Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:15 |
Zoals in artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 staat geregeld:quote:Rij ik vandaag maar weer eens over de snelweg naar mijn werk, rijd er een inhalende vrachtwagen voor me. Ik ben een automobilist die graag wat afstand houd dus rij ik zo'n 20 à 30 meter achter hem. Komt er opeens een plaat ijs van die oplegger afzeilen ![]() Ik schrik me helemaal de pleuris! Die plaat ijs land precies voor mijn auto op het wegdek en spat daar in honderden kleinere stukjes uiteen. ![]() Stel dat ik net wat dichterbij had gereden? Dan had ik die plaat door mijn voorruit gehad. Dat wil je echt niet meemaken. ![]() Dus vrachtwagenchauffeurs: MAAK DIE OPLEGGER IJSVRIJ VOORDAT JE DE WEG OP GAAT! stelletje kutmongolen ![]() | |
kareltje_de_grote | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:15 |
eens 14.gif | |
Kriebbel | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:17 |
Laat ik het hier ook maar eens mee eens zijn ![]() | |
RX_Shorty | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:18 |
Gefaarlijk ![]() Mjah weetje hoe koud da is iedere ochtend da ijs eraf halen... | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:20 |
quote:Dat interesseert mij helemaal geen reet of hoe koud het is. Ik sta ook 's ochtends het ijs van mijn ruiten af te krabben om op een veilige manier naar mijn werk te gaan. Dus laat die kutmongolen dat ook maar doen. Artikel 5 van de Wvw is er niet voor niks! | |
buzzer | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:21 |
Er worden forse boetes uitgedeeld voot het niet ijsvrij maken van een oplegger, het is inderdaad levensgevaarlijk, maar je ziet wel gelijk waarom afstand waren zo enorm belangrjik is. | |
Opa_vertelt | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:21 |
Je auto al eens goed gecontroleerd op deukjes/krassen nadat dit gebeurde? | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:23 |
quote:Ja, maar die zitten er gelukkig niet op. buiten de deukjes en krasjes van winkelende huismoeders met kinder- en winkelwagentjes | |
thefunny | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:24 |
quote:Dus je mag een vrachtwagen niet meer inhalen? | |
XLerate | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:25 |
Ik had gister precies hetzelfde. Schrok me kapot. | |
buzzer | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:27 |
quote:dat staat er toch niet ? lees de OP eens goed: TS rijdt [b]achter een inhalende vrachtwagen[/sub], en als je ergens achter rijdt dien je gewoon voldoende afstand te bewaren (zoals TS dat ook doet in dit geval. Ga je bumperkleven dan heb je plaat is gewoon op je motorkop. | |
Opa_vertelt | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:34 |
quote:Jij bent net wakker he? ![]() | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:35 |
Ik reed naar Rotterdam vanuit Den Haag en ik had precies hetzelfde. Gelukkig had ik genoeg afstand gehouden maar schrok me helemaal wezenloos. Helaas kan je niet altijd afstand houden omdat dit soort idioten vaak vlak voor je invoegen waardoor je nog geen 5 meter van hem/haar auto vandaan rijdt. ![]() De boete kan me niet hoog genoeg zijn voor dit soort gevaarlijke dingen. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:38 |
Oneens ! Iedere automobilist hoort zich bewust te zijn van de gevaren die men moet trotseren op de weg. Afvallende ijsplaten van vrachtwagens is er 1 van. Denk jij dat die chauffeurs elke morgen een paar meter hoog gaan klimmen als ze de weg op gaan ? Dacht het niet he. Je hoort tijdens het winterweer hier gewoon rekening mee te houden en verder afstand te houden als 20 meter... | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:40 |
quote:Inderdaad! Je dient als automobilist maar gewoon rekening te houden met dit soort levensgevaarlijke situaties. Als trucker kun je het je echt niet veroorloven om zelf moeite te doen om dit te voorkomen. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:40 |
quote:Lees jij artikel 5 van de Wvw nog maar eens door. Zo'n chauffeur gaat willens en wetens de weg op met een plaat ijs op zijn dak. Die hoort hij eraf te halen voordat hij de weg op gaat. En ja, ik houd altijd afstand. Vaak genoeg gezien wat er gebeurt als je dat niet doet. Ik heb ze zelf ook achterop gehad (2 keer) omdat er geen afstand gehouden wordt. Is leuk in een kettingbotsing. Aan da voorkant geen schade omdat ik op tijd stil sta maar dan de hele achterkant in elkaar. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:42 |
quote:Precies, eindelijk eens iemand die me snapt ![]() | |
Tha_T | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:42 |
quote:Ook niet altijd he. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:45 |
quote:Even een optelsommetje voor je: 1: je ziet dat alle autos moeten krabben om hun ruit ijsvrij te maken. 2: je hebt op je oplegger een dekzeil liggen 1+2 = 3 3: er ligt ijs op je dekzeil. Dat moet je checken voordat je de weg op gaat. Dus zo'n vrachtwagenchauffeur gaat willens en wetens met ijs op de oplegger de weg op ![]() | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:48 |
quote:Ok laten wij anders rekening met hun houden, volgens mij weer de omgekeerde wereld. Je bent in Nederland verplicht om met een "veilig" voertuig de weg op te gaan, dit valt daar onder en is zeker niet veilig. Die vrachtwagenchauffeurs weten dit gewoon en moeten dan maar eerder hun nest uit komen. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:48 |
quote:Klim jij s'winters maar eens op zo'n vrachtwagen van een paar meter hoog die spiegelglad is ![]() ![]() | |
Tha_T | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:50 |
quote:Staat dan ook in de regelementen van transportbedrijven ![]() quote:niet altijd dus | |
Light | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:51 |
quote:Euh, 2 seconden bij 90 km/u is 50 meter. Je kunt dus best wat meer afstand bewaren. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:52 |
quote:Het heeft vannacht toch ook niet gevroren? En toch krijg ik zo'n plaat ijs voor mijn auto. En zie ik overal langs de snelweg brokken ijs liggen. Die komen echt niet van luxewagens af hoor. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:52 |
quote:ja ![]() | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:53 |
quote:Nee, ik klim niet op het dekzeil van een vrachtwagen. ik heb dan ook een echte baan. Oh nog een tip voor de heren (en dames) chauffeurs onder ons: Als je het dan toch niet controleert, zet dan je luchtvering in de laagste stand, neem een weggetje met wat hobbels en ga eens door een scherpere bocht met een wat hogere snelheid dan normaal. Gegarandeerd dat het er dan echt wel af ligt! | |
Tha_T | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:58 |
quote:Maar jij ziet dus vanaf de grond of er op een oplegger ijs ligt? Oh ja, meeste chauffeurs beginnen op het terrein van de transportfirma en zijn ze nog niet op de snelweg geweest quote:Ik ben wel gek. Heb ik helemaal niets meer in de bak liggen ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:58 |
quote:Je schijnt nogal slim te zijn ? Ondanks dat ik het zelf niet zou worden heb ik toch respect voor die gasten die elke dag weer van A naar B moeten crossen om ons van vreten en materialen te voorzien. Misschien dat jij ook eens wat meer respect zou moeten tonen ? En je weet er blijkbaar nogal veel vanaf ? Ga bij het ministerie voor verkeersveiligheid werken zou ik zeggen ![]() | |
Geesoes | dinsdag 24 januari 2006 @ 09:59 |
quote:Het is met rekening met hen houden, niet rekening met hun houden ![]() Maar je hebt helemaal gelijk dat de vrachtwagenchauffeurs hier verantwoordelijk voor moeten zijn. Maar als je rijles hebt gehad, leer je als het goed is ook anticiperen op weggebruikers die zich niet aan de regels houden. Zelfs als weggebruikers gevaarlijk doen kan je zelf nog redelijk veilig rijden. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:00 |
quote:Oh, neem me niet kwalijk hoor. Ik heb veel respect voor die mensen! Echt. Alleen vanochtend was ik dat respect helemaal kwijt omdat ik een plaat ijs bijna op mijn auto had liggen. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:03 |
quote:Als ze dan toch op het terrein van de transportfirma beginnen, kunnen ze makkelijk even een ladder pakken om na te kijken of er ijs op de wagen ligt, om het er vervolgens af te halen voordat ze de openbare weg op gaan. | |
Vitalogy | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:03 |
quote:Niet om die reden ![]() | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:03 |
quote:Ik was sarcastisch, vriend. Dat ik rekening moet houden met die vrachtwagenchaffeur door afstand te houden, is nog geen vrijbrief voor hem om mij bewust in allerlei gevaarlijke situaties te brengen. | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:04 |
Respect omdat ze van A naar B crossen? Da's echt van die ongelooflijke bullshit, net zoals klappen voor de piloot... Die gasten doen gewoon hun werk ![]() Trouwens, die eikels die vrolijk met ijsplaten op hun dak rijden doen hun werk dus niet. Stelletje mongolen, inderdaad.... Afschieten, of vervangen door Polen, die klimmen met plezier op hun vrachtwagens! | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:05 |
quote:Je weet volgens mij niet hoeveel druk er sowieso al bij vrachtwagenchauffeurs in het algemeen ligt ? Als ik alleen al bij mijn bijbaantje kijk, wat voor absurde regels ze daar bedenken om de veiligheid te waarborgen, en welke eisen men stelt aan tijd, afstand etc. , echt absurd. Denk dat de meesten zoiets hebben van: We doen wat de baas vraagt, maar niet meer ! --> Eigen ervaringen. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:06 |
quote: ![]() ![]() | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:07 |
quote:Ja, en de baas vraagt aan je of je met een onveilig combinatie de weg op gaat ![]() De chauffeur is hier verantwoordelijk voor. Die gaat uiteindelijk met een plaat ijs (en een plaat voor zijn kop) de weg op. | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:08 |
quote:Je hebt je maar aan de wet te houden. De wet schrijft voor dat jij met een veilig voertuig alleen de openbare weg op mag en dit is niet veilig. Het zal mij een worst wezen wat jij allemaal moet doen. De andere automobilisten mogen geen last ondervinden, omdat jij je niet genoodzaakt voelt om je vrachtwagen veilig te maken/houden. | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:11 |
quote:Als je de druk niet aankan dan moet je een andere baan zoeken, maar niet bewust je medeweggebruikers in gevaar gaan brengen. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:12 |
quote:Nee, maar de baas vraagt wel teringveel van die chauffeurs, en hebben daarnaast elke dag weer doelstellingen te halen -> A naar B B naar C etc. En tijd kost nou eenmaal geld in die sector, vandaar dat het er vast bij veel bedrijven in zal schieten. Ik keur het niet goed, dat zeker niet, maar ik zeg alleen dat de fout niet bij de chauffeurs ligt in mijn ogen. De bazen moeten hun simpelweg meer tijd geven voor onderhoud etc. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:13 |
quote:Waarom praat je over je en jij, ik ben geen chauffeur ![]() Maar jullie lullen hier makkelijker dan dat het is, omdat jullie er weinig vanaf weten, en alleen maar in de ogen van de zielige automobist kijken. TS had gewoon meer afstand moeten houden, dan had hij sowieso niets gehad om te klagen. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:14 |
quote:Ze remmen bewust om de plaat ijs op de wagen van de TS te laten vallen ja. ![]() | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:14 |
quote:De fout ligt dus wel bij de chauffeurs. Zij zijn verantwoordelijk daarvoor! Niet de bazen. | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:14 |
quote:Biediebiediebiedie... rustig maar Bassie, nou niet meteen gaan janken ![]() Groenvoorzieners staan doorgaans de hele dag buiten en aangezien ik om 10:12 op internet zit zou je, als je een beetje na kon denken, al kunnen verwachten dat ik niet in de groenvoorziening werk... Wel leuk van je dat je het voor je truckercollega's opneemt.... Tip: als je dat echt leuk vindt, kan je ze misschien 's ochtends helpen die ijszooi van het dak af te halen... ![]() | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:15 |
quote:Heel leuk allemaal, maar de bestuurder van een voertuig is ten allen tijden verantwoordelijk voor zijn/haar voertuig. Dus in dit geval zijn ook de chauffeurs verantwoordelijk. Dat ze te weinig tijd hebben/krijgen daarvoor moeten ze bij hun baas zijn, maar val je medeweggebruikers daar niet mee lastig. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:15 |
quote:Als ze remmen, hebben ze die plaat zelf op de cabine liggen. Dus dat doen ze niet. | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:16 |
quote:Ach ach, van een half uurtje eerder op staan heeft nog nooit iemand AIDS gekregen hoor ![]() | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:17 |
quote: quote:Dan heb ik dit toch verkeerd begrepen. | |
Jo0Lz | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:17 |
Dat is toch echt niet het enige ![]() Jezus man, die mensen kunnen ook niet eens normaal rijden! Altjid maar de idiote acties ![]() | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:18 |
quote:Doe nu niet alsof je dom bent. Ze laten bewust het ijs op hun oplegger liggen, terwijl ze WETEN dat dat tot riskante situaties kan leiden. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:19 |
quote:Ik rij zelf geen vrachtwagen ![]() | |
Pizzakoppo | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:19 |
quote:Mijn opmerking in dit topic is natuurlijk een inkoppertje ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:20 |
quote:Misschien moet je eens werk zoeken, de wijde wereld intrekken en leren begrijpend lezen ![]() | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:21 |
quote:Dan weet je dus ook dat je verplicht bent om met een veilig voertuig de openbare weg op te gaan. Zolang je dit niet kan weerleggen (wat je natuurlijk niet kan) zijn de chauffeurs schuldig. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:23 |
quote:Jup dat weet ik. Weet jij ook aan hoeveel eisen zo'n vrachtwagen moet voldoen -> Checks etc. voordat die de weg op mag. Waar ik werk hebben ze precies een kwartier voor het opstarten vrachtwagen, checken mechanismen etc. , gewoonweg te kort. Wil je meer doen, dan moet dat in je eigen tijd, geen hond die dat doet natuurlijk. Om 7:00 dient iedereen normaal gesproken van het terrein verdwenen te zijn. Lauw dus dat je alles even na kunt checken in die tijd. | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:26 |
quote:Daar heb je wel gelijk in, maar dat praat het nog steeds niet goed. Mijn pa is een ex-vrachtwagen chauffeur, en is meerdere malen bijna ontslagen omdat hij weigerde met een onveilige combinatie de weg om te gaan, en ook weigerde die extra controle's in zijn vrije tijd te doen (dit mogen ze ook niet eisen nl). | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:26 |
quote:1. Ik heb werk. 2. De wijde wereld intrekken, geen probleem, zolang het maar niet met een vrachtwagen is. 3. Bedrijpend lezen heb ik geen moeite mee, als er wat te begrijpen valt; en da's vrij lastig met die wartaal die jij uitkraamt.... Ga jij nou maar naar je bijbaantje, lekker met je truckervriendjes kankeren op de Polen en de immigranten uit de jaren 70 ![]() | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:26 |
quote:Dus rechtvaardigt dit nu dat je medeweggebruikers een ongeluk kunnen krijgen? | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:27 |
quote:Ok, ik begrijp je. Je bent een discussiebasher. ![]() | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:28 |
quote:Neu, 't is natuurlijk ook wel een lastige afweging: 5 minuten langer slapen, of zorgen dat je medeweggebruikers niet het risisco lopen dodelijk te verongelukken door ijsplaten van jouw vrachtwagen... | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:29 |
quote:Neuh, maar je dient er rekening mee te houden als medeweggebruiker. En weet jij bijvoorbeeld ook of de auto die voor je rijdt op de snelweg wel genoeg bandenspanningchecks gedaan heeft, waardoor het risico op een klapband afneemt op de weg. Nee ? Het zijn niet alleen de truckers die het gevaar op de weg vormen, we zijn het allemaal. | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:32 |
quote:Uhm, sjefke, jij bent lekker volwassen bezig: "groenvoorzieners met het IQ van een zak apenpinda's zoals jij" "Misschien moet je eens werk zoeken, de wijde wereld intrekken en leren begrijpend lezen" Zeg dan gewoon: oh ja, je hebt gelijk, ik loop ongenadig uit mijn nek te zwetsen maar probeer het nu maar op onfatsoenlijk discussieren te gooien. Jankerd. --> bandenspanning blabla, we doen het allemaal... Ja, klopt, helemaal gelijk in, maar dit topic gaat over ijsplaten die van vrachtwagens flikkeren.... Ik weet niet of jij vanochtend op de snelweg hebt gereden? Ik heb zo'n 20 van die gigantische ijsplakaten op de weg gezien. 0,0 mensen met een geklapte band of andere vage fratsen, dus op dit moment zijn die vrachtwagenchauffeurtjes vrij link bezig.... | |
Geesoes | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:33 |
quote:Spijker op zijn kop. Je kan als mens niet verwachten dat elk ander mens zich perfect aan regels houdt. Je moet ook zelf na kunnen denken. En zelf op dingen anticiperen. Als je aan het wandelen bent, je wacht voor een stoplicht en het wordt groen. Je ziet echter nog wel een auto aanrijden. Dan zit de auto fout. Maar je loopt dan toch ook niet door. | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:34 |
quote:Ik ben het met je eens dat je rekening moet houden met je medeweggebruikers, maar daar valt bij niet onder:"vallend ijs van een vrachtwagen" (wat voorkomen kan worden) . Ik dien te anticiperen op het weggedrag van mijn medeweggebruikers. Ik geef toe dat andere mensen (automobilisten) zich hier ook schuldig aan maken, maar daar gaat deze discussie niet over. ![]() | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:35 |
quote:Dat ontkent toch ook niemand. Maar het leek net of je beweerde dat alleen automobilisten rekening dienden te houden met vrachtwagenchauffeurs, en niet andersom. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:35 |
quote:Nee, maar als je achter een vrachtwagen rijd die aan het inhalen is en er komt opeens een plaat ijs vanaf zeilen, dan heb je geen keus meer! Als je voor het stoplicht staat te wachten als voetganger en er rijd een auto door het rood en jij krijgt net groen, dan heb je wel een keus. Lopen of wachten. | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:36 |
quote:Ja kom op he, haal je kop eens uit het zand. Zo kan je alles wel rechtvaardigen natuurlijk. Deze mensen brengen doelbewust andere mensen in gevaar. Ik vind dit een kwalijke zaak en dat vind ik ook als een auto door rood rijdt. Je dient te anticiperen op het weggedrag van andere, niet op elk risico wat zich eventueel voor kan doen. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:37 |
quote:Nee en ik heb ook al gezegd dat ik het gevaarlijk vind die ijsschotsen, maar heb ook proberen uit te leggen waarom ze er vaker nog op liggen ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:38 |
quote:Nope zie vorige post. | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:38 |
quote:Dat klopt. Maar dat is dus nog steeds geen vrijbrief voor die automobilist om dan maar gewoon door te rijden. Als je zo'n redenering zou hanteren zou je bijvoorbeeld ook diefstal kunnen goedpraten. | |
Geesoes | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:39 |
quote:Lees je wel??? of wil je persé een discussie? Ik zeg de automobilist die door rood rijdt zit fout! Denk als weggebruiker zelf na. Je kan er gewoon niet blind van uitgaan dat iedereen zich aan de regels houdt. En ik rechtvaardig ijs op vrachtwagens helemaal niet, ik rechtvaardig helemaal geen verkeersovertreders. | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:39 |
quote:Ja en dan val ik weer in herhaling, maar dat is geen vrijbrief om je medeweggebruikers doelbewust in gevaar te brengen. Ik snap ook dat tijd geld is, maar de veiligheid dient ten allen tijden de boven toon te voeren. | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:40 |
Zo kan je alles wel goedpraten: Ruiten krabben? Niet nodig, als je een half uurtje op weg bent zijn ze wel ontdooid, de rest van de weggebruikers zorgt maar dat ze met nachtvorst wat beter opletten.... Feit blijft dat die chauffeurs gewoon hun auto's schoon moeten maken.... | |
Geesoes | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:41 |
quote:Tuurlijk! Dat staat voorop. Maar doe niet zo naief, er zijn er gewoon zat die zich niet aan regels houden. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:42 |
quote:Dat heb ik vanochtend wel gemerkt ja. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:44 |
quote:Klopt. Maar we leven nou eenmaal in een economie waar tijd geld is, en in een samenleving waar rekening houden met anderen nou eenmaal niet meer op 1 staat. Dan zou ik ook moeten gaan klagen over het feit dat die boeren in dat boerenhol waar ik woon te beroerd zijn om hun banden af te bezemen als ze uit het land gereden komen, waardoor; 1: Mijn wagen meteen ranzig is 2: De weg spiegelglad wordt. Maar goed, ik weet het en houdt er rekening mee, net zoals op de snelweg afstand bewaren van levensbelang is tegenwoordig.... | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:45 |
quote:Je haalt nu twee dingen door elkaar. 1) je bent het eens dat het gevaarlijk is ![]() | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:45 |
quote:Ik zou me ook niet aan de regels houden; tering, zou mooi 5 minuten langer gaan slapen, moet m'n baas maar zorgen dat die vrachtwagens overdekt/verwarmd staan.... | |
Seneca | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:46 |
quote:Het probleem is ook dat je als automobilist onmogelijk met iedere mogelijke gevaarlijke situatie rekening kan houden. Ik als ik het nog nooit eerder had meegemaakt zou ik nooit verwachten dat er ineens een plaat ijs van een oplegger naar beneden komt flikkeren. | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:47 |
Maar goed, omdat er een paar chauffeurs dit niet doen, scheren jullie gelijk de hele branche over de kam ? Spreek de chauffeur gewoon bij het inhalen aan met een middelvinger. | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:48 |
quote:Dan wordt er natuurlijk nooit actie ondernomen. Dit is juist wat er mis met de maatschappij. We accepteren bepaalde dingen en zien ze voor normaal aan.(het is niet normaal om bewust je medeweggebruikers in gevaar te brengen). We moeten er maar mee leren leven. Nou dan ben ik maar naief maar ik rechtvaardig dit niet en leg me er ook niet bij neer. | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:48 |
quote:Een paar is twee, het zijn er op de A50 iedere dag minstens 20 ![]() | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:49 |
quote:Nee ik weet dat er genoeg zijn die namelijk wel hun auto schoon vegen ![]() Maar die groep wordt hier niet bedoeld en dat weet jij even goed. Het gaat juist om die paar die het niet doen. | |
Dr.Aart | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:51 |
En TS maakt bij sneeuw ook zijn hele auto sneeuwvrij? | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:52 |
quote:20 van de 1000 den vrachtwagens die er smorgensvroeg rond werktijd passeren. | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:52 |
quote:Goede vergelijking top ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:54 |
quote:Ja ok, maar dan kan je overal om klagen. Die paar die het niet willen/kunnen doen zijn er persoonlijk verantwoordelijk voor of hun bedrijf. Had dan gewoon het bedrijf opgebeld en je klacht vermeld. Probleem opgelost. | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:54 |
quote:Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat inderdaad doe. | |
Dr.Aart | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:55 |
das wel goed van je, maar dan ben je wel 1 van de weingen. | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:55 |
quote:Nee, want daar werken gastjes zoals jij, en die zeggen gewoon dat de werkdruk te hoog is ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:57 |
quote: ![]() Klachten komen terecht bij een planning, die handelen die af, niet de chauffeurs zelf... Mijn god, je weet er echt niks van he ![]() | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:57 |
quote:Dat weet ik. Ik zorg er ook altijd voor dat alle ruiten ijsvrij zijn voordat ik ga rijden. Ik zie graag dingen om me heen gebeuren zodat ik daarop kan reageren. | |
Dr.Aart | dinsdag 24 januari 2006 @ 10:58 |
Je bent het heilige boontje van de snelweg ![]() | |
Mauro | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:02 |
quote:Oh nee, dat ben ik zeker niet. mompelt iets van een staandehouding met 169 km/h | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:03 |
quote:Nee, maar ik zal even gokken: X "Transportbedrijf Kutjes, met Klaas" Y "ja, hallo met Mauro, zo'n fijne chauffeur van jullie bedrijf had zijn auto niet goed schoon en ik kreeg dus godverdomme bijna een plak ijs door mijn voorruit"... X "OK, meneer, ik zal het doorgeven aan de chauffeur" X "Hey Teun, met Klaas van de planning, ik had net weer zo'n zeikerd aan de lijn die wat ijs op zijn auto kreeg... Vanmorgen weer lekker uitgeslapen jongen? Ja? Haha, ja, inderdaad, jankerdjes dat autovolk, ha, ha, ha... Wat zeg je? Uitgescholden? Nee, ha, ha, ha, ik heb gezegd dat ik er wat mee zou doen, ja, haha, ha, haha, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:" Dat soort gesprekken dus ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:07 |
quote:Vooroordelen, mooi zo ![]() Maar goed, hoe oud ben je ? 16 ofzo ? Weinig levenservaring en weinig werkervaring binnen bedrijven ? | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:11 |
quote:Pff, MBO/HBO, wat boeit dat nou; die chauffeurs luisteren toch niet... ![]() Grappig, janken over levenservaring met als motto; * Ik baseer mijn feiten alleen op dingen die anderen me verteld hebben * | |
Vipers | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:12 |
oh gaan we nu kijken wie het best de andere belachelijk kan maken ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:13 |
quote: ![]() Vol met vooroordelen, maar je weet geeneens hoe het eraan toe gaat bij de meeste bedrijven ![]() Uitgepraat zeg ik dan maar, | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:14 |
quote:Zegt de stagiair met een bijbaantje ![]() Ik weet juist hoe het er aan toegaat, vandaar mijn reactie ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:19 |
quote:Uhuh, aan je reactie te zien weet je er geen fuck vanaf. En ja ik heb momenteel mijn afstudeerstage... Wil dat zeggen dat ik weinig werkervaring heb ? ![]() | |
matthijst | dinsdag 24 januari 2006 @ 11:23 |
quote:Yep, volgens jouw vage redenaties en aannames wel ![]() | |
michielherwig | donderdag 8 januari 2009 @ 16:34 |
misschien moeten een aantal mensjes op dit forum een paar dagen mee rijden met een chauffeur ipv zoveel te kankeren op chauffeurs, dan gaan jullie het misschien begrijpen hoe het allemaal werkt! En nee niet alle chauffeurs zijn heilig, maar overal gaat wel eens wat mis he! | |
Koploperkopper | donderdag 8 januari 2009 @ 16:35 |
Stel nu eens voor hoe je op 4 meter hoogte dat ijs van een vrachtwagen/oplegger afkrijgt dan? ![]() | |
michielherwig | donderdag 8 januari 2009 @ 16:40 |
idd, en zeker van een al geladen ferry trailer die voor je klaar staat in de haven | |
ZeTo | zondag 11 januari 2009 @ 00:04 |
Allemaal jongens en meisjes van de wereld die 5 pagina's onzin volschrijven over een plakje ijs. Zielig... ik vraag me af wie nou werkelijk de kutmongolen zijn. Volgens mij degenen die hier met een overdosis geldingsdrang ook zo nodig hun nutteloze mening moeten laten horen. (Voor de inkoppers onder ons: ik dus!) Het leven van de betonmixerchauffeur is mooi: op de draaiende ketel blijft weinig ijs liggen... En als het echt koud is heb je eens lekker tijd om op internet naar een forumpje als dit doorgelinkt te worden. | |
Vitalogy | zondag 11 januari 2009 @ 00:15 |
Ik weet niet waarom je je dat nog moet afvragen, het staat namelijk gewoon al in de topic titel. | |
Isdatzo | zondag 11 januari 2009 @ 14:31 |
quote:Ja? Je zou het maar als motorrijder op je kop krijgen. Ook eens over nagedacht? Vast niet he. Levensgevaarlijk. In de tijd dat ik nog motorrijles had ook een keer meegemaakt dat er zo'n lompe plak ijs vanaf zeilde. Ik reed gelukkig op de linkerbaan, maar wat als ik aan het in- of uitvoegen was geweest? Ga jij maar eens zo'n brok ijs met 120km/h koppen. ![]() Het is gewoon de taak van de vrachtwagenchauffeur om zijn oplegger ijsvrij te maken, klaar. Diegene die dat niet doen mogen ze van mij een aantal flinke klappen op hun gezicht geven. ![]() | |
Isdatzo | zondag 11 januari 2009 @ 14:35 |
quote:Hahhaaha ![]() Het is de verantwoordelijkheid van de vrachtwagenchauffeur om met een VEILIG voertuig op de Nederlandse wegen te rijden. Een vrachtwagen met een lading ijs op de oplegger is NIET veilig. Dan breng je gewoon het overige verkeer in gevaar. Of moeten fietsers ineens ook rekening houden met vrachtwagens waar ijs af kan vallen als ze ingehaald worden? Wat een onzin-redenatie. Werkelijk, wat een grap. | |
Isdatzo | zondag 11 januari 2009 @ 14:36 |
Oja, ik meen mezelfs te herinneren dat het verplicht is om je (vracht)auto sneeuw- en ijsvrij te maken. Ik kan het fout hebben, maar daar staat me iets van bij. * Isdatzo zoekt | |
Isdatzo | zondag 11 januari 2009 @ 14:38 |
4 op een rij?![]() http://www.politie.nl/KLP(...)voorruitsneuvelt.asp quote:Bedankt. | |
KosterT | zondag 11 januari 2009 @ 15:29 |
Tsja, in Nederland zijn we dat niet gewent he. Elke Zweed, Noor of ander volk wat winterweer gewent is houdt er wel rekening mee, maar in Nederland zijn er waarschijnlijk veel chauffeurs die het niet eens weten. Uiteraard niet alles over één kam scheren, er zijn er zat die er wel wat aan doen, en da's maar goed ook. Gisteren voor mn neus nog een plaat ijs tegen een auto zien waaien van een andere vrachtwagen. Geen schade geloof ik, want de auto deed geen moeite om de chauffeur iets duidelijk te maken. | |
Vitalogy | zondag 11 januari 2009 @ 20:15 |
gewend | |
KosterT | zondag 11 januari 2009 @ 21:03 |
quote:Ja ik had al zo'n vermoeden... ![]() | |
Toempf | zondag 11 januari 2009 @ 21:12 |
Hier reed ik van de week achter, het is niet goed te zien denk ik, maar op de achterkant zat een 6cm dikke laag ijs/sneeuw/bagger. Een keer de deur dichtgooien en alles ligt eraf lijkt mij, maar als dat zelfs al te veel moeite is.... ![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 11 januari 2009 @ 22:10 |
quote:Als je er geen verstand van hebt houdt dan je mond. Luchtvering in de laagste stand en een weg met hobbels. Met een geladen trailer zeker. ![]() En met luchtvering in de laagste stand harder een bocht door als normaal ![]() Nee, ik snap dat het opgelost moet worden, maar in dit geval ligt de oplossing bij de werkgevers en trailerbouwers. Er is namelijk al een systeem voor. Een slang onder het dak van je trailer die volloopt met lucht zodra je de trailer afkoppelt. ![]() Dat moeten ze gewoon verplicht op zeilentrailers zetten. | |
RealZeus | zondag 11 januari 2009 @ 22:12 |
quote:Ik vraag me af of je de deur nog wel open krijgt. ![]() | |
l3laster | zondag 11 januari 2009 @ 22:43 |
terechte klacht, chauffeurs moeten controleren of hun oplegger in orde is...! | |
BrandBierMaaktGelukkig | zondag 11 januari 2009 @ 22:45 |
houd dan afstand sukk0l, ik word ook vrachtwagenchauffeur binnenkort maar als ik zo iemand als jou achter me heb die kleeft trap ik toch effe door op de rem tot je achterop zit. | |
Light | zondag 11 januari 2009 @ 22:56 |
quote:Het gaat niet over kleven. Als er ijsblokken (of andere rotzooi) van je vrachtwagen vallen dan heeft iemand die een paar seconden achter je zit (zeg 3 seconden bij 90 km/u) niet zo heel veel mogelijkheden om die troep te ontwijken. En iemand die bij een rotonde staat te wachten heeft ook weinig kans om de zooi die in de bocht van het dak glijdt te ontwijken. | |
BrandBierMaaktGelukkig | zondag 11 januari 2009 @ 23:28 |
meer afstand in zo'n gevallen.. je gaat toch niet het uiterste van het uiterste proberen | |
RealZeus | zondag 11 januari 2009 @ 23:30 |
quote:Neehee, wij moeten gewoon het dak op. Dat wij alles breken doordat we van die gladde trailer aflazeren maakt niet uit, wij zijn maar chauffeurs. Je wordt chauffeur , zei je? Wen er maar aan, je doet het nooit goed. Echt nooit. ![]() | |
