Het idee dat niet doorging.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:09 schreef JAM het volgende:
Trouwens, het schijnt nog best moeilijk te zijn. Ik heb even rondgezocht naar voorbeeldjes ervan, maar die zijn allemaal kut. Aangezien er niemand is in geslaagd om een voor mij binnen vijf minuten GOOGLEBAAR en leuk voorbeeldje te vinden, kom ik tot de gedachte dat het nog best moeilijk is ook. (Als het makkelijk zou zijn zou er een leuk voorbeeldje zijn dat binnen vijf minuten GOOGLEBAAR is. Door mij GOOGLEBAAR, dus.
quote:AT THE AUTOPSY
"Victim’s blood is completely drained, apparently through two small puncture wounds in the neck," said the coroner.
"Hey … you don’t suppose it’s, you know, the real deal?" asked his assistant.
"No, just some psycho."
"You sure?"
They stared at each other for a moment, then burst out laughing–but stopped when the corpse laughed, too.
(Ross Lesko
Lakewood, OH)
Men wacht nu al drie dagen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:59 schreef Eveli het volgende:
Oeh dit klinkt uitdagend.Morgen zal ik eens wat bedenken.
53 en 54 woordenquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:36 schreef Eveli het volgende:
Nog 2 gemaakt
Logeerpartijtje
Marijke werd wakker, vastgeketend op het bed van haar ouders. Voor haar stond een glazen kast met 2 opgehangen lichamen: haar ouders. Marijke probeerde te gillen, te huilen en los te komen, maar het lukte haar niet.
Ze was even muisstil. Voetstappen op de trap....
De deur zwaaide open en Marijke gilde weer.
De deal
"Het is een deal", zei ik tegen de verkoper. Na de zakelijke romslomp tufte ik een uurtje later tevreden met m'n nieuwe autootje, op weg naar huis.
Ik reed over een rustige bosweg tot ik gestommel in de motorkap hoorde.
Wat ik daar aantrof was te gruwelijk voor woorden. Wat wist de verkoper hiervan?
Mijn moeder komt binnen. Kijkt me aan. Ziet het bloedspoor, volgt de stroom met haar ogen en ontdekt de vingers op de grond. Ik lik aan de stompjes op mijn rechterhand. Als ik opkijk, staart mijn moeder me van dichtbij recht in de ogen. Dan liggen er tien vingers op de grond, waarvan sommige warm.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:56 schreef Mainport het volgende:
Ik bekijk mijn rechtervingers, en zie lange en dunne vormen. Lekker zacht doch stevig liggen ze in mijn linkerhand . Ik leg de hand op zijn rug op tafel, en spreidt mijn vingers. Door de verslapte greep rollen de vastgehouden vingers van tafel, een spoor van bloed achterlatend. Nooit meer masturberen, denk ik bij mezelf.
Ik vind dat het er niet precies 55 hoeven te zijn.quote:
Het gaat erom dat het maximaal 55 woorden (exclusief titel) zijn.quote:
Dat klopt inderdaad. Maar ik vind het nu juist de sport om exact op de 55 uit te komen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:48 schreef Biancavia het volgende:
Het gaat erom dat het maximaal 55 woorden (exclusief titel) zijn.![]()
Ik kende het format niet, maar ben blij dat je me er bekend mee hebt gemaakt. Het is leuk tijdverdrijf.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:04 schreef JAM het volgende:
Nou ja, in ieder geval, dit format leek me bijzonder geschikt voor velen om even hun creativiteit te lozen vanwege de compactheid ervan.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:48 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het maximaal 55 woorden (exclusief titel) zijn.![]()
quote:'These are complete stories, with at least one character and a discernible plot, exactly 55 words long.'
Ja, zo ken ik er nog wel een paar hoor. Interesse?quote:Op maandag 6 februari 2006 02:37 schreef broer het volgende:
Wat een triest levensverhaal HDD.
*hernieuwde tvp*
Ja, graag!quote:Op maandag 6 februari 2006 02:38 schreef HijoDeDios het volgende:
Interesse?
Ja, dat is lastig inderdaad, dat maakt het erg lastig. Een open einde vind ik best kunnen, maar alleen zo'n sfeermomentje van 'de bloemen schenen / de natuurlijke geuren stroomde door de lucht / ik lag in de bosjes te neuken met een gehandicapte AMA / ik dacht nog hoe zullen we ons kindje noemen', nee, dat kan niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 02:40 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, graag!
Onthoud wel het 'discernible plot'. Netjes afgeronde verhalen, dus. Niet van dat vage gebrabbel dat er al te veel te vinden is in dit topic.
quote:Op maandag 6 februari 2006 02:44 schreef HijoDeDios het volgende:
Nou ja, ik doe er even eentje. Die laat zich niet samenvatten in 55 woorden, helaas. Maar ja; \'t kwam laatst onder mijn interesse dat als je in Japan zelfmoord pleegt op een manier die kosten met zich meebrengt (zoals voor de trein springen; denk aan alle werknemers die te laat komen, de productiedalingen van de bedrijven, de schoonmaakkosten, de trauma-hulpverleners die betaald moeten worden, de therapieën voor geshockeerde getuigen, etc. etc.) worden verhaalt op de nabestaanden. Daarom plegen Japanners op altijd van die \'romatische\' manieren zelfmoord. Van de bergen in wandelen en daar de onderkoeling opzoeken. Of de zee in lopen (dat schijnen ze in Friesland ook te doen). Dat heeft allemaal geen fuck te maken met allemaal spiritueel geneuzel en metafyscia en bla-bla-bla, nee, het is gewoon een droge kosten-baten analyse. De suïcdale Jap denkt: \'Nou ja, ik kan wel voor de trein springen, maar dan kost dat me moeder weer een paar ton.\'
Nu zijn er wel eens mensen die voor de trein springen en hun nabestaanden met torenhoge kosten opzadelen. Denk hierbij aan een half miljoen, ongeveer, in euro\'s, dat kost het om voor een normale forensentrein te springen. Wat doen de nabestaanden dan? Juist. Die springen ook maar voor een trein. De nabestaanden daarvan weer, die mogen een miljoen ophoesten. Wat doe je dan? Juist. Hele stammen springen godverdomme voor de trein totdat de erfrechtelijke banden uiteindelijk uitkomen bij iemand die genoeg geld heeft om z\'n zelfmoord af te kopen, zeg maar.
Nou ja, ik weet ook niet wat ik hiermee wil zeggen, ik denk; ik meld het gewoon even.
Het ultieme plot. Eigenlijk zijn alle komende verhalen nu overbodig.quote:Op maandag 6 februari 2006 04:53 schreef HijoDeDios het volgende:
Discernible plot.
Shall I dub thee Gregor Samsa?quote:Op vrijdag 7 september 2007 07:00 schreef JAM het volgende:
Op haar stervensbed verbeeldde de vrouw zich dat de muren volledig bedekt waren door spinnen. Ze schreeuwde dat het een aard had. De dokter kwam met een spuit om haar te kalmeren, maar de vrouw meende hem een levensgrote kakkerlak en schreeuwde enkel harder. Er waren zeven injecties nodig om haar te kalmeren, voor goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |