abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35164035
Ach wat een moppie! Lekker bol kopje, en mooie kleurtjes! Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst! (en bedankt voor het plaatsen van foto's, anders lijtk het helemaal alsof ik bijna de enige fotoposter ben op deze pagina )
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:23:42 #252
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35224138
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Marianne (of Marjanne, weet niet hoe je het schrijft) heeft zelf 7 cavia's, dus zij heeft een ruime ervaring met caafjes. Tot nu toe ben ik altijd tevreden over haar. Nelleke, die nu met zwangerschapsverlof is, heeft tot nu toe ook altijd naar tevredenheid advies gegeven. Zij heeft ook Oliver gecastreerd. Helaas heeft oliver dat niet gehaald, maar dat lag niet aan de DA. De operatie was goed verlopen maar Olivers hartje kon de narcose niet aan, hij was waarschijnlijk te zwak voor de operatie (hij woonde nog maar 3 dagen bij me, kwam bij een andere fokker vandaan). De castratiekosten hoefde ik toen ook niet te betalen.
Nou mn moeder en ik hebben de knoop door gehakt, er komt zeker weten een kaafje bij (of 2... ) dus Asterix gaat (over een tijdje, we hebben nogsteeds geen haast ) onder het mes (In Zeewolde, mn moeder vond dat ook wel een goed plan ), en terug verhuizen naar zn oude hok Wordt wel spannend hoor zo zonder zn pleegmoedertje Maar heb er helemaal zin in, als de tuindeur open gaat (maakt niet uit welke hoor btw, de onze, die van de buren, blok verder) en hij hoort het is het een gewietwiet Lijkt me zo kjoet, nog meer van die kleine enthousiastelingetjes

Ohwww Inkie ! Bij de Kwantum, (1 pers ) dekbed overtrek met Idefix 15 euro (blauw en roze geloofk, staat int foldertje ! )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35230923
Leuk Nonneke! Als je nog goede adresjes nodig hebt van fokkers mag je me wel mailen op mn msnadres in mn profiel Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen!
pi_35231699
Ooo Nonneke wat leuk dat dekbed!! Helaas heb ik geen 1 pers bed meer.... en wat leuk dat er caafjes bijkomen!!!!!!!!
pi_35238355
Alle 3 de dames bij elkaar Annie,Beppie en Babs

Ik heb voor 3 cavia's nu 2 huisjes staan waar ze in kunnen schuilen/slapen,ze gaan altijd heel handig met z'n 3e in een huisje.hebben ze die huisjes wel echt nodig?Anders haal ik er namelijk gewoon een weg.

[ Bericht 18% gewijzigd door Pure-Poison op 18-02-2006 23:43:42 ]
01-08-2008
pi_35247512
Nodig, nodig, wat is nodig... Het is afhankelijk van de grootte van je kooi en de onderlinge verhoudingen tussen de caafs. Als de twee huisjes de loopruimte niet al teveel bepekren en ze nog lekker kunnen popcornen zou ik hem laten staan. Als de onderlinge harmonie tussen de caafjes wel eens wat gekibbel etc oplevert zou ik het ook laten staan, omdat ze anders ruzie gaan maken om dat ene hok.
Je kunt het evt ook vervanegn door een grote berg hooi, wat ook als ligplek/slaapplek gebruikt wordt. Maar het belangrijkste vind ik dat de caafs genoeg looptuimte hebben in de kooi als ze zin hebben om gek te doen.
het zijn trouwens wel hele leuke caafjes!
pi_35253569
Thanks!Ze hebben wel een ruime kooi en lopen vaak los,ik haal er toch maar 1 huisje uit want vind het toch wel zonde van de ruimte en zo te merken hebben ze het niet echt nodig
01-08-2008
  zondag 19 februari 2006 @ 17:09:08 #258
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35258692
Als jij adresjes weet van Fokkers die ook buitenkaafjes hebben ga ik je zeker mailen Zoeper, maakt me niet uit wat voor 'ras' alles mag, vind alles leuk als het maar niet langharig is (Ik heb liever een caviaatje die al buiten/in de schuur/stal geboren is)

Ja stom is dat he Inkie, de leukste overtrekjes zijn 1 persoons
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35260253
ik heb ook een foto van mn lieve cavia zeugje.

ze heet Fresa en is de liefste cavia die der is

Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_35264911
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:09 schreef Nonneke het volgende:
Als jij adresjes weet van Fokkers die ook buitenkaafjes hebben ga ik je zeker mailen Zoeper, maakt me niet uit wat voor 'ras' alles mag, vind alles leuk als het maar niet langharig is (Ik heb liever een caviaatje die al buiten/in de schuur/stal geboren is)

Ja stom is dat he Inkie, de leukste overtrekjes zijn 1 persoons
Waar Harley vandaan kwam zaten ze buiten en in een tuinhuisje! Supergoede fokker, maar wel alleen langharig.. Caviastal Meagan
pi_35267842
In welke regio zoek je?
pi_35285367
Kunnen cavia's de hik hebben of iets wat er op lijkt. Beppie maakt sinds een uur een hikt/kucht/lijkt of ie zich verslikt geluid,heb al in zijn mondje gekeken maar daar zit niks en hij gedraagd zich verder ook normaal,zit lekker hooi te eten!
01-08-2008
pi_35292712
Cavia's met de hik heb ik nog nooit meegemaakt. De slokdarm kan geen antiperistaltische bewegingen maken, waardoor cavia's dus ook niet kunnen boeren of overgeven. Ik zou het even heeeel goed in de gaten houden, en vooral kijken of de neus en ogen schoon blijven. Als het nu nog steeds zo is zou ik even de DA bellen om advies. Laat je het nog weten?
pi_35293052
Het heeft nadat ik mijn berichtje had gezet nog een klein uurtje geduurd toen was het helemaal over.Leek echt of er iets dwars zat zo maf hij hikte ook net zoals wij dat doen weet je wel met zo'n schokje,maarja echt hikken kan dus niet.Hou het nu natuurlijk heel goed in de gaten.Mischien is het zowiezo wel goed om ze es gewoon een keer mee naar de dierenarts te nemen voor een algehele controle, Beppie en Annie zijn nu 8mnd en Babs 10mnd....of zou dat beetje overdreven zijn?
01-08-2008
pi_35294349
Neehoor, als je zelf gewoon een liefhebber bent en niet veel ervaring hebt met caafs kun je ze best eens meenemen voor controle. Als je veel dieren hebt zitten leer je veel problemen kennen en kun je ze makkelijker herkennen: als je gewoon 2 caafjes voor de knuffel hebt zie je snel dingen over het hoofd. Een dierenarts kan ze even goed bevoelen of ze geen vreemde bultjes hebben, de nagels controleren, de kiesjes controleren (die zijn met het blote oog niet zichtbaar, de da heeft daar een speciaal lampje voor), de oortjes controleren, kijken of de vacht schoon is en goed aansluit etc...

Het kuchen klinkt toch alsof er iets dwars heeft gezeten in het keeltje. Even goed in de gaten houden... En als je naar de DA gaat, vraag dan of je zo'n klein 2 cl spuitje mee mag, met een brede opening (dus zonder naald), waar je ook mee kunt bijvoeren. Als je dnekt dat er echt iets dwars zit in het keeltje en de caaf lijkt te stikken, kun je dat spuitje in het bekje duwen en heel hard pompen, zodat jehet er mogelijk uit kunt trekken door de zuigkracht van het dingetje. Altijd handig om in huis te hebben.
  maandag 20 februari 2006 @ 18:03:44 #266
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35295518
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:52 schreef Ellatjuh het volgende:
ik heb ook een foto van mn lieve cavia zeugje.

ze heet Fresa en is de liefste cavia die der is

[afbeelding]
FRESA !!!
Ella
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 20 februari 2006 @ 18:07:18 #267
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35295638
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Waar Harley vandaan kwam zaten ze buiten en in een tuinhuisje! Supergoede fokker, maar wel alleen langharig.. Caviastal Meagan
Ik vind ze hardstikke leuk en lief hoor langharige caviaatjes, maar niet voor mezelf, en al helemaaaal niet in een ren in de tuin buiten, ik zie mezelf niet elke dag 3 uur lang de stukjes hennep uit de haartjes borstelen enzow (Ja sorry ik ben lui )

Ohw Zoeper, als je aan mij vroeg welke regio, ehm Flevoland, en in de buurt van Zevenaar/Arnhem is wel oke (Asterix komt btw uit Ens uit een stalletje) Maar als je zelf zoiets hebt van Jamaar de stal in Lutjebroek naast Uzbekistan heeft leuke/lieve buiten kaafjes, vind ik het ook prima, wil er best een stukje voor rijden
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35295737
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:03 schreef Nonneke het volgende:

[..]

FRESA !!!
Ella
ja heb sinds gister eindelijk mn tiscali accound en dacht van: fok is wel gezellie dus ga ook maar posten..

fresa kan wel een caafje voor je maken hoor;)
  maandag 20 februari 2006 @ 18:13:59 #269
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35295872
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:09 schreef Ellatjuh het volgende:

[..]

ja heb sinds gister eindelijk mn tiscali accound en dacht van: fok is wel gezellie dus ga ook maar posten..

fresa kan wel een caafje voor je maken hoor;)
Ik dacht ik ken dat beest !! 2x kijken oooooohw das Fresa van Ella !!!
Fresa is een binnencavia Jammer jammer ! Anders had ik er graag 2 gereserveerd
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35296000
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:13 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Ik dacht ik ken dat beest !! 2x kijken oooooohw das Fresa van Ella !!!
Fresa is een binnencavia Jammer jammer ! Anders had ik er graag 2 gereserveerd
ja ben die ella die je op msn hebt:P

ja idd fresa is een binnencavia.
en soms denk ik dat ik der maar geen moeder laat worden.
ze is te verknipt en heb nog geen mensen die een caafje willen.
pi_35296785
In Zeewolde zit www.caviastaldewolfjes.nl . Ze is een beginnend fokster, maar heeft haar diertjes bij goede adresjes vandaan dus de jonkies komen uit goede lijnen. In arnhem zelf zit http://jacquelinesbeestenspul.mijnhomepage.nl/ Of een half uurtje ervandaan, in Aalten, 't Westendorp, waar ook het merendeel van mijn caafspul vandaan komt.

De caafs bij de fokker in Zeewolde zitten in een licht verwarmd buitenhok (goed om te zetten naar buitenhok, zeker in een mild seizoen), bij 't Westendorp in een grote onverwarmde stal en bij jacqueline's beestenspul weet ik het niet uit mijn hoofd.

Ellatjuh: geen nestje nemen als je niets van het dier weet, geen adres hebt en het alleen voor de lol wil doen... Het zijn teveel risico's voor een beetje lol.
pi_35296886
nee idd,wil eerst zeker zijn dan ik iemand heb die ze wilt hebben en anders is het jammer maar komt er geen nest.
en mn cavia bijt ook veel en ik denk dat er in de eerste weken van de leven het een en ander is gebeurd.
dus heb er geen zin in dat ze een nestje krijgt en dan die caafjes niet verzorgt.
dus begin steeds meer te twijfelen of ik het wel moet doen.
pi_35297516
Bijten doet een cavia niet zomaar. Bijten is uit verveling, uit ergernis of uit pijn. Sommige caafs izjn bv geen knuffelcaafs en gaan uit verveling op schoot bijten dat ze terugwillen. Als ze zichzelf gaan bijten is dat een teken van pijn. Hoe oud is de caaf eigenlijk? Een caafje moet voor haar tiende maand zwanger raken om de bevalling zo soepel mogelijk te laten gaan. Ik vind het heel goed van je dat je overweegt of het wel de moeite waard is, want aan knuffelcaafs is al zo'n overschot (de opvangen zitten vol) en je kunt zo moeilijk controleren of jouw caafjes daar niet uiteindelijk ook belanden...
  maandag 20 februari 2006 @ 19:19:40 #274
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35298308
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:41 schreef zoeperzazke het volgende:
In Zeewolde zit www.caviastaldewolfjes.nl . Ze is een beginnend fokster, maar heeft haar diertjes bij goede adresjes vandaan dus de jonkies komen uit goede lijnen. In arnhem zelf zit http://jacquelinesbeestenspul.mijnhomepage.nl/ Of een half uurtje ervandaan, in Aalten, 't Westendorp, waar ook het merendeel van mijn caafspul vandaan komt.

De caafs bij de fokker in Zeewolde zitten in een licht verwarmd buitenhok (goed om te zetten naar buitenhok, zeker in een mild seizoen), bij 't Westendorp in een grote onverwarmde stal en bij jacqueline's beestenspul weet ik het niet uit mijn hoofd.

Ellatjuh: geen nestje nemen als je niets van het dier weet, geen adres hebt en het alleen voor de lol wil doen... Het zijn teveel risico's voor een beetje lol.
Daar kan ik wat mee, thx ! Ik ga eens snuffelen We zijn ook pas vanplan de hele boel om te gooien als het wat warmer wordt, als we zeker weten dat het niet meer gaat vriezen zegmaar Niet echt bevordelijk voor zo'n klein humpie, in de 'vrieskou' weg bij zn moeder en rest van familie , in een groot koud vreemd hok, met een nog vreemder meneertje erin, zielg ! dus lekker van de lente/begin zomer ergens

't Westendorp ben je dus wel goed tevreden over ? Ik heb voor Asterix nogal pech gehad met caviaatjes, dus ik ben errug voorzichtig

Ohw en ik weet zeker dat Ella niet zomaar een nestje zou nemen hoor
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35298394
ja precies,ik overweeg het echt.
ach fresa wordt in mei 1 jaar.
denk dat het bijten wel weer minder wordt en dat ze nu een beetje aan het "puberen"is.
verder is het een schat van een beestje:)

maar ff weer naar nonneke.
kan je niet na de 1e 8 weken je caafjes aan buiten laten wennen.
want mijn planning is als het allemaal lukt en kan om rond eind augustus mn caafjes weg te doen en dan is het volop zomer,dus dan kunnen ze gezellig in de ren buiten.
maarja je moet maar zien en daarbij moet ik zeker weten dat ze weggaan voor ik ze uberhaupt laat komen.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:26:08 #276
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35298534
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef Ellatjuh het volgende:
ja precies,ik overweeg het echt.
ach fresa wordt in mei 1 jaar.
denk dat het bijten wel weer minder wordt en dat ze nu een beetje aan het "puberen"is.
verder is het een schat van een beestje:)

maar ff weer naar nonneke.
kan je niet na de 1e 8 weken je caafjes aan buiten laten wennen.
want mijn planning is als het allemaal lukt en kan om rond eind augustus mn caafjes weg te doen en dan is het volop zomer,dus dan kunnen ze gezellig in de ren buiten.
maarja je moet maar zien en daarbij moet ik zeker weten dat ze weggaan voor ik ze uberhaupt laat komen.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met baby binnencaviatjes en laten wennen aan buiten We hebben eigenlijk altijd buitenkaafjes gehad... maar geloof nooit dat het slim is om hier nog 4 weken dat caviaatje binnen te houden, Pim wordt helemaal gestoord, wil alleen maar naar de cavia kijken, het arme ding zou een hart verlamming krijgen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35298626
ja en als ik ze buiten heb gaan ze toch altijd weer s avonds naar binnen.
fresa zat als kind bij der vorige baasjes ook binnen volgens mij en bij mij ging ze al snel overdag in de ren
pi_35299002
Cavia's moeten geleidelijk aan de temperatuur wennen. Grote, volwassen caafs in goede conditie kunnen de klap vaak wel aan om binnen een paar uur van binnen naar buiten te gaan (dat heb ik met Ben, mijn logeerbeer ook gedaan, die ik in december terugbracht naar 't Westendorp), maar bij zwakkere caafs (dus omdat ze jonger zijn, een achterstand hebben, net ziek geweest zijn etc) kun je het gewoon beperken. Caafs die echt binnen zitten kun je het beste rustig eens in een tussenruimte zetten (onverwarmde kamer binnen), dan in bv een schuur zetten en dan helemaal naar buiten, Natuurlijk van groot belang dat ze buiten een nachthokje hebben (lekker knus) en veeeeel hooi, om onder en op te liggen, dat geeft lekker veel warmte. En een lief hokgenootje, want menselijke en dierlijke warmte is de fijnste warmte die er is.

En ja, ik ben heeeel erg tevreden over 't Westendorp. Joyce, de fokster, is onwijs goed bezig met haar dieren... Ze fokt heel streng, let goed op kleine fouten, weet de juiste dieren met elkaar te combineren, scoort ook heel goed op shows (en dat lukt je met slecht en onzorgvuldig gefokte dieren niet), en al haar dieren zijn ook nog eens handtam. En ze heeft hart voor haar diertjes In mijn ogen is ze echt een van de betere fokkers van Nederland (de beste in míjn ogen, maar dat is persoonlijk, blijft www.combinatiemaja.nl met hun schitterende langharen)
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:07:00 #279
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_35328569
Nieuwe foto's

Cavia's Nova en Lune met 200 gr andijvie van hun lievelings groentenboer

Samen (eigenwijs) in het huisje

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_35334418
Hm, heeeeel erg lief Oxy, wat een lekkere grote verwenpartij andijvie!

En wat ik nog vergeten was te zeggen Nonneke, je moet Joyce van 't Westendorp gewoon een mailtje sturen om te vragen of z enog dieren heeft zitten die weg kunnen, ze heeft vaak meer dan op haar site aangegeven staat! Soms twijfelt ze over een dier, dan zet ze hem nog niet op haar site, maar als er dan iemand interesse in heeft mag hij gerust weg. Mailen = weten
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:05:14 #281
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35338226
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, heeeeel erg lief Oxy, wat een lekkere grote verwenpartij andijvie!

En wat ik nog vergeten was te zeggen Nonneke, je moet Joyce van 't Westendorp gewoon een mailtje sturen om te vragen of z enog dieren heeft zitten die weg kunnen, ze heeft vaak meer dan op haar site aangegeven staat! Soms twijfelt ze over een dier, dan zet ze hem nog niet op haar site, maar als er dan iemand interesse in heeft mag hij gerust weg. Mailen = weten
Ohw das wel handig dat je dat zegt Zoeper ! Dan mail ik dr tzt gewoon even

Haha wat grappig Oxy, m'n chinchilla's hebben alle 3 zo'n huisje Wou voor Asterix een maatje groter halen Zitten jouw kaafjes ook lekker te knabbelen ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:37:32 #282
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_35342199
Ja ze knabbellen heel graag aan het hout van het huisje en aan het dakje, maar ook aan wortels en andijvie en witlof. Mogen cavia's ook peer?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_35342509
och ja witlof houd die mijne ook zo van.

peer mogen ze best hebben volgens mij.
al mmoet je de eerste keer niet zoveel geven maar das met alle nieuwe groenten en fruit
pi_35342538
ja, cavia's mogen ook peer, maar of ze het lusten?

Ik heb de blokhut trouwens ook, in de XL maat... Vooral Ibi en Qwerty liggen er heel graag met zijn tweetjes in, echt een ideaal hok... En Iwi is zo lenig dat ze er in 1 keer boveop kan springen! Dat hok is bijna 25 cm hoog! Rare caaf...
pi_35358042
Jacqueline's Beestenspul heeft haar caafjes ook buiten zitten, in een schuur En ze heeft op dit moment 3 nestjes, ik heb het even voor je nagevraagd dus Dus ook dat is best een leuke optie Bij mijn weten heeft ze goede diertjes zitten.
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:03:26 #286
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35373391
heb ik iig wat adresjes, waarvan ik 'zeker' weet (nouja helemaal zeker kan je natuurlijk nooit zijn, je hebt er wrs altijd wel een 'kneusje' tussen zitten) dat ze goede kaafjes hebben
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35373824
zoals ik,ik kreeg een kneusje maar ze is wel lief:)

best raar maar als ze rustig op schoot zit heeft ze soms iets van hartkloppingen.
dan gaat ineens der hart tekeer maar later is het weer rustig.
echt heel raar..
pi_35374027
Ja, iedere cavia kan pech krijgen, maar van de fokkers die ik noemde weet ik wel (vooral van 't Westendorp) dat ze heel streng selecteren met hun dieren. Hele zwakke dieren, die het uit zichzelf niet zouden redden, voert Joyce bijvoorbeeld niet bij, omdat zo'n caaf altijd zwakker is. Ze probeert het vaak 1 dag, als het niet aanslaat, dan is het de natuur. Zo zorg je er natuurlijk voor dat de beste dieren doorgaan, zoals ook in de natuur zou gebeuren, en hou je wel de 'minst risicovolle' groep over....
Maar pechgevallen heb je uiteraard altijd.
pi_35374892
heb mijn beest ook niet van een fokker,achteraf heb ik er wel spijt an.
en zijn denk ik voor ik der kreeg wat dingen gebeurd.
weet wel dat der broertjes haar na 4 weken hebben willen bespringen maarja die zijn toen ook snel weggehaald.
maar soms denk ik: zou der nog meer gebeurd zijn
pi_35375060
Waar komt je diertje dan vandaan? Hoe oud is ze? Wat voor problemen heb je allemaal met haar dat je die vermoedens hebt? Ik heb nu 3 dieren zitten die niet bij een fokker vandaan komen ik zie goed het verschil met de dieren die er wel vandaan komen, in ieder geval qua 'gevoel' (dus als je ze vastpakt) en ook qua vormen. Ik weet zeker dat ik nooit meer een caaf uit een DW koop maar gewoon naar een goede fokker ga die diertjes heeft die ik mooi vind
pi_35376825
ik heb die caaf via markplaats.
had een advertentie gezet dat ik een borstelcaafje zocht.
kreeg erg veel mail en heb uiteindelijk een keuze gemaakt en toen heb ik haar gehaald.
9 maanden is ze als ik het goed uitreken(kom uit mei)

ze bijt verder heel erg veel en dan niet alleen op wat te proeven of proberen maar echt omdat ze denkt dat ze de baas is oid.
want zo zit ze rustig op schoot wat te "kletsen" of ze popcornt wat in het rond en dan ineens bijt ze zonder reden.
ze is heel erg dominant.

en verder laat ze zich niet altijd oppakken.
soms is ze ook erg bang terwijl ze heel veel liefde krijgt en allemaal lekkere dingen te eten.

heb ook wel eens op de cavia van mn neefje gepast(dat is een beertje) en toen was zo anders.
veel minder bang en bijten deed ie nooit en hij is ook rustiger.
maar hij is wel een stuk ouder.
volgens mij wordt ie 3.
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:50:15 #292
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_35377819
Pucky wilde niet naar mij komen, dus zoek ik hem op in zijn holletje :

Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_35377905
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, iedere cavia kan pech krijgen, maar van de fokkers die ik noemde weet ik wel (vooral van 't Westendorp) dat ze heel streng selecteren met hun dieren. Hele zwakke dieren, die het uit zichzelf niet zouden redden, voert Joyce bijvoorbeeld niet bij, omdat zo'n caaf altijd zwakker is. Ze probeert het vaak 1 dag, als het niet aanslaat, dan is het de natuur. Zo zorg je er natuurlijk voor dat de beste dieren doorgaan, zoals ook in de natuur zou gebeuren, en hou je wel de 'minst risicovolle' groep over....
Maar pechgevallen heb je uiteraard altijd.
Dus als haar kind een mongolide kindje zou worden en het zonder apparatuur niet zou overleven zou ze het ook maar lekker laten sterven?
Hey, ach, survival of the fittest he..
pi_35384345
Wat heb je aan ongezonde zwakke cavia's? UIteindelijk wil toch iedereen een sterke gezonde cavia?
pi_35384613
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat heb je aan ongezonde zwakke cavia's? UIteindelijk wil toch iedereen een sterke gezonde cavia?
Ja, maar dat is nog geen reden om de 'mislukte' in de prullenbak te gooien.. beetje bizar.
pi_35384681
ze gooit ze niet in de prullenbak. Ze geeft ze een kans, en als ze die niet aangrijpen kun ej zo'n beetsje niet blijven bijvoeren. De kans dat ze het halen is klein, en als ze het halen zullen ze niet oud worden en altijd een achterstand houden.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:19:57 #297
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_35410630
Zoekplaatje

Ik zie ik zie wat jij niet ziet.....en het is.........rood met wit !

.......
...
......

Nou Nou

Gevonden !!
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_35412218
Lieieieieiieieieieief!!!
pi_35412354
aaaaaaaah
pi_35507922
Dan ook maar eens de onze met jullie delen... Ze zijn van september 2005 en de eerste cavia's die we hebben. In de kooi zijn ze ietwat schrikkerig, maar als ze op schoot zitten is dat verdwenen. Iemand nog tips om ze nog wat tammer te maken?

Enfin... hier komen ze:

Hannes (l) en Maurits (r) toen ze 7 weken oud waren

Hannes (r) en Maurits (l) dit weekend

Hannes

Maurits

Saampjes genieten van het winterzonnetje
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')