ZeTo | zondag 11 januari 2009 @ 23:31 |
Kijk, meneer/mevrouw isdatzo en anderen halen de wet erbij. Dát zijn dus degenen die altijd zo irritant 45 rijden waar ze 50 mogen, al gaan remmen zodra het oranje begint te gloeien etc.. Als het ze niet bevalt zijn ze wel breid een paar klappen op je gezicht uit te delen. Lul toch niet zo... Eikels die zo generaliseren dat gelijk alle vrachtwagenchauffeurs kutmongolen zijn heb ik geen boodschap aan. Alle Fok! lezers zijn KLOOTZAKKEN!!! | |
Light | zondag 11 januari 2009 @ 23:32 |
quote:Ja, iedereen 3 kilometer uit de buurt van vrachtwagens houden. Want stel nou dat.... Kom nou zeg, 75 meter achter een vrachtwagen blijven lijkt me redelijk. | |
NoBody122 | maandag 12 januari 2009 @ 03:05 |
quote:Je vergeet in bovenstaande post artikel 5 van de Wvw op te nemen ![]() [edit] Maar bij nader inzien denk ik niet, dat je dat nu nog kunt editen ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door NoBody122 op 12-01-2009 03:16:14 ] | |
Isdatzo | maandag 12 januari 2009 @ 03:12 |
quote:Hey kneus, Heb je al eens in m'n fotoboek gekeken? Ziet het eruit alsof ik met dat ding 45 rijd? Nee? Nou, houd bek dan. Mocht je overigens nog interesse in die klappen hebben kan je me een pm sturen. En wie generaliseert er nu? Waar lees jij dat ik gezegd heb dat álle vrachtwagenchauffeurs kutmongolen zijn? Ga me geen woorden in de mond leggen, wil je. | |
Isdatzo | maandag 12 januari 2009 @ 03:15 |
Sterker nog, ik heb nergens iemand een mongool genoemd. Maar speciaal voor jou wil ik dat wel doen. Bij dezen: je bent een mongool. Lezen is blijkbaar nog te hoog gegrepen voor je, en dat kwalificeert je voor mij prima als mongool. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 12-01-2009 03:32:36 ] | |
NoBody122 | maandag 12 januari 2009 @ 03:31 |
Daar heeft iemand lange tenen ![]() | |
Djeez | maandag 12 januari 2009 @ 07:48 |
Je mag dan ook alleen op een vrachtauto rijden als je IQ beneden de 100 is. Eens met klacht dus... | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 08:08 |
quote:Wat een poep-kick ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 08:13 |
quote:Internetheld ![]() | |
ZeTo | maandag 12 januari 2009 @ 09:18 |
Tjee... Topictitel gemist isdatzo? Ik heb inderdaad niet in je fotoboekje gekeken, geen behoefte aan. Maar ongetwijfeld staat daar een foto van een sneue Golf of Opel met dikke uitlaten eindstuk en een mooie tribal sticker op het achterruit. En zo'n Nikki Lauda gaat mij dan vertellen dat ik me aan de wet moet houden. Slap argument van een hypocriete lul. Nu krijg ik zeker 2 klappen op m'n bek? Wat een sukkel... Ik richt me vooral op het ongenuanceerde gelul hier, je bent een dankbaar voorbeeld. | |
blaatertje | maandag 12 januari 2009 @ 09:32 |
quote:Sterker nog, het is bij veel bedrijven gebruikelijk om voor elke rit een nieuwe trailer op te pikken. Dat zou twee tot vijf keer per dag op een opleggen klimmen betekenen. Daarbij ken ik maar weinig trailers die voorzieningen hebben om er op te klimmen. Degenen met zeildoek kun je niet eens op staan, dus daar kun je al onmogelijk het ijs verwijderen. Kortom hou er maar gewoon rekening mee dat, met name in bochten, van elke een lading ijs kan komen afzetten. Oh ja, en de afstand moet altijd al meer dan 20 meter zijn. Bij 80 km/u leg je ruim 22 meter per seconde af. En je moet altijd twee seconden afstand houden. Dat komt neer op 44 meter. Als TS de juiste afstand had gehouden was er niets aan het handje geweest. ![]() | |
ZeTo | maandag 12 januari 2009 @ 10:10 |
quote:Nog even, isdatzo Ik kan zelfs tussen de regels door lezen, een kunst die jij kennelijk niet verstaat. Anders had je natuurlijk allang door dat ik bedoel dat het juist niet de 45 rijders zijn die hier zo'n grote bek hebben. Hoe hard gaat die stoere bak van je eigenlijk? En van 0 tot 100..? En ik moet me aan de wet houden? De één noemt alle vrachtwagenchauffeurs kutmongolen, de ander lost het op met klappen op je bek. Voor mij allemaal hetzelfde slag... [ Bericht 37% gewijzigd door ZeTo op 12-01-2009 10:15:30 ] | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 10:13 |
* jitzzzze popcorn en koffie pakt ![]() | |
Isdatzo | maandag 12 januari 2009 @ 10:25 |
quote:Nee, sorry. Misschien toch maar eens kijken? Jij maakt een vergelijking die als een tang op een varken slaat. Daar reageer ik op. quote:Oh. Dan mag jij me eens uitleggen wat jij dan bedoelde met die 45-rijders. En de top is ongeveer 290 en 0-100 in (officieel ![]() ![]() En ja, als een vrachtwagenchauffeur willens en wetens het overige verkeer in gevaar brengt mogen ze hem van mij best een paar tikken verkopen. | |
ZeTo | maandag 12 januari 2009 @ 10:25 |
... | |
ZeTo | maandag 12 januari 2009 @ 10:27 |
... ging iets mis.. | |
Semisane | maandag 12 januari 2009 @ 10:28 |
quote:En toch kan de chauffeur een boete krijgen als die het niet doet. ![]() | |
Isdatzo | maandag 12 januari 2009 @ 10:28 |
quote:Je probeerde nog een sneer toe te voegen aan die post van je? Jammer. Je kan namelijk ook gewoon proberen om inhoudelijk te reageren. Verder is en blijft het de taak van de chauffeur om met een veilig voertuig de weg op te gaan. Of hij nu 1, 2 of 30 keer op z'n trailer moet kijken of er ijs ligt. Daarnaast is het in een vorstperiode niet waarschijnlijk dat er vaker dan één keer per vorstperiode ijs van de trailer verwijderd moet worden. Dus waar hébben we het over. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 11:06 |
quote: ![]() ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 11:09 |
quote:Ja, je gelooft toch zelf niet dat je moedwillig op je rem gaat staan? En daarbij komt een auto sneller tot stilstand dan een vrachtauto, dus echt veel zal je er niet meer opschieten ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 11:11 |
quote:Als het gebaar maar duidelijk is.. is dat overigens een reden mij internetheld te noemen ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 11:21 |
quote:Ja, omdat je onzin uit loopt te kramen die je nooit in de praktijk toe gaat passen. Je gaat echt niet midden op de snelweg boven op je rem staan omdat er een auto een beetje kort achter je aan rijd. Dit omdat: - Je totaal geen last hebt van die auto. - Je de auto toch nauwelijks voelt als hij wel achterop je knalt - Je echt enorm de sigaar bent als je boven je op rem gaat staan zonder reden | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 11:25 |
quote:Alsof ik dat niet zou doen ![]() - Je totaal geen last hebt van die auto. Dat zijn jou woorden, ik heb last van die auto. - Je de auto toch nauwelijks voelt als hij wel achterop je knalt Boeit me niet, als hij het maar voelt. - Je echt enorm de sigaar bent als je boven je op rem gaat staan zonder reden In Nederland, wat gaan ze doen, me be-boete ![]() Jou woord tegen de mijne, WAT DAN NOG | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 11:30 |
quote:Droom maar lekker verder. Een mensenleven gaat boven dat van dieren. Als er verkeer achter je rijdt, zeker met een vrachtwagen, mag je helemaal niet stoppen voor een konijn. En als het groter was was het dood geweest en zou het langs de weg liggen. Kom je dus niet mee weg. Daarnaast gebeurt het natuurlijk sowieso niet, want inderdaad kan een auto harder remmen, en hield de persoon in kwestie 30 meter afstand. Veel succes met zo hard te remmen dat je niet zelf tegen de vangrail knettert met dit koude weer / bevroren wegdek, en toch die personenwagen er achterin hebt hangen ![]() Een echte Limburger he.. ![]() Verder volledig eens met klacht, | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 11:31 |
quote:Wie gelooft de politie eerder, een keurige jongeman in een nette auto? Of een vrachtwagenchauffeur? En daarbij is het inderdaad verboten om te remmen voor dieren. Wel netjes op een lege weg, maar op een weg met achterliggers is het verboden. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 11:32 |
quote:Het gaat zich er niet om wie ze geloven. ![]() Heb een goede advocaat en bewijs is er niet.. dus ik kom er mee weg. | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 11:35 |
quote:Helaas niet, omdat remmen voor dieren in beginsel verboden is. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 11:37 |
quote:Oke feest, en dan? Politie in Nederland ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 11:42 |
quote:Iets met artikel 5, hou rekening met artikel 130. Succes met je werk ![]() | |
ZeTo | maandag 12 januari 2009 @ 11:43 |
quote:Snap je het nu nog niet? Ik zal het in Jip en Janneke taal proberen uit te leggen. Dat 45 rijden was sarcastisch bedoeld. Het is een beetje raar dat je vindt dat ik me aan de wet moet houden zodat jij met 290 voorbij kan scheuren. Als je je een beetje aanpast aan de winterse omstandigheden, afstand houdt en een chauffeur voor je hebt rijden die gemiddeld z'n best doet gaat het vrijwel altijd goed. Je hoort vaker van een stoeptegel van een viaduct dan een plak ijs door het raam. Dus idd, waar hebben we het over? Is dat zo'n grote bek waard? Ik heb van nabij meegemaakt dat te hard rijden ook hele nare gevolgen kan hebben. De meest ultieme nare gevolgen zelfs. Die gevolgen waren niet voor de hardrijder zelf, helaas. Mijn bijdrage qua inhoud bestaat er dus uit te zeggen dat klappen op bek verkopers of kutmongoolroepers niet zo'n grote smoel moeten hebben omdat ze 9 van de 10 keer zelf ook geen heilige boon zijn. Duidelijk? [ Bericht 4% gewijzigd door ZeTo op 12-01-2009 12:17:21 ] | |
Semisane | maandag 12 januari 2009 @ 12:23 |
quote:Jij was toch nog geen vrachtwagenchauffeur? Zo nee, dat snap ik wel waarom je zo "stoer" loopt te doen, maar je zal zelf, denk ik, redelijk snel merken dat je niet bepaald lang vrachtwagenchauffeur zal blijven als je je stoere plannetjes ten uitvoer gaat brengen. ![]() Dat vrachtwagenchauffeurs zo nu en dan klagen over automobilisten is ook wel geheel terecht, hoewel er chauffeurs zijn die blijkbaar nauwelijks weten wat ze doen... ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 12:25 |
quote:Ik zeg toch ook niet dat ik het al ben? Heb gezegd dat ik er binnenkort mee ga beginnen. | |
Semisane | maandag 12 januari 2009 @ 12:35 |
quote:Precies, ik dacht al dat jij dat had aangegeven, daarom gaf ik ook aan dat dat de reden is waarom je nu nog stoer loopt te doen. Over het algemeen zijn vrachtwagenchauffeurs namelijk een stuk verantwoordelijker, al was het maar omdat ze bewust zijn van het feit dat dat ding wat ze besturen nogal wat schade te weeg kan brengen. Dus het is best simpel, of jij zal daar ook bewust van worden en tegen die tijd minder stoer doen of je zal de ervaring op doen van een zeer korte carriëre. ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 12:36 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 13:12 |
Vrachtwagen chauffeurs zijn helemaal niet verantwoordelijker. Wat de reden er dan ook precies voor is boeit helemaal niet, ze hebben immers zelf voor het beroep gekozen, maar het gros van de vrachtwagenchauffeurs haalt wel eens met 1/2 km/u een andere vrachtwagen in. Op die manier creëer je dus files. Links rijdt achter die vrachtwagen een hele rits geïrriteerd weggebruikers, en de vrachtwagenchauffeur krijgt er een slechte naam door. Uiteindelijk is het hoe dan ook dom. Als alle vrachtwagenchauffeurs het deden zou Nederland al helemaal klem lopen met files, en dat vinden de chauffeurs die blijkbaar zoveel haast hebben dat ze gaan inhalen ook niet erg fijn. | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 13:14 |
quote:Leuk hé, zo bekrompen zijn? ![]() | |
Semisane | maandag 12 januari 2009 @ 13:22 |
quote:Zeker wel. quote:En precies daarom zijn ze over het algemeen toch wel verantwoordelijker dan een gemiddelde lease-rijder, het is namelijk hun beroep. quote:Dat gebeurt, maar dat heeft dan ook weinig te maken met verantwoordelijk bezig zijn. Althans niet de verantwoordelijkheid waar ik het over heb. quote:Tja, ik sta zat in de file en heb ook zat te maken met inhalende vrachtauto's als leasebak rijder, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal en de reden waarom we files hebben is niet zozeer dat de vrachtwagens inhalen, maar omdat er gewoon weg veel meer auto's op de weg rijden, dan het wegennet aankan, daar dit wegennet ontworpen is in de jaren '60 van de vorige eeuw. | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 14:15 |
Zal best, maar de vrachtwagens dragen er met dit gedrag wel aan bij. Dat valt niet te ontkennen. En het is wel degelijk gebrek aan verantwoordelijkheid wanneer je met een paar kilometer per uur extra een andere vrachtwagen of vrachtwagens in gaat halen. Ten eerste is inhalen met zo een ding uberhaupt al gevaarlijker. Daarnaast creëer je files en opstoppingen, welke weer leiden tot gevaarlijkere situaties (auto's zitten korter op elkaar). Als je dat graag als bekrompenheid ziet, fine by me. Taxi-chauffeurs oefenen ook een beroep uit maar rijden behoorlijk asociaal. En kom aub niet met die crap van 'die mensen rijden ook veel en hebben dus meer ervaring'. Er zijn genoeg mensen op de weg die bijvoorbeeld gewoon ver rijden om bij hun werk te komen, of in prive / lease auto voor het werk ver moeten rijden. Ook van hen wordt verwacht dat ze zich normaal gedragen. Ik denk dat het feit dat ze op de weg hun beroep uitoefenen helemaal niets uitmaakt. Als het al iets uitmaakt maakt het de boel juist gevaarlijker. Hoe sneller de vracht geleverd wordt hoe beter. Geloof maar dat de baas er blij mee is, en dat de vracht zoveel mogelijk op tijd geleverd acht te worden. Onverwachte drukte wordt in die berekening niet meegecalculeerd. | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 14:20 |
quote:Zei de man met de banaan in zijn oor. | |
jitzzzze | maandag 12 januari 2009 @ 14:28 |
quote:Is dat het beste antwoord wat je kan verzinnen? Je komt echt met onzin redenaties. Het slaat als een tang op een varken. Lees wat Semisane zegt; daar staat tenminste iets normaals. | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 15:08 |
quote:Leuk dat jij dat vindt. Alleen een beetje jammer dat je anderen beticht van bekrompenheid, maar niet inziet dat beide posts meningen zijn. Misschien kun je ergens inhoudelijk op ingaan, anders zie ik het nut van je posts namelijk niet zo. Als jij dat wel ziet, dan alsjeblieft; enlighten mijn bekrompen wereldje. Edit: Op de post van Semisane heb ik trouwens al gereageerd, en dat jij het met hem eens bent is me duidelijk ja. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 15:47 |
quote:Gast, je bent duidelijk niet geschikt als vrachtwagenchauffeur. Jij bent het type dat zijn auto als wapen gaat gebruiken en zulke collega's kunnen we niet gebruiken. Van die auto heb jij absoluut geen last want je ziet hem namelijk niet. En die daarachter zie je waarschijnlijk ook niet of je ziet nog net een stukje spiegel. Verder denk ik dat er genoeg getuigen zijn die kunnen verklaren dat er geen dier over stak en dan ben jij heel zwaar de lul. In dubbel opzicht want transportondernemers vinden het niet leuk als jij een auto met hun naam gebruikt om eigen rechter te spelen. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 15:48 |
quote:Oh, mijn IQ is boven de 100 en nu? als je dat soort onzin stelt vraag ik me af of je wel verder komt dan de plantsoendienst | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 15:49 |
quote:En hoe kom ik op die trailer dan? ![]() Er zit geen trapje bij hoor. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 15:51 |
quote:TIP: Doe maar niet, dat is echt beter voor iedereen. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 15:55 |
quote:Ja, door in te halen krijg je files. Maar ik durf rustig te stellen dat het merendeel van de files ontstaat door personenauto's. Elkaar geen strobreed gunnen, de auto er tussen drukken waardoor iedereen op de rem moet, gee afstand houden waardoor iedereen op de rem moet stampen, via een parkeerterrein de file voorbij jagen en dan weer de auto tussen de file drukken, de hele tijd van rijstrook wisselen en de snelheid op de matrixborden negeren. Geloof mij, dat ikke-gedrag verlengt de files aanzienlijk. | |
Semisane | maandag 12 januari 2009 @ 15:55 |
quote:Touwlader! ![]() Gewoon klimmen...kom zal je goed doen een beetje lichaamsbeweging. ![]() | |
ZeTo | maandag 12 januari 2009 @ 16:00 |
quote:eens!! profi-weggebruikers onder elkaar...! | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 16:03 |
quote:Helemaal met je eens. Maar zojuist wilde er iemand gaan vertellen dat mijn verhaal complete onzin is. Natuurlijk zijn er veel meer factoren dan enkel inhalende vrachtwagens. Maar er moet niet ontkent worden dat ook zij een oorzaak zijn. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 16:05 |
quote:Vrachtwagens mogen niet inhalen in de spits en degene die het wel doen verdienen een nekschot. Als snap ik ze ook wel weer: je rijdt tegen de planning en je bent in gevecht met je tachograaf. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 16:05 |
quote:En waar moet ik me aan vasthouden dan? ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 16:37 |
Ik ben wel geschikt, moet er alleen nog inrollen ![]() | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 16:43 |
quote:Nee, je houding deugt niet. ![]() Leg je er maar bij neer, als chauffeur doe je het nooit goed. Als je niet rijdt ben je een klootzak want niemand heeft wat te knagen en als je wel rijdt rijd je in de weg. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 16:47 |
quote:Hoe oud ben jij als ik vragen mag? | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 16:48 |
quote:32 en ik zit al 10 jaar beroepsmatig op de weg waarvan anderhalf jaar op de vrachtwagen. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 16:49 |
Ben jij niet bang dat ze je wat erin drukken op de grens, of rijd je niet internationaal? Hier twijfel ik namelijk over. (inter-)nationaal | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 16:51 |
quote:Nee, ik rijd nachtdiensten en als ik je een tip mag geven: ga wat anders doen als je de kans hebt. De transportwereld is een hele zieke wereld. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 16:53 |
Is er dan geen dokter voor onderweg? ![]() Nee, wat bedoel je? Kan wel wat hebben hoor als je dat bedoeld ![]() | |
Samson | maandag 12 januari 2009 @ 16:56 |
Vrachtwagenbestuurders, breek me de bek niet open ![]() | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 16:58 |
quote:Werkgevers die van je verlangen dat je laadt en lost in je eigen tijd, werkgevers die willen dat je de rij- en rusttijdenwet overtreedt en dat soort grappen. Dus als je het doet, gelijk lid worden van de vakbond want die ga je nodig hebben. Ik ga er binnenkort ook mee stoppen. ![]() | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 16:59 |
quote:Gelukkig kun jij als personenautobestuurder natuurlijk veel beter rijden. ![]() | |
Overdrive | maandag 12 januari 2009 @ 17:01 |
Mij ook gebeurt vanmorgen, ik kreeg 'm tegen de voorruit... Is goed afgelopen (wonder boven wonder) maar je schrikt je een hartverzakking... Terechte klacht dus. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 17:02 |
Rusttijdenwet is toch overdreven | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 17:05 |
quote: ![]() Echt een hoop. | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 17:05 |
quote:Autoruiten kunnen veel hebben ![]() Maar het is inderdaad belachelijk dat zoiets niet gecontroleerd wordt. Ik zeg niet eens dat de bestuurder van de vrachtwagen dat moet doen. Als het maar gecheckt wordt. Wie het doet dat boeit me niet. | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 17:06 |
quote:Ik ben wel benieuwd naar de leeftijd van onze mr. BrandBier. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 17:06 |
quote:Jij doet het in vervolg! | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 17:06 |
quote:Hahah! Geniale reactie! Hoe kom je erop echt? ![]() ![]() ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 17:07 |
quote:Ik laat me verder niet over persoonlijke gegevens uit, dat kan tegen je gebruikt worden. Maar kan je zeggen dat ik nog niet zolang volwassen ben. Maar dus wel 18+ maak je maar niet druk. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 17:09 |
quote:Dat idee hadden we al. ![]() | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 17:09 |
quote:Nog niet zo lang? Nog lang niet eerder. Volwassenheid valt niet aan een leeftijd te koppelen. Sommigen worden het nooit. Getuige jouw posts. Dat je 18+ bent is iets waar je je eens druk om moet gaan maken. Daarnaast, wat verwacht je dan? Aanslagen als iemand je gegevens heeft? ![]() | |
Athmozz | maandag 12 januari 2009 @ 17:10 |
Sowieso als je op de snelweg zit tussen vrachtwagens gaan rijden... Gewoon naar het 2de of het derde vak gaan, dan heb je geen last meer van die vrachtwagens & bijhorende chauffeurs. Het wordt tijd dat ze die vrachtwagens eens zonder chauffeur kunnen laten rijden, zelfs met een systeemfoutje af en toe gaan er nog minder slachtoffers vallen dan nu het geval is. Die gasten kunnen wel rijden, maar de helft zit gewoon continu te lezen / surfen / koffiezetten / whatever en kijkt amper naar de baan. | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 17:11 |
quote: ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 17:12 |
quote:Je maakt me boos met jou reactie's. Doe niet alsof je een hele vent bent. En nu discussie gesloten heb geen zin in weer dat bijdehand en ''slim'' gedoe van jou. | |
Athmozz | maandag 12 januari 2009 @ 17:14 |
quote:daarmee ook de helft ![]() | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 17:14 |
quote:1. Die reacties lok je zelf uit. 2. Heb je een aantal van je eigen posts wel eens bekeken in bepaalde topics? Die zijn ook erg kinderachtig, en niet bepaald slim. Ook daarmee lok je reacties uit. Mensen gaan jouw naam namelijk herkennen en denken 'oh dat was die, eff irritant doen'. 3. Ok prima. Bij deze discussie gesloten. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 17:23 |
quote:Jij bent Belg. Als ik ergens niet zou gaan kaartlezen ed is het wel in België, want je kunt veel van Belgen zeggen maar je kunt ze niet verwijten dat ze kunnen autorijden. En ze zijn ook nog asociaal ook. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 17:24 |
quote:Hij heeft wel gelijk anders. Zoals ik al eerder zei ben jij met die :"Ik ben 18 en dus stoer en alshet je niet bevalt dan pak ik je" mentaliteit niet echt een aanwinst voor het transport | |
Athmozz | maandag 12 januari 2009 @ 17:28 |
quote:klopt, er zit inderdaad véél volk op de baan die hun rijbewijs nog gratis gekregen hebben (mijn vader moest vb enkel aantonen dat hij een auto had, dan kon hij zijn rijbewijs meekrijgen). Dus alles wat 50 of ouder is en hier rondrijdt heeft nooit lessen gevolgd & nooit een examen gedaan ![]() Ik zeg; elke 5 jaar opnieuw een test afleggen. Dat zal véél volk van de baan halen die er niet thuis hoort, en zaken zoals die Aixam bakjes & ligiers gewoon afschaffen. Die dingen rijden gewoon overal rond, zonder ook maar op iets van verkeersregels te letten, of de boel op te gaan houden aan 45/u waar je 90 mag... Koop een echte auto of koop een bromfiets, maar zo geen stuk plastic waarmee je de baan blokkeert. | |
Wouser | maandag 12 januari 2009 @ 17:32 |
Kan ik alleen maar mee eens zijn. Is mijzelf ook een keer gebeurt maar toen op de fiets. Fietste over een brug op het fietspad. Langs het fietspad is gewoon de autoweg... Opeens komt een vrachtwagen tegenmoet rijden (fietspad is aan de linkerkant). En valt er ook opeens zo'n hele plaat ijs vanaf. Ik schrok me echt helemaal de tering toen het ook zo recht voor me neus in duizendstukke spatten. | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 17:58 |
quote:Ja fijn voor hem, heb toch aangegeven discussie gesloten. Wat ga jij nu nog erin hakken met je verwijten over dat ik denk dat ik ''stoer'' ben. Jij doet ruig nu. | |
RealZeus | maandag 12 januari 2009 @ 18:08 |
quote:Het is een forum, hier is een discussie pas gesloten als het topic dicht zit. ![]() | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 22:52 |
quote:Sjonge je lijkt wel een of andere radicale moslim. Arme vrouw, mocht je die ooit krijgen. Alsof de discussie gesloten is als jij dat zegt. Sterker nog, je houdt 'm zelf gaande met je reacties de hele tijd ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 22:59 |
quote:Ik zeg tegen jou discussie gesloten, jij reageert nog 1x om je ''zegje'' te doen ![]() Dan reageert die andere stoepmongool nog eens en heb ik zoiets what the fuck moet jij nu weer. Nu reageer jij weer. ![]() | |
JJ.Johnson | maandag 12 januari 2009 @ 23:00 |
quote: ![]() ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | maandag 12 januari 2009 @ 23:03 |
Nee ik stop.. laat me wel even weten als je de weg op gaat. Binnenkort heb ik me rijbewijs op zak en zal ik je de grindbak inpushen ![]() | |
Koploperkopper | maandag 12 januari 2009 @ 23:23 |
Misschien ook maar een psychologische keuring bij C invoeren? | |
i2Them2 | maandag 12 januari 2009 @ 23:32 |
Eensch ![]() | |
KosterT | maandag 12 januari 2009 @ 23:36 |
Ik ken zo'n ook zo'n figuur. Half jaar z'n groot rijbewijs, nu al een keer een auto total-loss gereden (bij stoplicht, de auto stopte wél voor rood en hij zat er hem kennende 3 meter achter) en slapend een stuk vangrail geschuurd. In z'n eigen auto ook, rijdt als een mongool. Da's echt wachten tot hij zich om een boom vouwt. Hoop maar dat mn zus er dan niet naast zit. ![]() Uiteraard vindt ie dat hij zelf goed rijdt... | |
NoBody122 | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:47 |
quote:Oh, vandaar het hoge aantal verkeersongelukken veroorzaakt door jeugdigen ![]() | |
Athmozz | dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58 |
quote:petjes met afgeragde golfjes bedoel je zeker ![]() | |
JJ.Johnson | dinsdag 13 januari 2009 @ 12:01 |
Ik ben geen voorzichtige rijder, rij vaker te snel (waar het mijns inziens kan) en erger me vaak zat op de weg. Heb nog nooit een ongeluk gehad ![]() Die ventjes met petjes overschatten zichzelf gewoon. Dat je kunt rijden bewijs je door het te doen, niet door het te zeggen. | |
NoBody122 | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:16 |
quote:Onder alle jongeren, en dat is simpelweg te wijten aan het gebrek aan ervaring. Dat die petjes met afgeragde Halfords-golfjes daarbij wel extra risico lopen, spreekt uiteraard voor zich ![]() | |
JJ.Johnson | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:30 |
Ik ben niet met je eens dat ervaring zoveel uitmaakt. Het belangrijkst is anticipatie- / inschattingsvermogen en reactiesnelheid. Natuurlijk kun je dat 'kweken', maar je kunt het ook al gewoon hebben. Daarnaast ligt het maar net aan je definitie van 'kunnen rijden'. Sommige mensen hebben 20 jaar hun rijbewijs, en nooit een ongeluk. Veel ervaring dus zou je denken. Ze rijden ondertussen wel overal 10km/u te langzaam en blijven bij kruispunten / afslagen 15 seconden stil staan ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:34 |
Doorrijden is gewoon het woord. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:39 |
quote:Een artikel 5 voor remmen op de weg ![]() Ik pis in mijn broek met jou, je kijkt zeker ook wegmisbruikers ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:44 |
quote:Maar de cijfers wel. | |
rival | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:45 |
quote:als er getuigen zijn die zeggen dat jij remt zonder reden, ja artikel 5. ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:50 |
quote:wegmisbruikers ![]() | |
JJ.Johnson | dinsdag 13 januari 2009 @ 15:51 |
quote:Nee hoor, dan begrijp je niet zo goed wat die cijfers representeren. | |
NoBody122 | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:03 |
quote:De cijfers zeggen simpelweg dat een groot percentage van de verkeersongelukken veroorzaakt wordt door mensen tussen de 18 en iets van 24 ofzo. Dat komt echt niet alleen maar door het petjesvolk. En de reden dat juist zij deze ongelukken veroorzaken is mijns inziens simpelweg het gebrek aan ervaring, want door daadwerkelijk te rijden leer je pas echt de grenzen kennen en leer je tevens hoe ander verkeer zich allemaal wel niet kan gedragen wanneer je niet meer in een lesauto zit. Tevens is ervaring zo'n beetje het enige verschil tussen deze groep rijders en de rest ![]() | |
RealZeus | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:13 |
quote:Er is maar een stoepmongool en dat ben jij. Als je zo ook met klanten en medeweggebruikers omgaat dan hoop ik je nooit tegen te komen. | |
RealZeus | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:14 |
quote:Nee hoor, als je hier al zo fel reageert doe je dat onderweg ook en dan weet ik wel wat die examinator zegt: [X] Ongeschikt. | |
JJ.Johnson | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:16 |
quote:Daar begint jouw eigen aanname / interpretatie. Er staat dus nergens aangegeven dat het om ervaring gaat. Daarnaast geloof ik daar sowieso ook maar deels in, wat de onderzoeken ook mogen zeggen. Ervaring is in ieder geval lang niet het hele verhaal, echt lang niet. Voor onderbouwing zie mijn vorige post. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik zo een uitzondering ben (met het feit dat ik nog geen ongeluk heb gehad, na 2.5 jaar mijn rijbewijs te bezitten). Daarnaast denk ik dat het petjesvolk wel degelijk het grote probleem is bij 'de jeugd'. Waarom? Het is de grootste groep autorijders van die leeftijd... VMBO'ers, daar hebben we er in Nederland echt genoeg van. Misschien wel het dubbele van de HAVO'ers en VWO'ers. | |
JJ.Johnson | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:24 |
quote:Geweldig toch. Laat toch lullen man ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 13 januari 2009 @ 16:46 |
quote:Ik kan helaas nergens teksten van onderzoeken vinden, waarin iets zinnigs staat vermeld over bepaalde groepen bestuurders; alleen over totaalaantallen ![]() Niemand kan metéén al goed autorijden en ook bijna niemand kan direct uit de lesauto vandaan metéén al alles beheersen. Misschien ben jij wel één of andere superbestuurder, die wel metéén dé perfecte bestuurder is, maar je leert het normaliter gewoon door ervaring op te doen. Tevens leer je dan pas de al aanwezige "anticipatie- / inschattingsvermogen en reactiesnelheid" toe te passen op dit gebied ![]() Petjesvolk is gewoon een groep mongolen die ten eerste de grenzen al niet kent en deze ten tweede op een belachelijke en vooral riskante manier opzoekt, met vaak alle gevolgen van dien. Eigenlijk zouden zij als aparte groep moeten worden gezien bij dit soort onderzoeken ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | dinsdag 13 januari 2009 @ 17:03 |
quote:Kom wel aan het slagen hoor en dan nog, kan nu ook rijden en beschik niet eens over B dus zeur niet zo. | |
JJ.Johnson | dinsdag 13 januari 2009 @ 17:19 |
quote:Dat maakt je dan wel weer extra stoer. Dat je gewoon nu al kunt rijden. | |
KosterT | dinsdag 13 januari 2009 @ 18:02 |
quote:Idd, ik snap niet dat ze je niet gewoon gelijk je CE geven. Ik bedoel, zelfs zonder lessen kun je al autorijden! | |
BrandBierMaaktGelukkig | dinsdag 13 januari 2009 @ 18:03 |
Ja snap ook niet waar ze zich tegewoordig ook zo druk om maken. Certificaat dit, certificaat dat.. | |
Semisane | woensdag 14 januari 2009 @ 11:20 |
quote:Dat doen ze om verstandelijk gehandicapte klapjosties zoals jij te weren, denk ik. ![]() | |
BrandBierMaaktGelukkig | woensdag 14 januari 2009 @ 12:24 |
ok [ Bericht 96% gewijzigd door BrandBierMaaktGelukkig op 14-01-2009 12:24:31 ] | |
RealZeus | woensdag 14 januari 2009 @ 17:14 |
Trouwens, de echte mongolen zijn de werkgevers trouwens. Er zijn bij ons al drie illegale ritten die de rijtijden en het arbeidstijdenbesluit aan hun laars lappen. De rit die ik gisteren had was normaal net te doen, maar er zit een extra adres in en die Belgen waren retetraag, dus ik ben gisteren begonnen om 17.45u en vanmorgen om 8.15u logde ik weer uit. ![]() Ik ben best naar de kloten en ik zal ook blij zijn als ik eindelijk buschauffeur ben. ![]() | |
Athmozz | woensdag 14 januari 2009 @ 17:59 |
quote: nou ![]() | |
RealZeus | woensdag 14 januari 2009 @ 18:00 |
quote: ![]() ![]() Zulks een nostalgie. | |
NoBody122 | woensdag 14 januari 2009 @ 18:32 |
quote:Wat een baggernummer ![]() Sowieso, skihut/carnaval ![]() | |
JJ.Johnson | woensdag 14 januari 2009 @ 18:42 |
quote:En je dacht, ik zeg het ook even als reactie bij de video. | |
NoBody122 | woensdag 14 januari 2009 @ 18:48 |
quote:Scherp hoor ![]() | |
Athmozz | woensdag 14 januari 2009 @ 19:03 |
Skihut is tof. (na een cantus) |