Hij blundert niet, hij pakt het goed aan.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:59 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat is mijn ietwat agressieve schrijfstijl![]()
Oke, maar kijk eens naar al die andere readings. Al Robbert daar in zou blunderen liep het heus niet zo storm hoor.
Ik heb pas geleden een documentaire gezien. Heel interessant was het. Ze lieten zien hoe je mensen makkelijk voor de gek kunt houden, echt heel simpel. Een stukje was met een waarzegster. Ze hadden 6 proefpersonen die onafhankelijk bij die waarzegster naar binnen ging. De waarzegster had een standaard stuk tekst wat ze bij alle 6 gewoon oplas. En wat bleek, ALLE 6 zeiden ze dat ze dingen wist die ze niet kon weten, dat het wel echt moest zijn. En dat was een standaardpraatje. Moet je je voorstellen als je daar nog wat aan vastplakt van wat je in de omgeving ziet en let op hoe je proefpersoon reageert. Het is echt heel simpel om mensen voor de gek te houden.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee dat is niet waar man. Daar kun je misschien een klein stukje mee komen maar daar red je het niet mee. Probeer het zelf maar eens, geef maar eens een reading voor iemand.
Er is een mooie southpark aflevering over Cold Reading.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee dat is niet waar man. Daar kun je misschien een klein stukje mee komen maar daar red je het niet mee. Probeer het zelf maar eens, geef maar eens een reading voor iemand.
Er zijn een aantal mensen geweest die zeg hadden ingelezen in methode achter deze readings.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
En hoeveel in de gewone geneeskunde is placebo? En hoevaak komt het voor dat een diagnose alleen al genoeg is voor een mens om er zich compleet aan op te hangen? Voor veel mensen is een diagnose al genoeg om op te geven en te sterven. En dat alleen maar omdat de *kuch* incompetente artsquote:Op maandag 23 januari 2006 20:53 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dan is het geen charlatan, maar een incompetente arts.
Een charlatan is iemand die anderen van zijn deskundigheid op enig gebied probeert te overtuigen door allerlei niet ter zake doende handelingen of woorden.
Ach, zo werkt het altijd. Mensen moeten eerst zelf een goede reading meemaken en dan nog zijn er zielepoten die beweren dat het doorgestoken kaart of nog idioter, toeval is. Zwaar frustrerend maar helaas onvermijdbaar. Ik vind het nog steeds erg jammer dat werkelijk niemand mijn uitdaging aangaat om eens voor iemand in jouw omgeving een succesvolle reading te houden.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:32 schreef Gorian het volgende:
Er zijn verschillende manieren van readen. Er zijn ook zat voorbeelden bekend van zaken die niemand zou kunnen weten alleen degenen die het betrof. De ander was dood, en de info kwam toch boven door iemand die zei uitgerekend met hem in contact te staan. Had met giswerk niets te maken. Maar het is en blijft een vaag gebied, en er zit veel kaf tussen het koren.
O.a. Derren Brown doet dit. Elke zondagavond 19.20 uur op RTL5. Hij doet de meest verbazingwekkende dingen, maar vermeldt wel dat het een truc isquote:Op maandag 23 januari 2006 21:21 schreef Quarks het volgende:
[..]
Er zijn een aantal mensen geweest die zeg hadden ingelezen in methode achter deze readings.
Deze mensen deden zich voor als paranormaal begaafden en kwamen er zelfs mee op tv, toen hebben ze later bekend dat het allemaal een experiment was (ik zal even de namen opzoeken).
Hiermee is dus aagetoond dat 'normale' mensen het ook kunnen; het argument dat niemand zo'n dingen kan raden is dus een beetje zwak.
Derren Brown doet ook zoiets ja, maar die bedoel ik niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:39 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
O.a. Derren Brown doet dit. Elke zondagavond 19.20 uur op RTL5. Hij doet de meest verbazingwekkende dingen, maar vermeldt wel dat het een truc is
Jaaaaren geleden ben ik ooit es naar een waarzegster geweest.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik heb pas geleden een documentaire gezien. Heel interessant was het. Ze lieten zien hoe je mensen makkelijk voor de gek kunt houden, echt heel simpel. Een stukje was met een waarzegster. Ze hadden 6 proefpersonen die onafhankelijk bij die waarzegster naar binnen ging. De waarzegster had een standaard stuk tekst wat ze bij alle 6 gewoon oplas. En wat bleek, ALLE 6 zeiden ze dat ze dingen wist die ze niet kon weten, dat het wel echt moest zijn. En dat was een standaardpraatje. Moet je je voorstellen als je daar nog wat aan vastplakt van wat je in de omgeving ziet en let op hoe je proefpersoon reageert. Het is echt heel simpel om mensen voor de gek te houden.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat alles wat Robbert doet nep is, maar hij heeft ernstig in geloofwaardigheid in moeten boeten met zijn genverbrander.
Jaaaaa, daaaaaagquote:Op maandag 23 januari 2006 21:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Yeah baby, maar dat je je dat gesprek nu herinnert, komt doordat de werkelijke feiten zijn vervangen door door het medium ingeplante confabulations! Vraag maar aan de heren skeptici!
![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jaaaaa, daaaaaag![]()
(ja, ik weet, sarcasme) Je hebt het hier wel tegen iemand die mensen na 30 jaar nog herkent (ben 34) van kleuterschool of andere gelegenheden uit de kindertijd. Een soort mevrouw Olifant dus.
Bedenk dus maar goed wat je met je laatste Rolo doet.
Als je deze beschuldiging nu zou uiten naar onze regering zou ik zeggen, je hebt gelijk! Iedereen verdiend geld met het werk wat hij/zij doet, of Robbert nu wel of niet goed is doet hierbij niet terzake.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:22 schreef DionysuZ het volgende:
Als Robbert het nog gratis zou doen ala, maar nu misbruikt hij gewoon de goedgelovigheid van mensen om zijn zakken te vullen.
Daar kan mijn moeder vast niet altijd om lachenquote:
En hoe weet je dat, van die ping ping van Van der Heide, en waarom zou Robbert dan anders zijn?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef Indirah het volgende:
[..]
Als je deze beschuldiging nu zou uiten naar onze regering zou ik zeggen, je hebt gelijk! Iedereen verdiend geld met het werk wat hij/zij doet, of Robbert nu wel of niet goed is doet hierbij niet terzake.
Ik ken zelf die ene meneer die ergens genoemd is in dit topic, van der heide, daar ben ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd, die denkt ook enkel aan zijn eigen ping ping hoor, bedoel maar
Olifantengeheugen, ik herken het, je kunt er anderen mee tegen de muur op drijven.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Daar kan mijn moeder vast niet altijd om lachen![]()
Dat zeggen ze allemaal.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef SunChaser het volgende:
Hebben jullie t interview gelezen met de Moeder van Georgina? Die zegt bewijs te hebben.
Het tarief van RtB voor een reading van een uur valt ook nog wel mee. Kijk dan naar wat een Char ervoor vraagtquote:Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef Indirah het volgende:
[..]
Als je deze beschuldiging nu zou uiten naar onze regering zou ik zeggen, je hebt gelijk! Iedereen verdiend geld met het werk wat hij/zij doet, of Robbert nu wel of niet goed is doet hierbij niet terzake.
Ik ken zelf die ene meneer die ergens genoemd is in dit topic, van der heide, daar ben ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd, die denkt ook enkel aan zijn eigen ping ping hoor, bedoel maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |