abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36318518
en nog wat foto'tjes

vanuit de voorkant waar de keuken komt naar de woonkamer. De oude radiator is weg en we wachten nog steeds op de deuren )

En andersom, van de woonkamer richting keuken. De kozijnen staan in de grondverf, dubbele beglazing zit erin, muurtje zit dicht, elktra, water, gas is gelegd (helaas allemaal nog zonder afvoer/riolering aansluiting) en de plafondlijsten zijn geplaatst.

De opgehaalde wc deur hangt er in, en een beginnetje met de kraalschroten (de oude lambrigering die er hing was niet meer te redden helaas.

Hier komt een nieuw dakopbouw, maar ja wachten is op alweer de gemeente voor het verstrekken van de vergunning.

buitenkant waar de tuindeuren moeten komen

En deze moet plat. Hij is gammel en staat tegen de doucheruimte aangebouwd maar die gaan we met een meter vergroten. Dus dat wordt breken (en bikken - betonnen vloertje)

na het weekend ga ik er overigens toch al wonen/slapen en dan gaat het volgens mij echt als thuis voelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:47:28 ]
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:10:38 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36319481
Wat ziet het er altijd 'triest' uit als alles zo gestript is.
Maar wel leuk om te zien. Geeft een beetje een beeld van hoe het in elkaar zit.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:31:16 #253
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36319708
Met je toelichting erbij zie ik het toch al wel helemaal voor me hoor! Wat een opknapbeurt krijgt dat huis, prachtig!
Hoe bevalt het klussen je Knor? Wel leuk of heb je er al genoeg van?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:05:43 #254
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36320430
jezus mensen...wat een werk!!!

maar wat ziet dat huis er knus uit! Doet me met weemoed terugdenken aan mijn korte rendez vous met Zwolle. Saaie kutstad, maar wel alle gemakken van de stad, zonder de ellende.

Overigens erg veel bewondering voor hoe jullie je er doorheen slaan met zoveel tegenslagen en wat moet Danny blij zijn met zo'n heldin aan het roer
Leuk hoor, ik lurk met plezier !
pi_36323850
Mijn hemel wat een karwei, respect hoor! Huisje ziet er gezellig uit. Prachtig wat je met de kinderkamer had gedaan, de rest zal dus ook wel goed komen. Heel veel succes in ieder geval!
pi_36371976
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Met je toelichting erbij zie ik het toch al wel helemaal voor me hoor! Wat een opknapbeurt krijgt dat huis, prachtig!
Hoe bevalt het klussen je Knor? Wel leuk of heb je er al genoeg van?
Dat is eigenlijk heel wisselend en per klus afhankelijk. Maar echt genoeg ervan hebben, neuh nog niet.
Ik heb meer moeite met het nergens echt thuis zijn. Het is heel fijn hoor dat ik tot vandaag bij mijn ouders heb mogen slapen hoor, maar niet thuis. Idem als ik een paar nachten in r'dam ben, er ligt geen laminaat meer in daaro en veel staat in dozen of is weggegooid, dus ook al niet het thuiskomeneffect waar ik zin in heb. En tja in het nieuwe huis is het vrij kaal nog en heb ik nog niet geslapen. Maar hoop dat daar het gevoel na de eerste nachten toch wel komt.
pi_36372054
op de muur in de wc komt ook weer lambrigering met daarboven een behangetje. Op de vloer hadden we eerst zwart wit willen tegelen, maar uiteindelijk toch voor de terra kleur gegaan.

de keukentegels, waarmee inmiddels gestart is te tegelen:

De nieuwe radiators aan de achterzijde:

De vensterbank, inmiddels passend en al 2 keer gebeitst, zal nog wel een keertje moeten:

Mijn vader is nog steeds bezig in de gang en begonnen met oa de sloop van de bestaande meterkast. Waarbij ik tot de ontdekking kwam dat we de nieuwe stoppenkast nog niet op de foto hadden staan, dus bij deze:

nogmaals tnx Creative!
gisteren de douche besteld:

[ Bericht 5% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:49:09 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 10:31:50 #258
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zondag 26 maart 2006 @ 15:09:31 #259
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36378453
Wow die douche!!!

En het wordt gaaf Knor!

Ik weet overigens precies wat je bedoelt met dat 'geen thuis hebben'. Ik heb ook een maand of twee met mijn ziel onder de arm en een tasje met wat kleren heen en weer gereisd tussen Den Haag (alles in dozen, maar nog wel de katten daar) en Groningen (als logé bij vriendje, waar ook al veel ingepakt stond, en in het nieuwe huis waar nog geen vloer lag of niets). Compleet ontheemd gevoel, dat is heel naar en op een bepaald moment gewoon niet meer vol te houden (vond ik). Maar je zal zien dat je best snel thuis bent in je nieuwe huis. Hoewel ik persoonlijk pas echt rust in mijn donder krijg als het hier enigszins op orde is, moet ik zeggen (we slapen bijvoorbeeld nog steeds tussen opgestapelde dozen).
Maar stukje bij beetje komt dat goed

Hoe vindt je oudste het trouwens op haar nieuwe school??
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36392462
Flinke update! Leuk om a.d.v. de foto's de vorderingen te zien. Dat huissie wordt nog wel es wat
Je vader is trouwens ook een flinke doe-het-zelfer. Die heeft al behoorlijk wat uren erin gestoken!
Het wordt erg mooi allemaal. Straks als de keuken er ook in zit, kun je je al lekker goed redden daar

pi_36468258
nou naast het klussen hebben we nu ook het inet aan de praat gekregen

Dus de eerste update vanuit het huisje

sinds zondag slapen we er dus en 'kamperen' we in dit stekkie (zo bestaat de maaltijd uit magnetronspul en aanmaakspul) en wassen we af onder de douche. En gaat het klussen stukkie bij beter verder.

de lambrigering zit er inmiddels op in de gang en heeft de eerste laag beits te pakken..

plafond is gewit

en de tegels zitten eraan en worden morgen gevoegd

En de eiken ondervloer is inmiddels ook binnen.

verder schuren we hier nog vrolijk in het rond, zijn we met de laatste loodjes bezig van JD's kamer (sinds eergisteren hangen daar ook de gordijnen). En krijgen we het de aankomende week echt drukker dan druk.

klein overzichie van het te verwachten schema (en updates natuurlijk)
morgen komt
@home de kabel vernieuwen
de gemeente de riolering aanleggen
mandemakers de keuken brengen

overmorgen wordt die keuken dan gemonteerd
en na het weekend hopelijk aangesloten.

in diezelfde week komen alle ramen en deuren omdat die week erop de vloer gelegd gaat worden en we een langpaasweekend niet hier mogen zijn en we dus in r'dam verder gaan inpakken.

in de tussentijd tussen nu en de vloer, moet er nog meer geverfd worden en geschuurd worden en gestuct worden en behangen worden en etc etc

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:51:31 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:01:34 #262
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36504074
druk dagje vandaag achter de rug,

vanmorgen vroeg hebben ze de kabel vervangen en verplaatst, die kerel was nog niet klaar of de keuken werd gedropt

en direct daarna kwam de gemeente het riool zoeken (en vinden)

de vloerlegger is ook nog langsgeweest en uiteindelijk komt de getoonde ondervloer van hierboven er toch niet onder, zou teveel gaan werken in dit huis en hij gaat dus nu geschroefd worden. (over een weekje of 2)

dude: Alicia vind het helemaal waanzinnig op school, vermaakt zich daar uitstekend en gaat lekker mee met de rest ondanks dat ze toch echt de ukkepuk is van de groep. De juf vond haar ook een leuke aanwinst in haar klas.

Verder is ze hier al aardig gewend, we hebben nu een tuintje en ze heeft meer vrijheden daarmee (ook een eigen kamer scheelt enorm). Buurmeisje en zij liggen elkaar ook nog eens dus voor haar is het helemaal ok om hier te wonen.

[ Bericht 2% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:52:28 ]
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:52:46 #264
141482 Q.
JurassiQ
pi_36504185
Mooi om te horen dat het allemaal eindelijk goed gaat.
For great justice!
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:01:47 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36504560
Wat hij hierboven zegt!
Ziet er goed uit allemaal zeg! Mooi strak tegelwandje!

En wat goed dat het rioleringsverhaal nu eindelijk gelukt is ook!

Maar die ondervloer? Kan je die nog weer terugbrengen dan?
pi_36504950
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Maar die ondervloer? Kan je die nog weer terugbrengen dan?
ja dat heb hij ook gelijk geregeld het was hun fout dat ze niet verder geinformeerd hadden naar mogelijkheden van formaldehyde vrij werken en dus maar klakkeloos deze ondervloer als alternatief geboden hadden (die ook nog eens flink veel duurder is dan de nieuwe oplossing, met foam en folie)
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:14:14 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36505008
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:24:31 #268
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36505461
knorretje fijn dat je nu riool hebt, en dat de keuken er is en dat alicia zich vermaakt daaro

en die vloer das natuurlijk altijd goed dat het goedkoper wordt Life is al duur zat!
pi_36505964
klinkt en ziet er heel goed uit allemaal knor! fijn dat jullie daar nu ook echt kunnen bivakkeren.
(alleen kan ik het niet laten je even te vertellen dat het niet lambrigering maar lambrisering is! )
pi_36506146
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:37 schreef bixister het volgende:
klinkt en ziet er heel goed uit allemaal knor! fijn dat jullie daar nu ook echt kunnen bivakkeren.
(alleen kan ik het niet laten je even te vertellen dat het niet lambrigering maar lambrisering is! )
Dat had ik ook al

Die foto van Alicia bij de schutting Echt leuk

Ik wilde al een klaagzang beginnen dat ik zo moe ben en dat het niet opschiet met mijn flat maar ik kruip snel terug in mijn schulpje hoor! Ik hoef alleen maar meubels uit te zoeken en in mekaar te schroeven, dit is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer werk!

Maar het wordt wel supermooi
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_36506206
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:37 schreef bixister het volgende:
ach als het maar een naampie heb he
pi_36506254
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:42 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat had ik ook al

Die foto van Alicia bij de schutting Echt leuk

Ik wilde al een klaagzang beginnen dat ik zo moe ben en dat het niet opschiet met mijn flat maar ik kruip snel terug in mijn schulpje hoor! Ik hoef alleen maar meubels uit te zoeken en in mekaar te schroeven, dit is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer werk!

Maar het wordt wel supermooi
hmm en daar zie ik nu zo enorm tegenop, meubels uitzoeken. Das juist een klere klus, een hel
geef mij dan maar bivakeren op een houten vloer met troep en overal verbouwprutjes
pi_36506373
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:45 schreef knorretje het volgende:

[..]

hmm en daar zie ik nu zo enorm tegenop, meubels uitzoeken. Das juist een klere klus, een hel
geef mij dan maar bivakeren op een houten vloer met troep en overal verbouwprutjes
Hahahahaha ik vind het inderdaad ook een hel
Maar verbouwen is ook niks voor mij, dus tja.

Morgen ga ik weer naar Ikea....zucht. Heb inmiddels besloten dat een eventuele TV ook wel zo lang op de grond kan....stoeltjes bij de eettafel wel kunnen wachten

Dus in feite heb ik nu alleen een bankstel en een Expedit in mijn kamer staan
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_36506412
Nou ja, de onuitgepakte pakken liggen her en der in mijn woonkamer en de bankstukken zitten nog in de plastic want de pootjes moeten er nog onder Ik heb al anderhalve maand de sleutel hahaha.
pi_36506440
Wat een mooie update weer! Het ziet er allemaal heel erg goed uit! Wanneer gaan jullie de keuken plaatsen? Volgens mij lijkt het dan al een stuk bewoonbaarder. En afwassen in de douche lijkt me ook niet alles

Echt heel veel voor hoe jullie alles aanpakken!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_36506577
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hahahahaha ik vind het inderdaad ook een hel
Maar verbouwen is ook niks voor mij, dus tja.

Morgen ga ik weer naar Ikea....zucht. Heb inmiddels besloten dat een eventuele TV ook wel zo lang op de grond kan....stoeltjes bij de eettafel wel kunnen wachten

Dus in feite heb ik nu alleen een bankstel en een Expedit in mijn kamer staan

wij hadden in het begin al een hoes voor de bank (de ektorp) gekocht, maar doordat de verbouwplannen heel anders verliepen, muren die moesten blijven staan enz. past die hele pank waarschijnlijk niet meer. dus zitten we met een te grote bank zonder verdere meubels strakkies (die moeten we nog aanschaffen, maar eens worden we het maar niet, daarnaast zolang die bank er staat past er niks anders in. Zelfs die enorme tv eerder ergens in het topic die we hebben past niet en komt op de slaapkamer (ja ik weet schande)

En tja gezien de ellende vanmorgen met het naar binnen krijgen van de spullen niet geheel onbeschadigd, vaag ik me sowieso af of die hoekbank hier ooit gaat passen of evt andere meubels.

Maar goed, het meubel probleem schuiven we gewoon nog flink wat weken naar voren en we zien dan wel weer ooit, moet eerst nog steeds wat kleur bedenken voor de woonkamer (die wordt gepleisterd en vooralsnog wit omdat ik maar geen keuze weet te maken of dat we het eens worden )
pi_36506621
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:50 schreef Étoile het volgende:
Wat een mooie update weer! Het ziet er allemaal heel erg goed uit! Wanneer gaan jullie de keuken plaatsen? Volgens mij lijkt het dan al een stuk bewoonbaarder. En afwassen in de douche lijkt me ook niet alles

Echt heel veel voor hoe jullie alles aanpakken!
morgen komen ze hem monteren en installeren ook als alles meezit (evenals de aansluiting op het riool, de pijp ligt er dus nu, maar de afvoeren moeten er nog op aangesloten worden)
pi_36506658
Wordt heel mooi! Complimenten hoor!

Is dat een granieten blad van de keuken??
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36506691
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:56 schreef Igraine het volgende:
Wordt heel mooi! Complimenten hoor!

Is dat een granieten blad van de keuken??
uiteindelijk hebben we toch gekozen voor composiet
pi_36506743
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:50 schreef Étoile het volgende:
En afwassen in de douche lijkt me ook niet alles
Een lotgenoot En sinds vandaag kan ik weer koken ook dus nu moet ik nog pannen afwassen ook in die wastafel (daarvoor alleen borden vd magnetronmaaltijden).

Maar het wordt mooi Knorretje! Fijn dat 't goed gaat allemaal!
pi_36506835
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:57 schreef poemojn het volgende:

[..]

Een lotgenoot En sinds vandaag kan ik weer koken ook dus nu moet ik nog pannen afwassen ook in die wastafel (daarvoor alleen borden vd magnetronmaaltijden).

Maar het wordt mooi Knorretje! Fijn dat 't goed gaat allemaal!
die wastafel ontbrak hier zelfs nog, het was hier echt in de douche bak met opgerolde broek en *ril* blote pootjes

maar vanaf morgen wordt alles anders
pi_36506956
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:56 schreef knorretje het volgende:

[..]

uiteindelijk hebben we toch gekozen voor composiet
Composiet is ook heel mooi! Met zo'n graniet/composiet blad toont je keuken gelijk veel stoerder, vind ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36507158
Je bent de held van de dag Knorretje
Ben benieuwd naar de foto's van je keuken morgen
pi_36507382
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:10 schreef poemojn het volgende:
Je bent de held van de dag Knorretje
Ben benieuwd naar de foto's van je keuken morgen
anders ik wel

je ken in dit topic al wel spieken, Renovatie deel 2 alweer ;) zelfde keuken (volgens mij) alleen hebben wij een wat 'drukker' werkblad en maatje mini, de opstelling bij ons wordt: koelkast vaatwasser hoekkast spoelbak. (en helaas) 3 bovenkastjes (vanwege het gebrek aan opbergruimte)
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:23:09 #285
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36507706
Ik herken de verbouwstress!
Maar wat super dat Alicia het zo naar haar zin heeft! Een eigen slaapkamer hebben is natuurlijk wel érg stoer

Even volhouden daar Knor! Jullie gaan hartstikke goed.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36508251
Ziet er leuk uit! Hebben jullie ook zo'n echt fornuis? Is erg mooi maar wij wilden de oven toch liever op ooghoogte dus fornuis viel al snel af. Misschien later nog eens. Bovenkastjes doen wij ook aan een muur, maar die zie je vanuit de zithoek weer niet.. en ach het geeft wel lekker veel opbergruimte.
Veel plezier morgen
pi_36514647
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:36 schreef poemojn het volgende:
Ziet er leuk uit! Hebben jullie ook zo'n echt fornuis? Is erg mooi maar wij wilden de oven toch liever op ooghoogte dus fornuis viel al snel af. Misschien later nog eens. Bovenkastjes doen wij ook aan een muur, maar die zie je vanuit de zithoek weer niet.. en ach het geeft wel lekker veel opbergruimte.
Veel plezier morgen
hier ook geen inbouwoven of kookplaat maar vrijstaand, geheel in z'n uppie aan een andere muur (als we gaan verhuizen ken die dan ook gewoon mee)

Over een klein uurtje gaan ze beginnen
pi_36514664
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 06:20 schreef knorretje het volgende:

[..]

hier ook geen inbouwoven of kookplaat maar vrijstaand, geheel in z'n uppie aan een andere muur (als we gaan verhuizen ken die dan ook gewoon mee)

Over een klein uurtje gaan ze beginnen
gaaf zeg , en staat ook meestal snel
ziet er trouwens voor derest ook gaaf uit , en zo;n ondervloer heb ik nog nooit gezien ,is op zich al leuk
  vrijdag 31 maart 2006 @ 06:41:28 #289
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36514666
Ik vind 't wel erg krap allemaal dus daarom meer respect hoe jullie dat doen.

Ziet er goed uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:38:06 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36516129
Zijn er al foto's?
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 11:00:52 #291
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36517795
Gaaf huisje; uiteindelijk wordt het vanzelf wel wat
Alleen je moet leren er doorheen te kijken.
Ik weet precies wat het is met een vader die alles perse zelf wil doen en waar we na verloop van tijd al het hele huis gehad hebben; van helemaal de zolder tot de kelder; tot de tuin en tot de schuur aan toe
pi_36522330
Knorretje wat een geklus! Ik vind je echt een held knor!
Ik kan verven en dat vind ik leuk en dan houd het wel op

Ik ben nog steeds verliefd op Alicia dr kamertje
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36522528
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:40 schreef jessie het volgende:
Knorretje wat een geklus! Ik vind je echt een held knor!
Ik kan verven en dat vind ik leuk en dan houd het wel op

Ik ben nog steeds verliefd op Alicia dr kamertje
Ik ben er achter dat ik NIET kan verven maar ik vind het wel nog steeds leuk.
Ik kan wel goed schoonmaken er zit geen spettertje verf meer op de stopcontacten bij mij

(dit was een post om te tjekken of er al foto's waren en dat terwijl ik zelf al weken geen foto's meer gepost heb ik schaam mij diep )

Hopelijk gaat alles gladjes met de keuken
pi_36532866
nou hij is vanmorgen in alle vroegte begonnen en vanaaf om half 7 weggegaan met de mededeling, helaas morgen kom ik het afmaken.

dus alleen maar foto's van tot nu toe zeg maar (maar dat maken we morgen dan wel weer goed)

tja en gladjes verlopen.. de afzuigkap die we er bij gekocht hadden (op advies) bleek niet te passen dus daar hebben we een ander voor gekregen, het fornuis heeft een beschadiging op gelopen en daar moeen we nog iets passends op vinden en ook 1 zijkant van een kastje is niet geheel mooi de montage uitgekomen. Morgen maar weer zien hoe of wat.

[ Bericht 4% gewijzigd door knorretje op 08-12-2006 15:53:26 ]
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 21:40:20 #295
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36535850
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:56 schreef knorretje het volgende:
nou hij is vanmorgen in alle vroegte begonnen en vanaaf om half 7 weggegaan met de mededeling, helaas morgen kom ik het afmaken.

dus alleen maar foto's van tot nu toe zeg maar (maar dat maken we morgen dan wel weer goed)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

tja en gladjes verlopen.. de afzuigkap die we er bij gekocht hadden (op advies) bleek niet te passen dus daar hebben we een ander voor gekregen, het fornuis heeft een beschadiging op gelopen en daar moeen we nog iets passends op vinden en ook 1 zijkant van een kastje is niet geheel mooi de montage uitgekomen. Morgen maar weer zien hoe of wat.
Dat lijkt dan weer heel wat!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_36537667
Was ie maar alleen om te schroeven enzo? Bij ons kwam toen een heel peloton binnen, en onze keuken is volgens mij kleiner.

Jammer van fornuis & afzuigkap, ik doe alvast ff een jompel voor morgen en stop meteen alle bonnen van Ikea in mijn tas, we gaan morgen uitpakken en schroeven....
pi_36538279
Wow Knor, wat zijn jullie goed bezig!! Mooi hoor
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_36538636
knor, op deze foto's is toch al best goed te zien hoe de keuken wordt, heel mooi!
pi_36538705
Ja dat vergeet ik helemaal te zeggen ik vind het ook een hele mooie keuken! (Stukken mooier dan de onze, ik vind nog steeds dat ie absoluut niet bij de rest van het huis past op de 1 of andere manier....maar goed, als pap en mam het maar mooi vinden )
pi_36539102
En daar kan ik me helemaal bij aansluiten Leuk Knorretje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')