitvallen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou Amsterdam heeft wel een metrolijnIk zou wel graag een metrolijn hebben vanaf de Besterd naar het station
Tussenstop, Spoorlaan
Hier patsen ze ook steeds dat ze al richting de 170.000 ofzo lopen... maar dat is volgens mij alleen als je Prinsenbeek, Teteringen, Bavel e.d. meetelt, en dat hoort officieel (nog) niet eens bij de stad. Gezien de bouwontwikkelingen een kwestie van tijd, overigensquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens heeft Tilburg zelf 180.000 inwoners. Al vraag ik me af hoe ze nu aan 200.000 komen want de gemeente had sinds begin 2005 al dat aantal.
Lul, mijn woning negeren?!?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:35 schreef BrauN het volgende:
[..]
Deze geile toren:
[afbeelding]
Negeer die flat op de voorgrond maar effe.
haha, die VVD tochquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:20 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Lul, mijn woning negeren?!?![]()
![]()
Verder
http://www.trotsoptilburg.nl
Dat ben ik met je eens. Aan de andere kant heeft Reeshof nu een station. Maar het zal nooit gebeuren omdat er een grens aan de groei is bij dit soort steden lijkt me.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:37 schreef Basp1 het volgende:
Hier staan ook nog wel wat leuke fotos van tilburg met wat vrouwelijk schoon erbij
http://www.tilburgzeikt.c(...)r2006_Overzicht.html
Hey toffe ellende dan mogen ze die metro ook wel even doorterkken tot noord als ie dan tot de besterd gaat laat hem dan ook maar meteen tot het wagnerplein doorrijden.![]()
nee onzin natuurlijk een metro voor een stad als tilburg en al helemaal voor de noord zuid lijn, de oost west lijn zou ik me nog wel wat bij kunnen voorstellen. Tilburg is echt een langgerekte stad.
Ik verbaas me er steeds over als ik in de trein zit. Wanneer je de westelijke randweg gepasseerd bent, ben je alweer zowat in Rijenquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:37 schreef Basp1 het volgende:
Tilburg is echt een langgerekte stad.
D'r zit een halve kilometer tussen die torensquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:43 schreef Chielus het volgende:
ik zeg daar moet op gedronken worden, ga eens kijken of die uitnodiging ook in mijn brievenbus ligt.
Nog de stadsheer erbij en je kunt zowaar over een "skyline" gaan spreken.
t was ook wat sarcastisch bedoelde opmerking.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
D'r zit een halve kilometer tussen die torens
Bij civilazation 4 kan ik de steden door maar genoeg culturele invloeden te bouwen toch echt wel door laten groeien. Dat zou in de echte wereld toch ook wel het geval moeten zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Aan de andere kant heeft Reeshof nu een station. Maar het zal nooit gebeuren omdat er een grens aan de groei is bij dit soort steden lijkt me.
Ik woon net over het kanaal in tilburg noord en heb echt niets te klagen. Ja dat ze de flat aan het verbouwen zijn, en ik een bouwlift op mijn blakon heb staan. Maar dat is het geklaag natuurlijk niet wat veel mensen over noord hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ow ja, dat kanaal blijkt een beetje in de weg te liggen achteraf. Blij dat ik daar niet meer woon (tilburg-noord). Overigens kun je bij CIV 3 ook je steden laten groeien hehe. Alleen Tilburg werd samen met Heerlen bij mij veroverd door de Zulu's nota bene
hehequote:Op woensdag 25 januari 2006 13:04 schreef Chielus het volgende:
Omroep Brabnt heeft hem gevonden, maar ik vind het een mooie opdracht als ik ooit nog eens een speurtocht in Tilburg moet uitzetten.
Bureaucratie, zoals het een echte stad betaamd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef JDude het volgende:
[..]
Waar ze 10 jaar doen over een metrolijn van een paar kilometer
Dan moet je ook naar de natuur om tilburg heen gaan daar heb je wat meer bomen om je aan te verhangen (behalve in de duinen). Van de natuur is er dan weer zoveel van aanwezig dat je weer onder de indruk raakt en jezelf niet meer wilt verhangen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik liep net nog eens door de stad. Je kunt je beter meteen verhangen.
Vandaag niet. Wel iemand anders die vroeger veel tegen kwam toen in vaak de 44/45 (nu 6) naar Noord nam: een pappige Chinees, die niet helemaal normaal lijkt te zijn. Hij schreeuwt onverstaanbare dingen naar je. Ik denk dat het bevelen zijn en dat deze meneer ooit een communistische legercommandant was.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kwam je nog wel heb je een halve euro meneer tegen.
Langgerekt van oost naar west? Van noord naar zuid is me ook een hendig eindje hoor!quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:37 schreef Basp1 het volgende:
Hier staan ook nog wel wat leuke fotos van tilburg met wat vrouwelijk schoon erbij
http://www.tilburgzeikt.c(...)r2006_Overzicht.html
Hey toffe ellende dan mogen ze die metro ook wel even doorterkken tot noord als ie dan tot de besterd gaat laat hem dan ook maar meteen tot het wagnerplein doorrijden.![]()
nee onzin natuurlijk een metro voor een stad als tilburg en al helemaal voor de noord zuid lijn, de oost west lijn zou ik me nog wel wat bij kunnen voorstellen. Tilburg is echt een langgerekte stad.
is dat die kleine Napoleon? (hij staat ook regelmatig op t station)quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Vandaag niet. Wel iemand anders die vroeger veel tegen kwam toen in vaak de 44/45 (nu 6) naar Noord nam: een pappige Chinees, die niet helemaal normaal lijkt te zijn. Hij schreeuwt onverstaanbare dingen naar je. Ik denk dat het bevelen zijn en dat deze meneer ooit een communistische legercommandant was.
Dus tilburg is niet plat en je valt niet ervan af je het wagnerplein voorbij bentquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:48 schreef BrauN het volgende:
Langgerekt van oost naar west? Van noord naar zuid is me ook een hendig eindje hoor!
Ik woon nog een stukje noordelijker dan het Wagnerplein in Tilburg-Noord dus... Mijn werk is op industrieterrein 't Laar, wat helemaal in zuid is. Dat hele stuk fietsen... dat zijn geen grappen hoor!
Loopt die altijd op het busstation rond en heeft hij een bril die helemaal scheef staat, dan weet ik wel welk figuur je bedoeld.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Vandaag niet. Wel iemand anders die vroeger veel tegen kwam toen in vaak de 44/45 (nu 6) naar Noord nam: een pappige Chinees, die niet helemaal normaal lijkt te zijn. Hij schreeuwt onverstaanbare dingen naar je. Ik denk dat het bevelen zijn en dat deze meneer ooit een communistische legercommandant was.
Ja dat viel me ook meteen op aan tilburg dat de verhoudingen man/vrouw precies omgekeerd zijn tov het mannenbolwerk eindhoven.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:57 schreef blieblie het volgende:
Bwuh.. T' enige wat okee is aan Tilburg zijn de vrouwen die er wonen.
Voor de rest ist een lelijke saaie stad.
dat verklaart misschien het eea over meneer sporen...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook meteen op aan tilburg dat de verhoudingen man/vrouw precies omgekeerd zijn tov het mannenbolwerk eindhoven.
Staat ook vaak op het stationquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Loopt die altijd op het busstation rond en heeft hij een bril die helemaal scheef staat, dan weet ik wel welk figuur je bedoeld.
Maar die vraagt tenminste nooit om eunne haalve neuro. Ik ben trouwen meneer een halve euro ook een keer in een kroeg tegen gekomen, en daar liep hij biertjes te schooien ipv halve euro's .
Ik weet wie je bedoelt jaquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Staat ook vaak op het stationEn heeft idd een dikke bril, echt dik.
Of ie napoleon is weet ik niet. Lijkt me dat ie eerder iets heeft met Mao of Deng heeft
![]()
Ben in al die tijd dat ik in Tilburg op kom nog geen knappe Tilburgse tegen gekomen....quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:57 schreef blieblie het volgende:
Bwuh.. T' enige wat okee is aan Tilburg zijn de vrouwen die er wonen.
Voor de rest ist een lelijke saaie stad.
Waar de Tilburgse schonen allemaal studerenquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Geef mij maar Den Bosch of Breda![]()
Ja, natuurlijk en daar blijven ze dan ook in het weekend enzoquote:Op woensdag 25 januari 2006 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Waar de Tilburgse schonen allemaal studeren![]()
Wie gaat er nou op Zaterdag in Tilburg uit?quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk en daar blijven ze dan ook in het weekend enzo![]()
Je moet toch iets na de Tilburgse kermisquote:Op woensdag 25 januari 2006 22:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wie gaat er nou op Zaterdag in Tilburg uit?![]()
![]()
![]()
![]()
nee, dan ga je in waalwijk wonenquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Voor mij blijft het dus een saai stad!!![]()
Jan draagt wel een sjiek Versace shirt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:17 schreef SjengV het volgende:
[afbeelding]
Jan hebt u een halve euro.
http://www.tilburgzeikt.com/20050321.html#e51
Jup, die kalender ken ik.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:43 schreef SjengV het volgende:
@Braun: De geile toren nog geiler:
[afbeelding]
http://www.tilburgzeikt.c(...)er2006_Augustus.html
Eehhh ja dan blijf ik in Waalwijk wonen (Geboren en getogen daar). Heb 8 jaar in Tilburg op school gezeten en ik zou er niet willen wonenquote:Op donderdag 26 januari 2006 03:06 schreef Chielus het volgende:
[..]
nee, dan ga je in waalwijk wonen![]()
Meen je dat nou!?quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:28 schreef cafca het volgende:ik zag net zelfs een reclamespot op de nationale TV voor Tilbabwe
Tilburg Telt.....
sja loze topickicksquote:
nieuw leven inblazen joh, niet zo in foktermen denken altijdquote:
Ogen opendoen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:01 schreef DesertRose het volgende:
Tilburg is heel leuk en gezellig en ik voel me helemaal thuis hier. Maar ik geef toe, het is ongelovelijk lelijk. Je ziet nergens mooie architectuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |