abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 04:15:51 #51
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34506373
inzake diabetes....

overgewicht hangt sterk samen met DM2. dat is dus de variant die je krijgt door een slechte levensstijl.
nu al zijn er veel kinderen en jong volwassenen die dat hebben.

mensen zouden bter moeten letten op wat ze eten en wat ze aan sport doen!

nu ga ik slapen, ben te moe.
De wereld is op hol geslagen
pi_34506458
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 04:15 schreef 1ofthefew het volgende:

nu ga ik slapen, ben te moe.
Heerlijk altijd dat soort stompzinnig gedoe
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_34512025
Ik drink pak m beet 3 liter cola per dag

Wel light
pi_34638525
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik heb geen diabetes, maar ik heb een tijdje geleden voor de gein een bloedsuikerapparaatje gekocht (LifeScan One Touch Ultra), deze was toen in de aanbieding voor 25 euro ofzo ivm een speciale actie.
Grappig dat je dat doet . Heb je een medische achtergrond? En heb je jezelf al eens getest?
pi_34638526
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:55 schreef Tobbes het volgende:
Ik drink pak m beet 3 liter cola per dag

Wel light
In cola-light zitten geen koolhydraten dus dat kun je ongestoord drinken
pi_34640136
Ja ik heb ook type 1. Al val ik met me huidige leefstyle waarschijnlijk over 3 jaar dood neer
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:41:02 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34640186
quote:
Insuline niet meer spuiten maar inhaleren

De Amerikaanse keuringsdienst voor voedsel en medicijnen heeft vrijdag het groene licht gegeven voor de verkoop van insuline die met een inhalator kan worden ingenomen, in plaats van met een injectie.

Daarmee kunnen in de VS mogelijk 3 miljoen mensen die lijden aan diabetes overstappen op een meer gebruiksvriendelijke manier om het medicijn toe te dienen.

De inhalator komt van het concern Pfizer. Hij komt mogelijk over enkele maanden op de markt. Analisten van banken denken dat het tot 1 miljard dollar per jaar kan opbrengen voor het bedrijf.
Bron: www.planet.nl

The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:19:27 #58
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34643738
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 04:13 schreef doka het volgende:

[..]

Grappig dat je dat doet . Heb je een medische achtergrond? En heb je jezelf al eens getest?
Op zich heb ik geen medische achtergrond qua opleiding ofzo, maar ik heb er wel interesse in. Als ik geen ICT opleiding had gedaan, dan was ik de medische kant opgegaan.

Ik heb mezelf al een aantal keren geprikt, het is een heel klein prikje en binnen 5 seconden weet ik me bloedsuikerspiegel. Maar ik maak er geen gewoonte ofzo van dat ik mezelf elke dag prik, daarvoor zijn die teststrips net even wat te duur (1 euro per stuk geloof ik). Maar voor de rest vind ik het wel grappig om te zien hoe bepaalde voedingsmiddelen effect hebben op je bloedsuikerspiegel.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34653755
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bron: www.planet.nl

Zo dat wil ik ook wel hebben
pi_34664320
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:06 schreef truSteh het volgende:

[..]

Zo dat wil ik ook wel hebben
Och, het spuiten vind ik niet zo erg. En in het openbaar zet ik liever zo'n ben in m'n buik dan dat ik met zo'n ding voor m'n gezicht moet gaan zitten.
pi_34671352
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:19 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En wat zijn de resultaten? En die strips kosten idd 1 euro per stuk
pi_34671491
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:47 schreef doka het volgende:

[..]

Och, het spuiten vind ik niet zo erg. En in het openbaar zet ik liever zo'n ben in m'n buik dan dat ik met zo'n ding voor m'n gezicht moet gaan zitten.
Is het niet zo inhalator, net als bij asthma? Dat is helemaal niet zo erg toch
pi_34710588
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:48 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Even naar de huisarts.
Vooral als je veel symptomen van de ziekte vertoont is de kans wel groot.
Plas/drink je bijvoorbeeld veel?
jah wat zijn die symptomen dan

en ik pis fucking vaak soms jah omdat ik echt veel water drink per dag dus dat zegt niet zoveel denk
pi_34723300
Je noemt ze zelf al, veel naar de WC, veel drinken.

Iets uitgebreider:
quote:
Type 1:

Het plots optreden, bij jongere patiënten zonder overgewicht, van volgende symptomen:

* Steeds grotere eetlust maar toch gewichtsverlies
* Extreme dorst
* Vaak moeten plassen
* Vermoeidheid
* Duizeligheid
* Wazig zicht
* Verzwakte spieren

Type 2:

Dit type kent een sluipend begin en manifesteert zich bij personen ouder dan 40 jaar. Meestal wordt dit type met overgewicht geassocieerd. De volgende symptomen komen voor:

* Vaak moeten plassen
* Vermoeidheid
* Duizeligheid
* Wazig zicht
* Verzwakte spieren
pi_34723761
pi_34853764
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:34:09 #67
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34947983

pi_34957614
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[afbeelding]

En wat waren jouw resultaten?

(Ik zat op 56 mmol/L toen het ontdekt werd )
pi_34963942
1e berichtje op dit forum. Heb ook diabetes. Sinds een jaar of 12. Meer 'ervaring' dan de anderen die tot nu toe hebben gereageerd geloof ik. Het 1e jaar met pillen geprobeerd; daarna toch spuiten. Voor mij is de grens tussen type 1 en 2 niet zo helder - wat maakt het ook uit. Suiker = suiker! Ik praat eigenlijk nooit met lotgenoten. Lijkt me toch best leuk....
pi_34964211
@ Nietpiet, van harte welkom op het Fok! forum, het is zeker fijn om met lotgenoten te praten .
pi_34964382
Wat ik me overigens afvraag is of jullie ook op je eten moeten letten als je diabetes hebt. Of reguleer je alles met insuline of tabletten? (ik heb nog van die tantes die alles 'suikervrij' eten en al dat spul is ook nog steeds in de winkel te koop)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34965259
Mja, je hebt niet altijd zin om voor een snack (of wat drinken) weer te gaan spuiten, dan is't makkelijker om gewoon wat suikervrij (koolhydraat arm) spul te pakken
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_34965333
En hoe reguleer je dat dan? Bijvoorbeeld voordat je gaat sporten of voor je een Mars wilt eten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34967672
Volgens mij moeten alle diabeten altijd letten op wat ze eten. met (snelwerkende) insuline kun je wat gemakkelijker koolhydraten (w.o. suiker) 'wegspuiten'. Dat kan met pillen niet. Maar van koolhydraten wordt je dik en van insuline ook. overgewicht is voor alle diabeten (type 1 en 2) funest - wordt je lichaam minder gevoelig voor insuline + de kans op hart en vaat ziekten wordt (zoals bij iedereen) nog verder verhoogd.
producten zonder suiker zijn vaak wel erg vet - misschien nog wel slechter dan de suiker..... Bovendien wil suikervrij nog niet altijd zeggen 'koolhydraat-vrij' en t gaat om de koolhydraten!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:34:28 #75
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34968591
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:46 schreef doka het volgende:

[..]

En wat waren jouw resultaten?

(Ik zat op 56 mmol/L toen het ontdekt werd )
Nu net ff gemeten en ik zit momenteel op 4.7 mmol/L (85 mg/dL)

pi_34973031
Jeetje Doka; jouw waarden waren wel erg hoog toen....! Toen t bij mij werd ontdekt zat ik op 20 mmol/l.
Gelukkig 2L0w4Zer0, dat betekent waarschijnlijk dat je geen diabetes hebt- ik ben zelf erg trots als ik op 4,7 zit!
pi_34987216
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:05 schreef nietpiet het volgende:
1e berichtje op dit forum. Heb ook diabetes. Sinds een jaar of 12. Meer 'ervaring' dan de anderen die tot nu toe hebben gereageerd geloof ik. Het 1e jaar met pillen geprobeerd; daarna toch spuiten. Voor mij is de grens tussen type 1 en 2 niet zo helder - wat maakt het ook uit. Suiker = suiker! Ik praat eigenlijk nooit met lotgenoten. Lijkt me toch best leuk....
Welkom
Voor zover ik weet is het belangrijkste verschil tussen 1 en 2 is dat iemand met type 1 helemaal geen insuline aanmaakt, en dat bij iemand met type 2 de insuline 'niet goed werkt'. Daarom worden mensen met type 1 ook wel 'insuline-afhankelijk' genoemd. Type 1 wordt meestal ook snel ontdekt door de plotseling optredende extreme klachten, terwijl iemand jarenlang rond kan lopen met type 2 voordat de diagnose gesteld wordt.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Perfect Wat nietpiet ook zegt: dat is een waarde waar diabetici heel blij mee zijn
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:56 schreef nietpiet het volgende:
Jeetje Doka; jouw waarden waren wel erg hoog toen....! Toen t bij mij werd ontdekt zat ik op 20 mmol/l.
Ik moest ook meteen naar de Spoedeisende Hulp van het ziekenhuis, werd aan de monitor en een infuus gelegd, en ze hebben me een week vastgehouden daar.
  zondag 12 februari 2006 @ 09:40:51 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34990852
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef nietpiet het volgende:
Volgens mij moeten alle diabeten altijd letten op wat ze eten. met (snelwerkende) insuline kun je wat gemakkelijker koolhydraten (w.o. suiker) 'wegspuiten'. Dat kan met pillen niet. Maar van koolhydraten wordt je dik en van insuline ook.
Je wordt toch niet direct dik van insuline, maar insuline is toch slechts de "kathalysator" die er voor zorgt dat glucose vanuit het bloed naar de rest van je lichaam gaat?
pi_34991090
Doka, bij mij is nooit vastgesteld of mijn alvleesklier nu helemaal geen insuline (meer) maakt, of nog wel. Dus heeft nooit iemand mij duidelijk kunnen maken of ik nou onder de type 1 of 2 val. Gelukkig heb ik het nooit tot de hoogte van jouw waarden geschopt. Ik dacht trouwens dat je dan allang in een coma zou zijn...
Alicey - inderdaad is de insuline degene die ervoor zorgt dat de glocuse opneembaar wordt voor je lichaam, zodat dit kan worden omgezet in energie. Men heeft mij altijd verteld dat insuline wel kan veroorzaken dat je dikker wordt. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat het een hormoon is - veel hormonen kunnen dit toch gevolg hebben toch? Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik weet wel dat diëtisten/internisten het altijd zo aan mij hebben verteld. Overigens heb ik zelf geen (groot) overgewicht en zal dat bij mij niet de reden zijn voor mijn hoge bloedsuikers.
pi_34991099
sorry, voor de kleine zinsbouw haperingen. beetje haast....
  zondag 12 februari 2006 @ 10:38:03 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34991499
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:08 schreef nietpiet het volgende:

Men heeft mij altijd verteld dat insuline wel kan veroorzaken dat je dikker wordt.
Misschien is de reden omdat insuline niet over ene langere tijd uitgesmeerd wordt. Een deel wordt dan direct in energie omgezet, maar het "overschot" wordt opgeslagen.
quote:
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat het een hormoon is - veel hormonen kunnen dit toch gevolg hebben toch?
Het hangt af van het soort hormoon. Sommige hormonen zorgen bijv. voor een toename van vochtopslag, of van vetopslag. Insuline stuurt dit proces voor zover ik weet niet rechtstreeks aan, maar het feit blijft natuurlijk wel dat het een kunstgreep is, en dat je extern nooit zo goed kunt doseren als je lichaam dat zelf zou doen.
quote:
Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik weet wel dat diëtisten/internisten het altijd zo aan mij hebben verteld. Overigens heb ik zelf geen (groot) overgewicht en zal dat bij mij niet de reden zijn voor mijn hoge bloedsuikers.
Het is volgens mij ook geen oorzaak, maar eerder iets dat hand in hand gaat. Wanneer je teveel opslaat en te weinig hoeft te verbranden voor energie, kan ik me zo voorstellen dat de alvleesklier overbelast raakt en daardoor minder insuline gaat produceren..
pi_34995049
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]

Heb als niet diabetes zijnde ook wel eens een paar keer gedacht een metertje te kopen
Puur als interesse in hoe mijn eigen lichaam functioneert.

Als ik geen lichte glucose houdende drankjes neem tijdens fitness-zware-gewichten trainen, wil ik me nog wel eens duizellig voelen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met zuurstofgebrek (bijv. verkeerde ademhaling) of met een lage suikerspiegel (dus hypo ipv hyper). Dat laatste zou ik met zon metertje misschien wel kunnen controleren. Kunnen ze ook onder de gemiddelde waardes meten?

Heb je jezelf wel eens getest na een fitnesstraining (waarbij je dan tijdens de training geen suiker houdende drankjes neemt)?
  zondag 12 februari 2006 @ 13:44:19 #83
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_34996508
* Suzziieee meldt zich ook..

Diabetes type 1 sinds 21 jaar.

Heb nu een jaar of 5 een insuline pomp,en zou hem echt niet meer kwijt willen.Heb mijn hele leven al gedaan wat ik wilde en heb altijd mijn diabetes daar op aan gepast en niet mijn leven aan de diabetes.Mijn hba1c is 7.8 kan dus nog wel wat beter..maar ben wel tevreden zo.Als ik memeer aan de regels zou houden dan zou ik een perfect gemiddelde hebben.

Greetz Suzanne
  zondag 12 februari 2006 @ 13:47:13 #84
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_34996613
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:04 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Heb als niet diabetes zijnde ook wel eens een paar keer gedacht een metertje te kopen
Puur als interesse in hoe mijn eigen lichaam functioneert.

Als ik geen lichte glucose houdende drankjes neem tijdens fitness-zware-gewichten trainen, wil ik me nog wel eens duizellig voelen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met zuurstofgebrek (bijv. verkeerde ademhaling) of met een lage suikerspiegel (dus hypo ipv hyper). Dat laatste zou ik met zon metertje misschien wel kunnen controleren. Kunnen ze ook onder de gemiddelde waardes meten?.

Heb je jezelf wel eens getest na een fitnesstraining (waarbij je dan tijdens de training geen suiker houdende drankjes neemt)?
Ja,tussen de 4 en de 7 is "goed".De gemiddelde meter meet zo vanaf de 1,1.Je hebt best kans als je tijdens het sporten duizalig word dat je aan de lage kant zit of iets eronder.Zo'n metertje kan dan een uitkomstzijn.
pi_34997740
De diabetes met (door) overgewicht is volgens mij wel iets anders dan de diabetes van mensen zonder overgewicht. Door het overgewicht (dikke/vette celwanden) is de insuline minder goed opneembaar voor de cellen. Er wordt dus wel insuline gemaakt, maar er wordt niets mee gedaan. Wanneer het overgewicht weg is, is hoeft er dan dus ook geen sprake meer te zijn van diabetes. In het andere geval produceert de alvleesklier onvoldoende (of geen) insuline. De geleerden zijn het er geloof ik nog niet over eens waardoor de alvleesklier er op een gegeven moment mee op houdt.
t Is best een gecompliceerd verhaal. Ik merk in ieder geval dat je eigenlijk altijd bezig bent met plannen en organiseren: wat ga ik eten, wat ga ik doen en hoeveel ga ik spuiten. Heb ik druivesuiker, of iets anders te eten of drinken en een telefoon bij me. Het georganiseer en geplan om de ziekte heen, beïnvloed mijn leven meer dan de ziekte zelf.

Suzanne - ik heb ook wel eens gedacht aan een pomp, want mijn HBA1C is nog nooit lager geweest dan ca 8,5. Wat zijn wat jou betreft de voor-/nadelen?
  zondag 12 februari 2006 @ 14:53:47 #86
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_34999346
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:18 schreef nietpiet het volgende:

In het andere geval produceert de alvleesklier onvoldoende (of geen) insuline. De geleerden zijn het er geloof ik nog niet over eens waardoor de alvleesklier er op een gegeven moment mee op houdt.
t Is best een gecompliceerd verhaal. Ik merk in ieder geval dat je eigenlijk altijd bezig bent met plannen en organiseren: wat ga ik eten, wat ga ik doen en hoeveel ga ik spuiten. Heb ik druivesuiker, of iets anders te eten of drinken en een telefoon bij me. Het georganiseer en geplan om de ziekte heen, beïnvloed mijn leven meer dan de ziekte zelf.

Suzanne - ik heb ook wel eens gedacht aan een pomp, want mijn HBA1C is nog nooit lager geweest dan ca 8,5. Wat zijn wat jou betreft de voor-/nadelen?
Diabetes is een auto-imuun ziekte..je afweercellen zien je eigen goede cellen als de vijand en maken deze onschadelijk.In mijn geval heb ik hoogst waarschijnlijk diabetes gekregen omdat ik als kind zo ongeveer alle kinderziektes achter elkaar kreeg.Het ene was nog niet weg en het volgende was er alweer.Mijn afweercellen hebben hun werk iets te goed gedaan Zo is het mij toentertijd uitgelegd tenminste,nu denken ze er misshien weer anders over

Ik ben nooit aan het organiseren en plannen.Zie wel wat er op mijn pad komt en onderneem aktie indien dat nodig is.Druivesuiker heb nooit bij me,hoogstens als ik iets 'bijzonders' ga doen zoals naar een concert of iets dergelijks.Voor de rest voel ik mijn hypos goed en kan ik ruim op tijd iets kopen of iets dergelijks.Misschien komt dat omdat ik al sinds mijn 9e suiker heb en ik eigenlijk niet meer beter weet.Mijn bloed controleren en dergelijke hoort net zo bij mijn leven als sochtends douchen,tandenpoetsen en aankleden.

Voordelen/nadelen van de pomp.

Ik ben toentertijd aan de pomp gegaan omdat ik graag aan kinderen wilde beginnen en met spuiten kreeg ik mijn hba1c gewoon niet onder de 8 en meestal was ie hoog in de 8.
Als enige nadeel heb ik altijd gehad dat je 24/7 ergens aan vast zit.Maar nu ik hem eenmaal heb valt dat heel erg mee.
Voordelen:doordat je een basale hoeveelheid insuline toegediend krijgt maakt het niet uit of je later eet,of niet eet of veel eet.Pas als je wat eet dien je nog wat eenheden toe die je nodig heb voor de maaltijd.Dus uitslapen geen probleem,ziek zijn en geen honger hebben,geen probleem..je basale insuline toedienig gaat gewoon door.Voor de rest heb je altijd je insuline bij je..dus onverwachte vragen van mensen of je meegaat uit eten of blijft eten zijn geen probleem meer.Je hoeft geen nee te zeggen of eerst langs huis je spuiten halen.Voor de rest krijg je de hele dag door insuline binnen...ieniemieniebeetjes ipv in een x een hele boel eenheden.Het word gedoseerd toegedient en dus ook opgenomen waardoor je bloedsuikers regelmatiger zijn.

Ze zijn nu bezig met een pomp met een sensor die je bloed meet en dan een alarm geeft als de waardes buiten een bepaald gebied vallen.Nou ideaal...kan je helemaal gelijk aktie ondernemen.Bloedprikken moet nog wel als extra controlerende functie..maar acht..dat zijn we wel gewend!!..

Nadeel van pomp kan zijn dat je gevoelig voor de pleister kan zijn die op je huid zit.Ik heb daar gelukkig helemaal geen last van.Dus kan daar verder niet over mee praten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Suzziieee op 12-02-2006 14:59:52 ]
  zondag 12 februari 2006 @ 15:44:50 #87
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35001686
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:04 schreef mwuhaha het volgende:
Nee dat heb ik eigenlijks nog nooit gedaan. Ik zal dat eens een keer doen. Trouwens, in de handleiding staat dat je na het sporten geen betrouwbare waardes krijgt.
pi_35003579
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:44 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]Trouwens, in de handleiding staat dat je na het sporten geen betrouwbare waardes krijgt.
Misschien dat de meting opzich wel betrouwbaar is, maar dat de waardes na het sporten niet echt representatief zijn voor het bepalen van je gemiddelde bij normale omstandigheden?
  zondag 12 februari 2006 @ 16:47:57 #89
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35004044
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:36 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Misschien dat de meting opzich wel betrouwbaar is, maar dat de waardes na het sporten niet echt representatief zijn voor het bepalen van je gemiddelde bij normale omstandigheden?
Dat denk ik ook ja, net zoals je vlak na het sporten ook niet je bloeddruk moet gaan meten, omdat je je anders het apelazerus schrikt.
pi_35004406
Type 1 patiënt hier. Heb het al ruim 22 jaar.
  zondag 12 februari 2006 @ 17:09:52 #91
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35004959
Wisten jullie dit al?

Een quote uit de Consumentenbondgids van Januari 2004:

pi_35005275
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wisten jullie dit al?

Een quote uit de Consumentenbondgids van Januari 2004:

[afbeelding]

Jep. Héle oude toekomstmuziek... en helaas nog steeds toekomstmuziek.
pi_35005744
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:17 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jep. Héle oude toekomstmuziek... en helaas nog steeds toekomstmuziek.
Geduld, in juni komt die insuline-inhalator op de markt

http://www.ergogenics.org/insuline4.html#4
pi_35005965
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:27 schreef mwuhaha het volgende:
Geduld, in juni komt die insuline-inhalator op de markt

http://www.ergogenics.org/insuline4.html#4
Ik ben zeer benieuwd. Voor zover ik weet is inhalering vooralsnog een zeer onbetrouwbare methode geweest voor het inbrengen van insuline. Bij subcutane injectie weet je zeker dat de insuline uiteindelijk in je bloedbaan terecht komt, bij inhalering is deze zekerheid een stuk minder.

Als ik dit artikel goed begrijp (heb het een beetje snel doorgelezen) zullen Amerikanen de eerste proefkonijnen zijn?
pi_35007334
Volgende keer bij de internist / diabetes verpleegkundige (april) toch maar eens over een pomp beginnen... Jammer dat mijn internist niet zo'n spraakzaam en open figuur is waar tegen je gemakkelijk zelf over zoiets begint.

Het spreekt mij vooral aan dat het regelen en plannen misschien wat minder wordt en natuurlijk dat die HBA1C naar beneden gaat! Voor mij was het idee de rest van mijn leven afhankelijk te zijn van een apparaat nogal benauwend; ik heb nu echter al van meerdere mensen gehoord dat dat erg mee valt.

overigens ga ik er maar vanuit dat ik een (goede) werking van een inhalator niet meer meemaak. maakt ook niet zoveel uit volgens mij; dat spuiten op zich vind ik niet zo'n probleem en de rest blijft toch.
pi_35009009
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:09 schreef nietpiet het volgende:
Jammer dat mijn internist niet zo'n spraakzaam en open figuur is...
Een eigenschap die veel internisten helaas gemeen hebben.
  zondag 12 februari 2006 @ 19:13:55 #97
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_35010015
Heb je het al eens over de pomp gehad met je internist nietpiet?Weet je hoe hij erover denkt? Want ik hoor wel eens verhalen dat er ook internisten zijn die er niet zo happig op zijn.En je dvk? Ik stippel mijn behandelplan voornamelijk met mijn dvk uit en de internist is eigenlijk maar bijzaak...daar zit ik 3 minuten binnen..en dan ben ik daar weer weg.Ik heb opzich wel een leuke internist... die ook weet dat ik zelf doe wat ik vind wat goed is en hij begeleid een klein beetje,maar laat het voornamelijk aan mezelf over.In maart moet ik naar een ander omdat hij met de vut gaat.Kom ik bij een jonge griet...nou ben benieuwd of zij me ook 'vrij' laat....

En van dat vastzitten aan de pomp had ik ook heel erg hoor...is de reden dat ik het maandenlang heb tegengehouden om er aan te gaan.Maar na 2 dagen was ik er aan gewend,en dacht ik:hmmm,maakte ik me nu dáár zo druk over..
pi_35012455
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:53 schreef Suzziieee het volgende:

Ik ben nooit aan het organiseren en plannen.Zie wel wat er op mijn pad komt en onderneem aktie indien dat nodig is.Druivesuiker heb nooit bij me,hoogstens als ik iets 'bijzonders' ga doen zoals naar een concert of iets dergelijks.Voor de rest voel ik mijn hypos goed en kan ik ruim op tijd iets kopen of iets dergelijks.Misschien komt dat omdat ik al sinds mijn 9e suiker heb en ik eigenlijk niet meer beter weet.Mijn bloed controleren en dergelijke hoort net zo bij mijn leven als sochtends douchen,tandenpoetsen en aankleden.
Ik ga de deur absoluut niet uit zonder druivesuiker. Ik heb zelfs standaard een flesje energy-drink in de douche staan voor het geval ik een hypo krijg tijdens het douchen
quote:
Ze zijn nu bezig met een pomp met een sensor die je bloed meet en dan een alarm geeft als de waardes buiten een bepaald gebied vallen.Nou ideaal...kan je helemaal gelijk aktie ondernemen.Bloedprikken moet nog wel als extra controlerende functie..maar acht..dat zijn we wel gewend!!..
Dat zou pas echt geweldig zijn
  zondag 12 februari 2006 @ 20:22:37 #99
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_35012697
Bij Minimed zijn ze inmiddels bezig met een pomp waar ook een sensor bij zit die volgens mij constant deglucose meet..en een alarm afgeeft als ie buiten door jou bepaalde waardes zit.
Hij regelt zelf de insuline toevoeging nog niet..maar zo'n alarm lijkt me al een stap in de goede richting.Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ie op de markt komt.

Edit: beetje vaag..maar net stond bij mij bovenstaande reactie er nog niet...hmmmzz

[ Bericht 20% gewijzigd door Suzziieee op 12-02-2006 21:50:46 ]
pi_35015332
zeg 'suiker specialisten' mag eens even iets vragen aan jullie?

Ik heb heel erg lang last gehad van een sterk wissende suikerspiegel (met tril/zweet aanvallen die ik weer te lijf gin/probeerte te voorkomen door zoete dingen te vreten). Vanaf april van vorig jaar ben ik het GI dieet gaan volgen en ik voel me sindsdien f.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h........en ik ben behoorlijk afgevallen ook nog (van maat 42 -> 36). GI dieet: alleen langzame koolhydraten en veel groente en fruit en zo.
Wat me wel opvalt is dat ik deze winter zo erg last heb van witte vingers (geen bloed meer in de vingers), zelfs als het helemaal niet zo super koud is.
Komt jullie dat bekend voor, wordt dat veroorrzaakt door minder glucose in je bloed of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')