abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34437574
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:44 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat is het punt nou juist, alle 3 de klokken leggen een andere afstand en tijd af. Ze zullen nooit exact gelijk kunnen lopen nadat ze bewogen hebben. Het afleggen van exact dezelfde afstand is relatief. Daarom zullen de klokken 3 verschillende tijden aangeven. En geen van de 3 lopen dan nog gelijk met elkaar.
Het tijdsverschil is pas absoluut als ze weer beide in het zelfde interitaalstelsel zitten, daarvoor zullen ze beiden iets anders meten...
pi_34437760
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:45 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ook dan..
Nee
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:53 schreef rudeonline het volgende:
Dat is een beetje moelijk nog. Dat zou een hoop geld gaan kosten. Wat je zou kunnen doen is je een voorstelling te maken dat je exact op de noordpool staat. Vanaf dat punt stuur je 4 klokken weg in 4 verschillende richtingen, het westen, het Oost westen, Het Oosten en het West Ooosten,
Als je op de noordpool staat is er geen west en oost, een al helemaal geen oostwest of west oost(want dat bestaat helemaal nooit).
quote:
Alle 4 de klokken reizen gedurende 10uur ( op jouw klok) van de aarde weg en komen na 10 uur ( ook op jouw klok) terug. Alle 4 de klokken geven een andere tijd aan op het moment dat ze terugkomen en verschillen met jouw klok.
Nee, alle 4 de klokken geven dezelfde tijd aan, dat volgens jou theorie dat niet waar is, bewijst alleen maar dat je theorie niet klopt
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:04:00 #53
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_34441896
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 07:41 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En weer draai je om mijn voorbeeld heen..
Joh.. je wordt gevraagt om experimenteel bewijs en dan kom je met zoiets aanzetten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:37:31 #54
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_34443007
ik snap de relevantie van dit topic niet met de TRUTH .... ?
¡ Experience Everything !
pi_34443797
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:37 schreef RickySway het volgende:
Rude's theorie is nergens op gebaseerd, vandaar
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:13:13 #56
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34444204
Richting is totaal irrelevant voor speciale relativiteit.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 17:04:05 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_34486696
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:37 schreef RickySway het volgende:
Rude's waanideeen en arrogante houding hebben geleid tot een ban in WFL dacht ik, vandaar dat ie nu naar TRU is gekomen om daar verder te gaan met zn bullshit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_34503558
Ik lees het woord klok, maar wat voor klok bedoelen jullie?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 27 januari 2006 @ 02:33:45 #59
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34505703
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:24 schreef JohnDope het volgende:
Ik lees het woord klok, maar wat voor klok bedoelen jullie?
het gaat om een hypothetische klok die de tijd allernauwkeurigst meet. We willen nl. het tijdverschil uitdrukken en dat gaat lekker visueel met een klok
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_34506478
Zeg eh, die klokken van jullie, waar begint dat verhaal ergens? In het 4e topic over licht, of NOG eerder, want zo kan ik het niet echt volgen :|
Euh, wat zal ik hier eens neerzetten..
pi_34507287
Het eerste topic is al 2 jaar terug ofzo gestart, dus als je het echt wilt volgens moet je nog flink wat lezen...
pi_34511874
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 02:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

het gaat om een hypothetische klok die de tijd allernauwkeurigst meet. We willen nl. het tijdverschil uitdrukken en dat gaat lekker visueel met een klok
Aha ok, ik dacht een speciale technische klok, die ik nog niet ken of geen verstand van heb (atoomklok)
Maar persoonlijk denk ik dat er niks gebeurt met die klokken, een klok is een machine en tikt gewoon door. Als je nu naar de VS zou vliegen, dan zou bijvoorbeeld ook je klok niet op amerikaanse tijd springen(voor tijdreizen idem).....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_34516892
Leeft rude nog?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:15:42 #64
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34536894
Even offtopic:
Rude doet me trouwens denken aan Gene Ray, de bedenker van de Time cube theorie.
Hoewel Rude lang niet zo agressief is als Gene, vertonen ze wel veel overeenkomsten met betrekking tot de wetenschap.
De Time cube theorie is een aggresieve combinatie van Rude en Harriechristus.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34537275
Die time cube onzin gaat nergens over, en die gozer is zo kinderachtig als het maar kan
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:13:45 #66
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_34542496
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Aha ok, ik dacht een speciale technische klok, die ik nog niet ken of geen verstand van heb (atoomklok)
Maar persoonlijk denk ik dat er niks gebeurt met die klokken, een klok is een machine en tikt gewoon door. Als je nu naar de VS zou vliegen, dan zou bijvoorbeeld ook je klok niet op amerikaanse tijd springen(voor tijdreizen idem).....
Tja, maar ook een klok heeft zich aan de natuurwetten te houden. En daaruit blijkt toch dat er wel wat met de klokken gebeurt...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_34549930
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:34 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Nee
[..]

Als je op de noordpool staat is er geen west en oost, een al helemaal geen oostwest of west oost(want dat bestaat helemaal nooit).
[..]

Nee, alle 4 de klokken geven dezelfde tijd aan, dat volgens jou theorie dat niet waar is, bewijst alleen maar dat je theorie niet klopt
Was even weg, maar ben weer terug, hebben jullie nog eens op mijn poll gekeken? Gestaag heb ik toch wel mensen die mijn idee enigzins ondersteunen.

Ik vind bovengenoemde antwoorden trouwens grote onzin.

Bestaan er geen richtingen meer als je bovenop de Noordpool zit? Je kunt natuurlijk elke richting het Zuiden noemen. Maar ook vanaf de noordpool kun je 4 ( of eigenlijk oneindig veel richtingen op bewegen) Ik stelde voor om 4 klokken 4 verschillende richtingen op te sturen vanaf het meest noordelijke puntje wat wij kennen. Dat moet toch niet zo moelijk zijn, de door mij genoemde richtingen zijn bestaande richtingen, alleen kom je ze hier niet zo snel tegen. Beetje je inbeeldingsvermogen gebruiken ( denk als een Eskimo!) en het valt allemaal best te visualiseren.

Wat voor tijden gaan die klokken aangeven op het moment dat ze weer bij elkaar zijn? Ik weet zeker dat ze alle 4 een andere tijd gaan aangeven, wat de verschillen zijn dat weet ik natuurlijik niet maar gelijk lopen de klokken niet meer. Dat moet iedere natuurkundige toch wel weten.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:53:17 #68
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34550023
wat jij zegt spreekt de speciale relativiteitstheorie tegen. En toch heb je eerder gezegd dat je de speciale relativiteitstheorie erkend. Wat is het nou? Verwerp je het of neem je het aan?
pi_34550119
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:53 schreef DionysuZ het volgende:
wat jij zegt spreekt de speciale relativiteitstheorie tegen. En toch heb je eerder gezegd dat je de speciale relativiteitstheorie erkend. Wat is het nou? Verwerp je het of neem je het aan?
Ik draai het alleen maar om. Ik stel dat een massa nooit absoluut stil kan staan. Licht kan dat wel.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:59:03 #70
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34550192
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik draai het alleen maar om. Ik stel dat een massa nooit absoluut stil kan staan. Licht kan dat wel.
nee, je zegt in het voorbeeld (4 klokken die met dezelfde snelheid het heelal ingeschoten worden, na bepaalde tijd omkeren en met dezelfde snelheid terugkomen) dat alle 4 de klokken een andere tijd aangeven. De speciale relativiteit zegt dat de 4 klokken gelijk staan. Dit is een tegenspraak, hier verwerp je de speciale relativiteit. Eerder erken je het. Welke is het nou?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:02:14 #71
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34550299
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:50 schreef rudeonline het volgende:

[..]
Bestaan er geen richtingen meer als je bovenop de Noordpool zit? Je kunt natuurlijk elke richting het Zuiden noemen. Maar ook vanaf de noordpool kun je 4 ( of eigenlijk oneindig veel richtingen op bewegen)
Op de magnetische noordpool heeft 'het noorden' geen betekennis meer.
Je kunt niet meer ten noorden van het meest noordelijke punt zijn.
quote:
Ik stelde voor om 4 klokken 4 verschillende richtingen op te sturen vanaf het meest noordelijke puntje wat wij kennen. Dat moet toch niet zo moelijk zijn, de door mij genoemde richtingen zijn bestaande richtingen, alleen kom je ze hier niet zo snel tegen. Beetje je inbeeldingsvermogen gebruiken ( denk als een Eskimo!) en het valt allemaal best te visualiseren.

Wat voor tijden gaan die klokken aangeven op het moment dat ze weer bij elkaar zijn? Ik weet zeker dat ze alle 4 een andere tijd gaan aangeven, wat de verschillen zijn dat weet ik natuurlijik niet maar gelijk lopen de klokken niet meer. Dat moet iedere natuurkundige toch wel weten.
Ze geven alle 4 een andere tijd aan ja, net als alle klokken op aarde kunnen ze nooit precies gelijk lopen.
Net zoals er geen perfect ronde bol bestaat.

Als de klokken precies gelijk willen lopen moeten ze met exact dezelfde snelheid gaan, en dat kan niet.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34550313
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:59 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

nee, je zegt in het voorbeeld (4 klokken die met dezelfde snelheid het heelal ingeschoten worden, na bepaalde tijd omkeren en met dezelfde snelheid terugkomen) dat alle 4 de klokken een andere tijd aangeven. De speciale relativiteit zegt dat de 4 klokken gelijk staan. Dit is een tegenspraak, hier verwerp je de speciale relativiteit. Eerder erken je het. Welke is het nou?
Met bepaalde tijd bedoel ik dat er een klok op aarde bepaalt wanner ze terug moeten komen.
Ze komen dus allemaal op hetzelfde tijdstip ( op de aardse klok) terug. De klokken zelf zullen echter 4 verschillende tijden aangeven.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:04:09 #73
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34550361
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:02 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Met bepaalde tijd bedoel ik dat er een klok op aarde bepaalt wanner ze terug moeten komen.
Ze komen dus allemaal op hetzelfde tijdstip ( op de aardse klok) terug. De klokken zelf zullen echter 4 verschillende tijden aangeven.
volgens de speciale relativiteitstheorie niet. Die verwerp je dus neem ik aan?
pi_34550497
quote:
Ze geven alle 4 een andere tijd aan ja, net als alle klokken op aarde kunnen ze nooit precies gelijk lopen.
quote:
Als de klokken precies gelijk willen lopen moeten ze met exact dezelfde snelheid gaan, en dat kan niet.
quote:
volgens de speciale relativiteitstheorie niet. Die verwerp je dus neem ik aan?
Wat is het nou?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:10:32 #75
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34550577
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:08 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat is het nou?
als alle 4 de klokken dezelfde snelheid hebben tov de aarde, ze draaien zich op een bepaald tijdstip om (ook al wordt dat op aarde beslist) en komen dan terug dan staan hun klokken gelijk. En ze lopen allemaal achter op die op aarde.

DAT voorspelt de speciale relativiteitstheorie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')