Een lief OPfotootje:quote:Dan krijgt ie toch weer hooi
En meneer heeft prima naar z'n zin trouwens, net zoals al onze vorige cavia's . Ooit nog een compliment gehad van de dierenarts dat onze cavia (de eerste die we hadden) zo goed verzorgd was, die had toen een kwaadaardig gezwel wat toen goed verwijderd is
Eindelijk! Daar zijn ze!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:13 schreef PPL het volgende:
Onze sletjes...
[afbeelding]
Links ziet U Cita (de schreeuwlelijk van de drie)
Rechts ziet u Lola (de oudste)
En hier ziet u de jongste, Frits.
Alhier zit hij op het aanrecht te wachten totdat zijn kooi is gereinigd.
[afbeelding]
Zodra hij is gecastreerd gaan ze met z'n drie-en gezellig bij elkaar in de kooi.
Hij is net zo knuffelbaar als zijn baas.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:21 schreef Ripley het volgende:
[..]
Eindelijk! Daar zijn ze!
Wat zijn ze lief, PPL![]()
Ik heb gelijk al een zwak voor frits
"Dat vind ik lief van je, bambi"quote:
Het is een zij. Of liever: was een zij, want zij is inmiddels alweer een poosje doodquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:41 schreef Ripley het volgende:
Hij is schattig. Heeft ie nou een halsband om?
Ja maar konijntjes en kaafjuhs kunnen heel goed samen hoorquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:30 schreef CherryLips het volgende:
Wat 'n toffe beestjes zijn 't ook
Jammer dat ik geen 'groot vee' mag van m'n ouders, anders had ik veel moeite gehad met kiezen tussen cavia's of konijnen
Ja maar dat is dan toch weer iets anders toch? Ik had ergens gelezen, ik weet niet meer waar, dat ze wel samen kunnen leven omdat ze elkaar tolereren, maar ze spreken elkaars taal niet. Ik weet niet of dat soort gezelschap al voldoende is?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:40 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ja maar konijntjes en kaafjuhs kunnen heel goed samen hoorDoe maar allebei
[afbeelding]
Opa en Omatoen hadden we ze net opgehaalt
Oma heeft nu toch al dr 3e beste vriendje, ze kunnen het echt prima vinden samen, onwijs leuk stel natuurlijk, zal snel een foto maken van Oma met Nostradamusquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan toch weer iets anders toch? Ik had ergens gelezen, ik weet niet meer waar, dat ze wel samen kunnen leven omdat ze elkaar tolereren, maar ze spreken elkaars taal niet. Ik weet niet of dat soort gezelschap al voldoende is?
Maar hamsters zijn ook zo lief![]()
Jah hamsters zijn ook lief, ze gaan mij alleen te snel doodquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar hamsters zijn ook zo lief![]()
Vind er anders aardig wat lelijks tussen zittenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 03:46 schreef dingendoener het volgende:
zozo mooie hamsters hebbuh jullie doar.
Dat was ik, in een ander topicquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan toch weer iets anders toch? Ik had ergens gelezen, ik weet niet meer waar, dat ze wel samen kunnen leven omdat ze elkaar tolereren, maar ze spreken elkaars taal niet.
Precies, dat waren leerzame woordenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 09:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat was ik, in een ander topic
V.
Mijn ouders hebben nu zoiets van; je bent over de 20, als je een cavia of nijn neemt dan gaat zo'n beestje gemiddeld 6 jaar mee. Wat als ik er geen tijd meer voor heb of als ik -stel je voor- naar het buitenland verhuis? Dan word het misschien weer zo'n zielig marktplaats beestje omdat verder er niemand voor kan/wil zorgen. Hamsters worden hooguit 3. Heeft ze dan welw eer gelijk in, maar ik hecht me best wel aan die beestjes en dan is 2 jaar een beetje weinigquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 03:38 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Jah hamsters zijn ook lief, ze gaan mij alleen te snel doodToen ik een jaar of 6 was had ik 2 russische dwerghamstertjes gekocht, 2 broertjes, amper half jaar allebei kankergezwel van hier tot tokio
![]()
mijn hamsters wat doe je![]()
wahaha ziet er geniaal uit, maar is dat niet ene beteje overdreven?quote:Op donderdag 2 september 2004 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Hieronder een reportage van de knipbeurt van Susan Smit en Claudia van der Sluis
Nee, dit is geen Cavia.. dit is het haar van Claudia
spikey lijkt me leuk!quote:Op woensdag 10 november 2004 14:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[afbeelding]
Spikey links en Yanou rechts.
LOL, ik zal het doorgeven aan hemquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:06 schreef Beaker het volgende:
Google lijkt wel een beetje op een koe![]()
![]()
Whehe, kheb nog een foto van mijn gezellig dikke hollander. (die officieel van mn zusje was)quote:Op zaterdag 13 november 2004 15:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik vergeet mijn Flip, Marco en Dolly ook nooit denk ik... Heb nog een enorme ingelijste foto van Flip onder de kast liggen die ik toen voor de Kerst gekregen had. Cavia's zijn tof.
Waar is het hooi??quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:23 schreef ivetje het volgende:
ok, eindelijk zijn er dan foto's
Maar goed, genoeg over mijn 2 schatjes...Dit zijn ze dus....
ze krijgen van mij 1 keer per week een berg hooi...er wordt gezegt dat ze altijd hooi moeten hebben, maar mijn caafjes hebben nergens last van als ze zonder zittenquote:
quote:
Euh, het is niet meer dan normaal dat cavia's 2x per dag groenten (en wat fruit) krijgen...quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:49 schreef Beaker het volgende:
[..]Whahahahaha, die is leuheuk
Die krijgen gewoon een bord groenvoor voorgeschoteld!! GE-WEL-DIG
Jahaaa maar gewoon op een bord alsof het een dure salade isquote:Op woensdag 2 februari 2005 21:09 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Euh, het is niet meer dan normaal dat cavia's 2x per dag groenten (en wat fruit) krijgen...
Oh zoquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jahaaa maar gewoon op een bord alsof het een dure salade is![]()
Duhuhquote:Op woensdag 2 februari 2005 21:09 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Euh, het is niet meer dan normaal dat cavia's 2x per dag groenten (en wat fruit) krijgen...
Whehehe, cavia -heavenquote:
He, die lijkt op Snuitjequote:
het zijn wel enorme lieverdjes trouwensquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:28 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Oh zoDat is gewoon een bord van ons gewone servies, had ik gepakt omdat ze toch vrij aan het rondlopen waren. Gebruik ik wel eens meer wat van, we hebben toch een vaatwasser.
Ahhh, wat een knuffel!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:53 schreef zoeperzazke het volgende:
ow, ik heb een leuke van iwi!
[afbeelding]
Die lipjesquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:33 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wij hebben 2 cavia's en dit is er één van
[afbeelding]
Gemaakt met mijn Nokia.
Ze heet Muis trouwens![]()
Haha, zo kijkt mijn cavia ook altijd als ze eten willen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:33 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wij hebben 2 cavia's en dit is er één van
[afbeelding]
Doe maar niet.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:38 schreef Natalie het volgende:
Nooit geweten dat je een cavia samen met een konijn kon houden. Dat opent perspectieven
Kan, hoeft niet altijd, mijn nichtje had 7 jaar lang een konijn en een cavia bij elkaar. Maar ik ben er een voorstander van om 2 cavia's te houden. Mijn konijn is ontzettend dominant en dat ging niet zo goed met mijn cavia, die heeft nu een vriendinnetje van haar eigen soort.quote:Op maandag 21 februari 2005 16:08 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Bovendien is het een kwestie van tijd dat je konijn je cavia (ernstig) verwond.
Ze zijn zo lief en vetquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:48 schreef zoeperzazke het volgende:
oei, ik moet even wat delen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wou net vragen waar je het hok van gemaakt had. Tnx... van de week maar even binnenlopen bij de xenos dan. Ik wil namelijk een 120*60 kooi gaan maken voor mijn Sambal.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:05 schreef ParanoidEv het volgende:
70 x 105 cm![]()
35 cm per rooster is het dan.
De verdieping vinden ze best leuk nog, ze piepen vrolijk als ze op en neer rennen. Eigenlijk moest ik de zijkant nog zo maken dat ze er niet af konden vallen maar daarvoor rennen ze te snel omlaag dus dat hoeft niet echt meer.
Ik heb hier ook nog een grote dunabak (voor konijnen ofzo) staan maar dat is zo klein.. vonden ze ook stuk minder leuk dan dit.
Anders maak je ook zo'n kooi, die panelen verkopen ze op dit moment bij de Xenos. Deze kooi heeft me 20 euro voor de panelen gekost, 5 euro voor het vinyl (Leen Bakker), en 4 euro voor de fleece (Xenos). Daar onder ligt een oude badhanddoek dus die was gratis.
tsja waar niet?quote:
Een big ass druif. Vind ze helemaal geweldig. Gaat ze zelfs voor op haar achterpoten staan om 'm te pakken. Iets wat ze voor iets anders niet zo vlug doet.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:19 schreef zoeperzazke het volgende:
En toch heeft ze een lekker koppieMaar wat is dat rare ding nou dat voor haar neusje ligt?
Zou wel heeel hip zijn!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:49 schreef Biancavia het volgende:
Is dat roze ding op de achtergrond ook een cavia?
Een lief OPfotootje:quote:Dan krijgt ie toch weer hooi
En meneer heeft prima naar z'n zin trouwens, net zoals al onze vorige cavia's . Ooit nog een compliment gehad van de dierenarts dat onze cavia (de eerste die we hadden) zo goed verzorgd was, die had toen een kwaadaardig gezwel wat toen goed verwijderd is
om hierop terug tekomen: de beide zieke cavia's moeten geopereerd worden. Het mannetje wordt de tumor verwijderd, en hij wordt gelijk gecastreerd.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef gateway het volgende:
hmmzz, zal ook een sfoto's zoeken van de cavia's van me vriendin...
(gf zit nu nog bij de dierenarts met 2 cavia's.... de een kerngezond, de ander een ontsteking aan de eierstokken en baarmoeder.....) Het mannetje (de derde cavia die ze heeft) die zit hier bij mij, en die heeft alleen een rare bult op zun rug, en ze weten niet of het een goed of kwaadaardige tumor is...)
Gaat lekker.....
dankjewelquote:Op maandag 23 januari 2006 18:08 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Och jeetje.... sterkte met de caafjes
quote:
quote:Op maandag 23 januari 2006 19:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Die gaat naar LyssaDat is onze kleine Loki, een deugnietje eerste klas
euhm, dank voor de tips. ik woon zelf in de achterhoek, maar gf woon tin duitsland. Dus GF regel;t dat allemaal.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:03 schreef zoeperzazke het volgende:
-knip uitleg-
Mag ik vragen wat voor dwangdieet de ene dame nu krijgt?
Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes met de caafjes, hopelijk komen ze er gezond weer uit!
doe ikquote:Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Ah, in Duitsland ben ik niet zo bekend. Ze hebben daar veel andere dingen: ander dwangvoermiddel, maar ook ander goed fokkersvoer. Hoe dan ook, bovenstaande tips gelden voor alle landen, alleen de medicijnen zijn wellicht anders.
Nou, heel erg veel succes met de caafjes, laat je ons wel weten of de operatie goed gegaan is? en als jij of je vriendin vragen hebben gewoon hier stellen hoor!
Het is geen vervanging voor eten hoor! Als de cavia echt niet wilt eten kun je Science Recovery dwangvoer bestellen bij bv www.knoevel.nl, of je kunt bijvoeren met Olvarits eerste babyhapje met enkel wortel, of brinta aanmaken met wat water... de hooithee is enkel om de darmpjes en het buikje wat rustig te krijgen...quote:Op maandag 23 januari 2006 23:15 schreef gateway het volgende:
doe ikdat met die thee is maybe wel een id als zij niet wil eten...... (ook geen hooi, terwijl zei normaal gelijk op het hooi vliegt als er weer hooi in de kooi komt..)
Ach ach, even later zattie lekker droog in een handdoek met een groot stuk andijvie op te drogenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Arme, arme BB, wat doe je hem aan, om hem zo op de foto te zetten...
neem er dan eenquote:Op woensdag 25 januari 2006 09:20 schreef Troel het volgende:
Elke keer als ik in dit topic kijk wil ik ook weer
mijn caaf vertoeft het prima in der eentjequote:Op woensdag 25 januari 2006 11:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Twee alsjeblieft, caafs houden niet van alleen zitten
en ik heb er hiervoor ook twee gehad die elkaars oren afbeten... en toen daar er 1 van was overleden dat de tweede blij was dat ie alleen was!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:21 schreef zoeperzazke het volgende:
dat denken meer mensen, en ik heb ook vroeger 1 caafje gehad, maar moet je eens kijken hoe ze opz ou leven als je haar een vriendinnetje gaf!!
Neuh, geen plek voorquote:
100x50 kooi...quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Neuh, geen plek voor
Bovendien vind ik dat je dan ook thuis moet zijn voor die beestjes.
Maarja, we hebben hier wel een kooi staan waar er twee in kunnen
AAARGHHH
Ik weet niet precies hoe groot de kooi is, maar het zou zoiets kunnen zijn. Het is een gigantisch ding.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:45 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
100x50 kooi...
En verder is het goed te doen, ze hebben elkaar... als jij ze iedere week een schoon hok geeft, veel groente, en 's avonds lekker knuffelt zijn ze blij
haha als je het doet moet je wel ffies in de DIG SC wat foto's zetten hoorquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe groot de kooi is, maar het zou zoiets kunnen zijn. Het is een gigantisch ding.
Zijn dat losse elementen die je zelf in elkaar kan haken ofzo? Dat is best een idee!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:27 schreef ParanoidEv het volgende:
Voor de duidelijkheid
Dit zijn caviakooien:
http://www.cavycages.com/photos/showgallery.php?cat=506&password=
Als je geen ruimte daarvoor hebt werkt het echt heel simpel, geen cavia's nemen.
Zelfs die van mij is eigenlijk nog te klein:
[afbeelding]
En ja, ze staan onder m'n enige raam. Da's wel minder, maar ik lucht toch heel minimaal, tot ergernis van mijn moeder![]()
Wat een leuke cavia en wat een mooie foto ook! Net een studiofoto, geweldig!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:19 schreef Ymke het volgende:
Dit is Mieke , helaas 2 weken geleden overleden aan ouderdom
[afbeelding]
Volgende week krijg ik 2 nieuwe beertjes![]()
Nee mijne is serieus te klein maar er zitten er dan ook 3 van die lopende vetklompjes in.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:
P_Ev, niet overdrijven. Ik heb nu ook een flat, over 3 weken krijgen Onyx en Owen samen 150x45 ter beschikking en de 4 dames 150x45 en nog een verdieping van 75x45. Zeker niet te klein, maar geen draadkubus.
De twee weken zijn voorbij hoorquote:Op maandag 11 april 2005 12:58 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb zaterdag mijn cavia's door een dierenfotograaf laten vastleggen.
Over twee weken komt het resultaat! Ik ben benieuwd!
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Inmiddels kun je hier verder kletsen over caafs en foto's wegzetten.
wat heb jij er op de grond liggen? voor soort bodem van je hok? Want heb nu ook van die kubussen. eigenlijk voor een renhokkie voor op[ de grond maar ik denk dat ik gewoon 1 groot hok gaat maken.. maar geen idee waar ik de bodem van moet gaan makenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:27 schreef ParanoidEv het volgende:
Voor de duidelijkheid
Dit zijn caviakooien:
http://www.cavycages.com/photos/showgallery.php?cat=506&password=
Als je geen ruimte daarvoor hebt werkt het echt heel simpel, geen cavia's nemen.
Zelfs die van mij is eigenlijk nog te klein:
[afbeelding]
En ja, ze staan onder m'n enige raam. Da's wel minder, maar ik lucht toch heel minimaal, tot ergernis van mijn moeder![]()
ik heb er nu een fleece plaid onder liggen maar hij staat nu ook op de grond en me raam en deur zitten dus nu standaard dicht.. maar ik wil een houten bak gaan maken die verhoogd is... maar geen idee wat ik dan in die houten bak moet doen dat je makkelijk kan schoonmaken en opnieuw vullen met zaagsel... ik zag dat er ook weleens grondzijl werd gebuikt.. van dat linolium oid hoe dat ook mag heten.. maat ik denk dat mijn caaf daar aan gaat knagen en das niet zo fijnquote:Op zaterdag 28 januari 2006 09:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat ik weet, is dat er doorgaans wasmachinelekbakken voor worden gebruikt. Ook kun je evengoed een of twee bakken van een gewone kooi er onder zetten, maar dan zit je weer aan het vaste formaat vast.
Verder wordt er ook vrij veel gebruik gemaakt van zel en handdoeken. LEte r bij handdoeken wel op dat de cavia er niet onder kan kruipen en zichzelf zodanig vast wurmt dat hij stikt.
hoe haal jij al je zaagsel dan weg als je het verschoont?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:51 schreef ParanoidEv het volgende:
HEhe wasmachinebakken, dat is een goed idee, nooit aan gedacht!
Ik heb een bak geknutseld van goedkoop vinyl, 5 euro bij de Leen Bakker voor een meter (ruim voldoende). En daar liggen gewoon kranten in met een shitload aan zaagsel. Het onderstel is ook gemaakt van dat spul, ik heb dus 2 pakken gebruikt. Dan kom je wel van die verbindingsstukjes te kort maar die kan je vervangen door tie-wraps.
Ik heb 2 knipjes gemaakt in die 'bak' ter grootte van zo'n kubusvlak, en dan pak ik dat stuk van die kubus er uit en doe ik dat flapje omlaag en hang ik er een vuilniszak onder en dan schuif ik daar met een blik (van de veger) alles er zo in.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:07 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
hoe haal jij al je zaagsel dan weg als je het verschoont?
hmmz das best wel een handige manierquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:19 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Ik heb 2 knipjes gemaakt in die 'bak' ter grootte van zo'n kubusvlak, en dan pak ik dat stuk van die kubus er uit en doe ik dat flapje omlaag en hang ik er een vuilniszak onder en dan schuif ik daar met een blik (van de veger) alles er zo in.
1,5e vuilniszak vol shit!![]()
Ohw dan hoef ik me iig nooit zorgen te maken over Asterix zn hok, die ie deelt met zn pleegmoeder Omaatjuh het konijn nee ik ga niet nogmaals die discussie aanquote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:11 schreef zoeperzazke het volgende:
een ren van 3x4 meter ofzo. Daarin lopen een stuk of 15 a 20 zeugen rond, en twéé castraten.
Ik trek dan dat stokje helemaal verrotquote:Op zondag 29 januari 2006 18:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Lieve foto's Nonneke, geweldig zo tegen de tralies aanstaanoverigens kun je het plasticje er voor alle zekerheid wel uittrekken hoor, kost amper moeite, veiligheid boven alles
Maar hier vinden ze de bovenkant ook niet bepaald interessant...
quote:Op woensdag 1 februari 2006 07:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Even een schopje
Loki:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Onyx:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
krulharig weet ik niet, onze langharige cavia werd van tijd tot tijd geknipt omdat je het haar anders op moet binden om het schoon te houden of het beestje erg vaak moest wassen (en erg prettig vond meneer dat niet).quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:43 schreef N.icka het volgende:
Moet je langharige en krulharige cavias knippen?
Ze zitten nu in hun nachthokje een beetje angstig naar buiten te kijken , er ligt genoeg hooi en eten ,dus ik laat ze maar een beetje met rust de eerste paar uurquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Lapjescavia's zijn niet echt bekendAls een cavia drie kleuren heeft kun je hem een driekleur noemen, bij rood en wit roodbont en bij zwart en wit zwartbont. (dat zijn de meest gangbare kleuren).
Ik ben benieuwd naar de foto's, gefeliciteerd met je nieuwe aanwisnten, geef ze maar lekker veel hooi om aan te knabbelen en in te verstoppen!!
Wat een mooie caafjesquote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:56 schreef Ymke het volgende:
Sjonnie en Kees![]()
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
Leuk dat je de fotos mooi vindtquote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Ze zijn schitterend Ymke, waarmee heb je foto 3 gemaakt? Ik ben er helemaal weg van, echt ontzettend mooi!!!!
heb je die kooi zelf gemaakt?? zoja (en het is ja denk ik) :quote:Op zondag 12 februari 2006 17:14 schreef Lyssa het volgende:
Loki is nu bij Barbabob geplaatst, de ontmoeting liep voorspoedig, met veel geprrrr, gekwetter en gepruttel.De nieuwe flat is goed bevallen, en zelfs Barbabob heeft het trappetje al ontdekt. Loki vind zelf het leukste om lekker te slapen op het tussenplateau van de trap.
![]()
[afbeelding]
De ene vanaf boven uit de hooibal knabbelen, en de andere vanaf beneden
[afbeelding]
Lekker samen slapen op het plateau van de trap
[afbeelding]
Zoekplaatje! Waar is Loki?
quote:Op maandag 13 februari 2006 08:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik antwoord even stiekem voor Lyssa, de flat is inderdaad zelfgemaakt en hij ziet er hartstikke mooi uit in het echtVolgens mij hebben ze wel mdf gebruikt, in ieder geval weinig speciaals, en op de onderkanten hebben zij van dat afdekzeil gebruikt wat je ook in de bouw wel eens ziet of als je iets af gaat dekken in de kamer voor het schilderen.
aha, dus zoeperzazke had het goedquote:Op maandag 13 februari 2006 11:26 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Het is idd gewoon MDF en afdekzeil op de bodem van hout.
(nutteloze post)
hier is een zipje met alle foto's die ik van de kooi en het proces om hem te maken heb gemaakt.. (Wel even voor de duidelijkheid, mn vriend heeft m gemaaktquote:Op maandag 13 februari 2006 15:58 schreef gateway het volgende:
Heb je evt nog meer foto's van de kooi???
tnx, ben aant downloadenquote:Op maandag 13 februari 2006 16:33 schreef Lyssa het volgende:
[..]
hier is een zipje met alle foto's die ik van de kooi en het proces om hem te maken heb gemaakt.. (Wel even voor de duidelijkheid, mn vriend heeft m gemaaktniet ikzelf.. ben niet zo handig
)
Foto's
Obelix zit op 1040 en de laatste keer dat ik Idefix woog (1,5 week terug) 675 gram!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Een hooitje in het oogje kan altijd gebeuren, ook als het op de grond ligt en de caaf eronder kruipt ofzo. En dan kun je het er inderdaad gewoon voorzichtig met schone handen uitpeuteren en cafzalven. Dus helaas, het kan altijd eens gebeuren
En Inkie, wat groeien de ventjes hard zeg.... idefixje is al bijna net zo groot als Obelix, wat weegt hij nu?
Wauw!quote:Op maandag 13 februari 2006 16:33 schreef Lyssa het volgende:
[..]
hier is een zipje met alle foto's die ik van de kooi en het proces om hem te maken heb gemaakt.. (Wel even voor de duidelijkheid, mn vriend heeft m gemaaktniet ikzelf.. ben niet zo handig
)
Foto's
Ik gok dat het omstreeks Oktober gaat worden dit jaar, November uiterlijk... Dus ga maar vast een verhuizing plannenquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:35 schreef inkie1010 het volgende:
Ooooo zoeper wat is Ovide mooooooi!!! Hij heeft net zo'n snoet als obelix! Nou als ik tegen die tijd een eigen huis heb dan mag ie altijd bij mij komen met nog een vriendje
men men men wat een hunkie!!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik gok dat het omstreeks Oktober gaat worden dit jaar, November uiterlijk... Dus ga maar vast een verhuizing plannen
[afbeelding]
Neuh ik heb opzich geen haast, het kan/mag ook van het voorjaar als het wat beter weer isquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Er worden meerdere termijnen aagehouden voor een castratie, tussen de 3 en de 6 weken. Als je echt haast hebt zou ik voor 4 weken gaan, als je de tijd hebt neem dan het zekere voor het onzekere en ga op 6 af.
Vraag verder altijd aan je DA of dat de operatie vaker wordt uitgevoerd (een ervaren DA kan de operatie vaak zonder complicaties uitvoeren), of ze een spuit of een gasnarcose gebruiken (een gasnarcose is veiliger, een spuitnarcose is wel sneller het lichaam uit maar wordt makkelijk te hoog gedoseerd: alleen bij de echt ervaren caafDA's doen dus), de caaf na de castratie minimaal 3 dagen (liefst een week) op handdoeken houden en goed in de gaten houden dat er niks ind e wond kan prikken en het mooi schoon blijft.
Nou weet jij niet een goede cavia (en konijnen) dokter in Flevoland of in de buurt van Zevenaar Arnhem ?quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:42 schreef zoeperzazke het volgende:
En ohja, wat ook de moeite is, even rondbellen voor de kosten. Dat klinkt krenterig, maar sommige DA's vragen er 60 euro voor, anderen 25. dat scheelt nogal... Maar gemiddeld ben je tussen de 30 en 40 euro kwijt.
En soms krijg je van de DA ook steriele doeken mee waar je de caaf op kunt zetten, dat is ook een optie, en je hebt oo van die gladde badhandoeken die niet echt zo pluizig zijn dat ze ruw kunnen worden.
En ohja: als de da tegen je zegt dat je de caaf nuchter moet brengen moet je héél hard wegrennen. Cavia's mogen nooit nuchter zijn, als hun spijsverteringsstelsel stil komt te liggen betekent dat vaak het einde van de cavia.
Waarom mag een cavia niet bij een konijn dan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:47 schreef Nonneke het volgende:
*...* voor het gegil over het konijn, Asterix en Oma zullen dan dus uit elkaar gaan, Steph gaat samen met Asterix voor een casteratie dan, want baby konijntjes zijn ook veuuuuls te lief*...*
Geen idee waarom het niet zou kunnen, sommige hier vinden dat het niet kanquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef Spite_and_Malice het volgende:
[..]
Waarom mag een cavia niet bij een konijn dan?
Ik heb altijd gedacht dat dat best kon.![]()
In Flevoland? Dierenkliniek Flevoland in Zeewolde, daar zit ik ook, erg lief en kundigde DA's.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:47 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Nou weet jij niet een goede cavia (en konijnen) dokter in Flevoland of in de buurt van Zevenaar Arnhem ?![]()
Ohw das wel mooi in de buurtquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:09 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
In Flevoland? Dierenkliniek Flevoland in Zeewolde, daar zit ik ook, erg lief en kundigde DA's.
kost wel veel hooiquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:44 schreef zoeperzazke het volgende:
Jaaa... een klein laagje om overheen te plassen en op te liggen en een laagje om te etenEens ze erop gelegen hebben zullen ze het niet meer eten! Fris he, die cavia's?
Nou mn moeder en ik hebben de knoop door gehakt, er komt zeker weten een kaafje bij (of 2...quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Marianne (of Marjanne, weet niet hoe je het schrijft) heeft zelf 7 cavia's, dus zij heeft een ruime ervaring met caafjes. Tot nu toe ben ik altijd tevreden over haar. Nelleke, die nu met zwangerschapsverlof is, heeft tot nu toe ook altijd naar tevredenheid advies gegeven. Zij heeft ook Oliver gecastreerd. Helaas heeft oliver dat niet gehaald, maar dat lag niet aan de DA. De operatie was goed verlopen maar Olivers hartje kon de narcose niet aan, hij was waarschijnlijk te zwak voor de operatie (hij woonde nog maar 3 dagen bij me, kwam bij een andere fokker vandaan). De castratiekosten hoefde ik toen ook niet te betalen.
Waar Harley vandaan kwam zaten ze buiten en in een tuinhuisje! Supergoede fokker, maar wel alleen langharig.. Caviastal Meaganquote:Op zondag 19 februari 2006 17:09 schreef Nonneke het volgende:
Als jij adresjes weet van Fokkers die ook buitenkaafjes hebben ga ik je zeker mailen Zoeper, maakt me niet uit wat voor 'ras' alles mag, vind alles leuk als het maar niet langharig is(Ik heb liever een caviaatje die al buiten/in de schuur/stal geboren is)
Ja stom is dat he Inkie, de leukste overtrekjes zijn 1 persoons![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 17:52 schreef Ellatjuh het volgende:
ik heb ook een foto van mn lieve cavia zeugje.
ze heet Fresa en is de liefste cavia die der is![]()
[afbeelding]
Ik vind ze hardstikke leuk en lief hoor langharige caviaatjes, maar niet voor mezelf, en al helemaaaal niet in een ren in de tuin buiten, ik zie mezelf niet elke dag 3 uur lang de stukjes hennep uit de haartjes borstelen enzow (Ja sorry ik ben luiquote:Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Waar Harley vandaan kwam zaten ze buiten en in een tuinhuisje! Supergoede fokker, maar wel alleen langharig.. Caviastal Meagan
ja heb sinds gister eindelijk mn tiscali accound en dacht van: fok is wel gezellie dus ga ook maar posten..quote:
Ik dachtquote:Op maandag 20 februari 2006 18:09 schreef Ellatjuh het volgende:
[..]
ja heb sinds gister eindelijk mn tiscali accound en dacht van: fok is wel gezellie dus ga ook maar posten..
fresa kan wel een caafje voor je maken hoor;)
ja ben die ella die je op msn hebt:Pquote:Op maandag 20 februari 2006 18:13 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ik dachtik ken dat beest !! 2x kijken oooooohw das Fresa van Ella !!!
![]()
Fresa is een binnencaviaJammer jammer ! Anders had ik er graag 2 gereserveerd
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:41 schreef zoeperzazke het volgende:
In Zeewolde zit www.caviastaldewolfjes.nl . Ze is een beginnend fokster, maar heeft haar diertjes bij goede adresjes vandaan dus de jonkies komen uit goede lijnen. In arnhem zelf zit http://jacquelinesbeestenspul.mijnhomepage.nl/ Of een half uurtje ervandaan, in Aalten, 't Westendorp, waar ook het merendeel van mijn caafspul vandaan komt.
De caafs bij de fokker in Zeewolde zitten in een licht verwarmd buitenhok (goed om te zetten naar buitenhok, zeker in een mild seizoen), bij 't Westendorp in een grote onverwarmde stal en bij jacqueline's beestenspul weet ik het niet uit mijn hoofd.
Ellatjuh: geen nestje nemen als je niets van het dier weet, geen adres hebt en het alleen voor de lol wil doen... Het zijn teveel risico's voor een beetje lol.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met baby binnencaviatjes en laten wennen aan buitenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef Ellatjuh het volgende:
ja precies,ik overweeg het echt.
ach fresa wordt in mei 1 jaar.
denk dat het bijten wel weer minder wordt en dat ze nu een beetje aan het "puberen"is.
verder is het een schat van een beestje:)
maar ff weer naar nonneke.
kan je niet na de 1e 8 weken je caafjes aan buiten laten wennen.
want mijn planning is als het allemaal lukt en kan om rond eind augustus mn caafjes weg te doen en dan is het volop zomer,dus dan kunnen ze gezellig in de ren buiten.
maarja je moet maar zien en daarbij moet ik zeker weten dat ze weggaan voor ik ze uberhaupt laat komen.
Ohw das wel handig dat je dat zegt Zoeper ! Dan mail ik dr tzt gewoon evenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, heeeeel erg lief Oxy, wat een lekkere grote verwenpartij andijvie!
En wat ik nog vergeten was te zeggen Nonneke, je moet Joyce van 't Westendorp gewoon een mailtje sturen om te vragen of z enog dieren heeft zitten die weg kunnen, ze heeft vaak meer dan op haar site aangegeven staat! Soms twijfelt ze over een dier, dan zet ze hem nog niet op haar site, maar als er dan iemand interesse in heeft mag hij gerust weg. Mailen = weten
Dus als haar kind een mongolide kindje zou worden en het zonder apparatuur niet zou overleven zou ze het ook maar lekker laten sterven?quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, iedere cavia kan pech krijgen, maar van de fokkers die ik noemde weet ik wel (vooral van 't Westendorp) dat ze heel streng selecteren met hun dieren. Hele zwakke dieren, die het uit zichzelf niet zouden redden, voert Joyce bijvoorbeeld niet bij, omdat zo'n caaf altijd zwakker is. Ze probeert het vaak 1 dag, als het niet aanslaat, dan is het de natuur. Zo zorg je er natuurlijk voor dat de beste dieren doorgaan, zoals ook in de natuur zou gebeuren, en hou je wel de 'minst risicovolle' groep over....
Maar pechgevallen heb je uiteraard altijd.
Ja, maar dat is nog geen reden om de 'mislukte' in de prullenbak te gooien.. beetje bizar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat heb je aan ongezonde zwakke cavia's? UIteindelijk wil toch iedereen een sterke gezonde cavia?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |