abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 16:02:08 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34346098
Het vervolg van: Het grote kleine babietjes topic deel 69

Babietjes

1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

------------- laatste paar posts :
quote:
moussy - zondag 22 januari 2006 @ 15:44

Pfftt.. is er iemand die weet hoe vreselijk frustrerend het is als je iedere dag, alle voedingen moet pieren om het er in te krijgen? Er is zelfs een grote kinderen topic over het niet willen eten en hoe frustrerend dat is!

Ik heb ook wel eens jankend boven een voeding gehangen dat ike r helemaal schijtlazerusziek van was, altijd dat gepiel met voedingen, de dagen draaide maar om 2 dingen, Cas en zijn voedingen. Kan me best voorstellen dat iemand het hier op een andere manier neerzet dan het roze-wolkjes-praatje.

disclaimer: ik heb Ingrid, Djeez & Kim niet gevolgd de afgelopen weken, maar reageer op wat ik nu allemaal zie staan
----
quote:
_evenstar_ - zondag 22 januari 2006 @ 15:51

misschien dat je dat wel eens zou moeten doen dan begrijp je denk ik wat meer de bezorgdheid...

[ Bericht 2% gewijzigd door E.T. op 26-01-2006 14:11:34 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 22 januari 2006 @ 16:02:49 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34346122
Ja, maar je hebt een roze wolk praatje of praten over dat het irritant is dat het wat lang duurt... Maar goed, dat kan ook een onhandige manier van uitdrukken zijn.

En dat men hier om meningen komt vragen lijkt me ook niet meer dan logisch trouwens want er zijn er wel meer die hier vragen of de gekregen adviezen kloppen of wat anderen daarover denken.
Hell, de meesten noemen het CB het 'consternatiebureau' ik heb nog nooit begrepen waarom.... En dan zou het nu ineens voor Ingrid en Djeez wel goed zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vraag me soms af of Ingrid en Djeez niet té onzeker zijn en of ze wel de juiste kanalen gebruiken voor informatie en de keuzes die ze op basis daarvan maken, maar als een ander opmerkingen krijgt van het CB die ze niet aan staan dan snapt iedereen ineens prima dat die in de wind geslagen worden en 'wat denken ze daar wel niet'.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 16:20:06 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_34346695
Als het allemaal zo erg is dan kan ik alleen nog maar dit als tip meegeven: http://www.maatschappelijkwerkonline.nl/
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34347315
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:00 schreef Leah het volgende:

[..]

Door dit soort opmerkingen maak ik mij dus zorgen...
Maar goed, natuurlijk zijn jullie hier hartstikke welkom Ingrid, het lijkt me alleen beter dat je met je vragen het gratis, 24 uur per dag bereikbare nummer van het CB belt . Zij kennen jullie, zij kennen Kim, en kunnen jullie veel beter adviseren als een aantal moeders met verschillende meningen.

Ik denk dat je dit onderdeel van het forum vooral moet zien als een leuke uitwisseling, maar niet moet gebruiken als vervanging van CB og huisarts. Vandaar mijn reacties, dat heeft echt niets te maken met welkom zijn. Maar dat weet je diep in je hart zelf ook best, denk ik .
Jij kunt vast een ander nummer bellen, want het 24 uur bereikbare nummer is verre van gratis. Is namelijk een 0900 nummer.

En door bepaalde users voelen wij ons wel vaker aangevallen en onwelkom. Die gaan we vanaf nu gewoon negeren. Ik vond/vind tips van andere ouders wel handig, maar die ga ik maar ergens anders zoeken. Fok is niet het enige forum natuurlijk.

Met irritant bedoelde ik dat je gewend bent aan 20-30 minuten de fles en dan is een uur aan de fles wel lang. Dat vind ik wel irritant. En ik heb er zeker wel geduld voor. Het is wel ff wennen.
  zondag 22 januari 2006 @ 16:52:40 #5
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34347740
De dop van de fles losser draaien helpt ook erg goed om de melk beter te laten stromen. Soms moet het bovenstuk echt heel losjes aangedraaid zijn om de melk er fijn uit te laten lopen. Misschien hebben jullie daar nog iets aan?

Verder zegt Reese precies het goeie, lijkt me.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 22-01-2006 17:04:14 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34348104
Goeie tip van Sugar inderdaad, daar kwamen wij ook pas na een week achter dat die niet gewoon strak op de fles moet gedraaid worden (bij avent dan). En als je 'm te los draait wordt je wel eens nat Wij gebruiken de kromme difrax fles, die werkt bij Myrthe het beste. Spenen blijft iedere keer weer puzzelen welke het beste werkt. Bij Myrthe moet er echt een klein straaltje uitkomen als we de fles ondersteboven houden, anders moet ze te hard zuigen en doet ze veel te lang over de fles. Maar ik geloof dat over het algemeen de voeding er met 1 druppel per seconde uit moet druppelen als je de fles ondersteboven houdt, dus zo kun je controleren of je speen groot genoeg is.
  zondag 22 januari 2006 @ 19:08:19 #7
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34352110
Ok, het laatste wat ik er over ga zeggen . Ik begrijp volkomen hoe frustrerend het is, een kind dat niet wil/kan drinken, die heb ik nl zelf ook gehad .

En BE, er is een speciaal nummer van het CB dat je 24 uur per dag kunt bellen, daar zit meestal een verpleegkundige die je dan weer even op weg kan helpen. Ik ben ook niet zo tevreden over het cb in het algemeen, omdat ze nogal star kunnen zijn , ze zijn meestal wel heel goed in de simpele tips als in "probeer dit of dat eens".

Ingrid, je hebt gelijk, ik was in de stellige overtuiging dat het een gratis nummer was, maar heb het even opgezocht, het is idd een 0900 nummer. Mijn excuses.

En verder was het van mijn kant uit, echt oprechte bezorgdheid (ik val in herhaling), ik reageer op wat ik lees, en daar is een forum volgens mij ook voor bedoeld vandaar mijn CB tip.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 19:15:47 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_34352410
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien... Een CB bellen is goedkoper dan halve pakken voeding weggooien.

Je wil toch het beste voor je kind (en zo te lezen ook voor jezelf) dan bel je dat CB toch. Je kan er ook even binnenlopen, is nog goedkoper! ik ben wel redelijk fan van ons CB
pi_34352494
Ingrid, zoals Evenstar zegt, de een reageert wat directer als de ander. Alle tips die hier gegeven worden worden goed bedoeld. Het is af en toe vervelend als je kindje langer over de fles doet, maar dat heb je gewoon niet in de hand. De ene keer doet Amber een half uurtje over de fles, de andere keer is ze na een uur nog niet klaar, ligt er helemaal aan wat voor bui ze heeft.

Ikzelf ben geen CB-fan, ook omdat wij geen goede tips enzo hebben gekregen omtrent het in het eigen bedje laten slapen van Amber. Daarbij lopen wij natuurlijk bij een kinderarts in het ziekenhuis en daar neem ik meer van aan dan van het CB, maar meningen zijn daarin verdeeld.

Toch denk ik dat je het CB als een leidraad moet gebruiken maar dat je ook op je eigen gevoel af moet gaan. Jammer dat je niet wist dat je verschillende spenen gewoon uit kan proberen. Ik vind het, net als anderen echter vreemd dat Kim nu al 4x van voeding veranderd is in zo'n korte periode. Volgens mij duurt het bij een baby zeker 2 weken eer die aan een bepaalde voeding gewend is. De darmpjes zijn nog zo rijp en volgens mij kunnen ze het steeds veranderen van voeding niet goed aan, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoop dat jullie snel de juiste voeding en speen voor Kim gevonden hebben, niets is vervelender voor je kindje dan darmpkrampjes. Laat je zelf niet gek maken hoor! Neem gewoon rustig de tijd voor Kim tijdens de fles. Duurt het een uur, jammer, dan heeft ze ws. geen zin om te drinken ofzo. Geniet gewoon van de tijd dat je samen met haar ben. Knuffel haar lekker tijdens het flessen!!

Succes!!!!

Ik ga morgen toch maar even de ka in het zh. bellen. Ik vind dat Amber toch te veel spuugt. Ze had daarstraks lekker geslapen en het was ruim 2 uur geleden dat ze een fles gehad had. Ik haalde haar uit bed, ze liet een harde boer en toen kwam er wat spuug mee. Het rook echt zurig naar maagzuur, maar het was geen melk.
Gelukkig is ze ondanks over het algemeen wel heel erg gezellig en lacht ze gelukkig ook maar soms gilt ze het wel uit en dan gaat ze weer overstrekken van de pijn..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34352581
Ingrid het meeste wat er gegeven worden zijn tips. Lees die door en pik eruit wat jou aan staat, want het is goed bedoeld. Je verwoord het soms tactisch niet best, maar je wilt Kim helpen en daarmee ook jezelf. Dus pak de adviezen waar je denkt dat je er wat aan hebt en heb je nog vragen stel ze dan, want er zijn genoeg mensen met die weten hoe frustrerend het kan zijn als je die voeding naar binnen wil krijgen en het lukt niet.

Succes en hopenlijk heb je stiekem toch wel iets aan de tips!
  zondag 22 januari 2006 @ 19:21:01 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34352605
vicky ben je op msn had een vraagje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 19:27:30 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_34352885
Ingrid/Djeez, welke soorten voeding heeft Kim nu gehad en wat was er volgens jullie niet goed aan, ging er niet goed?
pi_34353125
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:21 schreef _evenstar_ het volgende:
vicky ben je op msn had een vraagje
opgelost
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 22 januari 2006 @ 19:39:51 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34353308
Ok, easy-going maakte er ook al een opmerking over in het vorige topic, maar ik doe het toch ook nog even.
Sommige dingen kunnen prima via mail of telefoon ed.
Vragen of iemand zijn msn aan wil slingeren is nog net op het randje, maar er hoeft echt niet gemeld te worden dat je er bent of dat iets opgelost is.
Het zal mij namelijk een worst zijn of jullie elkaar wel of niet spreken.

Fok is geen doorgeef-luik voor boodschappen enzo.
pi_34353390
ik zal het niet meer doen.

toch maar even de hap gebeld en verhaal verteld. Gaan nu de ka in het ziekenhuis bellen.

[ Bericht 65% gewijzigd door Vicky op 22-01-2006 19:47:50 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34353876
En Easy going gaf in het vorige topic ook even deze smiley aan onder een post.
En om even terug te komen op gisteren. Dat vind ik nou de posts die geen meerwaarde hebben. Ook de post van jou Igraine van, met ik ben zo blij dat ik merk dat ik de enige niet ben die ongerust is. Ben je zo onzeker dat jij gerust gesteld moet worden of je gevoel wel juist is ofzo? Dat zijn dingen die ik zo eng vind.
En Leah ik geloof best dat je het goed bedoelt. Je zegt dan heb ik er alles aan gedaan enzo. Maar dat vind ik dus weer een opmerking die ik zo krom vind.
Voorbeeld. Ik heb een vriendin met 3 kids die er regelmatig doorheen zit. Wat ik dan kan doen is zeggen tegen andere vriendinnen dat ik me zorgen maak enzo. Dit omdat ik dan alles gedaan hebt? Wat ik ook kan doen is langsgaan, en gewoon gaan helpen. De kids een keer ophalen. Haar een avondje mee weg nemen enz. En als ik er ben tussen neus en lippen door laten zien hoe het ook zou kunnen.
En dat is een beetje wat ik aan wilde geven.
Dat getrut van met zijn allen er weer boven op duiken om te laten zien dat we ons zoooooooooooooooo zorgen maken. En vervolgens steun zoeken bij elkaar. Ik zou dan denken. Als je je echt zo zorgen maakt, stuur die meid een mail ofzo. En ik geloof echt wel dat mensen zich oprecht zorgen maken ofzo. Maar ik denk dat de manier waarop zijn doel zo ontzettend voorbij streeft.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34353991
GizartFRL is papa???
Back in business.
pi_34354002
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:42 schreef Vicky het volgende:
ik zal het niet meer doen.

toch maar even de hap gebeld en verhaal verteld. Gaan nu de ka in het ziekenhuis bellen.
Klinkt behoorlijk vervelend Vicky, hopenlijk kan de ka helpen!
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 19:59:10 #19
43556 miss_dynastie
pi_34354054
Maar... als het CB echt zegt dat een voeding maar een half uur mag duren, en echt zoveel gerommel met voeding adviseert, vraag ik me af of het CB bellen wel zo'n goede tip is.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:00:52 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34354139
Dat zegt mijn cb idd ook, Miss_D.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 20:04:39 #21
43556 miss_dynastie
pi_34354314
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:00 schreef Sugar het volgende:
Dat zegt mijn cb idd ook, Miss_D.
Aha, oke, dat kan. Maar dan volgt Ingrid dat advies op, maakt zich dus zorgen omdat de voeding te lang duurt, en krijgt vervolgens te horen dat ze dat niet moet doen omdat het normaal is dat het langer duurt en het CB maar moet bellen voor 24/7 advies
pi_34354498
Hoop gebeurd hier...
Ingrid gewoon hier blijven hoor. Je wilt het graag goed doen voor Kim en de adviezen zijn vaak erg tegenstrijdig waardoor je nog onzekerder word.

De onzekerheid die wij hier lezen kan heel anders zijn dan wij denken. Ik vind het juist jammer dat er soms zo hard geoordeeld word. Of dit terecht of onterecht is maakt niet uit.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:09:45 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34354555
Ja, dat is vreemd, Miss_D.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:12:46 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34354684
Maar dan had het CB misschien het advies gegeven om een andere speen te proberen...
Maar goed, ik zal niets meer zeggen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator zondag 22 januari 2006 @ 20:14:47 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34354771
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef jessie een heel verhaal:
En ik denk dat dit soort informatie beter in het modtopic kan dan hier.
En dat ik dan wat ik er nog over wilde zeggen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')