Nou mn moeder en ik hebben de knoop door gehakt, er komt zeker weten een kaafje bij (of 2...quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Marianne (of Marjanne, weet niet hoe je het schrijft) heeft zelf 7 cavia's, dus zij heeft een ruime ervaring met caafjes. Tot nu toe ben ik altijd tevreden over haar. Nelleke, die nu met zwangerschapsverlof is, heeft tot nu toe ook altijd naar tevredenheid advies gegeven. Zij heeft ook Oliver gecastreerd. Helaas heeft oliver dat niet gehaald, maar dat lag niet aan de DA. De operatie was goed verlopen maar Olivers hartje kon de narcose niet aan, hij was waarschijnlijk te zwak voor de operatie (hij woonde nog maar 3 dagen bij me, kwam bij een andere fokker vandaan). De castratiekosten hoefde ik toen ook niet te betalen.
Waar Harley vandaan kwam zaten ze buiten en in een tuinhuisje! Supergoede fokker, maar wel alleen langharig.. Caviastal Meaganquote:Op zondag 19 februari 2006 17:09 schreef Nonneke het volgende:
Als jij adresjes weet van Fokkers die ook buitenkaafjes hebben ga ik je zeker mailen Zoeper, maakt me niet uit wat voor 'ras' alles mag, vind alles leuk als het maar niet langharig is(Ik heb liever een caviaatje die al buiten/in de schuur/stal geboren is)
Ja stom is dat he Inkie, de leukste overtrekjes zijn 1 persoons![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 17:52 schreef Ellatjuh het volgende:
ik heb ook een foto van mn lieve cavia zeugje.
ze heet Fresa en is de liefste cavia die der is![]()
[afbeelding]
Ik vind ze hardstikke leuk en lief hoor langharige caviaatjes, maar niet voor mezelf, en al helemaaaal niet in een ren in de tuin buiten, ik zie mezelf niet elke dag 3 uur lang de stukjes hennep uit de haartjes borstelen enzow (Ja sorry ik ben luiquote:Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Waar Harley vandaan kwam zaten ze buiten en in een tuinhuisje! Supergoede fokker, maar wel alleen langharig.. Caviastal Meagan
ja heb sinds gister eindelijk mn tiscali accound en dacht van: fok is wel gezellie dus ga ook maar posten..quote:
Ik dachtquote:Op maandag 20 februari 2006 18:09 schreef Ellatjuh het volgende:
[..]
ja heb sinds gister eindelijk mn tiscali accound en dacht van: fok is wel gezellie dus ga ook maar posten..
fresa kan wel een caafje voor je maken hoor;)
ja ben die ella die je op msn hebt:Pquote:Op maandag 20 februari 2006 18:13 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ik dachtik ken dat beest !! 2x kijken oooooohw das Fresa van Ella !!!
![]()
Fresa is een binnencaviaJammer jammer ! Anders had ik er graag 2 gereserveerd
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:41 schreef zoeperzazke het volgende:
In Zeewolde zit www.caviastaldewolfjes.nl . Ze is een beginnend fokster, maar heeft haar diertjes bij goede adresjes vandaan dus de jonkies komen uit goede lijnen. In arnhem zelf zit http://jacquelinesbeestenspul.mijnhomepage.nl/ Of een half uurtje ervandaan, in Aalten, 't Westendorp, waar ook het merendeel van mijn caafspul vandaan komt.
De caafs bij de fokker in Zeewolde zitten in een licht verwarmd buitenhok (goed om te zetten naar buitenhok, zeker in een mild seizoen), bij 't Westendorp in een grote onverwarmde stal en bij jacqueline's beestenspul weet ik het niet uit mijn hoofd.
Ellatjuh: geen nestje nemen als je niets van het dier weet, geen adres hebt en het alleen voor de lol wil doen... Het zijn teveel risico's voor een beetje lol.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met baby binnencaviatjes en laten wennen aan buitenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef Ellatjuh het volgende:
ja precies,ik overweeg het echt.
ach fresa wordt in mei 1 jaar.
denk dat het bijten wel weer minder wordt en dat ze nu een beetje aan het "puberen"is.
verder is het een schat van een beestje:)
maar ff weer naar nonneke.
kan je niet na de 1e 8 weken je caafjes aan buiten laten wennen.
want mijn planning is als het allemaal lukt en kan om rond eind augustus mn caafjes weg te doen en dan is het volop zomer,dus dan kunnen ze gezellig in de ren buiten.
maarja je moet maar zien en daarbij moet ik zeker weten dat ze weggaan voor ik ze uberhaupt laat komen.
Ohw das wel handig dat je dat zegt Zoeper ! Dan mail ik dr tzt gewoon evenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, heeeeel erg lief Oxy, wat een lekkere grote verwenpartij andijvie!
En wat ik nog vergeten was te zeggen Nonneke, je moet Joyce van 't Westendorp gewoon een mailtje sturen om te vragen of z enog dieren heeft zitten die weg kunnen, ze heeft vaak meer dan op haar site aangegeven staat! Soms twijfelt ze over een dier, dan zet ze hem nog niet op haar site, maar als er dan iemand interesse in heeft mag hij gerust weg. Mailen = weten
Dus als haar kind een mongolide kindje zou worden en het zonder apparatuur niet zou overleven zou ze het ook maar lekker laten sterven?quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, iedere cavia kan pech krijgen, maar van de fokkers die ik noemde weet ik wel (vooral van 't Westendorp) dat ze heel streng selecteren met hun dieren. Hele zwakke dieren, die het uit zichzelf niet zouden redden, voert Joyce bijvoorbeeld niet bij, omdat zo'n caaf altijd zwakker is. Ze probeert het vaak 1 dag, als het niet aanslaat, dan is het de natuur. Zo zorg je er natuurlijk voor dat de beste dieren doorgaan, zoals ook in de natuur zou gebeuren, en hou je wel de 'minst risicovolle' groep over....
Maar pechgevallen heb je uiteraard altijd.
Ja, maar dat is nog geen reden om de 'mislukte' in de prullenbak te gooien.. beetje bizar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat heb je aan ongezonde zwakke cavia's? UIteindelijk wil toch iedereen een sterke gezonde cavia?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |