abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34519510
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:28 schreef iblardi het volgende:

[..]

waarom wordt dat zo op het bord van links geschoven?
wil je dan serieus gaan ontkennen dat links het immigratie- en integratiedebat volledig gekaapt hadden? noem mij dan eens een rechtse criticaster van de multiculturele samenleving die niet voor rechts-extremist en wat niet nog meer is uitgemaakt.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_34519612
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:18 schreef essi22 het volgende:

[..]

eindelijk zeg je iets goeds
de vvd is nog nooit de grootste partij geweest en heeft nog nooit een minister-president geleverd. vind je het dan niet een beetje raar om mislukt beleid waar je altijd een democratische meerderheid voor nodig hebt enkel toe te schrijven aan de vvd?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:45:43 #228
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34519643
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:41 schreef tikorev het volgende:

[..]

wil je dan serieus gaan ontkennen dat links het immigratie- en integratiedebat volledig gekaapt hadden?
ja. neem een dijkstal.
quote:
noem mij dan eens een rechtse criticaster van de multiculturele samenleving die niet voor rechts-extremist en wat niet nog meer is uitgemaakt.
een criticaster heeft het pejoratieve suffix -aster.
wat je nu zegt is dat je onzinnige kritiek levert die nergens op slaat.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:48:44 #229
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34519750
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:44 schreef tikorev het volgende:

[..]

de vvd is nog nooit de grootste partij geweest
de vvd is weleens de grootste partij geweest bij statenverkiezingen en dus in de eerste kamer.
quote:
en heeft nog nooit een minister-president geleverd.
nou en? ze hebben erin toegestemd.
quote:
vind je het dan niet een beetje raar om mislukt beleid waar je altijd een democratische meerderheid voor nodig hebt enkel toe te schrijven aan de vvd?
hoeveel kritiek had de vvd indertijd daadwerkelijk op het asielbeleid en het integratievraagstuk? ofgezien van een enkele bolkesteinoprisping ben ik niets tegengekomen, maar als jij het tegendeel kunt bewijzen, ga je gang.
pi_34519842
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:45 schreef iblardi het volgende:

[..]

ja. neem een dijkstal.
wat is er met dijkstal?
quote:
wat je nu zegt is dat je onzinnige kritiek levert die nergens op slaat.
ik stelde een vraag:
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:41 schreef tikorev het volgende:

[..]

noem mij dan eens een rechtse criticaster van de multiculturele samenleving die niet voor rechts-extremist en wat niet nog meer is uitgemaakt.
aan je reactie kan ik opmaken dat je het antwoord niet weet?
pi_34519867
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:44 schreef tikorev het volgende:

[..]

de vvd is nog nooit de grootste partij geweest en heeft nog nooit een minister-president geleverd. vind je het dan niet een beetje raar om mislukt beleid waar je altijd een democratische meerderheid voor nodig hebt enkel toe te schrijven aan de vvd?
18 jaar een minister op binnenlandse zaken

zo ik ga een pizza kopen hajje
pi_34519894
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:48 schreef iblardi het volgende:

[..]

de vvd is weleens de grootste partij geweest bij statenverkiezingen en dus in de eerste kamer.
ja en? waar wordt het beleid gemaakt? in de eerste kamer?
pi_34519981
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:52 schreef tikorev het volgende:

[..]

anyways, nu je het zegt: het gaat idd om beleid. en niet om het debat
het beleid is gemaakt door rechts, en daar reken ik het cda ook toe. dus je kan wel weer gaan janken dat het debat is gekaapt door links niet echt relevant.
een big american dan maar
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:55:34 #234
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34519997
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:51 schreef tikorev het volgende:

[..]

wat is er met dijkstal?
[..]
die was van de vvd, en bepaald niet anti-multiculturele samenleving.
quote:
ik stelde een vraag:
[..]

aan je reactie kan ik opmaken dat je het antwoord niet weet?
oh, sorry. dat komt omdat ik nog niet zo lang nederlands kan. ik dacht dat je mij uitdaagde om jou een criticaster te noemen.
al doende leert men.

maar goed, je vraag: noem mij eens een links persoon die niet voor communist is uitgaamkt door iemand.

jan-peter balkenende is rechts en heeft kritiek geuit op de multiculturele samenleving. naar mijn weten wordt hij niet uitgebreid racist genoemd, nee.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:56:15 #235
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34520023
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:52 schreef tikorev het volgende:

[..]

nou, beleid komt er niet zonder goedkeuring van de kamers.
pi_34520118
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:52 schreef essi22 het volgende:

[..]

18 jaar een minister op binnenlandse zaken
43 jaar dus niet sinds woii...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:00:15 #237
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34520170
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:58 schreef tikorev het volgende:

[..]

43 jaar dus niet sinds woii...
nee, we hebben het over een periode van dertig jaar.
een fikse meerderheid, dus.
pi_34520280
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:55 schreef iblardi het volgende:

[..]

die was van de vvd, en bepaald niet anti-multiculturele samenleving.
dat klopt, dijkstal is een slappeling. dus je voorbeeld klopt niet.
quote:
maar goed, je vraag: noem mij eens een links persoon die niet voor communist is uitgaamkt door iemand.
ik vroeg of jij een rechtse criticaster kan noemen die destijds niet voor racist, nazi of wat nog meer is uitgemaakt.
pi_34520366
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:56 schreef iblardi het volgende:

[..]

nou, beleid komt er niet zonder goedkeuring van de kamers.
de eerste kamer kijkt alleen of een wet juridisch goed is onderbouwd en of de tweede kamer geen fouten heeft gemaakt. de inhoud wordt in de tweede kamer bepaald waar de vvd in zijn geschiedenis nog nooit een meerderheid heeft gehad.
pi_34520388
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:00 schreef iblardi het volgende:

[..]

nee, we hebben het over een periode van dertig jaar.
ik had het over een periode sinds woii...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:09:49 #241
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34520546
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:05 schreef tikorev het volgende:

[..]

ik had het over een periode sinds woii...
de discussie die we hier hebben gaat over de multiculturele samenleving. dat debat zou ongeveer 30 jaar kunnen lopen, bij de eerste immigratiegolven van gastarbeiders en de initiele problemen die dit overleverde.

dus kunnen we de discussie zuiver houden? 18 jaar van de dertig dat dit probleem begint te spelen.
pi_34520553
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:55 schreef essi22 het volgende:

[..]

anyways, nu je het zegt: het gaat idd om beleid. en niet om het debat
ik zeg dat beleid wordt gemaakt in de tweede kamer omdat iemand suggereerde dat dat in de eerste kamer gebeurt. volgens mij heeft dat niets te maken met het feit dat het debat volledig door links werd gekaapt.
quote:
het beleid is gemaakt door rechts, en daar reken ik het cda ook toe.
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 13:06 schreef tikorev het volgende:

[..]

over het immigratie- en integratiedebat dat volledig door links werd gedomineerd. de media hielt er streng toezicht op dat enkel voorstanders van de multiculturele samenleving zich ongestoord konden manifesteren. dat had inderdaad ook z'n invloed op de politiek. het immigratie standpunt van het cda was in de jaren 80 en 90 dan ook erg links.
quote:
dus je kan wel weer gaan janken dat het...
beschaafd discussiëren heb je nooit geleerd?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:10:23 #243
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34520568
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:03 schreef tikorev het volgende:

ik vroeg of jij een rechtse criticaster kan noemen die destijds niet voor racist, nazi of wat nog meer is uitgemaakt.
jaha, balkenende!
pi_34520663
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:09 schreef iblardi het volgende:

[..]

dus kunnen we de discussie zuiver houden? 18 jaar van de dertig dat dit probleem begint te spelen.
zelfs over 30 jaar kan ik mij geen enkele minister-president (eindverantwoordelijke voor het beleid) herinneren van de vvd. jij wel?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:16:57 #245
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34520797
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:12 schreef tikorev het volgende:

[..]

zelfs over 30 jaar kan ik mij geen enkele minister-president (eindverantwoordelijke voor het beleid) herinneren van de vvd. jij wel?
dit zijn de doelen van de premier:
quote:
1. "coördinatie van het algemeen regeringsbeleid". deze activiteit heeft een inhoudelijk aspect en een woordvoeringsaspect. het inhoudelijk aspect wordt voornamelijk uitgevoerd door het kabinet van de minister-president (kmp), terwijl de woordvoering wordt verzorgd door de rijksvoorlichtingsdienst (rvd);
2. "coördinatie van het algemeen communicatiebeleid", uitgevoerd door de rvd;
3. "het leveren van bijdragen aan de langere-termijn beleidsontwikkeling van het regeringsbeleid". deze activiteit is opgedragen aan de wrr.
de regering is collectief verantwoordelijk.

en antwoord eens op mijn vraag: geef mij èèn enkele vvd-motie van voor fortuyn die het kabinet opriep nou eens wat te doen aan die buitenlanders?
pi_34521014
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:16 schreef iblardi het volgende:

de regering is collectief verantwoordelijk.
helemaal mee eens. misschien kun je met haar verder discussiëren en haar ook proberen te overtuigen.
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 15:18 schreef essi22 het volgende:

[..]

als het integratiebeleid al is mislukt, dan is het door de vvd mislukt.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:24:43 #247
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34521111
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:22 schreef tikorev het volgende:

[..]

helemaal mee eens. misschien kun je met haar verder discussiëren en haar ook proberen te overtuigen.
[..]
als het is mislukt (hetgeen ik niet vind, overigens - maar ik ben zelf een buut'nlander), dan heeft de vvd daar de grootste debet aan, gevolgd door respectievelijk pvda, cda, d'66 en dan tenslotten een beetje lpf.

niet bepaald dus links, dit alles.
pi_34521305
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:24 schreef iblardi het volgende:

[..]

als het is mislukt (hetgeen ik niet vind, overigens - maar ik ben zelf een buut'nlander), dan heeft de vvd daar de grootste debet aan, gevolgd door respectievelijk pvda, cda, d'66 en dan tenslotten een beetje lpf.
ik vind de partij die in een regering de minste concessie's hoefde te doen het meest verantwoordelijk. dat is dus de grootste partij. bovendien heeft de partij die de minister president levert nog een extra verantwoordelijkheid omdat hij ook nog verantwoordelijk is voor de specifieke minister. een aangezien de vvd nog nooit de grootste partij is geweest en nog nooit een minister president heeft geleverd kun je ze in mijn ogen moeilijk als hoofdverantwoordelijke houden.
pi_34522218
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 16:22 schreef tikorev het volgende:

[..]

[..]
ik ben het al met hem eens
pi_34522331
quote:
op vrijdag 27 januari 2006 14:29 schreef iblardi het volgende:

[..]

ja. al die oorlogen, die zijn toch al genoemd?
[..]

wat doe je dan in godsnaam in dit topic? ga fijn ergens over tieten en bier kletsen ofzo, en laat de volwassenen even aan het woord, goed?
[..]

natuurlijk. daar is het een superstaat voor. weet jij een tegenvoorbeeld?
[..]

en dat geldt dus net zo hard voor de vs.
jij was een jood? en je noemt oorlogen aanslagen van westerlingen?
pardon me, zeg dat eens tegen de amerikanen die het eerste vernietigingskamp ontdekt hebben.
JOHNNY HEITINGA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')