hoi popoquote:
Hoi.quote:
weeeh weeeh weeehquote:Op maandag 23 januari 2006 02:00 schreef APK het volgende:
Ik ben het overigens, like, helemaal met de TS eens.
En waarom praten ze altijd zo hard
Omdat hun ouders dat ook doen
De meeste Europeanen praten met lucht in hun stem, die vieze stink-Amerikanen raggen er alleen maar een soort luidruchtig 'wèèèh wèèèh wèèèh' uit.
Naar de dierentuin geweest in de VS zeker?quote:
Nigga ya jus know you gotta step back, son. I'll burst your bubble right in front of that little miss camel toe you got there hiding behind ya. You should reconsider, biatch... don't force me to aks you to point Iraq out on a map! I'll educate y'ass, homie!quote:
Nee op vakantie in Thailand.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Naar de dierentuin geweest in de VS zeker?
Of Alabama?
quote:Op maandag 23 januari 2006 02:12 schreef APK het volgende:
[..]
Nee op vakantie in Thailand.
Je hoort die kut-Amerikanen overal bovenuit blèren.
Waarschijnlijk Engelsen en Nederlandersquote:Op maandag 23 januari 2006 02:14 schreef popolon het volgende:
Ga eens naar Lorett, wie hoor je daar dan.
Dat heeft dan ook van alles te maken met het fantastische media-apparaat waarover Amerika beschikt.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:15 schreef Clourhide het volgende:
De USA is een hedendaagse versie van het Romeinse "divide et impera": een gigantisch groot land, en een volledig individualistische ideologie die het eigenbelang boven het collectieve belang stelt.
Met als gevolg dat je in Amerika amper het soort van massale demonstraties van het volk zal zien die je bv. in Europa wél ziet (zie de demonstraties tegen de Irak-oorlog, met bv. in Spanje en Italië miljoenen deelnemers, denk ook aan de indrukwekkende beelden van de ettelijke miljoenen mensen die in Spanje op straat kwamen na de terroristische aanslagen in Madrid... dat soort beelden zie ik nou eens nooit uit Amerika komen, en het verbaast me niks.)
Het punt is vooral dat de individuele Amerikaan amper beseft dat hij of zij geregeerd wordt door een klein groepje bankiers en toppolitici/bedrijfsleiders.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook van alles te maken met het fantastische media-apparaat waarover Amerika beschikt.
En nogmaals... al waren het de Russen, Chinezen, Duitsers of Nederlanders ... macht is kennelijk te aantrekkelijk voor elk mens.
Mao had er ook een flinke wandeling voor over.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:30 schreef Clourhide het volgende:
Iemand die in Vladivostok woont, zou er bijna drie dagreizen voor over moeten hebben om in Moskou een pamflet in de hoogte te houden.
Daarentegen heeft bijna iedere Amerikaan toegang tot internet (helaas). Met een beetje organisatie heb je zo een spreekpunt vanuit DC. Russische armoede staat to Amerikaanse armoede als Amerikaanse gevangenis staat tot Nederlandse gevangenis. Zelfs de armsten kunnen nog hun mening uiten via allerlei kanalen ... het probleem is alleen dat die kanalen gesmoord worden op het moment dat ze "the American way of war" kruizen.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:30 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Het punt is vooral dat de individuele Amerikaan amper beseft dat hij of zij geregeerd wordt door een klein groepje bankiers en toppolitici/bedrijfsleiders.
En als die individuele Amerikaan het al beseft, dan is er geen enkele mogelijkheid om dat collectief als burger aan de kaak te stellen. Als je in Los Angeles woont, dan kan je moeilijk even het vliegtuig nemen om in Washington te gaan demonstreren.
Rusland is op dit moment hetzelfde verhaal: er is gigantische armoede, maar de bevolking heeft niet de mogelijkheid om de leiders te laten voelen dat ze de verkeerde weg aan het bewandelen zijn. Iemand die in Vladivostok woont, zou er bijna drie dagreizen voor over moeten hebben om in Moskou een pamflet in de hoogte te houden. Dus ofwel krijg je daar separatistische tendenzen, ofwel zal Rusland een totalitaire staat blijven.
Ja, maar waar blijft de organisatie?quote:Op maandag 23 januari 2006 02:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daarentegen heeft bijna iedere Amerikaan toegang tot internet (helaas). Met een beetje organisatie heb je zo een spreekpunt vanuit DC.
Ja, natuurlijk. Het gaat me ook niet om ze letterlijk naast elkaar te leggen qua "armoedecijfers".quote:Russische armoede staat to Amerikaanse armoede als Amerikaanse gevangenis staat tot Nederlandse gevangenis. Zelfs de armsten kunnen nog hun mening uiten via allerlei kanalen ... het probleem is alleen dat die kanalen gesmoord worden op het moment dat ze "the American way of war" kruizen.
Daar heb je dan ook helemaal gelijk in maar dat is echter in elk land zo. Zelfs in Nederland onderzoeken ze op kosten van de burger de sexuele geaardheid van een politicus. Ook hier demonstreert men op een schaal die coherent is aan de vooraf vastgestelde haalbaarheid (politie, ME, toiletten, omleidingen). Natuurlijk hebben we (Amerikanen en wijzelf) alle recht van demonstreren maar haalt het daadwerkelijk wat uit? Nope. Het enige wat je kan doen als burger is stemmen en dat systeem is -zoals de Amerikanen allang weten- zeer gerafineerd beïnvloedbaar. Democratie galore, zeg maar.quote:
Vanaf daar nam ik je al niet meer serieus. Amerikaans. Fockin' opstandig koloniebewonertje.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:49 schreef Googolplexian het volgende:
Om de TT een beetje kracht bij te zetten moet ik eerst een paar dingen over mezelf kwijt:
- Ik spreek vloeiend Engels (Amerikaans).
Narrow minded : Not being able to see beyond or outside his/her own narrow band of thinking and/or perceiving.quote:Op maandag 23 januari 2006 03:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Vanaf daar nam ik je al niet meer serieus. Amerikaans. Fockin' opstandig koloniebewonertje..
Trustequote:Op maandag 23 januari 2006 03:14 schreef Clourhide het volgende:
Googol, ik reageer morgen OK?
Trusten.
Lees de rest van het topic eens doorquote:Op maandag 23 januari 2006 02:10 schreef Youssef het volgende:
Mooi gemaakt filmpje in dat true topic ja.
Wat is schuin in 't Engels?quote:Op maandag 23 januari 2006 03:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Narrow minded : Not being able to see beyond or outside his/her own narrow band of thinking and/or perceiving.
Ik spreek dus zowel Engels als Amerikaans.
Italicsquote:Op maandag 23 januari 2006 04:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is schuin in 't Engels?
Of 't Amerikaans, van mijn part.
Dus van alle landen die Amerika aanviel na de WW2, heeft er geen één Amerika aangevallen?quote:- Geen van de landen die Amerika aanviel na WW2 heeft Amerika aangevallen;
Tot hier ging het goed...quote:Op maandag 23 januari 2006 01:49 schreef Googolplexian het volgende:
Dan nu mijn volgende brainfarts (gedachtenflarden):
slantedquote:Op maandag 23 januari 2006 04:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is schuin in 't Engels?
Of 't Amerikaans, van mijn part.
leg uit. Is namelijk net zulk taalgebruik als "sneue kneus"quote:Op maandag 23 januari 2006 09:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tot hier ging het goed...
Brainfarts, sneue kneus
Neuh ... ben hier nu zo'n 25 jaar mee bezig.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:02 schreef qo_ob het volgende:
Lord of war gezien en nu denken de wijsheid in pacht te hebben?
Amerikanen zijn primair gezien een dom volk, en te streng in de leer
Helemaal lopen zeiken op Amerikanen, er dan een Engelse term tegenaan gooien, maar wel helemaal de moeite nemen om de Nederlandse vertaling erbij te zetten riekt naar interessantdoenerij...quote:Op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
leg uit. Is namelijk net zulk taalgebruik als "sneue kneus"
Kinky ventje, die TSquote:Op maandag 23 januari 2006 11:17 schreef sleepflower het volgende:
Johquote:Op maandag 23 januari 2006 11:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Helemaal lopen zeiken op Amerikanen, er dan een Engelse term tegenaan gooien, maar wel helemaal de moeite nemen om de Nederlandse vertaling erbij te zetten riekt naar interessantdoenerij...
Sterker nog: gooi nog maar een tig aantal Boeings op dichtbevolkte gebieden aldaar, for all I care (slanted)quote:Sterker, is dit niet gewoon een oeh kijk mij eens stoer zijn met mijn Amerikaanse maatjes topic![]()
Nee, dan ben je een nog grotere dombo.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:33 schreef Googolplexian het volgende:
Johkruip terug achter je persoonlijke rekenaar... of moet ik personal computer zeggen? Of ben ik dan een interessantdoener?
Nou, toen Bush als president werd ingehuldigd stonden er toch een half miljoen demonstranten te demonstreren. En ook tegen de oorlog in Irak werd gedemonstreerd. Je hoort er alleen niet zoveel van want media daar vinden het allemaal niet zo belangrijk.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:15 schreef Clourhide het volgende:
De USA is een hedendaagse versie van het Romeinse "divide et impera": een gigantisch groot land, en een volledig individualistische ideologie die het eigenbelang boven het collectieve belang stelt.
Met als gevolg dat je in Amerika amper het soort van massale demonstraties van het volk zal zien die je bv. in Europa wél ziet (zie de demonstraties tegen de Irak-oorlog, met bv. in Spanje en Italië miljoenen deelnemers, denk ook aan de indrukwekkende beelden van de ettelijke miljoenen mensen die in Spanje op straat kwamen na de terroristische aanslagen in Madrid... dat soort beelden zie ik nou eens nooit uit Amerika komen, en het verbaast me niks.)
Psies, media in de VSquote:Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je hoort er alleen niet zoveel van want media daar vinden het allemaal niet zo belangrijk.
Propaganda, daar zijn ze ook heel goed in. Klik: Outfoxedquote:Je hoort er alleen niet zoveel van want media daar vinden het allemaal niet zo belangrijk.
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:44 schreef Koenholio het volgende:
Wel een gaaf filmpje. Alleen jammer dat het zo kort is, en dus niet geloofwaardig. Zou mooi zijn als ze er een lange versie van maken waarin daadwerkelijk bewijzen worden aangedragen.
staat daar een linkje met genoeg bewijsquote:
Jij begrijpt het helemaal en je kent me zo door en door! Ik voel me nu echt zo klein! Hoe doe je dat?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Merkie het volgende:
TS. Wat nou "je moet een paar dingetjes over jezelf kwijt". Het is compleet irrelevant, volgens mij is jouw onderliggende gedachte van dit topic het laten zien van je Engelse (oh, Amerikaanse
) taalkennis (die kennelijk niet eens zo goed is) en je vaders voormalige functie. Dit probeer je te verbloemen met een paar zogenaamde argumenten over de Amerikaanse cultuur, maar stiekem gaat het je om die eerste paar zinnetjes.
Heb je voor deze reactie extra een kloon moeten aan maken?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:53 schreef bossboy het volgende:
GET A LIFE.
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:51 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Propaganda, daar zijn ze ook heel goed in. Klik: Outfoxed
Het potentieel is er (Washington Post, New York Times, The New Yorker) maar het zijn vooral de tv-journalisten die van hun bazen (wiens bazen weer corparate crooks zijn vaak) eenzijdig moeten berichten.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:22 schreef Merkie het volgende:
[..]. Die O'Reilly (O RLY
) is echt gestoord mên. Volgens mij was Kerry met een ruime meerderheid gekozen als ze in Amerika wat meer objectieve journalistiek zouden bedrijven
.
En badschuim?quote:
Ik keek toevallig laatst nog Van Kooten en De Bie terug, met Jacobse en Van Esquote:Op maandag 23 januari 2006 02:15 schreef Clourhide het volgende:
toen ook ... de tegenpartij was een onbedoelde politieke partij die meer populariteit won dan de bedoeling was en in 1981 hebben ze dan ook (met toestemming van de tweede kamer) een spectaculair einde gemaakt aandeze partij (een volle aanval op het binnenhof).quote:Op maandag 23 januari 2006 19:21 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik keek toevallig laatst nog Van Kooten en De Bie terug, met Jacobse en Van Es
[afbeelding]
Samen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgentoen grappig, maar nu een veel voorkomende manier van redeneren, denk ik...
Citatenquote:Tegenpartij
Tot de beste creaties van Van Kooten en De Bie behoren toch wel de Haagse penosefiguren Tedje van Es en F. Jacobse. Ze kregen een verrassend levend vervolg in sommige bestuursleden van de LPF. ‘Ja, Jacobse en Van Es waren gebaseerd op figuren waar wij van dachten: “De geluiden van dit soort types gaan weliswaar rond maar je hoort ze nooit!” De Centrumpartij van Janmaat was er nog niet. Toen de LPF aantrad zijn er veel vergelijkingen getrokken. Jacobse en Van Es overleden officieel in 1981 bij een staatsgreep met hun Tegenpartij’ op het Binnenhof. Kennelijk heeft alles wat later door de LPF werd aangesneden zó lang gebroeid. Het was merkwaardig dat wij met deze noem-het-maar rechtse geluiden zo’n succes kregen, het werd als echt ervaren. Toen wij in die tijd in Den Haag als Jacobse en Van Es verkleed over straat gingen begonnen de mensen spontaan hun ongenoegen te uiten over van alles en nog wat.’’
Kwaliteit hoor, het betere knip- en plakwerk.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
toen ook ... de tegenpartij was een onbedoelde politieke partij die meer populariteit won dan de bedoeling was en in 1981 hebben ze dan ook (met toestemming van de tweede kamer) een spectaculair einde gemaakt aandeze partij (een volle aanval op het binnenhof).
[..]
Citaten
Uit het partijprogrammaStemp de Tegenpartij! Met z'n allen voor ons eigen / Samen voor ons eigen (de miljoenen van de pensioenen, de miljarden van het gas,) Geen gezeik, iedereen rijk Nergens geen maximumsnelheden! Honderdtwintig? Dat rijden wij al in z'n achteruit!
Jacobse en Van EsMogen wij éven overgeven?
Verder nog iets nuttigs te melden?quote:
en een staaltje van puike repliek en prachtige icoontjes jouwerzijds. Zoals gewoonlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Kwaliteit hoor, het betere knip- en plakwerk.
[afbeelding], [afbeelding], [afbeelding].
Tsjah, en daar zitten wij natuurlijk net zo goed fout..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:15 schreef Arendt het volgende:
Dat door Amerika's vriendjes niet geprotesteerd wordt tegen het wangedrag van de Amerikanen is overigens net zo achterlijk.
Nederland staat aan de verkeerde kant, ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsjah, en daar zitten wij natuurlijk net zo goed fout..![]()
Raar trouwens dat je in dit soort topics altijd eerst omstandig moet uitleggen dat je genoeg amerikanen hebt gesproken en dat je er zeker wel een aantal keer bent geweest. Mensen die dat niet zijn en er alsnog een hekel aan hebben spreek ik namelijk doorgaans ook niet tegen
Blizzard zit toch in Canada? Op gamekings oid was eerst zo'n interview met een Nederlandse dude die bij blilzzard werkte en die zat toch echt in Canada.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:57 schreef Departak het volgende:
Ik ben het op twee punten na met je eensch, TS.
1. De individuele Amerikaan is lang niet zo fantastisch als je laat vermoeden. Een groot gedeelte is misleidt, danwel achterlijk conservatief, danwel zo nadenkend als een aarsmade.
2. De games (Blizzard) zijn fantastisch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |