abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 04:15:51 #51
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34506373
inzake diabetes....

overgewicht hangt sterk samen met DM2. dat is dus de variant die je krijgt door een slechte levensstijl.
nu al zijn er veel kinderen en jong volwassenen die dat hebben.

mensen zouden bter moeten letten op wat ze eten en wat ze aan sport doen!

nu ga ik slapen, ben te moe.
De wereld is op hol geslagen
pi_34506458
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 04:15 schreef 1ofthefew het volgende:

nu ga ik slapen, ben te moe.
Heerlijk altijd dat soort stompzinnig gedoe
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_34512025
Ik drink pak m beet 3 liter cola per dag

Wel light
pi_34638525
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik heb geen diabetes, maar ik heb een tijdje geleden voor de gein een bloedsuikerapparaatje gekocht (LifeScan One Touch Ultra), deze was toen in de aanbieding voor 25 euro ofzo ivm een speciale actie.
Grappig dat je dat doet . Heb je een medische achtergrond? En heb je jezelf al eens getest?
pi_34638526
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:55 schreef Tobbes het volgende:
Ik drink pak m beet 3 liter cola per dag

Wel light
In cola-light zitten geen koolhydraten dus dat kun je ongestoord drinken
pi_34640136
Ja ik heb ook type 1. Al val ik met me huidige leefstyle waarschijnlijk over 3 jaar dood neer
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:41:02 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34640186
quote:
Insuline niet meer spuiten maar inhaleren

De Amerikaanse keuringsdienst voor voedsel en medicijnen heeft vrijdag het groene licht gegeven voor de verkoop van insuline die met een inhalator kan worden ingenomen, in plaats van met een injectie.

Daarmee kunnen in de VS mogelijk 3 miljoen mensen die lijden aan diabetes overstappen op een meer gebruiksvriendelijke manier om het medicijn toe te dienen.

De inhalator komt van het concern Pfizer. Hij komt mogelijk over enkele maanden op de markt. Analisten van banken denken dat het tot 1 miljard dollar per jaar kan opbrengen voor het bedrijf.
Bron: www.planet.nl

The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:19:27 #58
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34643738
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 04:13 schreef doka het volgende:

[..]

Grappig dat je dat doet . Heb je een medische achtergrond? En heb je jezelf al eens getest?
Op zich heb ik geen medische achtergrond qua opleiding ofzo, maar ik heb er wel interesse in. Als ik geen ICT opleiding had gedaan, dan was ik de medische kant opgegaan.

Ik heb mezelf al een aantal keren geprikt, het is een heel klein prikje en binnen 5 seconden weet ik me bloedsuikerspiegel. Maar ik maak er geen gewoonte ofzo van dat ik mezelf elke dag prik, daarvoor zijn die teststrips net even wat te duur (1 euro per stuk geloof ik). Maar voor de rest vind ik het wel grappig om te zien hoe bepaalde voedingsmiddelen effect hebben op je bloedsuikerspiegel.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34653755
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bron: www.planet.nl

Zo dat wil ik ook wel hebben
pi_34664320
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:06 schreef truSteh het volgende:

[..]

Zo dat wil ik ook wel hebben
Och, het spuiten vind ik niet zo erg. En in het openbaar zet ik liever zo'n ben in m'n buik dan dat ik met zo'n ding voor m'n gezicht moet gaan zitten.
pi_34671352
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:19 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En wat zijn de resultaten? En die strips kosten idd 1 euro per stuk
pi_34671491
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:47 schreef doka het volgende:

[..]

Och, het spuiten vind ik niet zo erg. En in het openbaar zet ik liever zo'n ben in m'n buik dan dat ik met zo'n ding voor m'n gezicht moet gaan zitten.
Is het niet zo inhalator, net als bij asthma? Dat is helemaal niet zo erg toch
pi_34710588
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:48 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Even naar de huisarts.
Vooral als je veel symptomen van de ziekte vertoont is de kans wel groot.
Plas/drink je bijvoorbeeld veel?
jah wat zijn die symptomen dan

en ik pis fucking vaak soms jah omdat ik echt veel water drink per dag dus dat zegt niet zoveel denk
pi_34723300
Je noemt ze zelf al, veel naar de WC, veel drinken.

Iets uitgebreider:
quote:
Type 1:

Het plots optreden, bij jongere patiënten zonder overgewicht, van volgende symptomen:

* Steeds grotere eetlust maar toch gewichtsverlies
* Extreme dorst
* Vaak moeten plassen
* Vermoeidheid
* Duizeligheid
* Wazig zicht
* Verzwakte spieren

Type 2:

Dit type kent een sluipend begin en manifesteert zich bij personen ouder dan 40 jaar. Meestal wordt dit type met overgewicht geassocieerd. De volgende symptomen komen voor:

* Vaak moeten plassen
* Vermoeidheid
* Duizeligheid
* Wazig zicht
* Verzwakte spieren
pi_34723761
pi_34853764
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:34:09 #67
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34947983

pi_34957614
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[afbeelding]

En wat waren jouw resultaten?

(Ik zat op 56 mmol/L toen het ontdekt werd )
pi_34963942
1e berichtje op dit forum. Heb ook diabetes. Sinds een jaar of 12. Meer 'ervaring' dan de anderen die tot nu toe hebben gereageerd geloof ik. Het 1e jaar met pillen geprobeerd; daarna toch spuiten. Voor mij is de grens tussen type 1 en 2 niet zo helder - wat maakt het ook uit. Suiker = suiker! Ik praat eigenlijk nooit met lotgenoten. Lijkt me toch best leuk....
pi_34964211
@ Nietpiet, van harte welkom op het Fok! forum, het is zeker fijn om met lotgenoten te praten .
pi_34964382
Wat ik me overigens afvraag is of jullie ook op je eten moeten letten als je diabetes hebt. Of reguleer je alles met insuline of tabletten? (ik heb nog van die tantes die alles 'suikervrij' eten en al dat spul is ook nog steeds in de winkel te koop)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34965259
Mja, je hebt niet altijd zin om voor een snack (of wat drinken) weer te gaan spuiten, dan is't makkelijker om gewoon wat suikervrij (koolhydraat arm) spul te pakken
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_34965333
En hoe reguleer je dat dan? Bijvoorbeeld voordat je gaat sporten of voor je een Mars wilt eten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34967672
Volgens mij moeten alle diabeten altijd letten op wat ze eten. met (snelwerkende) insuline kun je wat gemakkelijker koolhydraten (w.o. suiker) 'wegspuiten'. Dat kan met pillen niet. Maar van koolhydraten wordt je dik en van insuline ook. overgewicht is voor alle diabeten (type 1 en 2) funest - wordt je lichaam minder gevoelig voor insuline + de kans op hart en vaat ziekten wordt (zoals bij iedereen) nog verder verhoogd.
producten zonder suiker zijn vaak wel erg vet - misschien nog wel slechter dan de suiker..... Bovendien wil suikervrij nog niet altijd zeggen 'koolhydraat-vrij' en t gaat om de koolhydraten!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:34:28 #75
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34968591
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:46 schreef doka het volgende:

[..]

En wat waren jouw resultaten?

(Ik zat op 56 mmol/L toen het ontdekt werd )
Nu net ff gemeten en ik zit momenteel op 4.7 mmol/L (85 mg/dL)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')