Sorry hoor... dit topic zal wel binnen no-time
gedumped worden in TRU maar ik moet het toch even kwijt en dit lijkt me toch ECHT de juiste plek.
Om de TT een beetje kracht bij te zetten moet ik eerst een paar dingen over mezelf kwijt:- Ik spreek vloeiend Engels (Amerikaans) doordat de meeste van mijn jeugd-vriendjes op een internationale school zaten dus het is niet dat ik ze niet begrijp qua taal;
- Ik ben in Amerika geweest en heb de mensen ervaren. Het is dus niet zo dat ik ze niet ken als volk zijnde;
- Gezien m'n vaders beroep (voor pensioen) was een groot deel van de vriendenkring (welvarend) Amerikaan. M'n vader was een hooggeplaatst persoon in een Amerikaans bedrijf (iets met olie).
- Als individu vind ik bijna elke Amerikaan top! Het gaat mij er juist om wanneer ze beslissingen als een groep maken en de druk die dollars op die beslissingen uitvoeren. Kort gezegd... Corruptie (
barebear with me now).
Dan nu mijn volgende brainfarts (gedachtenflarden):
- Amerika heeft sinds WW2 geen oorlog verklaard aan een land maar zijn "preventief" gegaan;
- Geen van de landen die Amerika aanviel na WW2 heeft Amerika aangevallen;
- Amerika is de grootste vervuiler met slechts een fractie van de wereldbevolking;
- Amerika heeft z'n land afgepakt en preken democratie en vrijheid;
- Uit de naam van democratie en vrijheid geeft Amerika dagelijks meer aan wapens uit dan menig land in de EU in een jaar doet;
- Amerika gebruikt / maakt berdrijven uit / in de burgersector om het leger te ondersteunen (schone toiletten, gepoetste schoenen, menu a la carte, schone en gestreken kleding zijn niet meer de verantwoordelijkheid van de soldaat maar van een aangenomen bedrijf). Hierdoor kost bezuinigen op het defensie-budget veel banen en zal het defensie-budget dus alleen maar toenemen;
- Er duidelijke bewijzen zijn dat Amerika al minstens 40 jaar bezig is met het opzetten van "One super power that dominates the World". Het enge is dat in het verleden er altijd één aanwijsbare slechterik was. Hooguit 8 jaar en het beleid wordt door een andere marionet "geleid". Amerika heeft de koude oorlog gewonnen en is sindsdien niet meer gestopt... het levert veel teveel geld op om geen oorlog te voeren;
- Ze maken KUT-auto's;
Het fijne van Amerikanen:
- Nogmaals... Individueel zijn het echt toffe mensen;
- Ze zijn een natie zijn die gedreven is door individuele hebzucht. Wat ze ook proberen te bereiken; de geschiedenis heeft uitgewezen dat er altijd wel iemand is die meer wil. De attitude "Bigger, better, stronger" helpt hun gigantisch richting hun ondergang / wederopstand;
- Waren het niet Amerikanen met de meeste wapens dan waren het wel anderen dus mijn haat is niet gericht op het feit dat het Amerikanen zijn maar meer op de mens zelf.Dat laatste is vooral hetgeen waar ik zo depressief van wordt... dat het feitelijk niet uit zou maken WIE er de meeste wapens heeft ... er wordt (net zoals in de strips) toch altijd wel gestreefd naar werelddominatie. Net zoals Hitler, Napoleon, de Ceasars, etc, etc... de Amerikanen hebben het alleen de 21ste eeuw ingetrokken. Resistance is Futile ... prepare to be assimilated (het feit dat ik dit zo zeg zegt wel wat over het Amerikaanse media-apparaat trouwens).
[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 23-01-2006 15:57:56 ]