Jaquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:41 schreef LedZep het volgende:
Nogmaals mijn vraag: is het werkelijk slecht voor de knieën om ze bij de squat verder dan de tenen naar voren te bewegen?
Klopt, maarja ik weet zelf ook niet wat de perfecte houding is...is dat extreem me schouders naar chter trekken/ of middelmatigquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:01 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
volgens mij moet je jezelf gewoon een andere houding aannemen, hoe moeilijk dat ook is. ik had vroeger heel erg veel last van astma (daarom ben ik ook begonnen met krachtsport) en als ik in ademde ging mijn borst naar binnen. dat moest ik om zien te draaien, dat was pas een drama. als je jezelf blijft corrigeren wil het vanzelf.
dat ja..quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:32 schreef MyImmortal het volgende:
ik heb het zelfde probleem als jou, ik hang ook met mijn schouders naar voren, maar als ik probeer recht te trekken dan lijkt het zo overdreven hoe ik sta.
Valt me op dat in filmpjes van pro's opvallend vaak de smith te zien is (squat / military press). Kan me niet voorstellen dat dat ook maar 1 voordeel heeft (behalve als je een knie verneukt hebtquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:10 schreef diep-in-de-war het volgende:
dat is dan nog netjes, ik heb 3 jaar geleden al 1 knie verneukt. squaten zonder smithmachine doe ik dan ook niet meerook al is het de uber oefening der uber oefeningen.
Idd, en bij los squatten heb je niet echt te mogelijkheid om je benen ver naar voren te zetten. (Ik kukel iig dan naar achteren als ik naar beneden ga)quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:16 schreef diep-in-de-war het volgende:
valt mee hoor, ik zet me benen heel erg ver naar voren, ruggetje recht, niks aan de hand.
Maar maar maar maar...dan vinden mijn breezah vrienden me niet meer stoerquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:36 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Gewoon je trots aan de kant zetten en wat lager in gewicht gaan
Op een goede dag 140 kgquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:26 schreef Tjorde het volgende:
Met hoeveel kilo squatten jullie ongeveer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |